„Most se skládá ze dvou částí a na místo byl dopraven po silnici. Je to ocelová konstrukce vyrobená u nás v Česku,“ uvedl pro Šumperský rej Radomil Novák ze Správy železnic (SŽ).
Mezi Libinou a Šumperkem je na kolejích celkem 52 mostů a mostních propustků – tento patří mezi největší. Jeho usazení trvalo několik hodin.
Elektrizace trati skončí v prosinci
„Silnice pod novým mostem se díky jeho většímu rozpětí napřímí a výška podjezdu také vzroste, nově bude čtyři a půl metru,“ dodal Dušan Gavenda ze SŽ.
Elektrizace trati by měla skončit letos v prosinci. Na úseku mezi Uničovem a Šumperkem pak vzroste rychlost vlaků na sto kilometrů za hodinu. Trať bude zároveň sloužit jako objízdná trasa v případě problémů na hlavním železničním tahu z Prahy do Olomouce přes Zábřeh.
Náročná byla už i samotná doprava mostu na místo montáže.
Instalaci ocelové konstrukce zajišťoval těžkotonážní jeřáb.
Jeřábník měl co dělat – na staveništi byly stísněné prostory. S dělníky se domlouval vysílačkou.
Teď už je most ve vzduchu. Zbývá ho osadit.
Záleží na každém milimetru. Mnohatunová konstrukce musí padnout na připravené otvory.
Most je na místě. Jeho zprovoznění ale bude ještě několik týdnů trvat.