FOTO: Ocelový kolos je na místě. Váží téměř 90 tun

ŠUMPERK – Náročnou technickou i logistickou operaci mají za sebou dělníci pracující na elektrizaci trati z Uničova do Šumperka. Nedaleko šumperského letiště položili ve úterý 21. června mohutný ocelový most. Vážil 88 tun a usadit ho museli na milimetr přesně. Podívejte se na fotky.

Ocelový železniční most překlene silnici ze Šumperka do Hraběšic. Nachází se u odbočky na šumperské letiště. Foto: rej

„Most se skládá ze dvou částí a na místo byl dopraven po silnici. Je to ocelová konstrukce vyrobená u nás v Česku,“ uvedl pro Šumperský rej Radomil Novák ze Správy železnic (SŽ).

Mezi Libinou a Šumperkem je na kolejích celkem 52 mostů a mostních propustků – tento patří mezi největší. Jeho usazení trvalo několik hodin.

Elektrizace trati skončí v prosinci

„Silnice pod novým mostem se díky jeho většímu rozpětí napřímí a výška podjezdu také vzroste, nově bude čtyři a půl metru,“ dodal Dušan Gavenda ze SŽ.

Elektrizace trati by měla skončit letos v prosinci. Na úseku mezi Uničovem a Šumperkem pak vzroste rychlost vlaků na sto kilometrů za hodinu. Trať bude zároveň sloužit jako objízdná trasa v případě problémů na hlavním železničním tahu z Prahy do Olomouce přes Zábřeh.

Náročná byla už i samotná doprava mostu na místo montáže.

Instalaci ocelové konstrukce zajišťoval těžkotonážní jeřáb.

Jeřábník měl co dělat – na staveništi byly stísněné prostory. S dělníky se domlouval vysílačkou.

Teď už je most ve vzduchu. Zbývá ho osadit. Záleží na každém milimetru. Mnohatunová konstrukce musí padnout na připravené otvory. 

Most je na místě. Jeho zprovoznění ale bude ještě několik týdnů trvat.




INZERCE
Hella Mohelnice Hella Mohelnice

Názory k článku

Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.



INZERCE
Agent Real
INZERCE
Ostrov Realit