„Rozjezd je vždycky pomalejší, čísla jdou ale nahoru. Nejsilnější měsíce jsou květen, červen, září a říjen. V některých dalších městech jsou cyklověžě skoro plné a třeba pro bezpečné uložení drahých elektrokol jsou fajn,“ uvedl Rudolf Bernart ze společnosti Biketower, která cyklověžě v Česku propaguje.
Zájem zůstal za očekáváním
Původně tvůrci záměru předpokládali, že v prvním roce provozu bude kapacita věže využita daleko víc – očekávala se pětitisícová až sedmitisícová roční návštěvnost. Od ledna do konce září však parkovací věž v Šumperku využilo podle zdrojů Šumperského Reje necelých 2 600 cyklistů.
Investorem stavby je šumperská radnice, která projekt cyklověže zařadila do rozsáhlé modernizace autobusového nádraží. Zaplatila za ni zhruba třináct miliónů korun. „Chystáme audiovizuální výstup,“ uvedla k podobě budoucí propagační kampaně na cyklověž mluvčí radnice Soňa Singerová.