Cílem setkání bylo poukázat na silné stránky málotřídních škol (nejen) v našem regionu, ukázat možnost spolupráce mezi zřizovatelem, školami a dalšími spolky. V neposlední řadě jsme měli možnost diskutovat nad připravovanými změnami ve vzdělávací soustavě.
Základní škola a Mateřská škola v Dolních Studénkách se za poslední roky může pochlubit jednak nárůstem počtu svých žáků, ale také povedenými investicemi do školní infrastruktury. Velkou devízou, kterou ocenil i ministerský tým je otevřený, vstřícný a zj. rodinný přístup ve vzdělávání naší školy a školek. Měli jsme příležitost ukázat výhody implementace metody „dobrého startu“ v mateřské škole, ale také činností učení a seznamování se s běžnými řemeslnými profesemi přímo ve školce. V králecké mateřské škole nechybí ani plně funkční a vybavená dětská kuchyň, ve které si tamější děti připravují vlastní pokrmy, které logicky lépe chutnají.
Angličtina od první třídy a robotika
Ve škole jsme se mohli pochlubit funkčními prvky alternativních výukových směrů, smyslem výuky anglického jazyka již od prvního ročníku nebo výukou robotiky. Představili jsme také plně vybavenou kuchyňku a třídu na výuku ICT, obě podpořené prostřednictvím dotace MAS Šumperský venkov.
Velkým tématem nejen školství je neustálé hledání zdrojů příjmu. Společně s ministrem Bekem jsme se shodli na nutnosti hledat různá řešení tohoto problému. Jako příklad jsme uvedli vzniklou spolupráci mezi školou a komunitní školou, tj. organizací, která v obci pořádá kroužky pro všechny generace, ale také příměstské tábory a provozuje místní hospodu. Ve spolupráci se školní jídelnou zajišťuje komunitní škola také možnost obědových menu. Díky tomuto provozu může organizace přispívat na činnost školy, a to pořizováním drobného vybavení nebo žákům školy a dětem ve školce přispívat na společné třídní akce.
Projekt: MAP vzdělávání ORP Šumperk IV
Reg. číslo: CZ.02.02.XX/00/23_017/0008279