Sever znovu vyhlíží slibované miliardy na silnice. Znovu nejspíš marně

OKRES – Zatím to nevypadá, že slibované desítky miliard korun do silniční sítě na severu Olomouckého kraje v brzké době dorazí. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) sice letos v kraji prostaví stovky miliónů korun, Šumperska se ale velké investice dotknou jen okrajově a Jesenicka vůbec. Nepočítáme-li opravy po povodních.

Velké investice do dopravní sítě na Jesenicku a Šumpersku sliboval premiér Petr Fiala, když se svými ministry předloni uspořádal jednání vlády v našem regionu. Foto: rejdakce

„V okresech Bruntál, Jeseník a Šumperk plánujeme do roku 2030 prostavět na dopravní infrastruktuře 21,5 miliardy korun,“ uvedl předloni na tiskové konferenci v Jeseníku předseda vlády Petr Fiala. 

Nejbližší plány ŘSD pro okres Jeseník tomu ale zatím neodpovídají. Vloni tam k žádnému výraznému zlepšení dopravní infrastruktury nedošlo a letos stát opraví hlavně silnice, které poničily povodně. Byť půjde o mimořádně nákladné akce, jedná se o obnovu stávající silniční sítě, nikoli její rozšíření.

„Připravujeme například opravu dvou mostů silnice I/44 v Bělé pod Pradědem a obnovu poškozených silnic I/60 a I/44 v řádech stovek milionů korun. Termíny zatím neznáme, protože budou upřesněny v pokročilé fázi příprav těchto akcí. Snaha je začít co nejdříve,“ dodal mluvčí ŘSD Miroslav Mazal.

Šumpersko je na tom lépe

O poznání lépe než Jesenicko si povede v dalších letech Šumpersko. Zásadní má být především nová dálnice D35 z Mohelnice do Čech, stavět by se měla začít v roce 2026 stejně jako dlouho připravovaný obchvat Zábřeha. Letos také chystá ŘSD několik silničních oprav na Mohelnicku.




INZERCE
Ostrov realit Ostrov realit

VSTUP DO DISKUZE



INZERCE
Radio Haná
INZERCE
CBA