„V okresech Bruntál, Jeseník a Šumperk plánujeme do roku 2030 prostavět na dopravní infrastruktuře 21,5 miliardy korun,“ uvedl předloni na tiskové konferenci v Jeseníku předseda vlády Petr Fiala.
Nejbližší plány ŘSD pro okres Jeseník tomu ale zatím neodpovídají. Vloni tam k žádnému výraznému zlepšení dopravní infrastruktury nedošlo a letos stát opraví hlavně silnice, které poničily povodně. Byť půjde o mimořádně nákladné akce, jedná se o obnovu stávající silniční sítě, nikoli její rozšíření.
„Připravujeme například opravu dvou mostů silnice I/44 v Bělé pod Pradědem a obnovu poškozených silnic I/60 a I/44 v řádech stovek milionů korun. Termíny zatím neznáme, protože budou upřesněny v pokročilé fázi příprav těchto akcí. Snaha je začít co nejdříve,“ dodal mluvčí ŘSD Miroslav Mazal.
Šumpersko je na tom lépe
O poznání lépe než Jesenicko si povede v dalších letech Šumpersko. Zásadní má být především nová dálnice D35 z Mohelnice do Čech, stavět by se měla začít v roce 2026 stejně jako dlouho připravovaný obchvat Zábřeha. Letos také chystá ŘSD několik silničních oprav na Mohelnicku.