Sever znovu vyhlíží slibované miliardy na silnice. Znovu nejspíš marně

OKRES – Zatím to nevypadá, že slibované desítky miliard korun do silniční sítě na severu Olomouckého kraje v brzké době dorazí. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) sice letos v kraji prostaví stovky miliónů korun, Šumperska se ale velké investice dotknou jen okrajově a Jesenicka vůbec. Nepočítáme-li opravy po povodních.

Velké investice do dopravní sítě na Jesenicku a Šumpersku sliboval premiér Petr Fiala, když se svými ministry předloni uspořádal jednání vlády v našem regionu. Foto: rejdakce

„V okresech Bruntál, Jeseník a Šumperk plánujeme do roku 2030 prostavět na dopravní infrastruktuře 21,5 miliardy korun,“ uvedl předloni na tiskové konferenci v Jeseníku předseda vlády Petr Fiala. 

Nejbližší plány ŘSD pro okres Jeseník tomu ale zatím neodpovídají. Vloni tam k žádnému výraznému zlepšení dopravní infrastruktury nedošlo a letos stát opraví hlavně silnice, které poničily povodně. Byť půjde o mimořádně nákladné akce, jedná se o obnovu stávající silniční sítě, nikoli její rozšíření.

„Připravujeme například opravu dvou mostů silnice I/44 v Bělé pod Pradědem a obnovu poškozených silnic I/60 a I/44 v řádech stovek milionů korun. Termíny zatím neznáme, protože budou upřesněny v pokročilé fázi příprav těchto akcí. Snaha je začít co nejdříve,“ dodal mluvčí ŘSD Miroslav Mazal.

Šumpersko je na tom lépe

O poznání lépe než Jesenicko si povede v dalších letech Šumpersko. Zásadní má být především nová dálnice D35 z Mohelnice do Čech, stavět by se měla začít v roce 2026 stejně jako dlouho připravovaný obchvat Zábřeha. Letos také chystá ŘSD několik silničních oprav na Mohelnicku.




INZERCE
Ostrov realit Ostrov realit

VSTUP DO DISKUZE



INZERCE
Radiotalent Radia Haná
INZERCE
CBA