„Do silničních staveb ve vašem regionu stát v roce 2023 investuje skoro 3,2 miliardy korun a dalších 21,5 miliardy plánuje prostavět do roku 2030,“ uvedl při návštěvě Jesenicka vloni v březnu premiér Petr Fiala.
Z informací, které má REJ.cz k dispozici, ale vyplývá, že Ředitelství silnic a dálnic žádné strategické projekty v dalších letech na Jesenicku nepřipravuje. Od nynějška do roku 2027 není podle aktuální mapové aplikace ŘSD připravovaná v jesenickém okrese ani jedna stavba. S novými cestami se zde nepočítá ani na rok 2028 a později.
Stát tak bude nejspíš současnou silniční síť na Jesenicku pouze udržovat či rekonstruovat. Investovat se naopak bude především na Šumpersku a do dálnice D35 z Mohelnice do Čech.
Jedna stará vize
„Do roku 2025 předpokládáme na Šumpersku z větších investic například zahájení stavby dálnice D35 Staré Město – Mohelnice a o rok později stavbu I/44 Zábřeh – obchvat,“ informoval Miroslav Mazal, mluvčí ŘSD.
Vloni se ve veřejném prostoru znovu nakrátko rozhořela diskuze o případném tunelu pod Červenohorským sedlem, který by výrazně zrychlil dopravu na Jesenicko. Žádné konkrétní plány na tuto stavbu ale nejsou. Jiná může být situace na železnici, kde se připravuje elektrizace trati ze Zábřeha do Jeseníku.
Komunikace nižších tříd spravuje Olomoucký kraj nebo sama města a obce, které hospodaří s vlastními rozpočty. Ty už s konkrétními investicemi do silniční sítě na Jesenicku počítají. Rozhodně se ale nebudou pohybovat v řádech desítek miliard korun.