„Zaměstnanci provozu mají detailní znalosti našich vlaků, protože se řadu let podílí na jejich servisování. Věřím, že i do budoucna budeme kapacity šumperské výroby navyšovat," uvedl Tomáš Ignačák, prezident Škoda Group.
Všechny vlaky vyrobené v Šumperku budou jezdit v Olomouckém kraji. Letos dělníci postaví šest jednotek, příští rok zbývajících sedm.
Nábor nových pracovníků
Nová zakázka na výrobu vlaků přinese do Šumperka zhruba čtyři desítky nových pracovních míst. Firma má zájem hlavně o elektromechaniky a zkušební techniky. Aktuálně podnik zaměstnává zhruba 740 lidí. Pars navíc také významně investuje do modernizace výroby.
„Právě probíhají dokončovací práce na nové podvozkárně, dále je téměř hotové montážní pracoviště a svařovací pracoviště. Stavíme nový lepicí box pro kolejová vozidla a také finišujeme novou montážní linku pro jednotky EMU240,“ dodal Aleš Měrka, ředitel šumperského závodu Škoda Pars.