ZPRÁVY

Piloti žádají město o podporu

19. srpna 2014, 14:30, Hana Písková
Piloti žádají město o podporu Šumperk - Aviatik klub Šumperk se rozhodl požádat šumperské radní o finanční podporu na nákup traktoru, který je nezbytný při péči o travnatou letištní plochu. Zázemí letiště využívají zejména během léta nejen příznivci létání nebo parašutismu, ale i rodiny s dětmi při cyklistických výletech a turisté.

 „Za sedmnáct let, kdy Aviatik klub Šumperk funguje, jsme po městu nic nechtěli. Zahradní traktor na sečení trávy teď nezbytně potřebujeme, abychom mohli řádně pečovat o přistávací plochu letadel. Se šumperským aeroklubem jsme pro děti i rodiče vybudovali zázemí, které mohou při výletech využívat. Teď v létě se sem vydává spousta cyklistů ze Šumperka i z přilehlých obcí,“ říká předseda Aviatik klubu Zdeněk Zerzáň, který věří, že v nouzové situaci město pomůže. Starý traktor se porouchal, na nový klub nemá peníze a kvůli bezpečnosti potřebují letci situaci řešit rychle. Navíc ceny traktorů v tomto období díky slevám klesají. „Ve své žádosti uvedl Aviatik klub orientační částku, za kterou lze potřebnou techniku zakoupit. Já bych nějakou formu pomoci podpořil. Bude záležet na mínění členů městského zastupitelstva. Každopádně je tato otázka jedním z bodů programu příštího zasedání,“ uvedl starosta Šumperka Zdeněk Brož.

Odmítavé reakce

Poté, co se informace aviatiků o žádosti objevila na internetu, rozpoutala se mezi příznivci letiště i odpůrci diskuse, v níž někteří poukazují na to, že by si piloti měli koupi nového traktoru zafinancovat sami. „To píšou lidé, kteří o leteckém sportu nemají potuchy. Z devadesáti procent si nadšenci během několika let staví letadlo sami a svého koníčka si financují ze své kapsy. Nejde o žádné milionáře. Zázemí letiště včetně četných atrakcí pro děti slouží hlavně v létě široké veřejnosti. Tak si myslím, že by město mohlo reagovat pozitivně,“ doplnil Zerzáň.


Foto: red

Piloti nabízejí volnočasové aktivity široké veřejnosti.


Doporučit tento článek přátelům na FacebookuSdílet na Facebooku Poslat známému e-mailem upozornění o tomto článkuUpozornit známého Verze pro tiskTisknout NahoruNahoru

NÁZORY K ČLÁNKU
Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.

Datum: 19.8.2014 16:07
Titulek: Jako jiní
Autor: abcd
115
115
Stejně tak jako ostatní sportovci a sportovní oddíly mají podat standardní žádost o grant. Nic víc, nic míň. A potom se mohou koukat, jak to město celé nacpe do hokeje nebo (jako dříve) panu Ondráčkovi a jeho kumpánům...
Reagovat
Datum: 19.8.2014 17:30
Titulek: piloti žádají?
Autor: Dušan Masár
88
Brožův ministr financí, Mr. Suchomel, už něco vymyslí, nějakou pětku letišti přiklepne, když se tak pěkně staráte o vyžití občanů Šumperka.... Letošní výnosy z automatů jsou obzvláště libové!
Reagovat
Datum: 19.8.2014 18:46
Titulek: Bez titulku
Autor: PR
89
Náhodou je prvda, že když jedeme na kole s dětmi okolo, že se občas zastavíme, dáme pivko, zmrzku nebo kofču, děcka si zablbnou na průlezkách, kouknou na letadýlka...je to tam hezké a je vidět, že se starají. Jen nerozumím, co je Aeroklub a Aviatik klub - není to překlep? ...ale to je jedno. Fakt je, že by Město mělo podpořit každý sport nebo zájmovou činnost. Pořád je to prevence kriminality a patologických jevů!
Reagovat
Datum: 20.8.2014 08:03
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Fanda
44
Zde se nejedná o sport ale o koníčka.Za Svazarmu si musel, každý kdo toto chtěl provozovat,na to vydělat a každou hodinu odmakat či zaplatit.Ať si najmou firmu která jim to poseče.Takto to jsou nuceni dělat třeba občané kteří si koupili obecní byty a nyní se musejí starat i o jejich okolí.A tvrdě za toto platí.Obce se zbavily bytů ale i pozemků a občane plať když chceš bydlet.Ty když chceš létat také plať a nežebrej tak jak je to zvykem v tomto státě.Hezký den.
Reagovat
Datum: 20.8.2014 12:14
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: jiri gregora
83
To si nemyslim. Jedna se rozhodne o sport. Dokonce ktery se zabyva mladezi v pubescentnim a adolescentnim veku. Tedy tou nejdizikovejsi skupinou. Takze prispevek od mesta je na snade. Nsmussji cpat vsechno jen do hokeje.
Reagovat
Datum: 20.8.2014 12:24
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Milan
85
Kecáš,o mládež se stará Aeroklub.
Reagovat
Datum: 20.8.2014 16:35
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: jiri gregora
87
Nikdo netvrdil ze ten ci onen. Jen rikam ze je to sportovni a tudiz zasluzna cinnost. Zvlast s mladezi.
Reagovat
Datum: 20.8.2014 08:51
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Aviatik
79
Není to překlep. Aeroklub Šumperk je ten, co už tady 68 let provozuje letiště, včetně těch volnočasových aktivit pro širokou veřejnost, ať to je zázemí pro děti, drakiáda a podobně. Aeroklub Šumperk je ten, co se primárně stará o sekání trávy na letišti a platí to ze svého + to co vybere od ostatních účastníků provozu za přistávací poplatky, například od ultralight pilotů. Aeroklub Šumperk o dotaci na traktor nežádá. Aviatik Šumperk, který žádá o dotaci, je spolek ultralight pilotů, který vznikl někdy v roce 2000 a provozuje na letišti jako druhý nezávislý subjekt.
Reagovat
Datum: 22.8.2014 02:17
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Petr Karbula
93
Taky se tam občas zastavíme cestou z Krásného. Je to fajn, děcka rády koukaj na letadýlka. Dokonce jsme před lety vyhráli nějaký vyhlídkový let na nějakém vesnickém bále a bylo to moc pěkné. Ochotný pilot... Letiště má tradici a myslím, že spoustě lidí se letadla a tento druh sportu líbí.
Reagovat
Datum: 20.8.2014 09:32
Titulek: Aviatic
Autor: Zdenka
82
spolek zbohatlíků neprovozuje sport ale svého koníčka,nic jim nedávat.
Reagovat
Datum: 22.8.2014 09:35
Titulek: Re: Aviatic
Autor: Aviatik
98
90% lidí na letišti (je jedno jestli aeroklub nebo aviatik klub) nejsou žádní zbohatlíci, ale obyčejní dělníci, učitelé, autobusáci, důchodci, studenti...., kteří na svůj koníček dávají z rodinných rozpočtů každou tvrdě vydělanou korunu.
Zhruba 50% lidí na letišti provozuje létání jako sport, tedy že se například účastní soutěží od regionální, přes republikovou až po světovou úroveň. Ano zbylých 50% provozuje létání čistě jako hobby, stejně jako spousta jiných lidí jako hobby provozuje třeba kolo, plavání, lyžování šachy a co já vím ještě.
Jinak, já osobně nejsem moc zastáncem většiny různých dotací a grantů, které jsou hrazeny z veřejných rozpočtů, včetně této dotace na traktor. Ale dokáže mě nadzvednout, jaké bláboly tady spousta lidí vypouští, aniž by o dané problematice něco věděla. Koneckonců, jako skoro v každé diskuzi.
Reagovat
Datum: 20.8.2014 13:40
Titulek: nechápu
Autor: aNONYM
90
To tam pivo a kofolu rozdávají zadarmo nebo v čem je ta neskutečná zásluha pro masy turistů?
Reagovat
Datum: 20.8.2014 14:55
Titulek: A jsme doma!
Autor: xyz
91
Předseda Aviatik klubu Šumperk Zdeněk Zerzáň, ODS. :-))))))))))))))))))))))))
Reagovat
Datum: 20.8.2014 15:02
Titulek: O šumperské letiště
Autor: xyz
84
se stará desítky let občanské sdružení Aeroklub Šumperk a loni dostali od šumperské radnice grant 4.000,- Kč (na Drakiádu 2013). Pročpak Aeroklub nedostane grant na trakor?
Reagovat
Datum: 20.8.2014 19:26
Titulek: Re: O šumperské letiště
Autor: J.
86
Protože traktor nechce aeroklub, ale aviatik klub, což je velký rozdíl.
Reagovat
Datum: 20.8.2014 15:06
Titulek: Zatímco
Autor: xyz
89
Římskokatolická farnost Šumperk získala od radnice v roce 2013 na projekt Setkání se sv. Mikulášem 15.000,- Kč a na projekt Noc kostelů 2013 v Šumperku 12.000,- Kč, to je drzost, nenažraná černoprdelnická pakáž!
Reagovat
Datum: 20.8.2014 15:12
Titulek: Diskuze občanů:
Autor: Ninja
104
http://zpravodajstvi.sumpersko.net/Sumpersti-piloti-zadaji-radnici-o-pomoc-6135/clanek/Z-regionu

Petr (13.08.2014 10:04)

Pro Jana Amose Zerzáně. Pokud má někdo na to, aby udělal pilotní průkaz za 140 000 a zaplatí za letovou hodinu 3000, tak ať se složí na ubohej traktor za 50 000, když chce lítat. Jinak nemám potřebu jezdit na letiště, abych poslouchar ten kravál, kterýho mám i nad Šumperkem dost. Děti už bohužel nedělám, už jsem na to dost starej, ale rozčiluje mě, když matka s kočárem a malým děckem za ruku musí vlízt do silnice kvůli okrasnému plotu p. Zerzáně. Bohužel s ním nikdo nic nenadělá, neb je šéfem dozorčí rady PMŠ a v podniku za asi 260M je s celým vedením města, takže si vlastně může dělat co chce. Za co by byl obyčejný občan popotahován, pro něj neplatí. Takže opět v podzimních volbách volte tuhle garnitůru, která z toho má jen vlastní prospěch a obyčejný občan je jen na to, aby je opět zvolil.Na nic jiného ho nepotřebují.....
Reagovat
Datum: 21.8.2014 18:35
Titulek: Souhlas - Zerzáň je pijavice - a vždy takový byl !
Autor: Marek
42
Žádné peníze zločincům typu Zerzáně a spol. Pokud vím, Zerzˇáň provozuje tři velká letadla a schválně se podívejte na jeho ceník ! Navíc, většina z nás už má dost toho kraválu z letiště a z oblohy ! Jedno letadlo, zpravidla jen s pilotem, zamoří hlukem prostor cca 10 km ! Proč bychom měli být stále obtěžováni kraválem ? Jaké právo má nepatrná skupinka nabobů, aby nám tu každý den, hlavně však víkendy, rušila hnusným hlukem ? Pane Zerzáni, nuďte rád, že na Vás nepraskly všechny ty zločinnosti z dob Vašeho šéfovíní Horské službě ! Možná, na to také dojde. Jinak o Zerzáňovi vím hlavně to, že to především velký hajzl ! Tak bacha na něj !
Reagovat
Datum: 22.8.2014 09:24
Titulek: Re: Souhlas - Zerzáň je pijavice - a vždy takový byl !
Autor: Aviatik
89
Panek Marek, mohl byste upřesnit, která tři velká letadla pan Zerzáň provozuje? Pokud je mi známo, tak má jen malý ultralight, který prakticky není skoro ani slyšet. A i ta větší letadla, která provozuje třeba Aeroklub budou těžko slyšet na 10 km. Nebo chcete tvrdit, že vás v Šumperku obtěžují letadla, která letí někde nad Zábřehem, nebo mezi Losinama a Loučnou? To je totiž přibližně vzdálenost 10 km, jen pro vaší představu.
A co se týká hluku. Když mi přeletí nad hlavou letadlo a zároveň vedle soused seká trávu nebo mi kolem projede po cestě pincek, tak hádejte, co je víc slyšet. Sekačka a pincek spolehlivě to letící letadlo přehluší.
Ty co bydlí přímo u krajů vzletových drah letiště (například v Malíně nebo Vikýřovicích) hluk startujících letadel určitě obtěžuje (letadla jsou nízko a na plný výkon), nicméně, většinou se jedná o novostavby, které si tam dotyční stavěli s vědomím, že za plotem mají letiště.
Reagovat
Datum: 23.8.2014 22:25
Titulek: Až spadneš, bude po parádě - a hluku !
Autor: Marek
77
Ty hňupe aviatický, každý den je nad městem hluk starých leteckých herek. Už toho opravdu máme dost - takových hnid jako jsi Ty a zlodějů typu Zerzáň. Až zase spadne i tady nějaký ten rozkašlaný stroj, bude alespoň pár dnů klid. Názor, že si někdo postavil dům u letiště a he tedy sám zodpovědný za nehorázný hluk - to opravdu může napsat absolutní duševní chudák Tvého ražení - a nelze si jen přát, abys byl co nejdříve na zemi. Myslím to obecně.
Reagovat
Datum: 22.8.2014 13:02
Titulek: Cyklostezky (něco jako posečené letiště)
Autor: Grifit
80
108
Nesouhlasím, aby se z veřejných peněz budovaly cyklostezky. Jak k tomu přijdeme my, co na kole nejezdíme! A že jsou to nějaké miliony!
Reagovat
Datum: 22.8.2014 16:12
Titulek: Zerzáňovi (ODS) žádné veřejné peníze nesvěřovat!
Autor: .
66
Dotaci 50.000 Kč na zahradní traktůrek by měl dostat Aeroklub Šumperk, protože na letišti nejvíc dělá, ne milionáři z Aviatic klubu v čele se Zerzáněm!

Zdeněk Zerzáň (ODS) byl v roce 2010 již vyhozen z Sdružení cestovního ruchu Jeseníky kvůli zpronevěře dotace na rolby a Olomoucký kraj na Sdružení podal trestní oznámení!
Reagovat
Datum: 22.8.2014 16:39
Titulek: Vlastník letiště je Šumperk
Autor: Balinda
81
Pozemky letiště na Krásném vlastní město Šumperk, místní aeroklub je na nich jen v nájmu a bylo by správné, aby se město Šumperk jako majitel pláclo přes kapsu a zaplatilo klidně i pořádný traktor Zetor na sečení.

Přece nemůžete chtít, aby údržbu letiště hradili nadšenci ze svého?


Reagovat
Datum: 22.8.2014 16:43
Titulek: Tleskám šumperské letecké výrobě A2CZ, jen tak dál
Autor: Balinda
79
V pondělí 11.4. ve večerních hodinách se uskutečnil slavnostní roll-out letounu Ellipse Spirit společnosti A2CZ s.r.o., která vyrábí tento letoun v prostorách malého hangáru letiště Šumperk.
Jenom několik málo hodin po slavnostním roll-outu, byl letounu přepraven na výstavu Aero Fridrichshafen, kde je nyní představován laické i odborné veřejnosti a budí značný zájem.

http://www.aeroklub-sumperk.cz/content/view/483/9/
Reagovat
Datum: 23.8.2014 14:17
Titulek: Bez titulku
Autor: joe
74
Je vidět, že Ti "nejchytřejší" nikdy na letišti nebyli.
1. Má snad aeroklub či Aviatik klub svoji dráhu nebo je společná?
2.Mám pár přátel mezi piloty ale ani jeden není zbohatlík, ale normální pracující který si tvrdě na to musí vydělat, takže po práci nesedí u pc nebo v hospodě, nekouří, ale věnuje se svému chcete-li koníčku. Nevím kdo vám nakukal, že pan Zerzáň je darebák, možná vám nebo příbuznému šlápl na kuří oko, ne?
Za jeho éry vzniklo skvělé značení cyklotras přes Jeseníky, objevila se rolba na úpravu běžeckých tratí a byli protaženy a byla radost jezdit. Viděl Jsem ho taky, jak osobně v této rolbě jel a hlídal, aby byli cesty protaženy. Kde je ta rolba nyní? Protahuje trasu kolem přehrady a k lanovce, nám obyčejným ne, protože jakoby mávnutím proutku nejsou na tuto činnost peníze
Reagovat
Datum: 23.8.2014 14:43
Titulek: Re: Ještě zavzpomínejte,
Autor: Bedřich
77
že provoz spolku Sdružení cestovního ruchu Jeseníky stál ročně 2,3 miliony korun, z čehož jen plat předsedy Zdeňka Zerzáně (ODS) spolkl 700 tisíc korun!!!!!!!!!!!!!!
Reagovat
Datum: 23.8.2014 14:51
Titulek: Re: Ještě zavzpomínejte,
Autor: Bedřich
81
Zerzáňův plat 700 000 korun ročně : 12 měsíců = 58 000 korun měsíčně
Dámy a pánové, nechci se vás dotknout – kdo z vás to má?
Reagovat
Datum: 23.8.2014 14:48
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Bedřich
91
Nekecejte, na rolbu jste urvali veřejné peníze z dotace od Olomoucké kraje a fondů Evropské unie.
Reagovat
Datum: 23.8.2014 17:24
Titulek: Bez titulku
Autor: aNONYM
92
Vždyť je to prosté - pokud jsou letci normální lidi a sportovci jako ostatní, jak tady tvrdí, proč chtějí extra dotaci? Proč nežádají jako ti ostatní normální? Proč chtějí obejít systém?
Reagovat
Datum: 24.8.2014 08:28
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Puff
101
Ach, ta česká závist a nepřejícnost! Vyhlašuji veřejnou sbítku na strádající a hladem vychrtlé letce. Občané Šumperka, mějte s nimi slitování a neseďte na penězích!
Reagovat
Datum: 24.8.2014 09:05
Titulek: A tráva roste...
Autor: Pavel Adámek
90
Když pod ulicí prasknou trubky tak se hned kope. Jestli na letišti zkolabovala sekačka, má to téměř stejnou naléhavost. O žádostech o grand tu můžou mluvit jen lidi z paneláku, kteří nikdy neměli zahradu. Neví, že tráva neukázněně roste bez ohledu na termín rozdělování dotací. Za druhé, sekačka je jednorázová záležitost na 10 let. Za třetí, letiště v okresním městě je snad o trochu větší hodnota než jen "hračka pro pár pilotů". Za čtvrté, kdyby se na zimním stadionu pokazila rolba, bude tam nová už na druhý den. Za za páté, na letiště nechodím, žádného pilota neznám tak, že bych si sním tykal, jen mi přišlo trochu nefér a trochu zcestné, co tu někteří diskutující píší. Ale to už tak v anonymní diskuzi bývá...
Reagovat
Datum: 24.8.2014 10:26
Titulek: Re: A tráva roste...
Autor: aNONYM
78
Ad 1) věřte nebo ne, ale tráva roste i třeba fotbalistům, takže argument na nic. Ad 2) nárokovat přednostní dotaci jednorázovostí investice je taky argument na nic. Ad 3) co konkrétně pro město a obyvatele letiště zajišťuje? (zábavu a občerstvení za peníze prosím nepočítejme - to by měla na dotaci nárok kdejaká hospoda). Ad 4) Tvrdit, že by město ze svého koupilo do jednoho dne hokejistům rolbu je jen spekulace, nic víc, takže argument na nic.
Já jsem před lety vybudoval a vedl sportovní oddíl a vím, jak fungují obecní dotace. Kluby a organizace stojí ve frontě a čekají, jestli jim milostivě po nášupu pro ty velké něco spadne. A pak si přijde někdo, všechny chce předběhnout a ještě ho tady někteří obhajují nebo dokonce nás, kterým vadí předbíhání ve frontě, nazývají závistivci a nepřejícníky. Nebo mají mít přednost ti, co nejvíc křičí a bědují nad svou „hroznou“ situací?
Řešení je přece jednoduché. Ať se parta letců složí na sekačku a pak ať si vyjednají dotaci. Věřím, že pan Zerzáň to zvládne nějak ošetřit.
Reagovat
Datum: 24.8.2014 12:50
Titulek: Re: A tráva roste...
Autor: kinderman
104
Pan Z. by to mohl ošetřit třeba tak, že pana starostu a většinu členů zastupitelstva vezme zdarma na vyhlídkový let. Jen aby nedopadl jako svého času pan Sviderski, který si ohromně pochvaloval, jak byli konšelé s jistým divadelním představením jeho chráněnce Elbela spokojeni...a za pár měsíců šel. Takže je důležité, aby se mu v tom letadle případně nikdo důležitý nepozvracel :-)
Reagovat
Datum: 24.8.2014 13:33
Titulek: Re: A tráva roste...
Autor: cinique
97
No hlavně aby nedej bože to letadlo nespadlo. To by bylo neštěstí!
Reagovat
Datum: 24.8.2014 10:50
Titulek: Re: A tráva roste...
Autor: xx
89
Pane Adámek, vedle u restaurace na Krásném taky roste tráva a majitel restaurace ji kosí pro koupající se občany zadarmo, čímž pro obyvatele města dělá mnohokrát více jak letiště, které naprostá většina zdejších obyvatel k ničemu nepotřebuje.
Reagovat
Datum: 24.8.2014 15:33
Titulek: sekačka
Autor: Dušan Masár
91
Na letišti je dobře, pěkný výhled do krajiny, pěkně na kopečku, pivko chutná. Ale není to záležitost výletníků jen ze Šumperka.
Náštěvníci se rekrutují z celého okolí, Vikýřovice, Zábřeh, Oskava, Losiny, Rapotín, Loučná, Bratrušov...
Pan Zerzáň se bude muset obrátit na zastupitelstva z celého okolí. Stačí je všechny obletět na velmi lehkém letadélku, které vlastní?
Reagovat

NA KONCERT ZADARMO


Hrajte s REJEM o 5 vstupenek na komponovaný koncertní recitál textaře MICHALA HORÁČKA, který se uskuteční v pátek 6. října v Domě kultury Šumperk. Stačí, když pošlete správnou odpověď na soutěžní otázku a budete mít špetku štěstí při losování. Příští týden zveřejníme jména pěti šťastlivců, kteří půjdou na koncert zadarmo.

Soutěžní otázka:

K jaké písni nenapsal text Michal Horáček?

A) Dívám se, dívám
B) Levandulová
C) Lásko, voníš deštěm

Odpovědi posílejte do čtvrtka jako SMS ve tvaru ODPOVĚĎ, JMÉNO, BYDLIŠTĚ na číslo 605 854 541. (Cena jedné SMS odpovídá standardní textové zprávě dle ceníku vašeho tarifu.)

VYHODNOCENÍ

Vstupenku na galakoncert našeho nejznámějšího tenoristy ŠTEFANA MARGITY, který zazpívá v sobotu 23. září v kulturním domě v Zábřeze, vyhráli Marcela Krmíčková ze Sudkova, Martina Kubešová ze Šumperka a Zdenka Zapletalová z Hrabenova.
Blahopřejeme! Výhra na vás čeká v pokladně IC Zábřeh (v budově kulturáku).