ZPRÁVY

Z domácích mazlíčků bestie? Myslivci řeší roztrhané srny i koloušky

23. září 2014, 11:00, Hana Písková
Z domácích mazlíčků bestie? Myslivci řeší roztrhané srny i koloušky Nový Malín - Psi, které jejich majitelé při procházce volně vypouštějí do přírody, páchají velké škody na lesní zvěři. Jen v okolí Nového Malína byly za poslední měsíc nalezeny tři kusy mrtvé nebo polomrtvé srnčí zvěře. Podle zákona mají přitom myslivci právo psa, kterého přistihnou při štvaní zvěře, odstřelit.

 „Myslivecká sdružení žádají občany, aby při návštěvě lesa nepouštěli z vodítek své psy. Dochází k napadení zvěře od volně pobíhajících psů. Myslivci upozorňují, že budou přísně postupovat při nedodržení tohoto pokynu,“ píše se ve výzvě, kterou na svých webových stránkách zveřejnila obec Nový Malín na žádost místního myslivce Zdeňka Šilara. Tomu se za poslední měsíc ukázaly v okolí Malínského kopce tři hrůzné výjevy. „Nejdříve jsem objevil srnu, která v sobě měla dvě srnčátka. Ta se pes snažil vykousat z těla. To zvíře nepředstavitelně trpělo. Musel jsem jí dát ránu z milosti. Během pár dní jsem pak ještě našel dva zadávené srnce. Jsem si jistý, že kdyby majitelé toho psa viděli to, co já, už nikdy by ho z vodítka ve volné přírodě nepustili,“ říká Zdeněk Šilar, člen mysliveckého sdružení Králec Senová.

Morální problém

Přestože v podobných případech mohou myslivci zatoulaného psa zastřelit, ne vždy k tomu najdou sílu. Ve skutečnosti je pro ně toto řešení velmi těžké. Když psa přistihnou a zjistí, že se jedná o domácího mazlíčka lidí ze sousedství, které znají, často řeší morální problém a zároveň si nechtějí lidi z obce znepřátelit. „Problémy se psy neřeší jen myslivci z příměstských honiteb. Potýkáme se s nimi i my, kteří žijeme na vesnici dále od města. A nejde jen o psy. Nedokážete si představit škody, které na drobné zvěři dokážou napáchat i kočky,“ dodává myslivec z honitby Horní Studénky Karel Kašpar. Myslivci žádají především majitele psů zejména v tomto období, kdy mají srny srnčata, aby se chovali zodpovědně a nevypouštěli je do volné přírody.


Foto: red

Srna neměla proti volně puštěnému psu šanci. Podobných případů teď v regionu podle myslivců rychle přibývá.


Doporučit tento článek přátelům na FacebookuSdílet na Facebooku Poslat známému e-mailem upozornění o tomto článkuUpozornit známého Verze pro tiskTisknout NahoruNahoru

NÁZORY K ČLÁNKU
Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.

Datum: 23.9.2014 14:59
Titulek: Lidumilové
Autor: V.
140
139
To je fakt hezký slyšet, že někdo prosím, já jsem minule šel do lesa a už při vchodu do lesa jsem potkal zelenej mozek, kterej mě jen tak pro jistotu upozornil, že jestli ho uvidí na volno hned ho zastřelí. Kam radí, myslivci chodit se psem? A střílí myslivci i svoje psy navzájem? Verbeš to je.....
Reagovat
Datum: 23.9.2014 15:01
Titulek: Re: Lidumilové
Autor: V.
146
145
P.S. A ve finále je akorát sere, že když se ožerou nemají do čeho střelit bo jim to ukradl pes, naštěstí se třeba ožralí postřílej sami!
Reagovat
Datum: 24.9.2014 10:58
Titulek: Re: Lidumilové
Autor: aNONYM
115
150
Samoregulace myslivců je opravdu jev ojedinělý a vzhledem k jiným oblastem lidské zájmové činnosti vysoce vyjímečný.
Reagovat
Datum: 24.9.2014 11:09
Titulek: Re: Lidumilové
Autor: Smyl Flek z Nohavic
166
107
Jen houšť!
Reagovat
Datum: 23.9.2014 16:41
Titulek: Myslivecká lobby
Autor: kinderman
126
134
Pozor, myslivecká lobby je velmi silná, vždyť předsedou ČMMJ je už léta Jaroslav Palas a tenhle koníček mají v oblibě politici všech úrovní, ministerští úředníci i vlivní podnikatelé. Dokonce mám dojem, že myslivost je zapsána na Seznam nemateriálních statků tradiční a lidové kultury ČR. Z toho pak plynou všechny ty kontroverzní nápady, které se cpou do mysliveckého zákona. To se rozumí, když dáte zvolenci pušku do ruky, vysvětlíte mu, kde to má pažbu a kde hlaveň, a nadeženete nějakou "trofej", tak vám tou třesoucí se rukou následně odhlasuje téměř cokoli. Dobře si pamatuji komentáře Martina Komárka (nyní poslance) v MF DNES. Kdykoli se nějací arogantní, přiopilí fořti trefili na honu navzájem jeden do druhého, rozjasnilo mu to den. Nemluvím o lesnících, kteří se o les opravdu starají, mluvím o primitivech s netrpělivými prsty na spoušti, kteří své zájmy politicky protlačují na úkor všech ostatních.
Reagovat
Datum: 23.9.2014 22:31
Titulek: Bez titulku
Autor: jirka
161
152
abyste se z těch vašich miláčků nepo*****, kolikrát ti Vaši miláčci dělají neskutečnej bordel ve městě a v parcích, a často je ani nemáte na vodítkách. U bojových plemen se málokdy vidí náhubek. A v lese si je máte hlídat a ne je volně vypustit, že se Vám ztratí z dohledu.
Reagovat
Datum: 24.9.2014 05:39
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Mirek1
169
156
Naprostý souhlas. Bohužel velké procento majitelů psů naprosto ztrácí soudnost a jejich zvířata jsou jejich miláčci, téměř jejich děti. Jde o určitý typ nemoci - naprosté zatemnění smyslů, snad určitá forma demence? Takové lidi pak nedonutíte aby si hlídali jejich psa jelikož dle jejich slov je to jejich brouček, beruška, jejich miláček který přeci nikdy nekouše.

Takže ano, myslivci by měli přistupovat k volně pobíhajícím psům naprosto nekompromisně! Já když se setkám s volně pobíhajícím psem který jde s majitelem tak okamžitě varuji majitele že jakmile pes půjde ke mě, tak se budu cítit ohrožen a použiji na psa zbraň.

Majitelé psů by se měli vrátit zpět z Marsu, probudit se z jejich růžového snu a uvědomit si, že psi jsou jen zvířata. A to zvířata u kterých nikdy nikdo neví co udělají. Ale někdy jsou veškeré diskuse velmi obtížné - co můžeme chtít po lidech kteří například v malém panelákovém bytě chovají vlčáka...
Reagovat
Datum: 24.9.2014 10:24
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: cinique
142
158
A jste připraven použít zbraň i na člověka? Protože pokud někdy bezdůvodně použijete zbraň na psa, kterého jeho páníček považuje za své dítě, měl byste počítat i s následky a ona taková rozzuřená matka nebo otec dítěte, kterému ublížíte, by pro vás mohla být tisíckrát nebezpečnější, než ten ratlík, kterého jste se původně tak bál, že jste ho raději preventivně sejmul.
Máte pravdu, psi jsou zvířata a nikdy nikdo neví, co udělají. Tím se strašně odlišují od lidí, u kterých víte naprosto přesně, co kdy udělají, že? Vy osobně jste toho krásnou ukázkou.
Reagovat
Datum: 24.9.2014 20:14
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Mirek1
133
146
Kde jsem napsal že bych bezdůvodně použil na psa zbraň? Já bych ji použil pokud by pes volně pobíhal a dorážel na mě - v tom případě bych se cítil ohrožen. A bohužel pro majitele psa zákon v tomto případě stojí za mnou.
Takže páníček si může vyskakovat jak chce, ale já budu v právu.

K vaši poslední větě - to je přesně to o čem jsem psal. Spousta lidí staví svého psa na úroveň člověka. A přesně to jste udělal ve Vaši poslední větě - srovnáváte psa s člověkem.
Reagovat
Datum: 24.9.2014 21:13
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: cinique
137
115
Napsal jste, že kdyby šel pen k vám, tak byste na něj použil zbraň. Což by mohl někdo považovat za bezdůvodné. O dorážení tam nic nebylo. K tomu páníčkově vyskakování a vašem právu bych řekla asi jen tolik, že právo vám bude celkem houby platné, když budete (polo)mrtev po fyzickém útoku nějakého fakt naštvaného páníčka. A jak jsem řekla - pokud ublížíte "dítěti", měl byste počítat s tím, že jeho "rodič" bude pořádně rozzuřen.
A k mé poslední větě - srovnávat můžu přece cokoliv s čímkoliv. Tím, že srovnávám nějaké dva objekty, je přece nestavím na stejnou úroveň, to je naprostý logický nesmysl.
Reagovat
Datum: 25.9.2014 11:15
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Marie
128
119
Vlčák se dá chovat i v panelákovém bytě, pokud mu dopřejete procházky. Jaký je rozdíl mezi panelákovým bytem a chovem psa v kotci, kde nemá ani ty procházky a hlavně nemá kontakt s člověkem? A Vaše formulace, že pes je "jen" zvíře hovoří o všem.
Reagovat
Datum: 24.9.2014 09:26
Titulek: "Pejskaři"
Autor: kinderman
159
126
Ano, ze psů se v ČR dělá skoro náboženství, stačí se podívat na byznys, který se kolem psích "potřeb" točí. Ano, mnozí majitelé psů mají problém pochopit (či hůře: respektovat) jednoduchý text městské vyhlášky, která praví, že bez ohledu na velikost musí být na veřejném prostranství (ve vyhlášce jasně definováno, co je to veřejné prostranství) každý pes na vodítku. Ano, mnozí po svém psu zásadně neuklízejí. Ano, spousta lidí si pořídí z nepochopitelného důvodu psa (resp. určitou rasu) do nevhodných podmínek a pak "týrá" psa a sousedy. A ano, od té doby, co mám psa, jsem se nikdy nedostal do sporu s člověkem bez psa, ale pokaždé jen s "pejskařem". Ale to nic nemění na tom, co jsem v předešlém příspěvku napsal o jistém druhu fořtů/sběratelů trofejí a jejich výsadním postavení daném silnou lobby.
Reagovat
Datum: 25.9.2014 11:13
Titulek: Re: "Pejskaři"
Autor: Marie
149
119
Máte pravdu, že obliba bojových plemen u různých podivných individuí se mi také příčí. Tihle psi vyžadují výcvik a pevnou ruku, aby byli zvladatelní. A pouštění psů, zejména těch větších a bojových bez náhubku také odsuzuji. Ohrožují ale víc ostatní psy než lidi. A nesbírání "hovínek" je taky věc, která nás, ostatní pejskaře staví do špatného světla. Ale jinak je život se psem opravdu krásnější a nedokážu si představit, že bych psa neměla. A je vidět, že kdo psa nemá, je hned agresivní a hned by zabíjel. Napřed psa a koho potom??
Reagovat
Datum: 25.9.2014 12:35
Titulek: Re: "Pejskaři"
Autor: aNONYM
137
157
Ano, kdo nemá psa je agresivní zabiják, proto kdyby měli všichni psy, nedojde u nás k jediné vraždě. Jak jednoduché řešení...
Reagovat
Datum: 27.9.2014 11:38
Titulek: tak jak to je???
Autor: Bubaba
116
114
Psa vlastním taky. Pohled na potrhanou vysokou asi nebyl to po čem kdokoliv prahne, ale... z praxe taky vím, že i mistr mysliveček se někdy utne a po řádění kamizolkářů pak po lese běhají postřelená zvířata, která se jim nepodařila dohledat, a která pak někde v houští trpící zhasnou. Pokud se jim podaří přežít, bývají zmrzačená jako např. divočák s ustřelenou spodní čelistí, který i přes tento handicap dokázal přežít a prospíval. Pes jedná instinktivně, myslivec dle "rozumu." Jen doufám. že nezačnou střílet i řidiče, kteří náhodou nějakou zvěř srazí...
Reagovat
Datum: 27.9.2014 15:16
Titulek: Re: tak jak to je???
Autor: kinderman
133
123
Pokud si tu sraženou srnku nenaložíte do kufru, tak snad ne. I když...někdy stačí i podezření, jak dokládá případ tuším někdy z roku 2001. To členové myslivecké stráže usmrtili člověka v motorovém vozidle, protože nezastavil na jejich výzvu. Prý ho podezřívali z pytláctví. Stačí si přečíst příslušná ustanovení o myslivecké stráži, aby bylo jasné, jak si všechna ta opatření ušili fořtíci na míru.
Reagovat
Datum: 29.9.2014 16:41
Titulek: Re: tak jak to je???
Autor: bubaba
147
125
To je trefné, páč to bychom je pak připravili o žranici a to nase.. :-)
Reagovat
Datum: 29.9.2014 20:45
Titulek: Re: tak jak to je???
Autor: cinique
134
108
Teda mě kdyby zkoušeli zastavit nějací chlapíci s puškama někde v lese, tak bych každopádně taky nezastavila. Doufám, že se do podobné situace nikdy nedostanu, protože bych skončila nejspíš stejně, jako ten chudák řidič z roku 2001.
Reagovat
Datum: 27.9.2014 19:08
Titulek: Miloš aby se v tom vyznal
Autor: Dušan Masár
116
106
Před pás lety byl na jihu Moravy zaznamenán výskyt šakalů, přesunují se k nám z Balkánu. Takže když tu čtu co dělají údajně psi, mohou provádět s plným nasazením např. zavilí šakali.
Reagovat
Datum: 14.10.2014 11:37
Titulek: k zamyšlení
Autor: bubaba
128
126
Reagovat

NA KONCERT ZADARMO


Hrajte s REJEM o pět vstupenek na společný koncert kapel UDG, O5 a RADEČEK a písničkáře POKÁČE, který se uskuteční v pátek 1. prosince v zábřežském kulturáku. Stačí, když pošlete správnou odpověď na soutěžní otázku a budete mít špetku štěstí při losování. Příští týden zveřejníme jména pěti šťastlivců, kteří půjdou na koncert zadarmo.

Soutěžní otázka:

Jak se jmenuje společné turné UDG, O5 a Radeček a Pokáče?

A) Kamarádi tour
B) Rivalové tour
C) Parťáci na turné

Odpovědi posílejte do čtvrtka jako SMS ve tvaru ODPOVĚĎ, JMÉNO, BYDLIŠTĚ na číslo 605 854 541. (Cena jedné SMS odpovídá standardní textové zprávě dle ceníku vašeho tarifu.)

VYHODNOCENÍ

Vstupenku na nový film MILADA, který promítá kino OKO v Šumperku 27. listopadu, vyhráli Šárka Siblová ze Šumperka, Vilma Sadilová z Libiny a Renda Šmíd z Kolšova.
Blahopřejeme! Výhra na vás čeká v pokladně kina.