ZPRAVODAJSTVÍ

Strážníků je pořád málo. Policie je zoufalá

5. září 2017, 09:30, Jaroslav Kropáč
Šumperk - Ani přes opakované výzvy a několikerá výběrová řízení se zatím nedaří navýšit počet strážníků v Šumperku. Na poslední inzerát města se přihlásili pouze dva zájemci, přijímacím sítem prošel jeden muž.

 „Aktuálně bychom potřebovali další čtyři strážníky. Jejich počet se snažíme navýšit opakovaně, bohužel bez úspěchu. Stejná situace je napříč celou republikou,“ uvedl ředitel Městské policie Šumperk Zdeněk Dočekal.
Nábor nových mužů zákona vyhlásila šumperská radnice vloni na podzim, pak znovu letos na jaře a naposledy na začátku léta. Ani v jednom případě se jí patřičný počet adeptů přijmout nepodařilo. Potíž je v tom, že o práci strážníka nemá moc lidí zájem, a když ano, obvykle neprojdou fyzickými nebo psychologickými testy.
Problémy s nedostatkem „černých šerifů“ v Šumperku dopadly i na sousední Rapotín, který si chtěl už letos část strážníků od města pronajmout. Kvůli jejich nedostatku si však bude muset počkat až na příští rok.
Trápení s náborem policistů má také zábřežská radnice. Ze dvou požadovaných strážníků se jí dosud podařilo získat jednu posilu. „Dříve se nám hlásila na jedno místo dvacítka uchazečů, dnes pouze jeden, nanejvýš dva,“ dodal velitel zábřežských strážníků Václav Doubrava.
 


Doporučit tento článek přátelům na FacebookuSdílet na Facebooku Poslat známému e-mailem upozornění o tomto článkuUpozornit známého Verze pro tiskTisknout NahoruNahoru

NÁZORY K ČLÁNKU
Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.

Datum: 5.9.2017 10:26
Titulek: Peníze
Autor: Občan
33
Chcete kvalitní lidi? Musíte si je v tomto systému zaplatit.
Reagovat
Datum: 11.9.2017 12:13
Titulek: Re: Peníze
Autor: X
22
Mělo by se to jmenovat Pardál má pravdu a nikdo jiný. Ale hypotetichy nebude MP tak bude PČR (MOŽNÁ NABEROU LIDI ONI).Pokud jde o MP už by se měl někdo zamyslet jsou v podstatě bezubí třeba stačí si stoupnout k jednotě ve městě po 10:00 a dívat se jak se vesele porušuje pěší zona. O zelinářích ani nemluvě ti tam parkujou imrvére a ten bordel za stánky ještě že jsou tam keříky. A botičky co takhle jen fotit a dávat to na přestupky pěšky by to MP zvládl. Co smažkovna za kulturákem ty keře to je jedna velká observatoř tak kde je ta MP ? Nemůže se smažkama a bezdomovci nic dělat a to je problém slušný tam je kde brát . Vyhlášky města jsou směšné mám čím dál tím větší pocit že za komárů ( a to je nemám rá) nebylo tolik zákazů.
Reagovat
Datum: 11.9.2017 12:16
Titulek: Re: Peníze
Autor: Pardál
Souhlasím, ale co nevíte, že slouží kolikrát a dost často jen dva strážníci v celém městě. Nejsou lidi a proč ... proto je dál.
Reagovat
Datum: 11.9.2017 12:31
Titulek: Re: Peníze
Autor: Pardál
Prosím vás vytáhněte si statistiku od vedení co ti strážníci dělají za celý den. Kolik mají zásahů za celý den, ale pravdivě aby vám nevytáhli třeba jeden den, kdy se nic nedělo , aby obhájili dva strážníky, ale takových dnů bude pomálu. Slouží hlavně v letních měsících v tom horku dva strážníci a ti vyjíždí na všechno a není divu, že vše nemohou obsáhnout . Doufám, že to vedení nepřehodnotí tak, že když nejsou strážníci, tak se jim zruší dovolená v létě aby byli. To může být také řešení se bojím, co jiného by mohli vymyslet chytré hlavy. Nakonec tam šéf zůstane sám a ušetří se, :D
Reagovat
Datum: 11.9.2017 12:38
Titulek: Re: Peníze
Autor: Pardál
Zvedněte ruku občané kdo tohle ví, že slouží jen dva strážníci na celé Město ???
Reagovat
Datum: 11.9.2017 13:34
Titulek: Re: Peníze
Autor: Pardál
Nikdo se nehlásí TAK TEĎ TO VÍTE !!!
Reagovat
Datum: 11.9.2017 19:52
Titulek: Re: Peníze
Autor: X
22
Jsou tři zapoměls na dozorčího
Reagovat
Datum: 13.9.2017 09:24
Titulek: Re: Peníze
Autor: Spirit
Určitě a ten dozorčí je v podstatě jen takový pomyslný přítel na telefonu a není v přímém výkonu na místě. Takže jsou v podstatě jen dva !!!
Reagovat
Datum: 13.9.2017 14:13
Titulek: Re: Peníze
Autor: X
18
To jsem netušil že linka na MP má takovou funkci.
Co to město pro lidi neudělá.
Reagovat
Datum: 5.9.2017 13:33
Titulek: Bez titulku
Autor: malocajtu
31
Snažte se více.
Reagovat
Datum: 5.9.2017 16:07
Titulek: Proboha,
Autor: lisca
26
zrušte už ty příživníky ! Vždyť z rozpočtu města na strážníky každoročně putuje přes čtrnáct milionů korun! A maká státní policie.
Reagovat
Datum: 7.9.2017 11:57
Titulek: Bez titulku
Autor: jarda
17
Souhlasím s návrhem zrušit Městskou policii v Šumperku. Je to zbytečná instituce za mnoho peněz,které by mohly být využity v sociální oblasti. Činnost měšťáků za ty prachy nestojí, stejně odkazují případy na policii státní,aby je nemuseli sami řešit...
Reagovat
Datum: 7.9.2017 16:17
Titulek: plat-vs lidé
Autor: všudezdejší
31
Když se zájemce podívá na jaké povinnosti a zkoušky musí splnit a umět a pak se podívá na platovou třídu za co by pracoval,tak se nedivme že tam nikdo nechce. A navíc je toto povolání diskriminační-jak to že nenabírají ženy? Byly jsme před několika lety na náboru k městké policii Zábřeh, vše jsme všichni splnili, jak fyzické tak psychotesty a jediný člověk nesplnil-pan Vojáček-mladý klučina neudělál ani blbých 20klidů,i ty holky ho strčili do kapsy!! A hádejte koho vybrali k městské policii??? Ano právě pana Vojáčka..a proč?Protože už měsťáka dělal někde na jižní moravě,takže byl hotový,nemusel na žádný kurz,apod...takže celá snaha lidí,kteří tam tenkrát byly, byla marná protože to celé bylo dopředu rozhodnuto...A jak řekl velitel měšťáků v Zábřehu při fyzickém testu: " tak dáme panu Vojáčkovi ještě šanci on určitě ty kliky zvládne..a ostatní můžete jít" !!!
Reagovat
Datum: 7.9.2017 18:45
Titulek: Re: plat-vs lidé
Autor: Pardál
18
Vážená slečno s vaší první větou nemohu nesouhlasit. K tomu dalšímu Vám řeknu toto : Je jasné proč ředitel MP Zábřeh sáhl po strážníkovi, který má zkušenosti a hotové osvědčení. Já se mu vůbec nedivím, protože aktuálně potřebuje rychle do výkonu hotového strážníka a ne člověka, který se bude 5 let tzv. zajíždět to je moc dlouho- To, že jste udělala o několik kliků víc než on to v této situaci nehraje žádnou roli... ona ta práce není jen o počtu kliků.. to, že radši přijmou chlapa a ne ženu je logické ... protože vím od kluků, že chodit s ženou v hlídce, kdy se potýkají s feťáky, kriminálníky , jezdí na rvačky do hospod je strašně těžké a psychologicky je pro něj lepší mít vedle sebe chlapa i nezkušeného, ale chlapa i když udělá méně kliků než žena. Neberte to prosím , jako diskrinaci žen, ale jako holý fakt.Pro ženy bude místo u policie v momentě, kdy bude dostatek chlapů na tuto práci a nebude se policie potýkat s nedostatkem lidí, děvčata to zatím nevytrhnou svými přihláškami k MP bohužel.Takže se nezlobte na šéfa MP, že sáhl radši po hotovém chlapovi a navíc je ve službě ihned a ne po několika měsících, než si udělá osvědčení. To samé bude u chlapa, který jde z civilu k MP na výběrové řízení a nikdy u té složky nesloužil. Určitě by vyhrál ten hotový strážník nad tímto uchazečem, pokud by mohl vybrat z důvodu financí jen jednoho. Dnes by určitě šáhl po obou ... ale pokud vzal jen jednoho, tak vzal právě tohoto strážníka a ne vás i když jste udělala o pět kliků víc ...Já mu rozumím a vím proč to udělal a asi mu nic jiného nezbývalo v jeho situaci... tak se na něj nezlobte, protože za to v podstatě nemůže.
Reagovat
Datum: 7.9.2017 20:05
Titulek: Re: plat-vs lidé
Autor: Pardál
19
A navíc jsou si městské policie nuceny navzájem přetahovat hotové strážníky s osvědčením, protože jsou ve výkonu hned. Osvědčení stojí města strašné peníze a tím , že získají strážníka s platným osvědčením ušetří peníze, chlap je ve výkonu hned a o tom to je !!! Tak se nedivte , že ředitel šáhl po tomto už hotovém chlapovi ... nebyla to z jeho pozice diskriminace, ale nutnost !!!!
Reagovat
Datum: 8.9.2017 17:11
Titulek: Re: plat-vs lidé
Autor: Pardál
18
Další věc a věř děvčátko milé (omlouvám se za tykání), buď moc a moc ráda, že jsi se tam nedostala a to ti říkám já bývalý strážník od srdce, poněvadž jsi připravena na toto ? : KAŽDODENNÍ I NOČNÍ STRES, NEVYSPÍŠ SE. MÁŠ PŘEVRÁCENÝ BIORYTMUS, KDY OPROTI PŘIROZENÉMU ŽIVOTU JSI VE DNE VZHŮRU A V NOCI SPÍŠ, TAM JE TO NAOPAK. V NOCI FUNGUJEŠ A VE DNE SPÍŠ. PRVNÍCH PÁR MĚSÍCŮ SPÍŠ PO NOČNÍ, JAKO KDYBY JSI BYLA POD DROGAMI, ALE SPÍŠ. PO PÁR MĚSÍCÍCH SPÍŠ PO NOČNÍ MAX TŘI HODINY A ZASE JDEŠ NA NOČNÍ. PŘIBÍRÁŠ, PROTOŽE SI TĚLO VYHODNOTÍ ŽE JE V KRIZI A ZAČNE UKLÁDAT TUKY, PROTO MÁ TOLIK STRÁŽNÍKŮ ZA NĚKOLIK LET TAKOVÝ BÁCHOR , I KDYŽ TO BYLI SPORTOVCI S VYPRACOVANÝM TĚLEM A OKOLÍ TO NECHÁPE, CO SE S TÍM CHLAPEM STALO. DALŠÍ VĚC TVOJE POVAHA SE ZÁHY ZMĚNÍ, PROTOŽE I DOMA SE Z TEBE STANE POLICAJT Ať CHCEŠ, NEBO NECHCEŠ A BUDOU PROBLÉMY V RODINĚ , PROTO SE SPOUSTA POLICAJTŮ ROZVÁDÍ A CHLASTÁ. TVOJE TVÁŘ A POSTAVA SE STANE NEATRAKTIVNÍ, PROTOŽE BUDEŠ MÍT KOLA POD OČIMA Z ROKŮ NEVYSPÁNÍ A PŘEVRÁCENÉHO BIORYTMU. PAK JE TADY NEUSTÁLÉ VYHROŽOVÁNÍ LUMPŮ, KTERÉ BUDEŠ ŘEŠIT, ŽE TĚ ZMLÁTÍ AŽ TĚ POTKAJÍ, NEBO UBLÍŽÍ TVÝM DĚTEM, NEBO BLÍZKÝM .... JSI PŘIPRAVENA NA TENTO ŽIVOT ZA MALÝ PENÍZ A S VĚDOMÍM, ŽE JE TO STEJNĚ MARNÉ TY ROKY VĚNOVANÉ TÉTO PRÁCI , PROTOŽE SI O TOBĚ STEJNĚ OBČANÉ BUDOU MYSLET A HLAVNĚ ŘÍKAT , ŽE : JSI DARMOŽROUT A NEBUDOU TI NIKDY VDĚČNI ZA TY ROKY , CO JSI TÉTO PRÁCI VĚNOVALA A HLAVNĚ SI BUDOU POŘÁD O TEBE OTÍRAT ÚSTA. JSI NA TOTO PŘIPRAVENA ???? POKUD ANO , TAK DO TOHO BĚŽ, POKUD NE , TAK O TÉ PRÁCI NEPŘEMÝŠLEJ A DOBŘE SI TO PROSÍM ROZMYSLI. ONI KOLIKRÁT I VELCÍ SILÁCI CHLAPI TO NEUSTOJÍ A SELŽOU.
Reagovat
Datum: 8.9.2017 17:52
Titulek: Re: plat-vs lidé
Autor: Pardál
16
a ještě doplním jsi připravena na to, že se budeš tahat s feťáky a pokálenými lidmi. Budeš na každé druhé šichtě vidět lidi s rozbitými hubami, krev atd. Jsi si vědoma, že při zákroku nesmíš udělat chybu ve stresových situacích, protože ti hrozí zneužití pravomoci a můžeš nakonec stát u soudu, jako ti co máš vlastně stíhat. Jsi si vědoma toho, že budeš i ve volnu, které máš pro sebe a svou rodinu budeš lítat po výsleších a soudech? Že když budou dovolené, tak budeš sloužit dvanáctky jen ve dvou a vše co kdo zavolá budeš řešit ty a pokud si zrovna ohřeješ jídlo, aby jsi něco pojedla konečně třeba až ve 14.00, tak někdo zavolá z občanů, že je někde toulavý pes, takže to všechno necháš a jedeš, protože jste jen dva na celé město. Kolikrát to ohříváš dvakrát i třikrát, než se konečně najíš, jenomže to už máš tak zcvrklý žaludek hladem, že je ti z toho jídla jen blbě. Jdi do toho a možná by mne napadlo i něco dál, ale to nemá cenu... každý ať to zkusí
Reagovat
Datum: 7.9.2017 17:46
Titulek: Bez titulku
Autor: Pardál
19
Já bych byl hodně rád, kdyby zastupitelstvo zrušilo MP a proč ? Protože by občané alespoň velice záhy zjistili co vlastně MP ve městě vykonává a co nemusí tím pádem řešit policie státní a může se věnovat důležitějším věcem. To , že měšťáci některé věci předávají vyplývá ze zákona a ne, že se jim to nechce řešit to jsou kecy hloupých lidí. No a k těm platům .... to nemá cenu ani mluvit.... prostě je neplatí a nejen, že k nim nikdo nechce nastoupit , ale oni od nich i dokonce odcházejí.... vždyť se podívejte na věkové složení strážníků, je to klub důchodců a bohužel ... takže NECHODÍ, STÁLE NECHODÍ JE MI BIEDNĚ , jak se zpívá v písničce. Takže by si ti, co jsou odpovědní za MP měli uvědomit, že pokud nezvýší platy a to razantně, tak nikoho neseženou a ti staří pardi co tam jsou začnou odcházet. Znám jich pár těch starých a říkají, že už mají plné zuby nočních, sobot ,nedělí a svátků za ty směšné peníze ... někteří se už pohlížejí po jiném zaměstnání ... klidnějším prý , protože se dá teď sehnat zaměstnání za ty samé peníze a bez nočních. No a číst názory některých hlupáků tady, to taky asi ke klidu nepřidá.
Reagovat
Datum: 7.9.2017 18:07
Titulek: Bez titulku
Autor: Pardál
20
Mám tam kamaráda, který přešel k MP z jiné MP, aby byl blíž k domovu a rodině. Odslouženo má 10 let a když mi říkal, že teď je sice každý den doma po službě, ale plat má 17 000 Kč čistého se všemi příplatky za noční, soboty neděle, rizikové příplatky to je představte si všechno v těch 17 000 Kč !!!! Řekl mi, že pokud se to do určité doby nezlepší, tak prostě odchází, že to je neskutečné, jak strážníky v Šumperku platí. Takže se není čemu divit, že nemohou nikoho sehnat za ty peníze a pokud seženou, tak jak to mohou být kvalitní lidi, kteří jsou ochotni za takové peníze dělat ? Seženou asi jen zoufalce .... myslím, že by se nad tímto mělo konečně zamyslet vedení Města, když vedení MP nepřemýšlí a jen stále a stále vyhlašuje výběrové řízení bez jakéhokoliv výsledku. Tady je to každému normálnímu občanu jasné, že to je kvůli malému ohodnocení, jen vedení MP to asi nikdy nedojde .....
Reagovat
Datum: 7.9.2017 20:50
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Dušan Masár
27
Vypadá to, že se v této oblasti dobře orientujete. Můžete mi tedy prosím nastínit, o čem by se mělo zamyslet vedení města a co by mělo vymyslet? Copak platy strážníků nejsou tabulkové a neřídí se podle zákona? Ano, k tomu je možné přidat nějaké osobní ohodnocení, ale nějak si nedovedu moc představit, že by vedení města mohlo nařídit vedení MP, aby začali zaměstnancům platit vyšší OSOBNÍ ohodnocení. A žádným jiným způsobem jim přidat na platu nemůžou.
Takže mi taky není jasné jak to myslíte, že V ŠUMPERKU strážníky špatně platí. Když se to řídí tabulkově, tak snad musí platit strážníky všude stejně špatně, ne? (teda kromě Prahy, která to má přímo v tom zákoně vyřešené nějak extra).
Reagovat
Datum: 7.9.2017 21:35
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Pardál
17
Tabulky jsou to je jasné, že tam je rozpětí od - do je také jasné. Pokud , ale vedení platí strážníky v půlce tohoto rozpětí a nevyužije maxima, které může uplatnit, tak jsou platy takové jaké jsou, prostě nevyužijí toho nejvyššího rozpětí co jim tabulky umožňují.Já vám neřeknu, proč toho nevyužijí... vlastně to vím a nechce se mi to říkat .... ale řeknu to.. Mám pocit, že se vedení MP bojí si říct zastupitelstvu o větší rozpočet na MP a tím pádem i na platy, aby se nedostali u nich v nemilost . To je můj pocit a pocit těch kluků, když s nimi mluvím. Říkají, že nemají třeba nejvyšší rizikové příplatky, na které by mohli dle tabulek dosáhnout, platové třídy atd. Je úsměvné, že tady MP dokola pořád omílá, že se do výběrových řízení hlásí málo lidí a oni pořád dokola a dokola vyhlašují nové s těmito platovými podmínkami což je směšné, ale budiž pokud je to člověk začínající a nikdy nesloužil nemůže mít plat hned ze začátku 25 000 to je jasné. Ale obhájit se to nedá u člověka, který přejde z jiné MP , slouží 10 let a bere 17 000 Kč s víkendy, svátky, nočními ... místo toho, aby byli rádi, že ten člověk přešel, seženou hotového člověka s osvědčením a jde do Šumperka, tak ho takhle platí ... prý to jinak nejde slýchají od vedení .... nesmysl. Spoustu starých harcovníků opravdu už hledá jiné zaměstnání a je jen otázka času, kdy začnou odcházet, Někteří mají dokonce dvě práce, protože si u MP nevydělají. Samozřejmě , že pokud máte dvě práce, tak některou z nich asi budete dělat špatně , protože jste unavení a jdete z práce do práce. Nevím fakt čím to je, že si zastupitelé Města práce strážníků neváží, protože jinak by asi nedopustili, že vedení MP strážníky tak málo platí a asi s tím souhlasí, když nic nedělají a je jim to jedno.Zkráceně řečeno vedení nevyužívá plně rozsahu tabulek, možná proto že nemá dostatečný balík peněz a má strach zastupitele požádat o zvýšení , aby se nedostalo u nich v nemilost. To je názor strážníků se kterými jsem mluvil....No a zkuste se dotázat vedení MP, kolik bude mít plat člověk, který u MP začíná od píky .. pokud vám řeknou, že víc než 15000 Kč, tak budou lhát .... Není divu, že se nikdo nehlásí do výběrek a staří harcovníci, kteří by měli mladé zaučovat mají zaječí úmysly ....Za ty peníze to nikdo dělat nebude a ještě se o sobě dozvídat třeba tady, že jsou vyžírci a na nic... to dlouho nikdo nevydrží.
Reagovat
Datum: 7.9.2017 22:03
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Pardál
18
Další věc, aby to nebylo jen o platech na to občané reagují vesměs negativně. Třeba strážníci už několik let volají alespoň po nějaké starší dodávce, která by jim umožnila bezpečně bez rizik pro ně a přepravované osoby převážet opilé, pozvracené, pokakané lidi na záchytku. Do těch aut se nedá dozadu sednout v normálním klidném stavu je tam málo místa vzadu natož tam dostat opilého a takto znečištěného člověka vedle kterého musíte nutně sedět a dohlížet na něj a o tom se přesvědčil jeden z nynějších zastupitelů, který měl odvahu strávit jednu noc se strážníky v jejich autě.. Druhá věc, že ty služební auta nikdy neprošly celkovou desinfekcí odborné firmy a strážníci to uklízí sami a jak to jde dle podmínek, vedení je to úplně jedno , že nechrání své zaměstnance před nemocemi ... to občané vůbec nevědí ...o vybavení ani nemluvě, uniformy až to vedení schválí, že jsou na výměnu,tak se vymění, letní ponožky se fasují v zimě a naopak. Proč ? asi jsou zimní ponožky v létě se slevou ... nejsou peníze. Prostě MP nefunguje, jak by měla a není to vždy vina strážníků to si pište, prostě strážníci už rezignují a já se jim vůbec nedivím...
Reagovat
Datum: 8.9.2017 08:39
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Pardál
15
Dušane Masáre, mám takový pocit, že jste někde okolo zastupitelstva, nebo máte na někoho vazby. Pokud se mýlím a jste jen řadový občan, který má jen upřímný zájem o situaci na mp, tak tím možná lépe. Kdysi před lety jsem sloužil v Šumperku, takže mám u MP hodně známých bývalých kolegů a hodně se potkáváme a to, co řeknou mě neřeknou civilovi a už asi vůbec ne zastupiteli Města. Cítím takovou malou povinnost k bývalým kolegům prezentovat jejich názor.... Oni v podstatě stojí za nynějším vedením MP a nepřejí si nějaké zásahy do něj po volbách,protože by to mohlo spíš fungování MP více destabilizovat. Oceňují, že vedení MP neprosazuje názor pokutovat hlava nehlava, aby se obecní pokladna plnila a říkají, že ani Starosta takovou taktiku nepodporuje, protože je zcestná.Prostě nenutí strážníky sekerničit a za každou cenu přinést do pokladny peníze, tak jak je to v jiných městech běžné. Spíše lidi nutí, aby se zaměřili na veřejný pořádek což je vlastně alfa a omega , nebo vlastně poslání MP. V tomto mají občané kupodivu proti jiným městům vlastně štěstí, že toto není záměrem MP. Já to zažil u jiné MP, ke které jsem přešel po odchodu z Šumperka a bylo to dost stresující, protože nás lidé nenáviděli... proto jsem úplně od této profese odešel. Chlapi jen vedení v podstatě vyčítají, že se jich dostatečně nezastanou proti občanům chronickým stěžovatelům, i když po projednání stížnosti většinou vyjde najevo, že strážník se ničeho nedopustil a jde jen o otravného a nepříjemného občana, který neskousne, že ... udělal a následuje přiměřený trest. Dále právě jde o to, že mají pocit , že se vedení bojí si říct o víc peněz na rozpočet, aby mohli a to je důležité ZAPLATIT LIDI, stávající a ty budoucí, protože bez dostatečně zaplacených lidí žádná firma nebude prosperovat a další peníze na dostatečné vybavení výstroj atd.Teď je otázka jestli 14 000 000 Kč je dost na zabezpečení DOBRÉHO , KDYŽ NE VÝBORNÉHO chodu MP. Já myslím, že asi ne a pokud Město nechce víc investovat do dobrého chodu MP , tak bude lepší MP zrušit a ať se o to postará policie státní. Což je utopie v dnešní době, ale to by občané poznali až by měšťáci nebyli, protože státní to nestíhá už dnes, protože mají problém s nábory lidí také a zrušení MP by jen narůstaly problémy v bezpečnosti na území Šumperka. Takže chcete fungující obě policie šumperáci ? Tak je proboha zaplaťe a o tom to je a vždy bude.
Reagovat
Datum: 8.9.2017 09:36
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Pardál
17
Ještě dodám jednu výtku vůči vedení MP, kterou strážníci těžce nesou. A to je nedostatečné informování o činnosti MP ve sdělovacích prostředcích. To znamená, že se pravidelně neinformují občané o tom, co strážníci vykonali pro toto Město, tedy různé kauzy které řešili, zajímavosti. Protože když s nimi mluvím, tak to je dluh vedení vůči nim a potažmo vůči občanům, aby věděli co třeba dobrého udělali, lidi o tom vůbec neví co se přihodilo, jak to řešili ... čemu třeba zabránili, kde zachránili nějaké hodnoty, nebo zdraví občana atd. atd. Chybí někdo kdo by tu MP prezentoval na venek, další věc kdo by třeba vysvětlil, nebo obhájil na int. diskuzi proč MP konala tak a ne jinak... prostě měl by tam být člověk, který prezentuje MP na venek. Článek dvakrát za rok někde v periodikách Města to nezachrání a navíc, když to je jen suchá statistika, která nikoho nezajímá ... Další věc co strážníky štve a oni to na venek neřeknou z důvodu loajálnosti s PČR. Hodně se stává, že lumpa chytí právě MP, ale v tisku se s výsledkem prezentuje právě jen policie , ti to umí prodat ... ale už se v tisku neobjeví díky MP jsme zadrželi pachatele, kterého jsme šetřili a soud jej potrestal tak a tak, to se prý děje často a nikdo s tím nic nedělá a tak nějak se to přejde. To ty kluky štve a pak je samozřejmě policie ceněna veřejností líp, ale to není vina strážníků , že tam není člověk, který by velice dobrou práci MP prodal .. nechám na uvážení čí to je vina.
Reagovat
Datum: 8.9.2017 13:37
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Pardál
16
No a vidíte, že jsou obce které by rádi měly MP, ale nemohou si to finančně dovolit a ví, že jí potřebují protože to státní policie už nestíhá mají toho na ošéfování strašně moc a lidi nejsou - zářný příklad Rapotín a přečtěte si pozorně ten článek. Bohužel to není v moci MP Šumperk jim pomoci ..... nejsou lidi, protože jsou malé platy. Jsou malé platy a tím pádem nejsou lidi, tak jak z toho začarovaného kruhu vylézt jinak. Kdo na to přijde bez zvyšování platů u těchto složek , toho zaplatí zlatem a bude moc slavný :D
Reagovat
Datum: 7.9.2017 19:01
Titulek: Bez titulku
Autor: Pardál
18
No a taková malá výzva k vedení MP Šumperk. Zkuste velice rychle zvýšit platy strážníků, protože i ti staří harcovníci mají zaječí úmysly a někteří si tajně shánějí jiné zaměstnání a koketují s tím, že vaše řady opustí. Jak vám začnou utíkat tito zkušení harcovníci, tak se MP položí sama od sebe nedostatkem zkušených lidí, kteří by mohli potencionálně zaučit nové a nezkušené strážníky. Je potřeba, aby si to uvědomilo zastupitelstvo, když to pořád nedochází ....VEDENÍ MP !!!!!
Reagovat
Datum: 7.9.2017 19:43
Titulek: Bez titulku
Autor: Pardál
18
No ještě taková malá výzva občanům Šumperka. Uvědomte si, že strážník MP není to samé, co policista ČR. Strážník je normální zaměstnanec , jako každý jiný. Když ho firma nezaplatí, tak pokud je mladý odejde jinam, kde ho zaplatí lépe. Staří možná zůstanou , protože je po pasesátce nikdo nezaměstná , ale i ti se postupně dostanou k tomu jaká pláce, taková práce ... firma je platem znehodnotí, to není o lidech, ale o přístupu zaměstnavatele k zaměstnanci, kdy si ti lidé uvědomí, že si jich firma vlastně neváží, že je má a prostě rezignovali ... pomyslně řečeno HODINY BIJTE A VÝPLATO (malá) POJĎ !!!. Takže občané opačně by jste měli reagovat ve vlastním zájmu, ne ty strážníky kritizovat a nezjistit si příčiny , proč ta MP možná nefunguje a lidi jsou otrávení , tak jak by jste si představovali, že by měla fungovat a představujete si to správně, protože by měla fungovat o tom žádná... Tlačte na zastupitele, aby si své lidi zaplatili a to dobře , pak ti lidé nebudou přetížení službami třeba pět dní za sebou , protože je nedostatek personálu díky malým platům (nikdo se nehlásí do výběrových řízení)... spíše ty svoje strážníky co tam ještě zůstali podpořte, protože pokud by MP nebyla, tak to státní policie absolutně nebude stíhat, ale to byste poznali až by případně MP nebyla .... málo občanů si uvědomuje, že ta práce MP není jen o botičkách, zákazech zastavení a jiných v uvozovkách blbostech, ale i o veřejném pořádku, občanském soužití a to by vše policie státní po zrušení MP nestíhala, ale to by jste poznali až pak a pozdě. Takže podpořte ty kluky jděte na zastupitelstvo a vězte, že někteří tu práci dělají o sobotách atd. za 17 000 Kč čistého proboha !!!! Vzpoměňte s na preventisty, které se slávou přijali k MP, aby se trošku zvýšil počet lidí v ulicích .... VŠICHNI UTEKLI KVÚlI platu... také velice legrační řešení .. Podpořte své strážníky pokud si myslíte, že mám pravdu a nenechte tuto diskuzi jen těm, co MP nemá rádo ... jsou to lidé, kteří jsou buď neinteligentní a nechápou vyšší souvislosti, nebo ti co nedodržují zákon a dostali přes prsty, proto píší negativa a policajty nenávidí ..
Reagovat
Datum: 8.9.2017 12:16
Titulek: Odměna strážníků podle "výkonu"
Autor: Občan
15
Budu teďka za cynika, ale co odměňovat strážníky podle hodnoty majetku, který ochrání? A nepočítejme do toho výběr výpalného pro město v podobě pokut za parkování atd. Vydělají si na sebe? Myslím že nikoliv. A v tom je možná zakopán ten pes. Proč sbírají opilce? Když je tam necháte ležet, tak se vyspí a odejdou. Proč odchytávají psy? To můžou dělat technické služby, které v případě Zábřeha spravují i útulek. Zloděje si může do marketu jezdit vyzvedávat státní a co zbyde ba měštáky? Kolik zachránili výloha, kontejnerů a dalších věcí před rozbitím demolicí atd. v problémových čase na problémových místech? Nevím o žádné.
Reagovat
Datum: 8.9.2017 12:25
Titulek: Re: Odměna strážníků podle "výkonu"
Autor: Pardál
15
Zeptejte se vedení MP oficiálně a jsou povinni vám odpovědět.To je právě to, co jsem říkal , že se nikdo nestará o pravidelné informování občanů. Nemám na mysli ty nudné statistiky, které nikoho nebaví číst. Kdysi si pamatuji v začátcích MP, že v nějakém tisku psal nějaký strážník o různých případech a psal to celkem zajímavě a bylo to docela ke čtení.
Reagovat
Datum: 8.9.2017 12:37
Titulek: Bez titulku
Autor: Pardál
13
No policajti si na sebe nikdy nemohou svou činností vydělat, takový systém by byl zvrácený. Vždy to je investice , která se myšleno finančně nevrátí na první pohled. To se nedá tak nějak uchopit fyzicky, tak jako s učiteli. Pokud si někdo myslí, že jsou také k ničemu a je potřeba je zrušit, protože na první pohled se náklady na ně nevrátí, tak je to nesmysl. To jsou investice, které mají jinou hodnotu a není to jako u dělníka, který vyrobí výrobek, který se dá okamžitě obratem prodat a vyjádřit hodnotou peněz.
Reagovat
Datum: 8.9.2017 12:48
Titulek: Bez titulku
Autor: Pardál
16
Nebo vemte si lékaři. Na co jsou stejně jim spoustu pacientů umírá na rakovinu. Proč tedy stát investuje do jejich studia ? Samozřejmě jsou potřeba a je dobře, že do nich stát investuje a tak je to s policajty, učiteli a jinými profesemi, kde se hodnota jejich práce nedá vyjádřit finančně , tak jako u dělníka který vyrobí já nevím auto. Faráři jsou také potřeba ač ateista bude tvrdit opak a přitom nic nevyrábí fyzicky.
Reagovat
Datum: 8.9.2017 13:01
Titulek: Bez titulku
Autor: Pardál
15
No a proč sbírají opilce ? Protože se starají o veřejný pořádek a opilci na ulici ležet nesmí. No a kdyby ho nesebrali, nebo jinak neošéfovali (lékař atd.), tak by se ten dotyčný mohl udusit zvratky, nebo by došel k jiné újmě, třeba by zmrzl v zimě. Jsou lidé, kteří se opijí jednou za rok, nebo za život ... podle vás by si ho policajti neměli všímat ? Jak to pak vysvětlit rodinným příslušníkům, jejichž otec, manžel vůbec nepije a jen jednou se mu to stalo ... oni ho policajti nechali zmrznout, protože někdo z občanů má názor, že se opilci nemají zvedat a postarat se o ně, třeba i tou záchytkou...
Reagovat
Datum: 8.9.2017 13:15
Titulek: Bez titulku
Autor: Pardál
16
No a co se týče psů to je to samé, jako s opilci. Majitelé, kterým se mazlíčci jen zaběhnou, tak jsou rádi že je policajti zatknou a neztratí se napořád ... je to člen rodiny to se nedá nic dělat a psejčkaři ví o čem mluvím, že ? No a co se týče vašeho tzv, výpalného ... ta jednou je to třeba placené parkoviště, někteří plati ročně několik set korun za to, že mohou parkovat poctivě. Tak proč by někdo nemusel a pokud se mu nechce platit dvacku, nebo kolik to stojí , tak zaplatí pokutu třeba 500 Kč. No a co , vždyť to je taky jejich práce a já to schvaluji , že to dělají. Stejně se ty peníze co se vyberou v automatech na parkování zase investují do městských zařízení. Na vše se dá odpovědět pokud jsou lidé rozumní a chtějí to slyšet. Pokud to slyšet nechtějí, tak je každá argumentace na obě policie a diskuze o její prospěšnost naprosto zbytečná, nemyslíte ?
Reagovat
Datum: 8.9.2017 17:39
Titulek: Možná to chce praštit do stolu?
Autor: Smyl Flek z Nohavic
27
Strážníků je málo. Policie je zoufalá. A strážníci jsou taky zoufalí. Ale ono se to samo od sebe nezmění. Nikdo ti nepřidá plat jen tak sám od sebe. Musíš si o to říct. A někdy musíš i trošku zavyhrožovat. Pokud vedení MP není schopno nebo nechce svým zaměstnancům přidat, tak by se měli ti zaměstnanci domluvit - nemusí všichni, stačí pár - nebo nakonec stačí i jeden sám za sebe - a začít vznášet požadavky. Teď k tomu mají perfektní příležitost, protože se nemají čeho bát - je jich málo, policie je zoufalá, takže je určitě nikdo nevyhodí. Teď nastal čas, kdy si můžou dupnout. A asi by měli - v podstatě v zájmu nás všech. Protože on to za ně nikdo neudělá a hierarchie vedení už tak bohužel funguje, že dokud těm nahoře neteče do bot, tak je problémy těch dole nezajímají. Musí se z problémů těch dole udělat problémy těch nahoře. V Ostravě třeba nedávno ve velice podobné situaci "stávkovali" řidiči MHD. Chtěli zvýšit platy - ani ne tak proto, aby si sami víc vydělali, jako spíš hlavně proto, aby se díky tomu zvýšení platů povedlo přijmout další zaměstnance a oni nemuseli dělat šílený přesčasy. A ono to zabralo. Tak možná to je ta cesta. Přestat jen tlachat a začít jednat a ukázat, že to myslíte vážně.
Reagovat
Datum: 8.9.2017 17:59
Titulek: Bez titulku
Autor: Pardál
16
MÁŠ NAPROSTOU PRAVDU A SOUHLASÍM S TEBOU.AŤ TO TI CHLAPI UDĚLAJÍ A TEDA NEVÍM CO BY SE DĚLO. ALE VÍM, ŽE JICH SPOUSTA CHCE ODEJÍT JEN VEDENÍ O TOM NEVÍ, HLEDAJÍ SI JINOU PRÁCI TAJNĚ, TO VÍM URČITĚ...
Reagovat
Datum: 8.9.2017 18:14
Titulek: Bez titulku
Autor: Pardál
14
Jedině snad, kdyby Bůh dal a toto četl nějaký zastupitel Města Šumperka a uvědomil si, že to co jsem popsal je naprostá pravda a konečně se tím bude někdo zabývat a nebudou nesmyslně vyhlašovat výběrová řízení s tím nástupním platem, protože je to nesmysl a takhle mohou výběrová řízení vyhlašovat do konce století bez úspěchu. Mezitím jim utečou ti staří, kteří by mohli mlaďochy naučit tuto práci vykonávat. Přirozená kontinuita se přeruší a odskáče to zase jen občan ... Snad se toho nějaký zastupitel chytne a v mých slovech najde, alespoň kousek pravdy a ledy se pohnou ... no uvidíme. Mějte se hezky a to je vše, co jsem chtěl říct k tomuto tématu a věřte, že je ta situace taková, jak jsem vám nastínil.
Reagovat
Datum: 11.9.2017 03:42
Titulek: Zhouba tržního hospodářství.
Autor: Tonda
Odliv měšťáku je způsobený zhoubným vlivem tržního hospodářství. Policajtům jsou bližší peníze než pořádek ve městě. Kde je jejich stavovská čest? Jejich honba za mamonem zničí poklidný život ve městě. Tržní hospodářství je nezadržitelná zhouba lidstva. Nedělám si legraci, je to tak aNONYME a jiní skalní a solventní obhájci tržního hospodářství. Zkuste si trapně zablábolit.
Reagovat
Datum: 11.9.2017 11:26
Titulek: Re: Zhouba tržního hospodářství.
Autor: aNONYM
11
Nic lepšího než tržní hospodářství tu zatím nebylo. Možná prvobytně pospolná společnost. Tržní hospodářství může vadit jen úchylům, kteří touží po návratu doby, kdy nebyl ani hajzlpapír. Dělalo jim dobře vytírat se Rudým právem. Po tom ti je smutno, deviante.
Reagovat
Datum: 11.9.2017 11:31
Titulek: Re: Zhouba tržního hospodářství.
Autor: Pardál
11
Anonyme nechci ti odporovat, ale máš pravdu. Lidi moc rychle zapomněli, jak byli naštvaní za bolševika.
Reagovat
Datum: 11.9.2017 11:44
Titulek: Re: Zhouba tržního hospodářství.
Autor: aNONYM
16
Nejhorší je, že ten vliv bolševika je tady doteď - třeba pravidelné umisťování postkomunistických zemí na chvostu evropských žebříčků míry korupce :(
Reagovat
Datum: 11.9.2017 11:48
Titulek: Re: Zhouba tržního hospodářství.
Autor: Pardál
15
No protože po převratu 89 se z kovaných komunistů stali kovaní podnikatelé přes noc a ti to doposud tady vedou, jen se jinak jmenují. A lidé nadávají na kapitalismus přitom ho takhle neúnosný u nás dělají bývalí komunisti, jen občané ještě asi neprohlédli...
Reagovat
Datum: 11.9.2017 07:57
Titulek: Bez titulku
Autor: Pardál
10
Jenomže stavovská čest konči v momentě, kdy manželce předává jednou za měsíc výplatu a ta mu řekne: To není možné, ty jsi pořád v práci, ani se nevidíme, když jsem v sobotu nebo neděli doma, tak ty jsi v práci a opačně a ještě doneseš takové drobné domů.No a on ji řekne : milá ženo musíš si uvědomit , že sice máš doma muže který, si sice nevydělá v práci, občané si o něj utírají ústa, lumpové mu vyhrožují ,ty a děti jsou také v nebezpečí, nedokážeme skoro zaplatit hypotéku, ale to nevadí, protože stavovská čest nám velí toto všechno vydržet s tebou, protože celá rodina toto musíme vše vydržet kvůli vyšším cílům a blahu občanům města. Pak ta žena dodá jsem na tebe vlastně moc hrdá a já hloupá si tyto vyšší cíle ke kterým míříš vůbec při těch finančních a jiných problémech v rodině neuvědomovala. Správně táto jdi a netrap se vždyť peníze a čas, který spolu a dětmi netrávíme nejsou vůbec důležité !!! Je to uvědomělá žena, protože je členkou KSČ :D
Reagovat
Datum: 11.9.2017 08:15
Titulek: Bez titulku
Autor: Pardál
11
Tondo nemyslíte, že stavovská čest těm chlapům něco říká, když tolik let dělají za malý plat, někteří ostřílení za 17 000 Kč ,ti kteří se nechali zlanařit od jiných MP do Šumperka.Přečtěte si pořádně celé vlákno a pak nebudete blábolit , jak píšete v poslední větě. Každý v první řadě chodí do práce , aby uživil a zabezpečil rodinu a možná může mít stavovskou čest u té práce, ale za ty peníze ani tato nikomu dlouho u té práce nevydrží. Pokud vy jste ochoten za těchto podmínek vykonávat tuto práci, tak se přihlašte do konkurzu budete určitě vybrán. Nevyděláte si sice , ale žena i děti vás budou chválit a vy vždy půjdete do zaměstnání s hlavou vztyčenou stavovskou ctí a s písní na rtech, jak tomu bylo za komunistů :D Čest práci soudruhu :D
Reagovat
Datum: 11.9.2017 09:01
Titulek: Bez titulku
Autor: Pardál
Omlouvám se pokud jsem si vás dle vašeho textu ohodnotil, jako bývalého člena jedné organizace. Pokud jím jste pořád , tak máte právo jím být. No ale i za vašeho režimu brali policajti 3500 Kč čistého, což je dnešních cca 30 - 35 000 Kč. Tehdy policajti (vaši) byli uvědomělí a přesto brali o cca 1500 Kč víc , než průměrně dělník A TO VÁM ZŘEJMĚ NEVADILO A NEVADÍ. Dnešní policajti , protože by chtěli víc peněz za ty soboty, neděle, svátky, noční, riziko (větší než za bývalého režimu) tak něco melete o stavovské cti a zhoubě tržního hospodářství. Právě proto, že je kapitalismus a vše je o penězích, tak bohužel pokud zaměstnavatel nezaplatí, tak nemá kvalitní lidi. Ti kvalitní mu utečou a noví nepřijdou. To je problém o který tady jde co se týče MP a ten se řeší, ne stavovská čest ta přijde potom možná až ti lidi budou spokojení a budou mít podmínky pro svou práci. Pokud vy jste pracoval kdysi zadarmo, to je váš problém, tak do toho nesmíte nutit druhé a myslet si, že budou stejně UVĚDOMĚLÍ (chce se mi použít jiné slovo), jako vy.Ale v jedné věci máme asi stejný názor a je jedno jestli jste vy nalevo a já napravo, to není důležité ... KAŽDÝ MÁ PRÁVO NA SPRAVEDLIVOU ODMĚNU ZA PRÁCI ... Listina lidských práv a svobod nutno proštudovat pečlivě a dále pak Ústavu...
Reagovat
Datum: 11.9.2017 10:22
Titulek: Bez titulku
Autor: Pardál
10
Představte si ideální stav, kdy policie a úředníci, učitelé, soudci atd. jsou všichni poctiví a neúplatní. Aby tomu tak ideálně bylo musí být dobře zaplacení, aby jim nestálo za to riskovat to, že budou úplatní , nebo že nebudou nestraní. Tedy v případě policajta, který přistihne dělníka při protiprávním jednání , který pro něj nepředstavuje žádné nebezpečí v případě, když mu dá sodu... nebo přistihne vlivného podnikatele , který má peníze , známé atd. Jak to dopadne pokud bude mít policajt 17 000 Kč, to je snad jasné. Ten dělník ho nezaměstná, ale ten podnikatel možná ano, když ho to přestane bavit za ty prachy, které dostává a tam už bohužel stavovská čest jde stranou, protože si řekne mí páni ani občané si mé práce absolutně neváží, neplatí mně , tak proč bych měl nasazovat svůj krk. Jde o to, aby to toho policajta ani nenapadlo, že by měl někomu nadržovat a od toho je plat , který ho má motivovat. Pokud si to občané a vedení města neuvědomí, že policajt a jiné profese, které jsem uvedl pokud nebudou mít dostatečné ocenění, tak to bude tak, jak to je a hrozí nebezpečí úplatků, stranění mocným před obyčejnými a poctivými lidmi. Lidé tím, že chtějí , aby policajti a jiní neměli odpovídající platy za to riziko co nesou, tak si vlastně přejí, aby spravedlnost nebyla a tak si to vlastně zaslouží a chtějí to.Tak dál vandrujte do těchto složek, nepřejte jim aby za svou nebezpečnou práci dostali odpovídající plat a vlastně vandrujete (rýpete) do sebe a podřezáváte si větev pod sebou, jako občané, ale pak si nestěžujte , že nemáte zastání u policajtů, úředníků , soudců ... všechno je bohužel o vlivu, penězích a pokud mají být ti policajti aktivní, nestranní, tak je musíte zaplatit. A Tondo stavovská čest co to je ??? pokud nemáš na uživení rodiny, zaplacení hypotéky a jiných plateb .... to je pak jen fráze. Zaplať a budeš mít o tom je kapitalismus, socialismus a jiné zřízení bez rozdílu.
Reagovat
Datum: 11.9.2017 11:38
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: aNONYM
10
Nemyslím si, že vyšší platy by vyřešily úplatnost policie (úředníků atd.) To mi v této republice přijde příliš idealistické.
Reagovat
Datum: 11.9.2017 11:58
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Pardál
11
Ale souhlasíš doufám s tím, že plat strážníka, který přejde do Šumperka s tím, že má odslouženo 10 let v Hlavním městě je 17 000 Kč a přechodem do Šumperka spadne minimálně o 6000 Kč je hanba. A takhle toho strážníka Město Šumperk platí, to přece není možné a tento strážník chce odejít. Takže si neudrží kvalitní lidi a noví za tyto peníze nepřijdou. Tak proč pořád ten šéf MP brečí, buď je nezpůsobilý vést policii , nebo já nevím ... dělá si srandu ze zastupitelstva Města ? Nebo možná obojí ....
Reagovat
Datum: 11.9.2017 12:11
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Pardál
12
Kdysi jsem viděl záznam ze zastupitelstva a tam se šéfa policie tázali zastupitelé, jestli nechce více peněz na chod i platy. Zablekotal, že ne... proboha a teď ten člověk brečí a je zoufalý, že nemá lidi a nikdo se nehlásí. No je to proto, že své podřízené neplatí. Tak co si otakovém šéfovi policie mám myslet ? Buď na svých lidech šetří a to co ušetří má pak vyplaceno v odměnách ... nebo zastupitelům lže a dělá si z nich srandu jedním neúspěšným výběrovým řízením za druhým. Jak to jinak pojmenovat to jeho jednání ?Údajně měl říct, že strážníci mají peněz dost a víc nepotřebují, tak co to je za šéfa ?
Reagovat
Datum: 11.9.2017 12:41
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: aNONYM
15
Jasně, že souhlasím. Přístup města mi přijde neskutečný. Mně to připadá, že brečí nad vlastní pitomostí. Přece pokud potřebuju zaměstnance a za nabízený plat se nikdo nehlásí, pak bych měl zlepšit nabídku a nemluvím jen o zvýšení platu, dnes jsou možné všelijaké zaměstnanecké bonusy. Nezbývá než počkat, až to konečně dojde i těm občany placeným trulantům na radnici a pochopí, že pokud ty strážníky opravdu chtějí, musí jim dát důstojnou nabídku.
Reagovat
Datum: 11.9.2017 12:52
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Pardál
12
Přesně a nebo měšťáky zrušit pokud je nechtějí.Vem si, že tam jsou samí staří dědci už skoro a mladých tam moc není. No jo každý mladý si ve fabrice vydělá víc,tak proč by měl dělat policajta za děkujeme...
Reagovat
Datum: 11.9.2017 13:40
Titulek: Minireferendum-občané policajtům
Autor: Tajfun
15
aNONYME skoč na rathaus a udělěj tam pořádek. Pro policaty znamená Samet propad příjmů o - 100%. Ale zase žijí ve svobodné zemi. Kdo je pro aby se policajtům přidalo? Dávejte palce nahoru !! Pomozme policajtům !! Vykukové na radnici, víme že to čtete.
Reagovat
Datum: 11.9.2017 13:50
Titulek: Re: Minireferendum-občané policajtům
Autor: aNONYM
Já (už) nejsem občan Šumperka, takže by se mi tam asi vysmáli a poslali mě někam, že jim do toho nějakej přespolní zajíc nemá co kecat.
Reagovat
Datum: 12.9.2017 21:36
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Strážník
22
Co bečíš když si můžou lidi vydělat víc jinde (než u MP) byli by hloupí kdyby nešli za vyšším platem. Když chceš dělat strážníka tak to dělej za malej plat kdo ti brání. Teď se dává učitelům možná někdy školníkům kuchařkám atd. pak třeba strážníkům jestli budou potřeba. U starosty u baráku to mají zařízený jinak :-) :-) :-)
Reagovat
Datum: 11.9.2017 10:56
Titulek: Bez titulku
Autor: Pardál
12
Věřte prosím, že většina policajtů obou policií tuto stavovskou čest pořád má a do této profese šli s tím, že budou poctiví a nestranní. Mluvím za ně, protože jsem si to vyzkoušel mnoho let a vím, že naprostá většina to povolání má , jako poslání a mnozí o tom snili od dětství, že jednou budou policajti. Ale nedostatečné ohodnocení k tomu nepřízeň občanů, kteří nemají ani potuchy s čím se potýkají, protože po svléknutí toho dresu po práci řeší úplně stejné existenční problémy, jako každý zaměstnanec... je nakonec semelou a rezignují !!!! VŮBEC PRVNÍ REAKCE NA TOTO TÉMA, JE NEJVÍC PRAVDIVÁ A POKUD SE VÁM NECHCE ČÍST CELÉ VLÁKNO, TAK SI PŘEČTĚTE TUTO PRVNÍ A PRAVDIVOU REAKCI A Z TOHO PROSÍM OBČANÉ VE VLASTNÍM ZÁJMU VŽDY VYCHÁZEJTE ... JINAK VŠE OSTATNÍ V TOM VLÁKNĚ JE OMÁČKA . TAKŽE ZNOVU ... CHCETE KVALITNÍ LIDI V TOMTO SYSTÉMU ? TAKSI JE ZAPLAŤTE !!! A TO PLATÍ U VŠECH PROFESÍ A I U TOHO DĚLNÍKA !!!
Reagovat
Datum: 11.9.2017 13:44
Titulek: Radnice zřetelně nemá zájem
Autor: Okolek
21
aby byl ve městě pořádek. Ani pan starosta, který REJ sleduje.
Reagovat
Datum: 13.9.2017 08:50
Titulek: Pardál má pravdu
Autor: Spirit
Bohužel
Reagovat
Datum: 13.9.2017 09:10
Titulek: Bez titulku
Autor: Spirit
Dámy a pánové Pardál má naprostou pravdu ve všem co tady psal. Ptal jsem se jednoho známého strážníka a ten mi řekl, že nechápe ten pláč vedení policie. Protože nástupní plat strážníka, který jde tzv. z civilu k této složce je směšný ... to je první věc ... každý když se to dozví, tak se do výběrového řízení ani nepřihlásí, protože v každé fabrice dnes má nástupní plat stejný možná vyšší a nemusí pracovat o víkendech, svátcích a nočních.Rozhodování v dnešní době je jednoduché a ani se nemusí dlouho rozhodovat. Další věc strážník, kterého se podaří zlanařit z jiné policie do Šumperka toho záhy lituje, protože pokud má odslouženo i několik let v jiném městě, tak v Šumperku spadne s platem minimálně o 6000 Kč v čistém platu !!!!! Za další k MP přišli noví strážníci , ale ti odcházejí k policii státní, protože tam mají sice také malé platy, ale po 15ti letech mají šanci na výsluhu což u měšťáků není, ti žádnou výsluhu nemají. Pokud se tady najde někdo, kdo říká že měšťáci stojí za starou belu, tak to není pravda. MP Šumperk za dobu svého trvání vychovala hodně lidí, kteří dnes si představte vykonávají vedoucí funkce ve státní policii a velice úspěšně. Takže možná MP zásobuje PČR kvalitními lidmi. Další věc hodně lidí od měšťáků odešlo, zjistěte si to a za ty platy už tam nechtělo pracovat. ...... Ten můj známý strážník Pardálovi děkuje, tuší kdo to je ... a říká je čas pojmenovat stav v MP těmi pravými slovy konečně, je potřeba sbor omladit a to se dá jen vyššími platy, zatraktivnění jejich povolání vybaveností a podmínkami k práci. Další věc je zaplatit hotové strážníky, kteří přejdou z jiných MP a Město ušetří na licenci nemalé peníze a ne jim dát , teď ironicky řeknu, že Pardál lhal.... mají ne 17000 Kč čistého, ale 17500 Kč. Pokud se nad tím nezamyslí zastupitelstvo a asi o tom evidentně neví, tak se budou pořád psát tyto srdceryvné články ze strany MP donekonečna.
Reagovat
Datum: 13.9.2017 09:49
Titulek: Bez titulku
Autor: Spirit
Ještě přidám poslední postřeh a ten je čistě můj. Možná tu jedinou stavovskou čest prokazují ti staří strážníci, kteří jsou tam od začátků městské , protože vytrvali i přes všechny ty problémy a zůstali věrní Městu. Nejradši by odešli , protože jsou za ty roky unavení tou prací , bohužel nemají výsluhy, jako policie státní ... takže nemohou ... jsou staří a budou těžko hledat nové zaměstnání. Město se o ně nepostará, třeba tím že by jim nabídlo jiné místo u obce, když už ne nějakou výsluhou a oni by mohli v klidu odejít a nechat ulice mladým strážníkům ... Mrzí je, že nepokračuje tradice MP v Šumperku, mrzí je negativní názor občanů a zesměšňování jejich práce , ale bohužel s tím nemohou nic dělat a zvrátit tyto názory na ně není až tak úplně v jejich moci. Tak se tedy ptám , jak dál a jak tuto situaci vyřešit. Je to snadné a zároveň složité... já bych určitě měšťáky nerušil, je to špatné řešení a občané by to velice brzy pocítili.
Reagovat
Datum: 13.9.2017 14:15
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: X
22
Být u MP to je nějaká stavovská čest ?
Reagovat

NA KONCERT ZADARMO


Hrajte s REJEM o 5 vstupenek na komponovaný koncertní recitál textaře MICHALA HORÁČKA, který se uskuteční v pátek 6. října v Domě kultury Šumperk. Stačí, když pošlete správnou odpověď na soutěžní otázku a budete mít špetku štěstí při losování. Příští týden zveřejníme jména pěti šťastlivců, kteří půjdou na koncert zadarmo.

Soutěžní otázka:

K jaké písni nenapsal text Michal Horáček?

A) Dívám se, dívám
B) Levandulová
C) Lásko, voníš deštěm

Odpovědi posílejte do čtvrtka jako SMS ve tvaru ODPOVĚĎ, JMÉNO, BYDLIŠTĚ na číslo 605 854 541. (Cena jedné SMS odpovídá standardní textové zprávě dle ceníku vašeho tarifu.)

VYHODNOCENÍ

Vstupenku na galakoncert našeho nejznámějšího tenoristy ŠTEFANA MARGITY, který zazpívá v sobotu 23. září v kulturním domě v Zábřeze, vyhráli Marcela Krmíčková ze Sudkova, Martina Kubešová ze Šumperka a Zdenka Zapletalová z Hrabenova.
Blahopřejeme! Výhra na vás čeká v pokladně IC Zábřeh (v budově kulturáku).