Společnost

Zručnost a technické myšlení na školách? Na Šumpersku se na tom pracuje

Dlouhodobý pokles zájmu o technické vzdělávání a učňovské obory vede zástupce většiny škol v okrese k zavádění opatření, která mají v žácích vzbudit chuť "pracovat rukama". Ve spolupráci s šumperskou radnicí a Místními akčními skupinami Šumperský venkov a Horní Pomoraví se daří zkvalitňovat vzdělávání v regionu.

Zástupci ZŠ Šumavská převzali jako odměnu programovací stavebnici. Foto: archiv MAS Horní Pomoraví

„Na začátku uplynulého školního roku jsme proškolili několik pedagogů ze Šumperska a rozdali k pilotnímu ověření do tří šumperských základních škol šroubovací stavebnici ROTO, abychom podpořili manuální zručnost a kreativitu dětí," uvedla Anna Bartošová, ředitelka organizace MAS Horní Pomoraví.

"Děti z prvních tříd dostaly stavebnice v prvním zářijovém týdnu a začaly tvořit okamžitě po rozbalení krabice,“ dodala Bartošová.

Podpora technického myšlení žáků

V průběhu školního roku měli pedagogové možnost stavebnice používat jako doplňkovou pomůcku v rámci pracovních činností. Využili ji také pro některé početní úkony nebo k výuce rozeznávání času.

Školy měly za úkol poslat po několika měsících zpětnou vazbu s popisem použití. Nejlépe úkol splnila ZŠ Šumavská v Šumperku. Na konci školního roku převzal její ředitel Viktor Verner jako odměnu sestavu Lego robotické stavebnice. „Tahle stavebnice je už určena pro žáky na druhém stupni, neslouží totiž pouze ke konstruování, ale je možné ji i programovat. Snažíme se tak podporovat technické myšlení žáků. Podobné aktivity je mohou nasměrovat na nějaký z technických oborů,“ dodává Zdeňka Mihulková, manažerka projektu.

Stavebnice podněcují dětskou fantazii a manuální zručnost

"Jsem moc ráda, že se naše společná práce daří. Stavebnice všestranně podněcují dětskou fantazii a nenásilně rozvíjejí manuální zručnost nejmenších školáků. Věřím, že se mezi šumperské žáky dostanou i další pomůcky, kterými si budou prohlubovat kreativitu a technické myšlení. A také doufám, že tolik potřebné edukační úsilí místních akčních skupin si najde vstřícné ředitele, pracovité učitele a nadšené žáky. Je mi ctí, že jsem mohla být na počátku vytváření koncepce technického vzdělávání v našem městě," uvedla Irena Jonová, ředitelka Střední školy železniční, technické a služeb. 

  



NÁZORY K ČLÁNKU

Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.