ZPRÁVY

Špatnou situaci v regionu potvrdil další průzkum

15. srpna 2012, 19:45, ar
Špatnou situaci v regionu potvrdil další průzkum Okres – Vysoká nezaměstnanost a nízké mzdy, to jsou hlavní bolístky šumperského regionu, jak potvrdilo šetření statistiků přímo v domácnostech. Životní podmínky místních obyvatel jim nařizuje zkoumat Brusel. Podle výsledků dotazníkového šetření je náš okres co do příjmu domácností třetí nejchudší v republice.

„Průměrné roční hrubé příjmy na osobu dosáhly v regionu částky přibližně 145 tisíc korun, což je o zhruba 670 korun méně než v roce 2009,“ uvádí statistika. Vůbec nejmenší příjmy mají obyvatelé Moravskoslezského kraje, naopak lidé v Praze si podle stejného průzkumu přišli na částku o zhruba 100 tisíc korun vyšší. Problémy s financemi má v našem regionu daleko více domácností než je celorepublikový průměr.

Zatímco v podhůří Jeseníků může s částkou vyšší než 15 tisíc korun měsíčně počítat jen 14 % domácností, v celorepublikovém průměru má stejný příjem více než pětina rodin. Další negativní zpráva pro region i celý Olomoucký kraj přišla po sečtení domácností, které se dostaly pod úroveň životního minima. „To je v republice stanoveno na 6647 korun. V Olomouckém kraji pod něj spadlo více než devět tisíc rodin,“ uvádí ve své zprávě olomoučtí statistici. Velká část z těchto domácností pochází právě ze Šumperska a z Jesenicka.

Zhruba pětinu příjmu obyvatel šumperského okresu odčerpávají náklady na bydlení. Vůbec nejvíce platí lidé za elektřinu, hned po ní za nájem a nakonec za plyn. V posledním roce přitom všechny tyto výdaje zaznamenaly citelný nárůst. Citovaného průzkumu se v kraji zúčastnilo více než pět set domácností.



foto: ar


Doporučit tento článek přátelům na FacebookuSdílet na Facebooku Poslat známému e-mailem upozornění o tomto článkuUpozornit známého Verze pro tiskTisknout NahoruNahoru

NÁZORY K ČLÁNKU
Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.

Datum: 16.8.2012 10:23
Titulek: nezaměstnanost
Autor: Schoffer
151
136
Podíl na tom mají města,uřady,firmy atd. Většinou se tu zaměstnává na černo,či přes známé tlačenky. Sám Zábřeh prospal dobu kde má fabriky, práci atd? Co tu vybudovali předchozí obyvatélé němci to po válce vyvlastnili komanči rozkradli a po revoluci vylobovali pozemky a vytunelovaly ony fabriky. Kde je slavná republika a klausovo utahování opasků? Například v Mohelnici se to rozvíjí, řada fabrik,práce. V Zábřehu odpovědní radní chrápou? Proč zakázky dodává cizím firmám a ne místním?! Například budova Jednoty na náměstí či bývalá radnice,bývalá knihovna a rada dalších jen kolik tam by se uživilo firem na obnovách...
Reagovat
Datum: 18.8.2012 18:31
Titulek: Re: nezaměstnanost
Autor: anonym
170
145
Mohelnice - ha ha ha. Tam to stojí taky za prd. Na radnici se zastupitelé mlátí dokonce už i v přímém přenosu, se svým bojem o koryta, a tím, že chtějí prodávat byty lidí, kteří tam dlouhodobě žijí v nájmu, ale bohužel jsou nezaměstnaní a na odkoup nemají peníze, tak je uvádí do těžkých životních situací. To je tak na mašlu. Už neví, jak by chudáky okrádali. Hlavně, že se cpou zbytečně prachy do bazénu a Mohelnici ať rozkopou úplně celou. Kreténi jedni. Tím si určitě pomůžou.
Reagovat
Datum: 18.8.2012 18:39
Titulek: Re: nezaměstnanost
Autor: anonym
144
129
Jo a ještě něco. Když je tolik lidí bez práce, tak ať nezaměstnávají důchodce. Ti mají aspoň své nějaké peníze jisté. Je to fakt bordel, že když se jdete ptát na práci, jsou tam samí důchodci a vy těžce utřete hubu. Můžete se kvůli tomu rozčilovat, ale to je asi tak všechno. Tohle by si měl ohlídat stát a vždy by měl mít nezaměstnaný v rámci nástupu do zaměstnání přednost před důchodcem.
Reagovat
Datum: 19.8.2012 10:23
Titulek: Re: nezaměstnanost
Autor: Templ
158
115
Mladí vezmou každou práci, že? Jednostranná vyhlášení jsou na kočku.
Reagovat
Datum: 16.8.2012 17:54
Titulek: Bez titulku
Autor: neytiiri
153
117
Jj Big City prázdnotou zeje, kdekdo se pod mostem hřeje, krabice kuchyně , obývák schod,životní úroveň trošku je pod. :o)) Když už ne do pracovních příležitostí, mělo by město investovat aspoň do příjezdových tabulí "Welcom to death city " :o))
Reagovat
Datum: 16.8.2012 17:56
Titulek: Bez titulku
Autor: neytiiri
139
Jsem v Šumperku krátce, ale to co vidím kolem sebe, malá hrůza, krásný město, ale tímto tempem bude za chvilku bez lidí, kdy se začne něco dít ???? Až zůstanou jen páni a dámy radní sedět na svých dobře placených prdelích na radnici ? Koukněte na inzerci bytů na REJi to je normální exodus !!!!
Reagovat
Datum: 17.8.2012 06:25
Titulek: Pořád stejné téma (negativní)....chtělo by to již změnu !
Autor: Petr Blažek
153
111
Další článek zrcadlící přesně realitu....která nechce býti viděna a řešena....
Za necelý 1 rok vyšly ještě i tyto: "Okres opustily stovky obyvatel", "Kriminalita ve městě vzrostla", "Šumperk je dle studie skoro nejhorší město", "Města šetří, z daní mají méně než se plánovalo", "Šumpersko přišlo o nejvíce obyvatel", "Zakázky šumperské radnice vyhrávají všichni, jen ne šumperské firmy", "Okres má našlápnuto na smutné prvenství", "Sehnat brigádu v půlce prázdnin ? Těžko", "Kdy bude lépe ? Brzy rozhodně ne, zaznívá z firem", atd. (Zdroj : REJ, Deník, MF Dnes.)
Co s tím budou místní radnice a zastupitelé KONEČNĚ a aktivně dělat ??? Zeptáte se jich (novináři + občané) a dostanete konkrétní odpověď ? Asi ne, že ?
Kdo z nich se stará o své občany = voliče ? Pravice, levice, nezávislí...?
Kolik stovek miliónů Kč např.jenom ve stavebnictví "odteklo" za poslední rok z našich obcí do cizích regionů...? (Spojené nádoby.)
U podzimních senátních a krajských voleb MYSLETE a běžte volit, ale zástupce, kteří se za vás budou "rvát" !!! Ne Alibisty a Populisty, ti naši politiku na všech úrovních řídí od 10 k 5 již více než 20 let ! A vidíte všichni jak...
Reagovat
Datum: 17.8.2012 08:06
Titulek: Re: Pořád stejné téma (negativní)....chtělo by to již změnu
Autor: Valda
130
145
Jestlipak Váš tata čte, ty Vaše pesimistické výlevy.
Rád bych viděl tu Vaši aktivitu.
Už ta Vaše otázka, kdo se postará o občany? Vás odhaluje. Občané se mají v prvé řadě starat sami o sebe a své příbuzné. Stát potažmo obec se má starat o věci veřejné a dodržovat a dohlížet na držování přijatých pravidel hry. A jen, kde rodina selhává má přijít s pomocí, vždyť ta pomoc je a bude pokrytecká.
Jen slepý nevidí a není schopen rozpoznat rozdíl co se píše v médiích a jaká je realita.
Reagovat
Datum: 17.8.2012 09:58
Titulek: Re: Pořád stejné téma (negativní)....chtělo by to již
Autor: Templ
140
145
Tak by to mělo být. A je?
Reagovat
Datum: 17.8.2012 10:42
Titulek: Jen slepý nevidí a není schopen rozpoznat rozdíl co se
Autor: Smyl Flek z Nohavic
100
132
Chcete tím říct, že média v tomto lžou? Že kriminalita v regionu neroste? Že lidi ze Šumperka neodcházejí? Že průměrný plat na Šumpersku neklesá a je snad srovnatelný s Prahou?
Reagovat
Datum: 17.8.2012 12:56
Titulek: Re: Jen slepý nevidí a není schopen rozpoznat rozdíl
Autor: Valda
137
118
Média nelžou, jen neinformují.
To že lidé odcházejí může být pravda, ale pravda je jen to, že v evidenci obyvatel jsou stále menší čísla. Ale kolik obyvatel odešlo do Malína (Šumperk na tom tratí jen nižším výnosem daně, jinak ne) a kolik jich šlo do větších měst to se neví.
A jestli si myslíte, že v Šumperku může být stejná mzda jako v Praze, tak nejste schopný pochopit realitu.
Reagovat
Datum: 17.8.2012 13:17
Titulek: Re: Jen slepý nevidí a není schopen rozpoznat
Autor: Smyl Flek z Nohavic
137
124
Nikdy jsem neřekl, že by v Šumperku měla, nebo mohla, být stejná mzda jako v Praze. Jen se v tomto článku psalo, že v Šumperku příjmy klesají, zatímco v Praze rostou a vy jste tvrdil, že jsou rozdíly mezi článkem a realitou, tak jsem chtěl vědět, v čem ty rozdíly mám hledat.
Co a jak je zohledněno v těchto statistikách, to je otázka. Co říkáte může být pravda. Na druhé straně také ale existuje nezanedbatelný počet lidí, kteří odcházejí do větších měst (hlavně tedy do Prahy, případně i do zahraničí) a přitom si nezmění trvalé bydliště, takže zůstávají obyvateli Šumperka, přestože už tu nežijí. A týká se to hlavně mladých vysokoškolsky vzdělaných lidí, kteří většinou v nějakém tom větším městě studovali a pak už se nevrátili. Pak může v nějaké statistice vyjet, že v ŠPK žije X tisíc vysokoškolsky vzdělaných lidí, kteří se ale ve skutečnosti v ŠPK nachází jen 3x do roka, když zajedou navštívit rodiče.
Reagovat
Datum: 17.8.2012 12:32
Titulek: Re: Pořád stejné téma (negativní)....chtělo by to již
Autor: Petr Blažek
116
117
Milý Valdo (předpokládám, že jste chlap) !
Děkuji za dotaz na mého otce. Má se dobře. Na rozdíl však ode mne a ostatních "postižených" mladších ročníků, šel do důchodu ještě "jakž-takž" v plné formě a užívá si pravidelné penze ....(za to - jak si budeme "užívat" my, také patří naší politické elitě velký dík, že ?).
Ač nebyl nikdy komunista (jako jeden z mála řídících pracovníků v okrese !!!)a nyní je již cca 6 roků "mimo obor", tak i z kusých informací je velmi rád, že v tomto "demokratickém-kmotro-systému" nemusí pracovat...
Kdo trochu podniká, tak se v podstatě stará sám o sebe plus o další lidi, to jen tak mimochodem...k vaší námitce.(Asi jste mne špatně pochopil.)
Naše firma se také stará měsíčně o mzdy cca 240 lidí, aby je dostali, aniž většinou sami máme zaplaceno....!!! Z veřejných zakázek míváme méně než 50% obratu, takže bojujeme ze všech sil o každou korunu v regionu !!! Kdo zná - ví - a chápe.
K tomu bych vás odkázal na mé starší příspěvky v diskuzi k dřívějšímu článku na tomto webu - viz níže a pokud tomu nerozumíte, velmi rád vám to osobně vysvětlím :

http://sumpersky.rej.cz/clanky/sumpersko-prislo-o-nejvice-obyvatel/hledano/%B9umpersko+p%F8i%B9lo/

Když tak sleduji debaty u těchto článků, tak většině lidí, kteří zřejmě nečtou jenom Blesk, je to zcela jasné.
Jako firma odvádíme do tohoto státu obrovské daně, soc.a zdrav.pojištění (i z nezaplacených faktur), různé poplatky, neustále inovujeme účetní SW, školíme pracovníky, atd., atd, takže bych prosil, aby mne ten gigantický byrokratický moloch - zvaný stát nebo obec, kterému neustále řádně a včas všechno platíme, aspoň právně chránil a ne - škodil ! (Viz např.i odkaz.)

A kdybych nebyl optimista, asi bych dělal dávno něco jiného. Já i kolegové jenom pořád naivně doufáme, že se lidé probudí a udělají pár defenestrací. Nejsme v totalitě a konečně se ozývají i ti "zádumčiví"...a nejenom ze stavebnictví.
A jak píše zde v diskuzi p.Smyl Flek z Nohavic - ta média nepíší o ufonech, ony píší o realitě nám nejbližší - o našem regionu a já ani on v těchto redakcích určitě nejsme !!!

Krásný zbytek prázdnin a Slunce - nejen v duši všem slušným lidem !
PB-zatím pořád Optimista, ale někdy hodně na**v**ý
Reagovat
Datum: 17.8.2012 13:13
Titulek: Re: Pořád stejné téma (negativní)....chtělo by to již
Autor: Valda
99
145
To co jste napsal s tím jsem schopen se ztotožnit. Ale mnoho problémů zde "nakousnutých" je zde prezentovaných, že jsou "zaviněny" nečiností radnice apod. - např. vylidňování města. Ale mě zaujala vaše pasáž o daních, uvědomujete si, že se v Česku a v celé Evropě zaměstnanost řeší "stavěním hladových zdí." Pokud by nebylo tolik byrokracie, byla by nezaměstnanost 2x až 3x vyšší. Snížila by se kvalita řízení státu, ale nicméně vy by jste měli mnohem vyšší zisky, ale možná i mnohem vyšší konkurenci. A vylidňování Šumperka by možná bylo také mnohem vyšší. Takže svět je mnohem složitější a všechno souvisí se vším. A bacha na jednoduchá řešení respektive na lidi nabízející jednoduchá řešení.
Reagovat
Datum: 21.8.2012 14:05
Titulek: Re: Pořád stejné téma (negativní)....chtělo by to
Autor: mik
133
141
Ono se stačí podívat třeba do toho Malína, vodu mají svoji a ne tak drahou jako v Šumperku, stavební práce si obec zajišťuje sama, zaměstnává obyvatele obce a vlastní potřebnou techniku, jak se tedy má člověk jenom sám o sebe, když vidí, že jinde to jde efektivněji, lépe a pro blaho všech?
Reagovat
Datum: 21.8.2012 14:17
Titulek: Re: Pořád stejné téma (negativní)....chtělo by
Autor: aNONYM
142
117
Malín má vedení, které řídí obec jako vlastní firmu. Šumperk má, jako většina obcí, ve vedení průměrné úředníky, kteří si udělají svoje a tím to pro ně hasne.
Reagovat
Datum: 21.8.2012 17:51
Titulek: Re: Pořád stejné téma (negativní)....chtělo
Autor: Miodrak Belodedici
131
108
Je to v lidech.
Reagovat
Datum: 21.8.2012 16:56
Titulek: Re: Pořád stejné téma (negativní)....chtělo by
Autor: Vlado
151
113
Ono to bude mnohem složitější, a příklad Malína je sice velmi lehce po ruce, ale kopírovat se to nedá. A ani trojčlenka, zde fungovat nebude.
Reagovat
Datum: 17.8.2012 14:33
Titulek: Bez titulku
Autor: petr
125
135
Tak sleduji ohlasy k článku a je mi z toho smutno,Šumperk se mi jako město líbí a i to je jeden z důvodů proč tu zatím, i když taky krátce jsem. Pravda ne ten hlavní a jediný. Každý pracovní den jezdím za prací do Uničova, kde jsem vyrůstal a až do letošního dubna žil. Tam je totiž práce poměrně dost, tedy pro lidi co pracovat chtějí.Ale bydlet tam už nechci, opravdu mám rád Šumperk a jeho okolí, jen mám strach, že když to tak půjde dál i já se budu muset poohlédnout jinde. Tak jako má známá, která tu bydlí, sama s dvěmi dětmi, bez práce v pronajatém bytě. Pracovat by určitě chtěla, zkuste z cca 13 000 Kč zaplatit 7 500 Kč nájem a ze zbytku uživit sebe a dva puberťáky. Ano každý by se měl umět postarat sám o sebe a tak když vyhlídka na pracovní příležitosti je jaká je, nedivme se, že lidi utíkají, stejně jako se má známá chystá jít za prací do Prahy. I přes to, že tu má rodinu a známé, že se jí tady líbí, co má dělat ? Postará se jak tu někdo psal, sama o sebe. Zřejmě Šumperk a jeho zástupci o takové lidi nestojí, ale měli by si uvědomit, že tito lidé živí drobné podnikatele i zastupitele. Kdo bude za chvíli utrácet poslední peníze v obchodech a kavárnách ? Bohužel si myslím, že i kdyby se dnes začalo něco dělat, je pozdě, taková změna není ze dne na den, sám jsem to viděl v Uničově, tam se začalo včas a i díky tomu město prosperuje. Stačí se podívat na průmyslovou zónu když přijíždíte právě z Vašeho krásného Šumperka. Použil jsem slovo "krásný" měl bych dodat zatím.
Reagovat
Datum: 17.8.2012 17:05
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: aNONYM
140
133
Vaše známá bez práce bere 13.000? Odkud?
Reagovat
Datum: 17.8.2012 17:25
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Anonym
189
138
Jde o příspěvek na bydlení + přídavky na děti + dávky v hmotné nouzi.
Reagovat
Datum: 17.8.2012 18:20
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: aNONYM
138
107
No tak brát od státu 13 litrů bez práce, to musí být opravdu krušnej život, to ji jistě spousta lidí, zvlášť ti, kteří za ty peníze dělají, musí politovat..
Reagovat
Datum: 17.8.2012 17:53
Titulek: A TO SE VYPLATÍ !
Autor: Smyl Flek z Nohavic
65
To moje známá maká 10 hodin denně a má za to 15 tis. Tak to vlastně dělá za 2 tisíce měsíčně.
Reagovat
Datum: 17.8.2012 18:25
Titulek: Re: A TO SE VYPLATÍ !
Autor: aNONYM
111
127
Asi není rozvedená a žije ve svým.
Reagovat
Datum: 18.8.2012 01:28
Titulek: Re: A TO SE VYPLATÍ !
Autor: Smyl Flek z Nohavic
123
132
Nojo, když ona, ta trubka, x let šetřila, utrhovala si od huby a pak koupila byt na hypotéku. Takže ho bude skoro do smrti splácet a od státu nedostane ani korunu. Místo nájmu platí hypotéku, takže je na tom v podstatě stejně, ale na hypotéku jí, na rozdíl od nájmu, nikdo nepřispěje.
Holt nepochopila, že v tomhle státě se mají nejlíp ti, co nic nemají, jsou nezodpovědní, a o nic se nesnaží.
Reagovat
Datum: 18.8.2012 09:47
Titulek: Re: A TO SE VYPLATÍ !
Autor: aNONYM
146
132
Svatá pravda, socky neustále kňučí, ale pořád natahují ruku ke státu. Já se jako podnikatel musím ohánět, abych vydělal 13 tisíc, a ony je dostanou za nic, aby si mohly koupit lepší gauč, ze kterýho se líp brečí nad krušným osudem. Ach jo... Stát vlastně říká: nebuďte zodpovědní, vemte si a mějte děti s kýmkoliv, když to nevyjde, ti, co pracují vám zaplatí celkem slušnej život, kdy si nebudete muset přivydělat ani korunu.
Reagovat
Datum: 18.8.2012 11:23
Titulek: Re: A TO SE VYPLATÍ !
Autor: aNONYM
167
130
Škoda, že ten, kdo mi dává nesouhlas, taky nenapíše nějaký argument.
Reagovat
Datum: 18.8.2012 11:33
Titulek: Re: A TO SE VYPLATÍ !
Autor: 10:15
133
141
Vychovávat děti a starat se rodinu, je za nic? Jak z rubriky mladého sociálního psychopata.
Reagovat
Datum: 18.8.2012 14:40
Titulek: Re: A TO SE VYPLATÍ !
Autor: aNONYM
116
127
A kdo to kde tvrdí??? Seš srandovní, když si vymyslíš cizí názor a pak proti němu plamenně bojuješ :-)))
Reagovat
Datum: 18.8.2012 15:15
Titulek: Re: A TO SE VYPLATÍ !
Autor: Josef K.
147
101
Uvědom si, že děti lidí co berou dávky chcou iPody, značkový hadry atd. Přece nepůjdou na brigádu, když jim to zaplatíme v dávkách. A kňučet musí aby si toho někdo nevšiml.
Reagovat
Datum: 20.8.2012 15:56
Titulek: Re: A TO SE VYPLATÍ !
Autor: ANONYM
126
134
Ty to tvrdíš: Já se jako podnikatel musím ohánět, abych vydělal 13 tisíc, a ony je dostanou za nic....
Takže správně někdo plamenně bojuje, jen není tak agresivní, jako TY.
Reagovat
Datum: 18.8.2012 20:17
Titulek: Re: A TO SE VYPLATÍ !
Autor: Smyl Flek z Nohavic
130
109
Přesně tak. Vychovávat svoje děti a starat se o svou rodinu - to je za nic. Dělají to všichni a většina zadarmo. Jedna skupina lidí pracuje, aby si druhá skupina lidí mohla hovět doma, starat se o rodinu a vyřvávat do světa, jakou dělají záslužnou činnost, když vychovávají děti a jak to nikdo neocení. A já jsem psychopat?
Reagovat
Datum: 20.8.2012 16:05
Titulek: Re: A TO SE VYPLATÍ !
Autor: ANONYM
126
127
Asi jste se přepsal, ne? 10 hod. denně = 15 tis. předpokládám za měsíc. Tak jaké dva tisíce za měsíc?
Reagovat
Datum: 20.8.2012 17:19
Titulek: Re: A TO SE VYPLATÍ !
Autor: Smyl Flek z Nohavic
130
122
Co na tom nechápete? Srovnávám někoho, kdo pracuje a dostane za to 15 tisíc, s někým, kdo nic nedělá a dostane 13 tisíc. De facto tedy ten pracující dělá za 2 tisíce měsíčně.
Dva tisíce - to má být motivace pro nepracující, aby pracovat začali. No, pokud já bych byl v situaci, kdy rozdíl mezi tím co dostanu, když se budu válet doma a tím co dostanu, když budu makat byl dva tisíce, tak bych se teda taky radši válel. Takže se těm lidem vůbec nedivím. Spíš se divím, že mají tu drzost si ještě na takové poměry stěžovat a že si myslí, že si jen za to, že vychovávají doma svoje děti, zaslouží něco víc. Ale tak holt každej jsme nějakej.
Reagovat
Datum: 20.8.2012 19:58
Titulek: Re: A TO SE VYPLATÍ !
Autor: aNONYM
114
150
Oni by snad chtěli, abysme jim na ty jejich ubohé děti ještě mimo superštědrý systém přispívali nebo co...
Reagovat
Datum: 17.8.2012 22:18
Titulek: král je nahý
Autor: 10:15
119
123
Krize, která začala v roce 2008 se někde přirovnává k 100dolarové bankovce, kdy se ukázalo, že reálně mám v ruce 2dolary a zbytek je virtuální realita.
Jaké máme řešení? Růst a znovu růst!
Vlastně žádné řešení přijato nebylo, sypou se peníze do Řecké ekonomiky, ale to není řešení podstaty problému. Problém je systém samotný, pravdy které platily včera už neplatí, svět se vyvíjí. Nebudeme žasnou nad počítačem z roku 1985, dnes je vše jinde. Jak s tím souvisí naše krásné město?
Šumperk a lidičky na radnici řešit nic nebudou. I když mají pocit mravence, řka slonovi, "to se ti to jde, když jsem ti prošlapal cestu." Zdá se, že ještě není zdaleka nejhůř...
Reagovat
Datum: 17.8.2012 23:53
Titulek: Bez titulku
Autor: Anonym
134
138
no chtěla bych vidět tu známou,která si vydělá 15000 měsíčně a z toho musím uživit sebe a dvě děti a ještě zaplatit nájem 7500 a ani nebrát příspěvek na bydlením od "státu".V tom případě má můj obdiv a zároveň prosím o návod jak s takovou částkou vyžít ... ale narivinu,také bych ráda pracovala za 15000 kč.
Reagovat
Datum: 18.8.2012 09:52
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: aNONYM
108
148
Myslím, že jste smotala dva příspěvky do jednoho, navíc, pokud chcete na někoho reagovat, nepište nový příspěvek, ale použijte tlačítko „reagovat“ pod příspěvkem. Takhle nikdo neví, komu píšete.
Reagovat
Datum: 20.8.2012 15:59
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: ANONYM
137
132
To to jde útočit od stolu, že? Prostě tato debata bude probíhat tak, jak já řeknu a nikdo nemůže jinak :-) ježíš, asi jako malej dostával málo na zadek, sice je pravda, že s nějakým názorem souhlasím, ale s celkovým projevem - hrůza, agresivní hrůza
Reagovat
Datum: 18.8.2012 00:01
Titulek: Bez titulku
Autor: Anonym
147
158
A ještě něco k vašemu názoru.je mi úolně jasné že jste člověk který nemá děti,má vlastní bydlení a práci a nemá absolutní pojem o tom,co jsou to rodinné výdaje.
Reagovat
Datum: 20.8.2012 16:55
Titulek: Komunismus skončil
Autor: Miroslav1
122
168
Nojo holt komunismus už dávno skončil, lidi by to měli pochopit a už konečně se přeorientovat. A né žít v představách, že celý život stráví v té jejich zaprděné vesničce kde i najdou práci. Pokud není práce, tak zvednout kotvy a odplout jinam.

Ale holt jde o věčně nespokojené čechy, takže raděj budou mít plné ústa pindů tak je draze a jak je špatně místo toho aby se sebou konečně něco udělali.
Reagovat
Datum: 20.8.2012 17:31
Titulek: Re: Komunismus skončil
Autor: Templ
46
121
Ono by stačilo zveřejňovat VŘ a nedělat s tím tajnosti.
Reagovat
Datum: 21.8.2012 21:15
Titulek: Rozvoj města
Autor: Houžvička František
130
115
Jak to, že se nerozvíjí? Jen se podívejte co zde vyrostlo heren a hospod a to i v blízkosti škol. Žádná nezkrachovala, tak asi lidi mají peníze ne?
Reagovat
Datum: 10.10.2012 14:54
Titulek: souhlas s názorem petra blažka
Autor: ianic
105
111
Souhlasím s názorem pana Blažka. Je skutečností, že na zakázkách města vidím stále tytéž fyrmy z pardubického regionu, které rozhodně nepřispívají ke snižování nezaměstnanosti v našem městě. Pokud je pravda co je uvedeno v "Šumperk moje Město" , že výběr zakázek probíhá tak je zde uvedeno, uvítal bych kdyby se někdo z těch, kterých se to na městě týká k tomu vzjádřil. Sice to neočekávám sle co kdyby. Dále pan Blažek se zmiňuje o odchodu obyvatel. Pamatuji dobu kdy Šumperk byl průmyslovým městem kde byla práce a peníze. Každý ať se sám zamyslí kolik fyrem po roce 1989 zaniklo a kolik nových vzniklo. Za největší nedostatek považuji to, že Město Šumperk namá žádnou koncepci rozvoje průmyslu (průmyslové zony) možná má ale není to nikde vidět.
Reagovat
Datum: 11.10.2012 06:36
Titulek: Bez titulku
Autor: Valda
132
128
Divím se, že v Šumperku ještě nestavíte závod a nezaměstnáváte aspoň pro 50 lidí při vašich názorech. Chcete stavět na půl hektaru nebo na 2 hektarech?
Reagovat

NA KONCERT ZADARMO


Hrajte s REJEM o 5 vstupenek na komponovaný koncertní recitál textaře MICHALA HORÁČKA, který se uskuteční v pátek 6. října v Domě kultury Šumperk. Stačí, když pošlete správnou odpověď na soutěžní otázku a budete mít špetku štěstí při losování. Příští týden zveřejníme jména pěti šťastlivců, kteří půjdou na koncert zadarmo.

Soutěžní otázka:

K jaké písni nenapsal text Michal Horáček?

A) Dívám se, dívám
B) Levandulová
C) Lásko, voníš deštěm

Odpovědi posílejte do čtvrtka jako SMS ve tvaru ODPOVĚĎ, JMÉNO, BYDLIŠTĚ na číslo 605 854 541. (Cena jedné SMS odpovídá standardní textové zprávě dle ceníku vašeho tarifu.)

VYHODNOCENÍ

Vstupenku na galakoncert našeho nejznámějšího tenoristy ŠTEFANA MARGITY, který zazpívá v sobotu 23. září v kulturním domě v Zábřeze, vyhráli Marcela Krmíčková ze Sudkova, Martina Kubešová ze Šumperka a Zdenka Zapletalová z Hrabenova.
Blahopřejeme! Výhra na vás čeká v pokladně IC Zábřeh (v budově kulturáku).