ZPRÁVY

Sehnat práci je zase o něco těžší

21. listopadu 2012, 00:00, ar
Šumperk – Podstatně těžší než dřív je dnes sehnat na Šumpersku alespoň nějakou práci. Počet lidí, kteří teď zápasí o jedno volné pracovní místo, vyšplhal za poslední týdny téměř na dvojnásobek a dosahuje tak jedné z nejvyšších hodnot v rámci celé republiky. Šance na zlepšení se zatím nerýsuje.

„Počet uchazečů na jedno volné pracovní místo byl v říjnu v šumperském okrese čtyřicet šest lidí. Celorepublikový průměr dosahuje hodnoty zhruba dvanáct lidí,“ informovala tisková mluvčí ministerstva sociálních věcí Viktorie Plívová. Ještě na konci prázdnin přitom byla uvedená cifra téměř o polovinu nižší. Důvod enormního nárůstu je podle pracovních úřadů jasný. „Firmy se naučily vykonávat stejný objem práce jako dříve, ale s menším počtem zaměstnanců. Ekonomická recese navíc podstatně znesnadňuje vytváření nových pracovních míst,“ vysvětluje jeden z úředníků ministerstva sociálních věcí, který si nepřál uvést své jméno.

Ještě horší situace než v šumperském okrese panuje v severním cípu Olomouckého kraje. Na Jesenicku teď na jedno volné pracovní místo připadá těžko uvěřitelných sto uchazečů. Naši sousedé jsou na tom vůbec nejhůř z celé země.

Míra nezaměstnanosti zůstala na Šumpersku stejná jako v předchozích měsících, v těchto dnech dosahuje více než jedenácti procent. V dalších týdnech očekává stát další nárůst lidí bez práce, a to hlavně kvůli končícím sezónním pracím.


Doporučit tento článek přátelům na FacebookuSdílet na Facebooku Poslat známému e-mailem upozornění o tomto článkuUpozornit známého Verze pro tiskTisknout NahoruNahoru

NÁZORY K ČLÁNKU
Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.

Datum: 26.11.2012 21:56
Titulek: Bez titulku
Autor: Tomi
66
Za to může naše po***** vláda
Reagovat
Datum: 26.11.2012 22:35
Titulek: Bez titulku
Autor: RSDr. Rostislav Švehla
94
Po příštích volbách bude SOCIALISMUS!!!
Vážení spoluobčané, milí nezaměstnaní, nebojte se! Po příštích volbách bude práce, bude na důchody. Bude dokonce i na 13. a 14.důchod! Ano, je to tak: po volbách, již brzy, u nás opět bude socialismus. Jak všeobecně dobře známo, v naší spálené zemi proběhnou zanedlouho volby. Volby, v nichž se konečně, po předlouhých 23 letech, opět projeví touha všeho našeho lidu po jistotách a prosperitě rozvinuté socialistické společnosti. Vší náš lid zvolí levici, zvolí kandidáty ČSSD a KSČM.

Obrozená sněmovna rychle a jednohlasně schválí novou vládu, Vládu národní záchrany. Naše nová vláda, pod vedením předsedy Strany, přítele Mgr. Bohuslava Sobotky, neprodleně započne s plněním volební programu Strany: všem státním zaměstnancům dát 13., 14.,15.,16. atd. platy, a to samozřejmě vyšší než dnes, důchodcům totéž s důchody, všem rodinám s dětmi vyšší přídavky + zvláštní přídavek na pastelky a bačkůrky atd. a pod.

Ptáte se, vážení spoluobčané, kde na to všechno vezmeme peníze? To je jednoduché: My socialisté jsme nejlepší ekonomové na světě. Jak správně řekl náš bývalý Předseda, př. PhDr. Špidla, Zdroje jsou. Jak ještě správněji řekl také náš bývalý Předseda, př. ing. Jiří Paroubek, Státy svoje dluhy platit nemusejí. A jak úplně nejsprávněji říká náš budoucí Předseda, př. MUDr. David Rath, krizi můžeme vyřešit dle vzoru A. Hitlera: zbrojením. (A jak dokázal jiný náš bývalý Předseda, př. JUDr. Gross, když se chce, tak peníze v řádu 100.000,000 Kč pro mladou rodinu nejsou problémem.)

Každopádně, příští rok, nejpozději za dva, již nebude o důchody žádná starost. Navíc, jako speciální překvapení, dáme našim starobním důchodcům další dárek: obnovíme výrobu oblíbených filcových bot důchodek. Aby se jim dobře stálo ve vánočních frontách na banány a mandarinky, a v celoročních frontách na maso, WC papír, vložky a jiné podobné nedostatkové zboží.

Volte návrat socialismu se všemi jeho výdobytky ! ***

Reagovat
Datum: 27.11.2012 06:56
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: LH
97
113
Tehdy se stály fronty na maso, ovoce atd, dnes se stojí opět, jen se to přesunulo na pracác a sociálku.
Reagovat
Datum: 27.11.2012 10:23
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: aNONYM
122
Na maso stáli skoro všichni, na pracáku dnes stojí 8% a z toho nejmíň půlka ani dělat nechce. A na socce stojí lidi, aby dostali bezpracně peníze, to není žádné utrpení, naopak.
Reagovat
Datum: 27.11.2012 17:54
Titulek: sehnat práci bude těžší, nez zaměstnání!
Autor: Petřík
108
100
V Bangladéši si šičky vydělají 740 Kč za měsíc, jaký rozdíl od naší krásné, české skutečnosti (pokladní v Česku bere 10xvíc), ano i tak si dovedou poradit věhlasné firmy světa s objemem práce, který vykonávají s menším počtem zaměstnanců.
Přitom každý v Bangladéši má možnost se sám o sebe postarat a začít podnikat! Nechtějí, raději makají za pár šupů, socky.
Reagovat
Datum: 27.11.2012 20:54
Titulek: Re: sehnat práci bude těžší, nez zaměstnání!
Autor: aNONYM
55
Můžu znát zdroj informace, že Bengálci nechtějí začít podnikat?
Reagovat
Datum: 28.11.2012 15:49
Titulek: Re: sehnat práci bude těžší, nez zaměstnání!
Autor: Petřík
93
107
Můžeš, na internetu se dovíš i jiné věci.
Reagovat
Datum: 28.11.2012 17:21
Titulek: Re: sehnat práci bude těžší, nez zaměstnání!
Autor: aNONYM
83
Proč mi ten zdroj nenapíšeš? No přece proto, že sis ho vymyslel, víme to oba :-))) To víš, lež má krátké nohy.
Reagovat
Datum: 28.11.2012 18:18
Titulek: Re: sehnat práci bude těžší, nez
Autor: Petřík
92
103
Proč bych ti měl dělal vyhledávací službu, když chceš něco vědět, sám si to najdi.
Reagovat
Datum: 28.11.2012 19:53
Titulek: Re: sehnat práci bude těžší, nez
Autor: aNONYM
99
Protože se to tak dělá. Je to běžná praxe. Ale to ty víš, ale jsi v pasti. Nemůžeš přece najít odkaz na svůj vlastní výmysl. To oba víme.
Reagovat
Datum: 30.11.2012 15:06
Titulek: Re: sehnat práci bude těžší, nez
Autor: Petřík
87
116
Dělám to jako ty, co tam máš dál?
Reagovat
Datum: 30.11.2012 16:38
Titulek: Re: sehnat práci bude těžší, nez
Autor: aNONYM
91
Mám tu pořád tutéž otázku: dokaž mi své tvrzení fakty a nebo napiš na rovinu, že sis to vymyslel. Je sice pravda, že to už dávno všichni víme, ale tvé vlastní přiznání tě ve finále duševně osvobodí.
Reagovat
Datum: 1.12.2012 14:25
Titulek: Re: sehnat práci bude těžší, nez
Autor: Petřík
97
116
Milý synu, tvoje chiméry mě nezajímají. Pravdu mám já a to tě žere.
Reagovat
Datum: 2.12.2012 12:16
Titulek: Re: sehnat práci bude těžší, nez
Autor: aNONYM
93
Líbí se mi, jak bojuješ i na zemi v prachu už dávno poražen.
Reagovat
Datum: 27.11.2012 19:19
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: LH
103
101
Na pracáku možná stojí 8% ale v průměru, takovej Jeseník s téměř 17% nebo Bruntál..... souhlasím s tím že z nich bude dost lidí co vůbec dělat nechtějí ale znám spoutu lidí co dělat chtějí a nemají kde. Já osobně s prací problém nemám. Bohužel naše zemědělství kterým se živilo dost lidí je v pr.... a všechno vozíme odkudsi, česnek z Číny....... to jako proč?
Reagovat
Datum: 27.11.2012 20:44
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: aNONYM
110
107
Protože je levnější, i když horší kvality. Lidi tady sami poptávkou naučili superhypermarkety prodávat co nejlevněji bez ohledu na kvalitu, ale většině to pořád nedochází. Je to asi jako když si dvě maminy v hadrech od Vietnamců před Lídlem stěžují, jak je to možný, že šly české textilky do pr...e.
Reagovat
Datum: 27.11.2012 22:18
Titulek: to snad ne
Autor: Tomi
100
104
Pokud někdo souhlasí s dnešní vládou, a tím jak to tady vedou, tím, že prodlužují odchody do důchodů, kdy si staří lidé musí držet pracovní místa, tudíž na ně nemůže nastoupit mladá generace.
Souhlasí s tím, že zakládání rodin se neustále oddaluje, protože by rodiny neměli z čeho žít, nebo dokonce kde bydlet.
S tím, že se politika stala zlodějina první kategorie.
Tak je buďto debil nebo taky politik.
Reagovat
Datum: 28.11.2012 04:10
Titulek: Re: to snad ne
Autor: Valda
104
Tomi, Tomi, vy jste, ale naiva.
Jen tak mimochodem, snížení nezaměstnanosti je velký problém. Nezaměstnanost je způsobena zejména vyháněním výroby z republiky, potažmo z Evropy.
Reagovat
Datum: 28.11.2012 08:52
Titulek: Re: to snad ne
Autor: Tomáš 2
105
116
Je velmi naivní si myslet, že při panující krizi v EU i USA se tyto problémy vyhnou ČR. Sebelepší (sebehorší) vláda s tím neudělá vůbec nic... Ani ti zas**ní komiunisti by s tím neudělali nic...
Reagovat
Datum: 28.11.2012 11:26
Titulek: Re: to snad ne
Autor: aNONYM
83
Posunutí věku odchodu do důchodu je nutnost a provedli by ho i levicové vlády. Ovšem kdo nic neví o demografii a ekonomice, bude jen dál ve své nevědomosti nadávat. Oddalování zakládání rodin není ani tak důsledkem nedostatku peněz, jako spíš změnou životního stylu.
Reagovat
Datum: 28.11.2012 14:54
Titulek: to snad ne.
Autor: Tomi
77
Jsem v šoku, pokud heslo moderni molitiky - Nebát se a krást - podporujete, měla by se tato diskuze přesunout k odbornému lékaři.
Tím nevyjadřuji sympatie s komunismem, zkrátka co se v ČR děje je daleko za hranicí přijatelnosti.
Reagovat
Datum: 28.11.2012 17:19
Titulek: Re: to snad ne.
Autor: aNONYM
94
Neposílejte lidi píšící reálné argumenty k doktorovi. Nikdo ty poberty z vlády a opozice nepodporuje, jen je potřeba vidět souvislosti. Ale k tomu musíte mít trochu vědomosti a vědět, jak věci fungují.
Reagovat
Datum: 28.11.2012 21:36
Titulek: co říct.
Autor: Tomi
84
Dobře, politická situace v ČR je na úrovni.
Spousta lidí mají práci, spousta lidí po vyučení nebo SŠ jsou schopní si najít práci, spousta lidí v důchodu jsou zaopatření, spousta lidí mají nato aby ušetřili z výplaty.
Jsem rád, že nás politická situace nevede k tomu, že spousta lidí dělá na černo, nebo k tomu, že mají přiznáno půlku výplaty.
Jsem rád, že nevymýšlí penzijní reformy nesmyslného typu.
Jsem rád, že při takovéto krizi, u nás a ve světě, jak píšete si politici nezvyšují platy, a jsem rád, že je nemají už tak 10x větší, než je mnohdy skutečný výdělek občanů.
Jsem rád, že se u nás každým rokem nenápadně zdražuje, i když se zvyšuje nezaměstanost.

Díky, že tohle podporujete.
Reagovat
Datum: 28.11.2012 21:54
Titulek: Re: co říct.
Autor: aNONYM
99
Ok, tak mi vysvětli, jak bez posunutí hranice důchodového věku udržíš důchody při stále se snižujícím poměru lidí v produktivním věku k důchodcům.
Reagovat
Datum: 28.11.2012 22:37
Titulek: aha
Autor: Tomi
90
To je mi situace, která nebude nastavená tím, že mladé páry dnes nemají téměř žádnou podporu státu.
Všichni mají jistou práci, a všichni co jsou na ÚP nechcou dělat.

Jestliže dříve lidé byli daleko dříve zaopatřeni , mohli vytvářet daleko dříve hodnoty.

Teď mi ty vysvětli, proč to tak dřív šlo? proč platy politiků šli nepřímou úměrou oproti občanům vzhůru několikanásobně, proč teď domácí výrobny krachují, proč životní úroveň v ČR klesá?

Reagovat
Datum: 29.11.2012 01:05
Titulek: Re: aha
Autor: aNONYM
114
Za moc to tehdy opravdu nestálo. Dám ti příklad. Řekněme, že seš mladej kluk, nosíš náušnice, máš kérky, na xichtě pearsing. Nosíš skejťácký křusky, třeba DC nebo Fallen. To je dnes celkem normální. Za bolševika by sis to nemohl dovolit, ve škole by tě dusili, psali by rodičům, chodil bys za ředitelem a pak třeba nedostal doporučení jít studovat dál. Učitelé by z tebe před ostatníma dělali vola, narážky by měli třeba i v obchodě. Dívali by se na tebe jako na idiota a pro ně bys byl idiot. Takhle prostě pokroková socialistická mládež nevypadá.
A ty boty bys v té době nesehnal, buď by sis vybral botasky nebo prestige, jinak bys měl smůlu. Leda bys vysomroval nebo koupil někde bony a šel do obchodu pro lepší lidi koupit adidasky nebo pumy. Tož tak.
Reagovat
Datum: 29.11.2012 08:58
Titulek: Re: aha
Autor: Valda
79
proč by měli mladí mít podporu státu, když (ať děláš co děláš přerozdělování je drahé)
práci nemá 8% lidí a z toho polovina tj. 4% o práci nemá zájem.

jen si vzpomeň jaké hodnoty vytvářeli (za socíku)

životní úroveň neklesá, závist nesmí býr určující faktor pro hodnocení situace, výrobny krachují, nové vznikají je třeba si na to zvyknout, nesmí jích krachovat moc a EU dělá pro to vše aby jich krachovalo co nejvíc.

Tož tak.

Reagovat
Datum: 29.11.2012 07:15
Titulek: aha
Autor: Tomi
76
111
No to nebylo úplně k věci. Defakto jsem nenašel odpověď na moji otázku. ani jednu.
Nikdy jsem neřekl, že tu má být znovu komunismus ani, že jsem jeho zastáncem, jen to, že jak to teď naši politici vedou tak to vypadá asi tak - že se mají jako prasata v žitě, lidé přichází o práce, mladí si ji nemají kde najít, staří pracují čím dál dýl, vše se zdražuje, platy jdou dolu, vidíš snad v tomhle budoucnost?
Reagovat
Datum: 29.11.2012 09:25
Titulek: Re: aha
Autor: aNONYM
64
Budoucnost v tom jistě nevidím. Věř, že i mě štve ta nenažraná verbež ve sněmovně. Ale jak už asi potřetí píšu, musíš vidět souvislosti:
1) ve sněmovně a vládě jsou lidi, které jsme si zvolili. Když je někdo tak hloupej, že pořád dokola volí poberty z ODS a ČSSD, tak můžeš nadávat donekonečna. Volíme zloděje, máme zloděje, tak proč nadáváme???
2) životní úroveň neklesá, ale stagnuje. A proč? Protože je potřeba splatit dluhy předešlých vlád, tedy vlád ČSSD a ODS. Kdyby míň rozhazovaly, zvlášť CŠSD v době vysokého růstu HDP, nemuselo by se dnes tolik šetřit.
3) posun důchodového věku je nutná věc, není to výmysl pravice, ale nutné opatření proti stárnutí populace. Stejné problémy má celá Evropa. Kdyby se odchod do důchodu neposunul, lidi v produktivním věku by to tady za chvíli neutáhli. Já z toho nemám radost, ale chápu, že je to nutnost a kdo tomu rozumí, dá mi za pravdu.
4) dřív byly víc jistoty, takže chápu, že to někomu může chybět. Dnes se holt člověk musí o sebe víc starat, to je ta svoboda. Zkus se ale taky zamyslet, proč se politici na Západě chovají o dost civilizovaněji, než ti naši nebo třeba slovenští. Proč ta nejhorší pakáž vládne v postkomunistických zemích? To nebude náhoda.
Reagovat
Datum: 29.11.2012 07:36
Titulek: No a co dál?
Autor: Smyl Flek z Nohavic
93
126
Tak pokud bysme teda připustili, že to ti naši politici dělají blbě... Tak ale co teď? Všechny strany už se tam vystřídaly a všechny to dělali stejně blbě - všechny si zvyšovaly platy a za vlády všech se ztrácely prachy. Tak já navrhuju založit úplně novou stranu - lepší! Nazval bych ji moderně - nechal bych se trošku inspirovat názvem poslední vzniklé strany. Zároveň tak, aby byla i památka na to, kde to všechno vzniklo. A ještě bych se tím názvem přihlásil k odkazu čestného a váženého slovanského panovníka Přemysla Oráče. Navrhuji tedy název REJEM. Národ český, jak i ze zdejších diskuzí patrno, velice rád do všeho reje, takže by to mohlo mít úspěch.
A jen co se dostanem do vlády, zvýšíme si platy a honem honem rozkradem, co tam ještě zbylo!
Reagovat
Datum: 29.11.2012 09:27
Titulek: Re: No a co dál?
Autor: aNONYM
94
Seš moc pesimista, jednou přijdou normální politici, já tomu věřím.
Reagovat
Datum: 29.11.2012 12:29
Titulek: Re: No a co dál?
Autor: Smyl Flek z Nohavic
82
Hm. Radši budu příjemně překvapenej pesimista, než celej život hlavou nevěřícně kroutící optimista. Říkáš, že kdo volí zloděje, ten se pak nemůže divit, že mu vládnout zloději. Pravda. Otázka je, jestli je tu nějaká možnost výběru. ODS a ČSSD - škoda slov. KDU a TOPka - to je naprosto totéž. SZ nám nehorázným způsobem zdražila energii, což byla nejspíš taky pěkná zlodějina. S VéVéčkama jsme to zkusili a někteří se na ně dívali s nadějí, ale moc to nedopadlo. Hm, tak nám zbyla KSČM. Ta ještě nevládla. Třeba by tolik nekradli, kdo ví, ale zkoušet to radši nebudem, ne? Nebo Dělnickou stranu? Nebo Pirátskou? Ani nevím, jestli jsou ty dvě už zakázaný nebo ještě ne. Tak co navrhuješ? Jak dostat do politiky slušný lidi? Přidáš se k mé nové Rytířské Emancipované Jednotě Evolučních Myšlenek? A jdem do toho?
Reagovat
Datum: 29.11.2012 13:35
Titulek: Re: No a co dál?
Autor: Valda
104
Klucííí, máte pravdu, ale je to kradení opravdu tak rozšířené, jak se píše v mediích? Jak lze rozlišit dilentantismus proti umělému navyšovánní ceny, to tady nikdo nerozlišuje. Ten nesmyslný fetiš nízkých cen, taky není to pravé, vždyť platí, nejsem tak bohatý, abych kupoval levné věci. Media píší to co chtějí čtenáři,diváci a posluchači slyšet, čtenáři,diváci a posluchači chtějí "vidět krev" tak proč to tak nezorganizovat, aby to tak alespoň vypadalo.
Také nezapomeňte, že ta šedá ekonomika tu má tradici, za posledních dvacet let se ji podařilo vytlačit z výrobního sektoru. Ale šedá ekonomika nesloužila jen jen k obohacení jedinců, vždyť se tak finacoval i sport a podobné aktivity. Ale to se všem líbilo, nyní se všichni probudili a vadí jim to, zejména novinářům.
Reagovat
Datum: 29.11.2012 15:22
Titulek: Re: No a co dál?
Autor: Smyl Flek z Nohavic
83
No ale já vůbec nehodlám rozlišovat mezi zlodějinou a diletantismem. Tento rozdíl mě nezajímá. Politik nebo úředník má za ty svoje prachy být odborník. Já absolutně nechápu, jak se může nějakej vysokej ministerskej úředník nebo dokonce ministr vymlouvat, že není statistik ani matematik a tak že podle něj je zcela legitimní takový výklad zákona, že průměry nějakých hodnot několika částí celku se mají prostě sčítat namísto průměrovat. Do háje, to je učivo základní školy! To by blbýmu Kubicemu vysvětlil i dvanáctiletej páťák! Pokud někdo na tom ministerstvu má nějakej diplom, tak by ho měl okamžitě vrátit. A to včetně maturitních vysvědčení.
Já nechápu, proč se vždycky řeší, jestli se jednalo jen o hloupost nebo o úmysl. Vždyť je to jedno. Ti lidi berou velký prachy. Za co? Údajně za to, že mají velkou zodpovědnost. Tak ať si ji nesou. Uděláš chybu? Jedno jestli z hlouposti nebo s úmyslem. Prostě za ni musíš zaplatit. Když udělám já chybu v účetnictví, taky FÚ nebude zajímat, jestli jsem to udělal schválně nebo ne. Tak jako tak zaplatím. Proč by nějací úředníci a politici měli mít nějaký zvláštní zacházení?
Reagovat
Datum: 29.11.2012 19:21
Titulek: máte pravdu. Bohu žel.
Autor: Jeníček
78
Jsou jen dvě možnosti: Buď je to děláno úmyslně nebo je to blbec. Blbec tam nemá co dělat, úmyslný čin potrestat. Ale v naší zemi se to politiků netýká, vše se okecá, pomýlí, odkloní, zamete.
Reagovat
Datum: 30.11.2012 11:54
Titulek: Sehnat práci je zase o něco těžší
Autor: joe
79
A přitom jsou lidé, kteří práci mají za slušnou mzdu, ale že by si ji vážili, tak to teda rozhodně ne. To nemluvím o jejich pracovním nasazení, zřejmě by se měli jít podívat na pracák, jak to tam chodí. Možná by v práci zabrali a nechodili tam jen odpočívat. Ani za totáče se tak neflákali jako tam
Reagovat

DO KINA ZADARMO


Hrajte s REJEM o tři vstupenky na novou animovanou komedii EMOJI VE FILMU, kterou promítá šumperské kino OKO až do 23. srpna. Stačí, když pošlete správnou odpověď na soutěžní otázku a budete mít špetku štěstí při losování. Příští týden zveřejníme jména tří šťastlivců, kteří půjdou do kina zadarmo.

Soutěžní otázka:

Kde se odehrává děj animované komedie Emoji ve filmu?

A) uvnitř mobilního telefonu
B) uvnitř mrazáku na zmrzlinu
C) uvnitř lidského těla

Odpovědi posílejte do čtvrtka jako SMS ve tvaru ODPOVĚĎ, JMÉNO, BYDLIŠTĚ na číslo 605 854 541. (Cena jedné SMS odpovídá standardní textové zprávě dle ceníku vašeho tarifu.)


VYHODNOCENÍ

Vstupenku na hudební přehlídku REVIVAL INVAZE, která se uskuteční v pátek 25. srpna v Pavlínině dvoře v Šumperku, vyhráli Pavlína Lešovská ze Šumperka, Martina Hejduková z Velkých Losin, Radka Pospíšilová z Kolšova, Petr Fišer ze Šumperka a Edita Mederová z Rejhotic.
Blahopřejeme! Výhra na vás čeká v pokladně DK Šumperk.