ZPRÁVY

Petice chce samostatnou Moravu. Podepíšete?

25. února 2014, 15:38, Jaroslav Kropáč
Okres - Ačkoli se petice rodí v poslední době jako na běžícím páse a mnohé z nich mají jen omezený význam, podpisová akce Moravského národního kongresu (MNK) zřejmě jen tak nezapadne. Naopak, hned poté, co spatřila světlo světa, vyvolala rozporuplné reakce. Prohlášení MNK vyzývá k částečnému osamostatnění Moravy a k obnovení samostatných moravských sněmů.
„Jde o žádost občanů moravské národnosti o zákonné uznání moravské národnosti a obnovení územní identity Moravy a Moravského Slezska jako evropských historických zemí,“ uvádí v prohlášení Josef Pecl z MNK. Petiční archy mají postupně zaplavit většinu z moravských měst a vesnic. Příznivci samostatné Moravy se opírají o výsledky posledního sčítání lidu, kde se k moravské národnosti přihlásil více než jeden milion lidí. Požadují nové samosprávní uspořádání země s cílem zabránit ekonomické diskriminaci Moravanů a Slezanů.

Ohlasy spíše odmítavé


„Štěpit už tak malý stát na ještě menší státečky, nebo co by to vlastně bylo, mi nepřipadne úplně nejlepší. To, že se v minulosti Čechy s Moravou a Slezskem spojily, mělo určitě nějaký pádný důvod,“ domnívá se šestapadesátiletý Jiří Vejdělek ze Šumperka. Podobně ani starostové z našeho okresu nejsou myšlence politického a ekonomického oddělení Moravy od zbytku země nakloněni. Naopak akce Moravské národní obce, která každý rok organizuje vyvěšování moravské vlajky, si mezi obcemi získává stále větší popularitu.


Doporučit tento článek přátelům na FacebookuSdílet na Facebooku Poslat známému e-mailem upozornění o tomto článkuUpozornit známého Verze pro tiskTisknout NahoruNahoru

NÁZORY K ČLÁNKU
Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.

Datum: 26.2.2014 05:48
Titulek: Určitě
Autor: Adam
325
232
můj podpis mají....
Reagovat
Datum: 26.2.2014 10:03
Titulek: Re: Určitě?
Autor: Ladislav
307
277
Zase množit jen úřednická místa? To je blbost. Prověřme práci poslanců a senátorů z Moravy a ty nicnedělající prostě vyžeňme. Pokud nás budou důstojně zastupovat, nemyslím hrabáním do vlastní kapsy, pak v případě opravdu poctivého rozdělování dotací městům, městečkům a dědinám získáme víc. Uvědomte si, že nám na Moravě doslova vychcípaly téměř veškeré pracovní příležitosti a proro se naše děti stěhují do Čech. Už takhle jsme tu ve skanzenu. Donuťme také makat kraje. Myslím že už i senát je zbytečností. Pro Boha jen ne další úředníky-příživníky. Začněme třeba v Šumperku. Nic se nestane, když pan Brož bude muset vykazovat co doopravdy dělá a nebo co s naší Radnicí, která doslova rozhazuije naše peníze (viz zimní úklid města).
Reagovat
Datum: 6.3.2014 13:13
Titulek: Re: Určitě
Autor: Anonym
255
285
Jaká nová místa? 2-3 země jsou lacinější než 14 neogottwaldovských krajů!
Reagovat
Datum: 6.3.2014 14:35
Titulek: Re: Určitě
Autor: Moravian
224
236
14 krajů? A co ty umělé "nadkraje"?, kde se peníze z EU rozkrádají ve velkém? Zatím nám naši milovaní politikáři neřekli, kolik ti zbyteční úředníci berou měsíčně. Kdyby se malé kraje a fiktivní "nadkraje" zrušily a zavedlo se zemské zřízení, hned by se vidělo, o kolik miliard by se slevnila státní byrokracie.
Reagovat
Datum: 10.3.2014 08:17
Titulek: Re: Určitě?
Autor: Růžička
248
239
Ne množit ale redukovat korýtka, jde o zrušení spoustu pozic na krajích, za 1. republiky těch úředníků bylo 2
00 pro celou Moravskoslezskou zemi, spočtěte si kraje
Reagovat
Datum: 22.10.2014 21:19
Titulek: Re: Určitě?
Autor: Roman
230
206
Jistěže nemáte pravdu, nějak jste zapomněl na okresy...
Reagovat
Datum: 8.3.2014 17:09
Titulek: Re: Určitě
Autor: Pavel Strnad doc.MUDr.CSc.
258
255
Jestli jste to smazali,svědčí to o vaší omezenosti.
Reagovat
Datum: 8.3.2014 17:20
Titulek: Re: Určitě
Autor: Pavel Strnad doc.MUDr.CSc.
301
233
Napsal jsem stručně historii Moravy od Zl.buly siciliské pro Čechy a Zl.buly siciliské pro Moravu/tzv.Mocran et mocran/,která byla vydán stejný den jako pro Čechy,teedy 26.9.1212,kde je Morava definována jako samostatné území a léno Sv.říše římské.O tom se však z českých médií nic nedozvíme. Také se nic neví a neučí se o tom,že stavovské povstání v Čechách 1618-1620,bylo nepřipravené a odsouzené k zániku,kdy moravský hejtman Karel St.ze Žeronína varoval Čechy,že zahubí sebe a stáhnou společně i Moravu.Pravda se ukázala.Proto bylo v Čechách vyneseno 27 rozsudků smrti a konfiskace majetků a na Moravě,jen 3 rozsudky smrti,které se nakonec neuskutečnily,ale morava přišla o majetek a také o severní území,které bylo přičleněno ke Slezsku. Do roku 1918 byla Morava samostaná a samosprávná,ale v r.1918 byla anektována a rozčleněna na župy.Nakonec se Moravanům podařilo župy zrušit a od r.1927 vznikla Země moravskoslezská,která vydržela s výjimkou války až do r.1948.Pak byla totalitní mocí zrušena a vytviřeny gottwaldovské pidikraje,které jsou dnes opět zavedeny. V r.1990 Feder.shromáždění vydalo usnesení o protiprávním zrušení Moravy,ale nakonec se nic nestalo.Proto má Morava a Slezsko/pokud bude chtít/morální právo na získání samosprávy.
Také Listina zákl.práv a svobod o kterou se opírá naše vláda uvádí v čl.2 a 3,že každý má právo na svobodné přihlášení ke své národnosti,tedy my,k moravské národnosti.Tu však neuvádí ČR jako národnost,pouze Slovensko.Tak jak to je? S pozdravem doc.Strnad
Reagovat
Datum: 15.6.2014 12:11
Titulek: Re: Určitě Příliš mnoho tytulů na jednoho aby to
Autor: charon
148
146
Ve svém jádru máte pravdu tak nějak se to učí a vykládá.Jemom se zamlčuje a úzkostně likviduje úloha dynastického rodu Klinberků .jednak proto že byli a jsou Němci, také však patrioti Moravy.Od roku 950 až do 1948 si bez jejich rozhodnutí nikdo ani neškrtnbul.Proto jsem oslovil představeného rodu aby vyhlási svobodnou samostatnou Moravskou konstituční republiku.12 pánů Moravských tak učinilo před shromážděním lidu 1.5.2000 na Moravském náměstí u památníku Rudoarmějce na místě dřívějšího Německého domu.Napadeni Anarchisty,ftáky,kriminálníky,policejní akademií atd.Tolik se bojí ČSSD o znovu vzkříšení samostatného Moravského státu.
Reagovat
Datum: 11.3.2014 14:06
Titulek: Re: Petice pro samostatnou Moravu
Autor: Jaroslava Grobcová
250
233
Chci zde reagovat jen na chybný název článku pana Jaroslava KROPÁČE. Tento měl znít:
Petice za SAMOSPRÁVNOU Moravu a ne jak se uvádí v nadpisu. Samospráva Moravě je něco úplně jiného než samostatnost Moravě a tím roztržení státu. Celá diskuse se také odvíjí za samosprávu Moravy a Slezska. Samosprávu měly země Morava a Slezsko po celých tisíc let od vzniku českého státu.A tu je třeba vrátit Moravanům i Slezanům.
Nikdo nepožaduje samostatnost Moravy, t.j. odtržení se Moravy od státu a vytvoření samostatného státu, jak to učinilo Slovensko, ale napravení křivd, navrácení komunistickým režimem zrušené samosprávy zemí Moravy a části Slezska.
Reagovat
Datum: 27.2.2014 07:20
Titulek: samostatná Morava
Autor: radka
278
246
Už před nějakým časem se veřejně mluvilo o tom, že by se měl tranformovat senát na něco užitečného.Bude to makačka, ale třeba se podaří.My tam máme zástupce, který se také z učitele dokázal přetvořit na energetika a při svém náročném zaměstnání vystudovat další dva, nebo tři semestry. Další úřady ano, ale pod podmínou desetiprocentního snížení nákladů na součet všech stávajících.
Reagovat
Datum: 27.2.2014 12:25
Titulek: Hloupost!
Autor: An
293
160
Nerada to říkám, ale na nás vydělává především Praha! Bez Prahy budeme chudá zemička. Nic se tím nevyřeší. Vytěžit z toho mohou jenom bohatší kraje v Čechách, budou ještě bohatší. Zamyslete se, čeho tím dosáhnete? Moravská hrdost?? A kdo vám ji bere teď?
Reagovat
Datum: 1.3.2014 12:02
Titulek: Re: Hloupost!
Autor: ladislav
290
257
Myslím si, že nemáš pravdu, pokud do průmyslu, který nás živí nepočítáš úřady. Praha nás neživí, praha se pouze přiživuje.
Reagovat
Datum: 6.3.2014 13:17
Titulek: Re: Hloupost!
Autor: tsk
274
259
Reagovat
Datum: 6.3.2014 14:38
Titulek: Re: Hloupost!
Autor: Moravian
269
229
Nerad to píšu, ale když skoro všecky daně jsou do Prahy a ta je přerozděluje, pak se samozřejmě dá mluvit o tom, že nás "Praha živí". Ve skutečnosti drancuje celý stát.
Reagovat
Datum: 6.3.2014 15:09
Titulek: Re: Hloupost!
Autor: valda
234
263
Váš xenofobní názor je mimo, protože není rozhodující vyrobit, ale prodat, s tím Váš názor nekalkuluje, ale to jen tak mimochodem. Diskuse na takové téma je nesmyslná ze své podstaty. A vypovídá to o Vás více než si myslíte.
Reagovat
Datum: 6.3.2014 15:40
Titulek: Re: Hloupost!
Autor: Moravian
265
253
Vaše slova vypovídají o tom, že tomu vůbec nerozumíte. Já jsem psal o daních a ty jdou do Prahy jak od výrobců, tak od prodejců. Z celého státu. Jestli je někdo mimo, jste to Vy, xenonofobní pragomile.
Reagovat
Datum: 7.3.2014 11:22
Titulek: Re: Hloupost!
Autor: valda
236
252
Česká republika má 10 mil. obyvatel, tj. jedno větší město. Všechny daně končí v Praze na toto konstatování musí být velká představivost, pokud tím myslíte účet ministerstva financí, tak zcela jistě máte pravdu, ale o to tady při této diskuzi přeci nejde.
Reagovat
Datum: 6.3.2014 15:23
Titulek: Re:
Autor: Jaroslava Grobcová
290
249
Lid našeho státu, zemí Čech, Moravy i Slezska je chytrý a vzdělaný. O to více mě uviduje názor, že nás živí Praha. Nás, Čechy, Moravany i Slezany živí naše země, jejich bohatství a lid, který toto bohatství dovede zpracovat a zhodnotit. Přebujelé pražské úřednictvo se ve svých důsledcích jen přičiňuje o to, aby rostly počty žebráků a bezdomovců v celém státě. Je třeba dát svobodu národům sdruženým ve stát.
Reagovat
Datum: 6.3.2014 22:46
Titulek: Re:Samosprávu pro Moravu a Slezsko
Autor: Jaroslava Grobcová
287
227
Ústava státu České rebliky zakazuje jakékoliv způsoby nátlaku k odnárodňování. Český stát není národ, ale státní útvar, složený ze tří národů. Čech, Moravy a Slezska. Každý z národů má svou vlastní historii, své kořeny a lidé v nich svou národnost, která se přebírá od prarodičů a přenáší se z rodičů na děti. Stát nemá právo národ zrušit a působit jakýmkoliv způsobem k odnárodňování. Tisíc roků od rozpadu Velké Moravy měli Moravané i Slezané samosprávu svých zemí,a to jak v Království českém, tak v Říši rakousko-uherské i ve státě Československá republika. Teprve komunistický režim v r. 1949 rozhodl protiústavně o zrušení národních celků a celých více nž 60 let nepřestává stát, jeho ústavní činitelé, odnárodňovat historické země Moravu i Slezsko. Dnes se to děje tak masivně, že ústavní činitelé, přesto že skládají ústavní slib, kterým se zavazují neporušovat Ústavu, se ve svých projevech vůbec nekorigují a ponižují Moravany i Slezany, kteří spolu s Čechy vytváří národní důchod státu tím, že mluví jakoby Moravané a Slezané vůbec nebyli. Masmedia, zejména televizní komentátoři vůbec nevědí, že stát kromě Čechů tvoří i Moravané a Slezané. Nevědí, že Jan Amos Komenský, Tomáš Garrigue Masaryk, František Palacký, Alfons Mucha, Beno Blachut, Petr Bezruč, Leoš Janáček a mmnoho dalších velkých osobností nejsou Čechové, ale Moravané, že naše krásné Beskydy jsou moravské, slovenské a slezské, ale ne české a pod. Každý občan národa, který spoluvytváří stát Českou republiku chce, tak jako Čechové být hrdý na svůj národ, na své kořeny. V našem státě je to umožněno jen Čechům, ale ne Moravanům a Slezanům. Já se ale proto, že ústavní činitelé se rozhodli porušovat ústavu státu,nechci stát Češkou, protože jsem Moravanka, tak jako byl můj otec a má matka. A Moravany zůstávají i moje děti a vnuci. O tom, že jsem Moravanka mám potvrzený doklad, kterým je můj rodný list a kde je jasně vyznačena země původu Morava. Moravanům a Slezanům je třeba vrátit hranice jejich zemí a samosprávu, tak jak je tomu v jiných státech, kupř. v Německu, Rakousku a mnoha dalších. Česká republika je snad jediným státem v Evropě, kde občané zemí, které tvoří stát nemají národnost. A jsem přesvědčena, že řízení státu pomocí nesmyslných a vykonstruovaných krajů je daleko nákladnější, než by bylo prostřednictvím samosprávných národů státu.
Reagovat
Datum: 4.4.2014 13:32
Titulek: Re: Hloupost!
Autor: Otek Nemec
243
151
Bez Práglu,nebudeme chudou zemičkou ale zemočkou svéprávnou,rozhodující se o svých financích.Platit Čehůnům stovku a zpět dostat dvacku,je centralistická Práglařská zlodějina,které nahrávají tací,kdo byli sploděny v pracovní sobotu před ,,x,, lety a nyní dělaj chytré......Moravská hrdost je dána Moravou,která je takovýma ubíjena jako jste Vy ,,An,,= anonymní čehůnskej spratek.........!!!
Reagovat
Datum: 7.9.2014 14:17
Titulek: Re: Hloupost!
Autor: Trenck
233
222
No ty budeš pěkné přiblblo!
Reagovat
Datum: 27.2.2014 16:03
Titulek: Celý problém je v něčem jiném.
Autor: Honzík
259
281
Tři úředníci na 1 človíčka, co něco vyrábí, u každých dvou úředníků navíc ředitel, u ředitele dva náměstci, jim k ruce pět poradců a sem tam i nějaký zloděj.
Reagovat
Datum: 5.3.2014 07:28
Titulek: To nepodepíšu
Autor: x
236
277
Samostatná Morava....Zase další blbost!
Reagovat
Datum: 6.3.2014 13:19
Titulek: Re: To nepodepíšu
Autor: Anonym
282
245
Jaká samostatná? Samosprávna ty osle!
Reagovat
Datum: 7.3.2014 15:05
Titulek: Re: To nepodepíšu
Autor: x
227
258
I ty rozumbrado.
Reagovat
Datum: 6.3.2014 15:51
Titulek: Re: To nepodepíšu
Autor: Moravian
258
249
Morava měla svou samosprávu do roku 1948. V roce 1990 jak FS, tak ČNR odsoudily zrušení zemské samosprávy za akt totalitní zvůle. Z toho vyplývá, že doba totality pro Moravany a Slezany neskončila; navíc Ústavu ČR spáchal osvědčený soudruh Jičínský a ČR převzala zákony i soudce ČSSR a roku 2000 se ČR dokonce vrátila k "malým Gottwaldovským" krajům, které se ani komunistům pro finanční náročnost neosvědčily, takže došlo roku 1960 k jejich zrušení. Nezapomínejme ani na to, že válečný zločinec Havel (žádal "humanitární bombardování" Srbska) přísahal věrnost socialistické republice.
Reagovat
Datum: 6.3.2014 17:10
Titulek: Re: To nepodepíšu
Autor: aNONYM
246
258
Havel žádné humanitární bombardování Srbska nežádal.
Reagovat
Datum: 6.3.2014 23:21
Titulek: Re: To nepodepíšu
Autor: Moravian
231
231
Ale žádal, někteří mají moc krátkou paměť.
Reagovat
Datum: 6.3.2014 23:26
Titulek: Re: To nepodepíšu
Autor: aNONYM
234
272
Nežádal, máte v tom hokej. Ale klidně dodejte důkaz, že Havel žádal bombardování Srbska.
Reagovat
Datum: 7.3.2014 00:00
Titulek: Re: To nepodepíšu
Autor: Moravian
276
255
Ani jsem nemusel dlouho hledat:
http://freeglobe.parlamentnilisty.cz/Articles/2855-havel-nese-odpovednost-za-vrazdeni-deti-poslankyne-uderila.aspx
Pojmenovat letiště po válečném zločinci a masovém vrahovi, na to už musí být nátura spojená s nekritickým obdivem a krátkou, spíše neexistující, pamětí. Protože ten, kdo k vraždění a válkám nabádá, sám není nic jiného než spoluvrah a válečný zločinec.
Reagovat
Datum: 7.3.2014 00:08
Titulek: Re: To nepodepíšu
Autor: aNONYM
246
259
Když pominu důvěryhodnost Parlamentních listů, nedaří se mi v článku najít důkaz, že Havel ŽÁDAL bombardování Srbska.
Reagovat
Datum: 7.3.2014 00:16
Titulek: Re: To nepodepíšu
Autor: Moravian
277
208
Takže všichni ti poslanci, kteří ho za to kritizovali, jsou lháři. Nebo neumíte číst, když už si nic nepamatujete. Na tom ovšem není nic divného: nedávný průzkum potvrdil, že dnešní mladí nejsou schopni přečíst delší text, a když už se jim to nakonec jaksi podaří, stejně nepochopili obsah. To se ovšem týká i leckterých starších. Tímto končím neplodnou diskusi s Vámi.
Reagovat
Datum: 7.3.2014 00:31
Titulek: Re: To nepodepíšu
Autor: aNONYM
228
280
Vy končíte diskuzi proto, že mi nejste schopen dokázat, že Havel ŽÁDAL o bombardování Srbska, asi už vám došlo, že jste napsal blbost, co? Ten průzkum o neschopnosti chápat text a význam slov pasuje spíš na vás.
Reagovat
Datum: 7.3.2014 00:10
Titulek: Re: To nepodepíšu
Autor: Moravian
246
257
Tak cenzura zapracovala přímo bleskově. Smaže cenzor i pouhý odkaz? Tomu se říká právo na svobodné šíření informaci...
http://freeglobe.parlamentnilisty.cz/Articles/2855-havel-nese-odpovednost-za-vrazdeni-deti-poslankyne-uderila.aspx
Reagovat
Datum: 7.3.2014 00:33
Titulek: Re: To nepodepíšu
Autor: aNONYM
264
278
Vždyť to nikdo nesmazal, je to o kousek výš :-)))
Reagovat
Datum: 6.3.2014 23:37
Titulek: Re: To nepodepíšu
Autor: Josef Pecl
277
245
V ten krutý a velmi smutný rok nad nama (Brno-Líšeň) bez přestání létaly bombardéry USA, nesoucí smrt bratrům Srbům! Byly na nebi jeden dva, pořád a bez přestání, ve dne v noci! Vůči Srbům to byl bratrovražedný podraz a byl to Havel, kdo podepsal povolení k jejich letům! Prokletí za to na Čechy čeká, snad se mu my Moravané vyhneme! Jaký jiný důkaz potřebujete? Zkuste se trošku zamyslet, i když to bolí!
Moravia, labora et flore!
Josef Pecl, president Moravského Národního Kongresu
Reagovat
Datum: 7.3.2014 00:04
Titulek: Re: To nepodepíšu
Autor: aNONYM
242
226
Dle české ústavy takový přelet může schválit jedině poslanecká sněmovna. Protože tehdy Američani spěchali, schválila ho tehdejší Zemanova vláda. Jak píšu jinde, máte v tom hokej.
Reagovat
Datum: 7.3.2014 05:36
Titulek: Re: To nepodepíšu
Autor: petr x
261
248
S těmito názory a bordelem v palici (pokud to není cílená demagogie) můžete zastupovat tak maximálně včelaře u vás v Brně-Líšni...a bratrovražedné je vaše slovanofilství, to nám ukazuje váš velký bratr z východu.
Reagovat
Datum: 5.3.2014 09:45
Titulek: Lidi, nebojte se myslet
Autor: Josef Pecl
248
249
Lidé jsou nespokojeni s dneškem, přitom ale odmítají návrhy na změnu, na zlepšení. Za socialismu občaní Moravy a části Slezska ročně státním rozpočtem přicházeli o více než 16,4 mld Kčs,11 mld na Slovensko, 5,4 mld do Čech-Česka.Každý, včetně starců nad hrobem a novorozeňat byl okrádán asi o 4.100,-Kčs (viz zákony o stát. rozpočtech platné Sb.zák.) Při průměrném výdělku asi 2.800,-Kčs by si za tu částku čtyřčlenná rodina pořídila rodinný domek. Dnes je centralisace fiskálu (daní a poplatků, dotací a dávek) proti socialismu čtyřnásobná, navíc je centralisováno všecko: tzv. "české" železnice, tzv. "česká" pošta, tzv. "česká" policie, tzv. "čeká" komora advokátů, tzv. "česká" lékařská kompora, tzv. "české" TV a rozhlas... Centralismus je hlavním znakem totality! Centralismus je semeništěm korumce, klientelismu, mbyrokratury a všech ostatních nešvarů dneška! Centralismem, na náš účet a za naše peníze si tak z Prahy buduje své nové světové centrum úplně jiné etnikum! To chcete, malověrní?!
Morava vždy byla a je polycentrická: duchovním centrem je Olomouc, pro Izraelity Mikulov, dopravním Přerov, průmyslovým Ostravsko... Čechy-Česko vždy byly centralis- tické. Byli to Moravané, kteří už v roce 1991 v brněnské hale Rondo na moravské manifestaci volali po rehabilitaci občanského principu s prioritami: občan a jeho rodina, obec a místní samospráva, jako po základu demokracie. Praha se tehdy velmi polekala!
Jsme v Evropě a stejně jako bez pasu a kontrol jezdíme na Slovensko, do Polska, Rakouska atd, stejně budeme jezdit i do Čech-Česka. Jen si chceme své daně držet doma v obci či ve městě, bez pražských byrokratů. Výborně to funguje např. ve Švýcarsku. Bojíte se toho, spoluobčané? Proč?! Moravská a slezská "vláda" mezi válkami měla v Brně 50, v Moravské Ostravě 20 úředníků! Vše se zvládalo na obcích a na okresech! Kraje jsou komunistické|! Ani T.G.Masarikovi nevyšla snaha po centra-lisaci formou újezdů. Vážení spoluobčané, být rovnoprávným občanem s sebou nese o povinnost nebát se odpovědnosti! Za rodinu i za obec! Že by nám zrovna odpovědnost na Moravě chyběla? velmi rád se odpovím na každý pádný argument, slušně formovaný.
S pozdravem Moravia, labora et flore!
Josef Pecl, president Moravského Národního Kongresu
Reagovat
Datum: 7.3.2014 11:39
Titulek: Re: Lidi, nebojte se myslet
Autor: valda
247
262
Bože, bože i tací v tomto prostoru žijí. Obzvláště ta jeho decentralizace je půvabná a ta demagogie o okrádání, no to je kafe. Bože ochraň nás před takými pomatenci, ještě že president toho kongresu diskutuje jen zde.
Reagovat
Datum: 16.3.2014 19:01
Titulek: Re: Lidi, nebojte se myslet
Autor: Josef Pecl
261
153
Pane valdo,
nejde o demagogii; centralisace a okrádání občanů jsou pouze prostá a konkretní fakta, doslovně obsažena v zákonech, jak je v výše v textu uveno. Uvedené skutečnosti jsou spíše zmenšeny, než nadneseny. Fakta o okrádání státním rozpočtem a o popírání občanského principu lze opravdu a skutečně najít v zákonech o státních rozpočtech. Nebo fakta nejdou důležitá, snadnější je urážet? Po desítkách let informačního vakua, nuceně vytvářeného Prahou, se konečně našla alespoň malá přiležitost. Vadí vám to hodně, že místo diskuse jen urážíte?
Josef Pecl
Reagovat
Datum: 16.3.2014 19:07
Titulek: Re: Lidi, nebojte se myslet
Autor: aNONYM
229
268
Proč už konečně na ta fakta, která dokazují okrádání, nedáte konkrétní odkazy?
Reagovat
Datum: 16.3.2014 20:26
Titulek: Re: Lidi, nebojte se myslet
Autor: Laďa Sedláček, Brno
250
235
Pane Pecne, když máte fakta o okrádání, je Vaší občanskou povinností podat trestní oznámení buď na PČR nebo SZ

Zdar jak Brno!

Reagovat
Datum: 16.3.2014 21:07
Titulek: Re: Lidi, nebojte se myslet
Autor: Valda
268
247
Pane Pecle,
okrádání je samo vybírání daní, protože neznám státní útvar, který by s vybranými daněmi hospodařil úsporně, v principu to není možné, tak mi proboha sdělte, popište to "Vaše okrádání" a dále se neochostýkejte jak vy to budete organizovat lépe a jak nás zachráníte, ale jen sdělte fakta, postupy a ne ty Vaše obvyklé kydy apod..
Reagovat
Datum: 26.6.2015 21:49
Titulek: Re: Lidi, nebojte se myslet
Autor: I Plaček
165
Se vším se dá souhlasit, jen jedno je fakt. Ani váš národní kongres, ani strana Moravané nejste vidět! Vůbec se mi také nelíbí, že se dnešní Morava smrskává na dnešní paskvil - jihomoravský kraj. Morava na Vysočině se stále víc rozpouští, Jihlava, jedno z dříve nejvýznamějších moravských měst je kdesi ve vzduchoprázdnu a tak je s celou moravskou myšlenkou. Proč , když existují promoravské strany, proč nejezdíte po moravských okresech a nesnažíte se lidem situaci vysvětlit? Vždyť Moravané jsme u piva a vína, ale u voleb jsme naturalizovaní Češi, proč?Největší chyba dle mého názoru je, že po tzv. revoluci nevznikla spolková republika Československo ze spolkových zemí Praha, Čechy, Morava a Slezsko a Slovensko. Nebyla politická vůle, ale jistě si to nepřáli ani mocnosti. Jezděte, a hlavně do moravské části Vysočiny, nebo se zde moravanství úplně ztratí!
Reagovat
Datum: 6.3.2014 09:01
Titulek: Bez titulku
Autor: Zdeněk Kolíbal
260
247
Dovoluji si reagoavat na názor pana Vejdělka, který říká:
„Štěpit už tak malý stát na ještě menší státečky, nebo co by to vlastně bylo, mi nepřipadne úplně nejlepší. To, že se v minulosti Čechy s Moravou a Slezskem spojily, mělo určitě nějaký pádný důvod,“ domnívá se šestapadesátiletý Jiří Vejdělek ze Šumperka.
Pan Vejdělka se zřejmě zhlédl v Gottwaldově aplikaci pravidla "Divide et impera! (Rozděl a panuj! - kdyby ten myslitel náhodou nevěděl co to znamená) a zalíbilo se mu nejen gottwealdovské rozdělení republiky na pidikraje, ale též současné postbolševické krajské panoptikum, ne nepodobné tomu gottwaldovskému. Inu komunistické smýšlení je v mnohých bohužel pevně zakořenšěno. Ale přesto:
"Moravia, labora et flore!"
Prof.Ing.Zderněk Kolíbal, CSC.,
Brno, Morava
http://www.kolibal.cz


Reagovat
Datum: 6.3.2014 13:16
Titulek: Zrušme neogottwaldovské kraje - obnovme země!
Autor: Anonym
263
291
Pro ty z našich občanů, kteří nemají jasno doporučuji také: http://www.diskriminacemoravy.eu/
Reagovat
Datum: 6.3.2014 17:29
Titulek: Potróblí Brňáci
Autor: Cajzl
236
221
Potróblí Brňáci, tady to určitě vybojujete vy hňupi. To sa musíte infiltrovat do Práglu a tam to pak zrychtovat jak Putin na Krýmu
Reagovat
Datum: 6.3.2014 20:19
Titulek: Morava
Autor: Jaroslava Bačáková
273
255
Lidé si začínají uvědomovat nepoměr v našem státě. Samozřejmě jako občané této země bychom měli držet pohromadě-od toho je společný stát. Ale územní identita a národnost jsou velice důležité a to bychom si měli opravdu uvědomit. Spojení Čech, Moravy a Slezska v jeden stát byl v pořádku, ale další vývoj ukázal, že z tohoto spojení preferuje jen Praha a Čechy a my Moravané a Slezané nesmíme jen mlčky přihlížet. Je nám odpíráno vše, na co máme podle ústavy nárok. Vždyť mladší generace už ani neví o co se vlastně jedná a pokud je to možné a je to v našich silách, bojujme za naše práva, dejme se dohromady a já osobně si myslím, že se nám to všem podaří a tak konečně poznáme, kde šly naše peníze za naši práci. Jsme poctivý, hrdý a pracovitý národ. Zůstaňme i nadále a dejme najevo, kde je naše místo. Jsem hrdá na to, že jsem z Moravy(či spíše ze Slezska-jsme na rozmezí) a budu pomáhat, na co budu mít síly.
Reagovat
Datum: 6.3.2014 21:44
Titulek: Re: Morava
Autor: Král Miroslav
260
227
Mám na Vás kontrolní otázku: Můžete konkrétně vyjmenovat, co vše je Vám odepíráno, na co máte podle ústavy nárok?

Citace Vašeho výroku: "Je nám odpíráno vše, na co máme podle ústavy nárok"
Reagovat
Datum: 6.3.2014 22:31
Titulek: Re: Morava
Autor: aNONYM
233
268
To mě taky zajímá, předběhl jste mě.
Reagovat
Datum: 6.3.2014 22:44
Titulek: Re: Morava
Autor: aNONYM
252
292
Tak už jsem to našel, prý je nám odpíráno VŠE, na co máme podle ústavy nárok. Takže podle paní Bačákové nesmíme například volit, nesmíme pracovat jako soudci, nemáme žádná práva a svobody, nemáme právo kandidovat do Poslanecké sněmovny nebo do Senátu a taky se nesmíme účastnit referend, jsou-li vypsána.
Reagovat
Datum: 6.3.2014 23:35
Titulek: Re: Morava
Autor: Moravian
298
251
V roce 1989 jsme si prý vybojovali to nejcennější, co člověk má: svobodu, možnost o sobě svobodně rozhodovat. Jestli Moravané mohou svobodně rozhodovat o svých záležitostech, jestliže moravské děti se mohou ve škole učit moravské dějiny a ne české národní phádky, jestli se mohou učit o moravských řekách, horách, atd. a ne o českých (jedná se stále o tytéž moravské), jestliže moravští občané mohou najít plné uplatnění svých schopností na Moravě, atd., atp., jestliže je v ČR uznávána moravská národnost tak, jako na Slovensku (a vládní(!) "zmocněnec pro lidská práva" (Petr Uhl) nepíše rozhořčený dopis na Slovensko, že v ČR moravská národnost uznána není, pak je jistě všecko v pořádku.

Je to jako v manželství. Jestliže jeden druhého jen využívá (zneužívá), nesmí se divit, když ten druhý je nespokojený.
Reagovat
Datum: 6.3.2014 23:28
Titulek: Re: Morava
Autor: Josef Pecl
287
208
Pan M. Král asi neztrácel čas čtením mých slov, uvedených výše. Uvádím zde konkretní údaje, jak jsou státní rozpočty zneužívány k okrádání občanů Moravy a části Slezska, že čtyřčlenná rodina by si za to, o co byla za socialismu okradena Prahou, mohla snad pořídit rodinný domek. Je-li socialismus daleko, pojďme ke dnešku. Na opravu dálnice Brno_Praha z asi 23 mld. korun jde 22,4 mld do Česka-Čech, Morava musí vystačit s 590 miliony. Zdá se Vám to přiměřené, pane Králi? Obdobné okrádání Moravy a Slezska probíhá na všech frontách. Při vyrovnanosti investic a spravedlnosti by vše byl úplně jinak! Abych se přidržel severu - při alespoň částečné spravedlnosti by už dávno byly tunely pod Červenohorským sedlem a Šumperk mohl byt na hlavním železničním i silničním tahu z Moravy do Jeseníku a do Polska. Že byste o to na Šumpersku nestáli? Podobně je tomu s obchvatem Přerova. Z Prahy vždy bylo a je na Moravu daleko! Informace, o nichž píšu, byly v tisku. Čtete je vůbec, nebo chcete jen oponovat za každou cenu? Abych věděl, zda se mám unavovat uváděním dalších desítek, stovek konkretních příkladů diskriminace občanů Moravy a části Slezska pražskou byrokraturou.|Jen na okraj: chybí nám i naša moravská TV, náš moravský rozhlas, 36 zastupitelských úřadů mocností a jiných států, co do února na Moravě pracovaly... Mám pokračovat, nebo vám o diskusi a o argumenty ani nejde ?!
Moravia, labora et flore!
Josef Pecl, president Moravského Národního Kongresu
Reagovat
Datum: 6.3.2014 23:35
Titulek: Re: Morava
Autor: Král Miroslav
260
290
Pane presidente, chcete-li vůbec zastávat tento post a takto vystupovat, měl byste si nejdříve zopáknout učivo základních a pomocných škol, co jsou to práva zaručená Ústavou.

Jinak zde konáte medvědí službu Moravě, chcete to vysvětlit po latinsku?

Reagovat
Datum: 7.8.2016 12:00
Titulek: Re: Morava
Autor: Vítězslav Dohnal
54
Naprostý souhlas!
Reagovat
Datum: 6.3.2014 21:30
Titulek: Petice pro Moravu
Autor: Milan
245
234
Už jsem podepsal jiné,rád bych některé podpisy vzal zpět,ale to mi už nebude umožněno(např slavné OF).Budu hrdý na to,že se pod patici podepíši a budu usilovat o zviditelnění naší Moravy.
Reagovat
Datum: 6.3.2014 22:13
Titulek: Morava
Autor: Jaroslava Bačáková
271
268
Z Ústavy státu Česká republika, přijaté 16.12. 1992
"
Součástí ústavního pořádku České republiky je Listina základních práv a svobod.
V Hlavě první Listiny základních práv a svobod čl. 3 (2) se uvádí: "Každý má právo svobodně rozhodovat o své národnosti. Zakazuje se jakékoliv ovlivňování tohoto rozhodování a všechny způsoby nátlaku směřující k odnárodňování."
Ústava České republiky zaručuje, že nám nemůže být vnucována jiná národnost než ta, kterou cítíme srdcem, která v nás po tisíciletí žije přes naše předky a která skrze nás žije a bude žít v našich dětech a vnucích. A "v duchu nedotknutelných hodnot lidské důstojnosti a svobody" máme jen my sami právo svobodně rozhodovat o své národnosti. Tu nám nemohou vnucovat ústavní činitelé, stejně jako výkonné úřady, nebo sdělovací prostředky. A nejen to, ale oni všichni nesmí námi manipulovat, ovlivňovat a napomáhat odnárodňování. Morava a Slezsko jsou tradiční historické a rovnoprávné země, které spolu s Č echami tvoří stát Českou republiku. Občané obou zemí (až na menšinové skupiny včetně české) jsou Moravané a Slezané a jako spolutvůrci státu nemohou být ani považováni za menšiny státu.
Reagovat
Datum: 6.3.2014 23:19
Titulek: Re: Morava
Autor: Král Miroslav
247
272
A jak konkrétně Vám bylo zakázáno rozhodnout o své národnosti?

Definujte prosím konkrétně, co myslíte "národností", jinak se stěží s někým domluvíte.

Uznáváte Království Valašské?

Reagovat
Datum: 6.3.2014 22:24
Titulek: Morava
Autor: Jaroslava Bačáková
231
238
Možná by Vás mohl zajímat celý dokument. Najdete ho na:
http://czechnewstv.cz/protest-za-navraceni-prav-a-svobod-zemim-morava-a-slezsko/
Reagovat
Datum: 7.3.2014 12:20
Titulek: Tornádo Pecl, víte, co je sranda?
Autor: Smyl Flek z Nohavic
269
297
Potkat vás s touto peticí někde před týdnem, s největší pravděpodobností bych ji bez většího váhání podepsal. Když teď ale vidím ten váš fanatismus se kterým šíříte ty své demagogie, rozhodně nemám v úmyslu něco takového podporovat. Abyste potom ještě třeba nezískal pocit, že můžete ty své nesmysly šířit mým jménem. Jestli vám můžu poradit, pokud to tedy vůbec myslíte s Moravou opravdu dobře, vystupujte veřejně co možná nejméně. A přestaňte na netu zveřejňovat pochybné inzeráty, ve kterých hledáte "štíhlé, málo chlupaté borce jen tak pro radost", to vám na důvěryhodnosti dvakrát nepřidá, Tornádo. Jednou jste prezident (ať už čehokoliv), tak se podle toho chovejte.
Je mi upřímně líto Moravy a začínám mít o svou zemi značné obavy - vůbec ne proto, že bych se cítil utlačován Čechy, ale proto, že někdo jako vy se snaží mluvit jménem Moravy a Moravanů a snad za nás dokonce i "bojovat".
Za sebe říkám - DĚKUJI, NECHCI!
Reagovat
Datum: 7.3.2014 13:23
Titulek: Morava
Autor: Jaroslava Bačáková
272
241
Pane Král, rozpoutal jste tady něco, co není v pořádku. Já nemám problém se s lidmi domluvit a myslím si, že vzdělaní a slušní lidé rozumí tomu, o co nám jde. Možná se v emocích něco napíše a potom to vyzní jinak.ale uniká Vám podstata věci. Nejsme žádní fanatikové, kteří chtějí rozvrátit republiku. Ale pokud se lidé opravdu zamyslí, porovnají, vyjde jim výsledek.Nebo nemáme nárok na to,abychom se měli lépe?Myslíte si, že si to Morava a Slezsko nezaslouží?Lidé tvrdě pracují a peníze jdou jinam.To je v pořádku? Mně učili moji prarodiče i rodiče, že mám být hrdá na svou národnost a ta je pro mne MORAVSKÁ. Žiji v České republice-já myslím,že je to srozumitelné dost. A proč se ptáte na Valašské království? To je úplně něco jiného. Přečtěte si historii, když Vás to zajímá a tam se vše dočtete. Vzdělání není nikdy dost. Valašsko je překrásné území, žijí zde velice hodní a pracovití lidé. A když s nimi mluvím a máme tam rodinu, tak vědí, že jsou NÁRODNOST MORAVSKÁ.ALE MUSÍME PSÁT ČESKÁ. Já jsem srdcem MORAVANKA a můžete psát cokoliv, nic na tom nezměníte.Ale vím, že můžete mít jiný názor, který respektuji.Tímto Vás zdravím a přeji pěkný den.
Reagovat
Datum: 7.3.2014 14:39
Titulek: Re: Morava
Autor: cinique
234
248
Já jsem také srdcem moravačka a to přestože mé jméno není zrovna moravské, ba dokonce ani české a můj původ také není zrovna čistokrevně český natož moravský. Nicméně nějaké kořeny na Moravě mám a vždy jsem za svou národnost považovala národnost moravskou. A také jsem ji vždy a všude takto uváděla. Takže mi není dvakrát jasné, proč že vy musíte někam psát, že jste národnosti české, ikdyž víte, že jste národnost moravská. To nad vámi při sčítání lidu někdo stál a vyhrožoval, že vám zláme prsty, když napíšete moravská nebo jak tomu mám rozumět?
Reagovat
Datum: 10.3.2014 08:26
Titulek: Re: Morava
Autor: K.H.Moravský
276
188
Po pravdě řečeno nestál, ale nás to stálo dost úsilí dostat k lidem informaci, že to není povinné, tedy psát českou národnost.
Reagovat
Datum: 10.3.2014 08:41
Titulek: Re: Morava
Autor: aNONYM
266
202
Vždyť se o tom mluvilo a psalo všude, navíc se lidi hlásili k moravské národnosti už při sčítání v roce 2001.
Reagovat
Datum: 7.3.2014 18:07
Titulek: Re: Morava
Autor: aNONYM
256
227
Pan Král rozpoutal něco, co není v pořádku - položil jasnou a jednoduchou otázku.
Reagovat
Datum: 8.3.2014 10:24
Titulek: Re: Morava
Autor: Jaroslava Bačáková
245
261
Samozřejmě, na ni jsem slušně odpověděla. Myslím tím ty nevkusné narážky v horní části.
Reagovat
Datum: 9.3.2014 22:24
Titulek: Re: Morava
Autor: cinique
244
223
Já jsem se zcela věcně zeptala, kdo kdy a jak vás proti vaší vůli nutil kam psát, že jste národnosti české, navzdory tomu, že jste národnosti moravské. A na odpověď stále marně čekám...
Reagovat
Datum: 10.3.2014 12:03
Titulek: Re: Morava
Autor: Jaroslava Bačáková
253
240
U sčítání lidu kolonka byla-tam to bylo v pořádku.Když jdete něco vyřizovat a máte uvést národnost, na moravskou se nějak zapomíná. Sama úřednice Vám řekne-napište českou a tyto zkušenosti mám. Ale s tím se dá nějak bojovat a uvést na pravou míru. Horší jsou ty další věci a ty jsme uvedli v petici(viz výše).
Reagovat
Datum: 10.3.2014 15:14
Titulek: Re: Morava
Autor: Jaroslava Bačáková
270
259
Ještě se musím opravit-nejde o petici, ale protest.
Reagovat
Datum: 10.3.2014 15:43
Titulek: Re: Morava
Autor: Křupan
263
238
A čím si vysvětlujete opakované propadáky těchto protestů u voleb, kde jedině můžou mít skutečný efekt. Podle Vaší logiky je ten, kdo scvaluje zločiny minulosti sám zločincem a eou ipso většina Moraváků jsou zločinci a hlupáci, když si zvolili Bohúša Sobotkú z Brna.

Reagovat
Datum: 8.3.2014 09:24
Titulek: Pro samosprávu Čech, Moravy a Slezska v rámci státu Česká
Autor: Jaroslava Grobcová
267
222
Odpočítejte hlasy úrputného, ale zbabělého anonyma a nelze v úvodu napsat, že hlasy jsou převážně zamítavé.
Reagovat
Datum: 8.3.2014 15:58
Titulek: Re: Pro samosprávu Čech, Moravy a Slezska v rámci státu
Autor: aNONYM
267
220
A teď si vezměte, že existují zbabělci, kteří se až pateticky hlásí k Moravě, ale studovat jdou do centralistické Prahy, i když mohou jít třeba do Olomouce. Může být větší pokrytectví? Určitě se mnou sohlasíte, že by se měli titulů získaných v hnízdě centralismu a sídle úhlavních nepřátel Moravy vzdát.
Reagovat
Datum: 8.3.2014 18:22
Titulek: zvláštní
Autor: aNONYM
267
246
Při návštěve webových stránek Moravského národního kongresu, který petici pořádá, jsem narazil na předvolební anketu. Nejvíc návštěvníků webu by samozřejmě volilo Moravany, ale na druhém místě je s přehledem KSČM. Zvláštní jev...
Reagovat
Datum: 8.3.2014 19:35
Titulek: Tož včil sem z teho Jelén ...Re: zvláštní
Autor: Ja su bastard Kelta s Římanem
256
228
Druhým největším "moravským podnikatelem" (sic!) je pak jakýsi Franta z Čuby!

Čekám na angétu o největšího premiéra - dúfam, že zvíťazí Brňák Bohúš Sobotkú, gdyž tak furt kývá tú svú moravskú blýskavú lebeňú
Reagovat
Datum: 8.3.2014 19:43
Titulek: Re: Tož včil sem z teho Jelén ...Re: zvláštní
Autor: Ja su bastard Kelta s Římanem
255
249
Ešče som zabúdol na teho morvského svazáka komsomolca Nečasa a Tupolánka z gulama. Eném si nésu jist v gramflekách, esli to nebyl valach, na tej fotce z Toskánska som ty gule neviděl

Reagovat
Datum: 8.3.2014 19:13
Titulek: Disgriminace zmatených národův
Autor: Ja su bastard Kelta s Římanem
231
260
"...Je zcela nepøijatelné, aby národ, který vytvoøil první slovanský státní útvar v Evropì – Velkou Moravu, na jehož území pùsobili zakladatelé slovanské duchovní kultury a spolupatroni Evropy svatí Cyril a Metodìj, se nemohl spolupodílet na vytváøení spoleèné Evropy národù spolu s ostatními národy Evropy..."
http://www.mnk.cz/

Reagovat
Datum: 8.3.2014 20:05
Titulek: soudruzi uzavřeme to naším úderným heslem:
Autor: Nechci slevu zadarmo
255
234
Moravisté požadují přejmenovat Psychiatrickou nemocnici Brno na Moravský ústav národního zdraví! (MÚNZ)

Reagovat
Datum: 9.3.2014 10:40
Titulek: Pro samosprávu zemí národů Čech, Moravy a Slezska ve státě
Autor: Jaroslava Grobcová
259
234
Mám za to, že by pánové anonymové, pánové x, Gajzl, Král i Bastard Kelta s Římanem měli upustit od nechutných až vulgárních osobních napádání, které vypovídají jen o tom, jací jsou sami, ale měli by nabrat odvahu a jasně se vyjádřit, zda jsou pro to, aby se respektoval základní zákon státu, t.j., Ústava státu Česká republika. Pokud ho neznají, aby se s ním seznámili,což je povinností každého občana státu. Z jejich až nechutné diskuse vyplývá, že vůbec nevědí o co se jedná. Pokud občané státu nebudou ctít zákon státu, pak se ani nelze divit, že náš stát se mění ve stát amorální, kde krádeže, vraždy, smilstvo jsou na denním pořádku a představitelé státu dovolují, aby přes masmedia byly k tomu vychovány i naše děti. Otevřete televizi v kteroukoliv dobu a kromě vražd a nemravností najdete jen málo kvalitních výchovných pořadů. Nezlepší se to, pokud budou občané, kteří neznají ústavu nadávat těm, kteří ústavu znají a chtějí, aby její zákony byly ústavními činiteli dodržovány. Jestliže základní zákon státu, stanoví, že stát tvoří tři národy Čechy, Morava a Slezsko,( a tak je to od doby co stát existuje) pak je to nutné respektovat všemi, jak představiteli státu, tak také pracovníky v masmediích, na úřadech a pod. Masmedia se musí seznámit s tím, od a kam až je MOrava a Slezsko a co je moravské a slezské a to ne proto, že to chci já a nebo Brňáci, ale proto, že to přikazuje zákon. Pánovi Bastardu Kelta s Římanem neobstojí to, že z Moravy a Slezska chodí studovat do Prahy, protože mnoho Čechů i Pražanů studuje a žije na Moravě a ve Slezsku a nikdo jim neupírá jejich českou národní příslušnost A víte vůbec vy, obhájci pražského byrokratického centralismu, že Německo má 16 samosprávných spolkových zemí a Rakousko 9 a klape jim to tam?
Reagovat
Datum: 9.3.2014 11:00
Titulek: Re: Pro samosprávu zemí národů Čech, Moravy a Slezska ve
Autor: Ja su bastard Kelta s Římanem
276
282
A co země to národ a národnost, že jóó? Dokud budete mít dokonalý zmatek v pojmech, kategoriích a významech a budete plést hrušky s jabkama a "Moravu" budou representovat pomatení strécové Peclové, pak: Hospodine chraň Moravu od takých kontrapomahačů
Reagovat
Datum: 9.3.2014 12:35
Titulek: Re: Pro samosprávu zemí národů Čech, Moravy a Slezska ve
Autor: aNONYM
257
249
Je dobře, že chcete ukončit vulgární napadání pisatelů a věřím, že se tím sama začnete řídit a přestanete ostatní nazývat urputnými zbabělci.
Co se týká samosprávy Moravy, nemám k tomu dost podkladů, patetické výlevy, jak jsme tady všichni poctiví a hrdí mi nestačí. Vím ale, že pokud by to měli prosadit lidi, co ji propagují tady, tak jsem proti.
Dále bych chtěl, aby centrum případné samosprávné Moravy nebylo v Brně, plném zakomplexovaných odpůrců čehokoliv pražského, ale v Olomouci.
A závěrem - vaše tvrzení, že ti, kdo neznají ústavu (podle vás vaši zdejší názoroví odpůrci), můžou za vraždy, krádeže a smilstvo je na úrovni Goebbelsovy propagandy. Zdejší diskutéři vám nenaletí na černobílou tezi, že vy znáte ústavu a proto jste poctiví, slušní a hrdí lidé, zatímco my, co jsme ústavu nestudovali, jsme zdrojem všeho možného zla.
Reagovat
Datum: 9.3.2014 13:45
Titulek: V mé zemi se může zpívat kdy se komu zachce. V Brně ne?
Autor: Král Miroslav
251
287
Paní znalkyně, jestli víte, že je Ústava porušována, podejte Ústavní stížnost.
Ústavní soud sídlí na Joštově v Brně... Takže tam skutečně, ale opravdu skutečně žádní pragocentristi nerozhodují...
Reagovat
Datum: 10.3.2014 09:26
Titulek: Morava nejsou Čechy.
Autor: Pavel Gruber
243
235
Proč se píše o nějakem osamostatňování? Tady se mluví o samosprávě a to je přece rozdíl. Nebo snad v Německu jsou Bavoři separatisté když mají zemskou samosprávu a vlastní identitu uvnitř státu? A co se týče uznání moravské národnosti. Je trestuhodné a porušuje to listinu práv a svobod, že ČR na rozdíl třeba od Slovenska tuto národnost neuznává. Při posledním sčítání se k Moravanům přihlásilo více než 600tisíc občanů a nebýt lživé medialní masáži, která z nás děla účelově separatisty by to bylo podle mého názoru mnohem více. Čeští nacionalisté by se měli smířit s tím, že né každý v tomto státě je Čech, stejně tak že Čechy jsou jen jednou ze tří zemí našeho státu.
Reagovat
Datum: 11.3.2014 06:28
Titulek: Re: Morava nejsou Čechy.
Autor: Valda
266
242
Kdo Vás pověřil za mne mluvit moravský nacionalisto. Narodil jsem se na Moravě bydlím na Moravě, ještě že takoví hňupi jako jste vy jsou bezvýznamnou separatistickou skupinou. Využíváte ohebnosti češtiny ke svým výlevům a exhibici.
Reagovat
Datum: 10.3.2014 10:47
Titulek: asi tak
Autor: aNONYM
288
269
Ať přemýšlím jak přemýšlím, nemyslím si, že pro mě, jako obyvatele Šumperka, bude lepší brnocentrismus než pragocentrismus. Vyjde to nastejno, akorát si nebudou naše peníze pod sebe hrabat Pražáci, ale Brňáci.
Reagovat
Datum: 10.3.2014 11:37
Titulek: NENÍ MOŽNÉ PŘED PROTIPRÁVNÍM JEDNÁNÍM ZAVÍRAT OČI
Autor: Jirka
246
259
Zrušení země Moravskoslezské protiprávní akt byl.
Napravme i tuto křivdu!
Reagovat
Datum: 10.3.2014 12:46
Titulek: Návrat k normálu
Autor: Anonym
258
230
Buďto se budou odstraňovat zločiny komunismu, a nebo ne! Takže obdivovatelé neogottwaldovských krajů by si měli doplnit vzdělání...
Reagovat
Datum: 10.3.2014 13:25
Titulek: Re: Návrat k normálu
Autor: aNONYM
269
230
Vytvoření krajů, ať bylo sebehloupějším nápadem, nemůže být považováno za zločit. Doplňte si vzdělání.
Reagovat
Datum: 10.3.2014 22:24
Titulek: Prosím nějaký příklad
Autor: cinique
162
256
Mě by stále zajímal nějaký ten konkrétní příklad toho, jak se porušuje základní listina práv a svobod nebo ústava. Pokud je to jen o tom, že vám při vyplňování národnosti v nějakém formuláři úřednice poradí, ať napíšete českou, tak to mi přijde jako dost ubohý příklad porušování ústavy nebo lidských práv. A žádnou jinou konkrétní věc jsem se tu zatím nedozvěděla. Přitom předpokládám, že toho bude asi hodně, když kvůli tomu někdo dělá takový humbuk.
Reagovat
Datum: 11.3.2014 14:16
Titulek: PROTEST
Autor: Jaroslava Bačáková
263
239
V horní části diskuse jsem uvedla stránky, kde je celý protest vypsaný.Je toho víc, s čím nesouhlasíme. Myslím si, že lidé, kteří znají dějiny a historii Moravy vědí, o co se jedná.Jinak nevím, co bych k tomu ještě dodala. Mějte se pěkně!
Reagovat
Datum: 11.3.2014 14:54
Titulek: Re: PROTEST
Autor: BA ŤA
264
204
Tož dodejte, co na ten zločin bolševiků a na restituci samosprávnosti Moravy povídajú takový Bohůš Sobotků a další moravští potentáti, které máme u vesel. Co třeba ten vyžratý Škromach? Co hamižníci lidovci KDU-ČSL černoprdelníci - těm jde jen o jejich nakradené majetky? Co Babišovci - vždyť jim patří půlka zemědělské produkce Moravy?

No a co ten Ovar Miloš? Moravská zabíjačka a slivovička - ta ho aj z virózy vyléčila a po tej sa aj udží bez opírání sa o zeď! Aj ten ganál z Moravy do Hamburka, aj do Odry aj do Dunaja chce, aby se měl na svém nafukovacím člunu kde proháňat za tú zabíjačků a slivovičků!

Reagovat
Datum: 11.3.2014 20:43
Titulek: Vysmátej na vás serezfejsbůčku Re: PROTEST
Autor: Napište, přijedu i k vám !
229
254
Reagovat
Datum: 14.3.2014 19:51
Titulek: Moravěnka
Autor: Ladislav
247
196
Troufl bych si zhodnotit ony neplodné debaty. Jak je vidět, asi potřebujeme doslova ku..vs..u bídu, abychom se sjednotili ve slušný názor. Podívejte se na současná krajská města, která by nejraději na úkor svých, jak jinak to napsat než, gubernií dohnala Prahu. Nejvíce je to vidět na Jihlavě a Karlových Varech. Je už jedno, kde bychom volili centrum našeho Moravství, jestli v Brně, Holomóci či Postřelmově. Vždy by se objevil někdo, pokud by nehrabal pouze pro sebe, že by možná hrabal pro střed moravského všehomíra. Vraťme se nohama na zem a donuťme nějak makat a zastupovat naše zvolené zás tupce. Prostě sjednoťme síly, kterými doslova plýtváme, k jednomu účelu. Poslanci a senátoři nás zastupující, by měli být z našeho hlasu nervózní a ne vysmátí. Každý z nich se ale obklopil poskoky, kteří mu naše hlasy filtrují. Dostavte se na první veřejné sezení s Brožem, které slíbil, ale neupřesnil, aby slyšel, že by konečně mohl přejít od slibů k činům. Pokud se tak stane v každém moravském kraji, snad se něco změní. Díky za pozornost.
Reagovat
Datum: 16.3.2014 09:19
Titulek: K předešlému článku
Autor: tomáš
260
227
Ano, sjednoťme se a obnovme naši zemi, zrušme kraje - tím ušetříme peníze a zvedneme hrdost!
Reagovat
Datum: 16.3.2014 10:35
Titulek: Re: K předešlému článku
Autor: Svatopluk
265
243
OK, kolik % "moravských" hlasů získal tento program?
Reagovat
Datum: 16.3.2014 11:17
Titulek: To jsou zase hesla... :-/
Autor: Smyl Flek z Nohavic
225
235
Pod článek, který je o rozdělení, ty napíšeš "Ano, sjednoťme se..." Tak co vlastně chceš? Nemáš v tom trošku hokej? A jak přesně podle tebe zrušení krajů zvedne hrdost? Vždyť to jsou samá nesmyslná zvolání, která nemají patu a zcela marně bychom hledali i hlavu.
Reagovat
Datum: 18.3.2014 13:58
Titulek: Re: To jsou zase hesla... :-/
Autor: Jaroslava Bačáková
276
203
Panu Tomášovi rozumím, jak to myslel. Nerozumím panu Kropáčovi, jak mohl napsat takový nesmyslný nadpis. Copak my chceme samostatnou Moravu? Je to holý nesmysl, bojujeme za samosprávu a to je veliký rozdíl.
A hrdost by se nám určitě zvedla-umíme poctivě pracovat a peníze by zůstávaly u nás. Podívejte se,které kraje jsou nejchudší a přitom v těchto krajích se nejvíce pracuje. Není to divné?
Reagovat
Datum: 18.3.2014 17:36
Titulek: Re: To jsou zase hesla... :-/
Autor: Smyl Flek z Nohavic
231
234
Nevím, jestli je to divné, obecně bych řekl, že záleží na více parametrech, než uvádíte. Ale ono je otázkou, jestli je to vůbec pravda.
Docela by mě zajímalo, jakou metodikou to měříte. Jak se určuje bohatost/chudost nebo pracovitost kraje? Zkuste uvést nějaké konkrétní hodnoty a srovnejte třeba pro příklad Olomoucký vs Ústecký kraj. Těším se na odpověď.
Reagovat
Datum: 18.3.2014 18:06
Titulek: Re: To jsou zase hesla... :-/
Autor: aNONYM
243
238
Samozřejmě to není nic změřeného na základě nějaké metodiky. Jsou to jen patetické výlevy. Nic jiného se tady člověk nedozví. Několik lidí se tady už ptalo, jak konkrétně jsme okrádáni, při jakém konkrétním úředním výkonu občana nutí hlásit se k české národnosti. Marně. Neustále je nám mazán med kolem huby, jací jsme krásní a poctiví lidé. Mají nás prostě za blbce, kterým stačí polichotit a přestanou se ptát na argumenty.
Reagovat
Datum: 18.3.2014 18:16
Titulek: Re: To jsou zase hesla... :-/
Autor: Jaroslava Bačáková
256
259
Ale přeci stačí sledovat vše, co se děje a jak píšu. A na to nemusím být ani odborník abych viděla to co vidím. A navíc tady jde i o naši historii, dějiny atd. Prostě mávneme rukou a řekneme no a co? Co bylo bylo?Já Vás určitě nemám za blbce, jen píši to, co cítím.Chtěla bych, aby se o nás svět znovu dozvěděl a byli jsme ,,vidět".To mi vadí a za to se snažím bojovat. Nezlobte se ale nejsem politik,ale dějiny přeci jen tak nemůžeme vymazat.
Reagovat
Datum: 18.3.2014 18:07
Titulek: Re: To jsou zase hesla... :-/
Autor: Jaroslava Bačáková
206
140
Nejsem až takový odborník, ale vidím a sleduji co se děje kolem mne. Poslouchám názory starších lidí a protože pracuji v obchodním průmyslu a jezdím-tak vidím, kde se nakupuje,buduje a pod.

Kraje 1949-60 a současné

MALOOBCHODNÍ PRŮZKUM Češi si mohou koupit více než Moravané Lidé v Čechách mají více peněz na utrácení než Moravané. Ani jeden moravský kraj nedosahuje průměru kupní síly celé republiky, v Čechách jsou přitom takové kraje jen tři. Vyplývá to z výsledků studie společností GfK a Incoma o kupní síle obyvatel České republiky. Nejchudší okres: Bruntál Jednoznačně nejbohatší jsou lidé v Praze. Ta vévodí žebříčku okresního i krajského srovnání s velkým náskokem. V přepočtu na obyvatele je kupní síla v hlavním městě o třetinu vyšší než celorepublikový průměr. Lidé v Praze si tedy mohou dovolit utratit o třetinu více než průměrný Čech. Podle průzkumu se mají dobře také lidé ve středních Čechách a na západě země – na Karlovarsku a Plzeňsku. Nad republikový průměr se dostal také Liberecký kraj. Nejslabší kupní sílu má naopak Vysočina, kde dosahuje pouze 90,3 procenta. Ještě větší rozdíly než na krajské úrovni jsou mezi jednotlivými okresy. Za hlavním městem se v čele žebříčku umístily i dva sousední okresy – Praha-východ a Praha-západ. Kromě nich se do nejsilnější pětky probojovaly ještě Plzeň-město a Cheb. Na nejnižším místě v žebříčku skončil okres Bruntál s kupní silou na úrovni 85 procent republikového průměru. Na úrovni jednotlivých obcí se podle GfK najdou desítky zástupců s ještě nižší kupní silou – pod úrovní 70 procent celorepublikového průměru. Výsledkům průzkumu kupní síly obyvatel České republiky odpovídají značné regionální rozdíly v hustotě rozmístění velkých nákupních center, které developeři zatím umisťují především do bohatších regionů. Nejvíce možností utrácet v obchodních komplexech mají spotřebitelé v Praze, která v závěru loňského roku disponovala více než 400 tisíci metry čtverečními prodejní plochy. V hlavním městě tak na tisíc obyvatel připadalo 339 metrů čtverečních moderní prodejní plochy. Naopak nejhůře na tom z tohoto pohledu byli obyvatelé kraje Vysočina, kde se nenacházelo ani jedno moderní nákupní centrum.
Náskok Prahy je v meziročním porovnání víceméně stejný. „Ve srovnání s rokem 2001 rozdíly na úrovni krajů nejsou velké. Největší nárůst kupní síly obyvatelstva zaznamenal Pardubický kraj, největší pokles Moravskoslezský kraj,“ říká Martina Drtinová z Incomy. Na úrovni okresů jsou rozdíly mírně vyšší, ty největší přesahují tři procentní body. Nejvíce se zvýšila kupní síla obyvatel okresů Plzeň-město a Ústí nad Orlicí. Naopak nejzřetelnější pokles nastal v Kutné Hoře a Náchodě.
Reagovat
Datum: 18.3.2014 18:21
Titulek: Re: To jsou zase hesla... :-/
Autor: Král Miroslav
241
290
Paní Bačáková, to co teď výše uvádíte jako důkazy okrádání, se nazývá regionální disparity a nemá to s "rozpočtovým okrádáním" či se "samosprávností Moravy" vůbec nic společného.

Měla byste se věnovat tomu čemu rozumíte a na co stačíte - věřím, že to děláte jinak perfektně


Reagovat
Datum: 18.3.2014 18:45
Titulek: Re: To jsou zase hesla... :-/
Autor: Jaroslava Bačáková
209
245
Myslím.že z mojí strany jsem nemluvila o okrádání, ale o tom, že jsme chudší kraje na Moravě.Jsou tam uváděné všechny podrobnosti.Ale jak říkám,vidím to,co vidím a znám.
Za sebe říkám,že jsem pro samosprávu Moravy a Slezska a to je pro mne důležité.
Reagovat
Datum: 18.3.2014 19:14
Titulek: Re: To jsou zase hesla... :-/
Autor: Jaroslava Bačáková
263
255
Pane Král pokládáte mi otázky.Mohla bych nyní položit dvě otázky já Vám?
Jste pro samosprávu Moravy a Slezka?
Pokud ano-proč?
Pokud ne-proč?
Děkuji za odpověď.
Reagovat
Datum: 18.3.2014 20:28
Titulek: Re: To jsou zase hesla... :-/
Autor: Král Miroslav
221
154
Jistěže jsem pro "samosprávu" a návrat územě-správních hranic Moravy do hranic geografických protože jsem také patriot, šlechtic a estét, jenže o tomto si musí rozhodnout sami lidé ve volbách...

Problém je jinde - jednak komunikační - pokud nejste schopni vysvětlit, co myslíte základními pojmy a navíc je pak pletete jako hrušky s jabkama...

Co konkrétně a v jakém rozsahu například myslíte tou "samosprávou"?

A dále zásadní problém representační - pánové typu Picla s hurá fánglíčkářskými akcema konají jen medvědí službu Moravě...



Reagovat
Datum: 18.3.2014 20:55
Titulek: Re: To jsou zase hesla... :-/
Autor: Jaroslava Bačáková
237
264
Já jsem průzkum vyňala záměrně, aby bylo vidět, že si nestojíme dobře.Poté jsem si uvědomila, že to mohlo být pochopeno jinak.Jinak celá historie je na stránkách,které jsem uvedla.
Jenže nyní mi kladete další otázku a já si myslím,že ať odpovím cokoliv, Vy budete odporovat.Co kdyby jste mi napsal Vy-jak by jste si to představoval.Možná bychom se v této diskusi posunuli dále.
Reagovat
Datum: 15.6.2014 12:01
Titulek: Re: To jsou zase hesla... :-/
Autor: charon
209
224
My potomci dědiční ,,Moravské panské jednoty" nadřízeného to orgánu celé Moravské říše. Jednotně nejsme jisti v otázce referenda.Jednak 25 let je systematicky potlačována národnost Moravská čechmi.vis rozhodnutí Úřadu vlády ČR 16926/08RNR na potlačení Moravanství.Jest nutné provésti dlouhodobou pro Moravskou osvětu.Masivní kampaň.Výchovu k hrdosti za Moravu...Obyvatelstvo je buď idiotmi na soc.dávkách,nebo v.š. úplně pitomými ve vzdělání.Střední školství má tyhle stati vynechány úplně.
Reagovat
Datum: 18.3.2014 18:10
Titulek: morava
Autor: Jaroslava Bačáková
180
144
Ještě bych chtěla upřesnit, že celý článek ohledně průzkumu je na stránkách.www.diskriminacemoravy.eu.Je tam i přehledná mapa a každý si může udělat úsudek sám.
Reagovat
Datum: 19.3.2014 07:54
Titulek: nojo
Autor: radka
96
265
Milá paní Bačáková, jak vidíte, veškeré diskuse na téma Morava a Slezsko zde mnohým unikají kamsi. Prostě nechápou. Ono zde je dost vysoko do žlabu a naše obyvatelstvo se za léta už naučilo pouze donášet a kolaborovat s kýmkoliv a lézt kdekoliv. Myšlenka pro samosprávnou Moravu zdá se poněkud nadstandardní. Už třeba jen to, že pan Brož se stal členem jakési komise pro obranu státu a že dokonce možná počítá i s politickým návratem do Šumperka, je dost tristní.
Reagovat
Datum: 19.3.2014 08:46
Titulek: Re: nojo
Autor: Jaroslava Bačáková
264
248
Milá paní Radko,máte pravdu.Pracuji s lidmi 24let a vidím, kam se lidé ubírají a je mi z toho moc smutno.Ale ještě pár lidí kolem sebe mám, kteří to myslí poctivě a vědí, za co bojujeme.Když se budeme rozrůstat a dáme se dohromady není možné, aby se dobrá věc nepodařila..Navíc je naší povinností-nebo budu mluvit za sebe....JE MOU POVINNOSTÍ BOJOVAT ZA TO, CO MĚ UČILI MOJI RODIČE A PRARODIČE. Lidem se musí dostat pravdivé informace o tom, co je pro Moravu a Slezsko dobré. Jenže lidé dlouho žili v nevědomosti a proto to bude dlouhodobě těžká práce. Ale já věřím.....
Reagovat
Datum: 19.3.2014 10:44
Titulek: Myšlenka dobrá, forma běs
Autor: Smyl Flek z Nohavic
197
252
"Lidem se musí dostat pravdivé informace o tom, co je pro Moravu a Slezsko dobré."
A v tom je právě ten problém, víte? Samospráva Moravy je možná dobrý nápad. Jenže právě tím, že tento dobrý nápad prosazujete (nemyslím Vy osobně, myslím celý ten spolek z diskriminacemoravy.eu) za pomoci lživých, nesmyslných a demagogických argumentů, tento dobrý nápad sami zaživa pohřbíváte. Už když se člověk podívá na ten web, jehož vzhled je na první pohled tak agresivní, že se tam nedá vydržet déle než pár minut, přečte si pár příspěvků, které jsou tak neobjektivní, zaujaté a jednostranné... To se potom opravdu nemůžete divit, že se čtenáři začnou stavět na zadní, protože každý normálně uvažující člověk, když vidí něco tak jednostranně názorově pokrouceného se bude automaticky stavět proti.
Všichni, kdo chcete prosazovat petici, o kterou tu celou dobu jde, přijměte za své motto větu paní Bačákové, kterou jsem na začátku citoval, začněte se podle toho chovat a potom, možná, pokud slušným kultivovaným způsobem předložíte skutečně rozumné a pravdivé argumenty, dosáhnete svého cíle s vynaložením mnohem menšího úsilí, než kolik jej vynakládáte na přesvědčování lidí o očividných nesmyslech.
Reagovat
Datum: 20.3.2014 07:57
Titulek: samosprávná Morava
Autor: radka
233
228
Řekněme, že jsme překonali počáteční neshody ve výrazivu, tedy samostatná a samosprávná. No a nyní jsme na cestě jak vybírat ty správné moravské bardy, kteří by nás důstojně zastupovali. Kteří by dokázali křičet v okamžiku, kdyby nám chtěl někdo křivdit, no a kteří nepřelézají ze strany do strany při prvním náznaku závanu větru. Škoda, že Jan Sladký Kozina už je mrtev. A teď si představte, že bychom měli do senátu a sněmovny posílat pouze ty, kteří se o naše území nějak zasloužili, či zasluhují. To bychom asi museli vyházet všechny současné poslance a senátory. Nebo bychom očekávali, že ti staří se změni k lepšímu? Už vidím, jak zdejší senátor jede do Prahy obhájit sekání ruky vládním zlodějům. Obávám se, že my jsme národ, který se vždy raději podřídí a mlčí.
Reagovat
Datum: 20.3.2014 08:46
Titulek: Re: samosprávná Morava
Autor: aNONYM
263
254
Pominu, že jako příklad nového „vládce“ Moravy navrhujete Plzeňáka. Zaráží mě ale vaše pochybnosti o kvalitách budoucí reprezentace Moravy. Přitom si tady notujete s paní Bačákovou, která tvrdí, že Moravané jsou poctivý a pracovitý lid. Čeho se teda bojíte, když jsme tak super národ?
Reagovat
Datum: 21.3.2014 07:27
Titulek: samosprávná Morava
Autor: radka
266
204
Tedy i pro vás, který jste nepochopil. Jan Sladký Kozina nám byl před mnoha lety vtloukán spolu s bratrem Husem do hlav jako vzor ctností. Tak to bylo myšleno, ale věřím, že zase něco vyrejete. Je mi jasné, že vybrat lidi, kteří by časem zastupovali pouze naše zájmy je asi to nejtěžší. Proto ta nadsázka se sklonem k nemožnosti. Zde každý kdo chce, prezentuje svůj názor.
Reagovat
Datum: 21.3.2014 10:13
Titulek: Re: samosprávná Morava
Autor: aNONYM
244
283
Bohužel nejde „nevyrejvat“. Jste asi jediná na zdejší diskuzi, kdo ještě nepochopil, že když chcete na někoho REAGOVAT, musíte u jeho příspěvku zmáčknout tlačítko REAGOVAT. Není to tak složité, opakujte si říkanku - „když chci REAGOVAT, mačkám REAGOVAT“. Držím palce a věřím, že do měsíce už budete rovnocenným diskutérem a nikdo už nebude muset pátrat, komu vaše výplody vlastně patří.
Reagovat
Datum: 21.3.2014 14:21
Titulek: samosprávná Morava
Autor: radka
265
240
Ne vždy člověk musí to co si přejí ostatní. Z vašeho REJE si vybírám to pozitivní. Chcete být mým poradcem.Nó,odvaha.
Reagovat
Datum: 15.6.2014 11:53
Titulek: Zamostatnost Moravy je nutná!
Autor: charon
218
226
Tím se zamezí korupci ve st. správě.
Reagovat
Datum: 15.6.2014 17:00
Titulek: Re: Zamostatnost Moravy je nutná!
Autor: aNONYM
169
226
To jako že moravští úředníci budou 100% poctiví? Tak proč nejsou už teď? Proberte se.
Reagovat
Datum: 27.6.2014 14:27
Titulek: Re: Zamostatnost Moravy je nutná!
Autor: Jaroslava Bačáková
204
218
Nejednáme o samostatnosti ale o samosprávě. To je velice nutné rozlišovat.Lidé potom nevědí, o čem vlastně diskutují.
Reagovat
Datum: 16.8.2014 16:25
Titulek: somostatnost Moravy
Autor: Havran
196
217
ano,ale bude nutné opravit ústavu a zrušit SENÁT.
Reagovat
Datum: 26.8.2014 22:47
Titulek: Samospráva Moravy
Autor: Jaroslava Bačáková
161
238
 Abychom si malinko oživili historii....pár vět.    Morava a Slezsko jsou prastaré slovanské země. Dějiny zemí sahají daleko před náš letopočet. Jejich známost ve světě je nepopiratelná.
      Až do r.1949 měly vždy, ať byly součástí kteréhokoliv státu, po pádu Velké Moravy, (Českého království, Rakouska, Československé republiky) na mapě státu vyznačeny hranice a národy měly vlastní samosprávu. Tak tomu bylo celých tisíc let.
       V r. 1949, kdy se ve státě Československá republika ujala moci komunistická vláda, zrušila (bez referenda) hranice mezi národy státu tím, že zřídila nesmyslné kraje. Pár obcí ze Slovenska přičlenila do kraje moravského a naopak. Na opačné straně pár obcí moravských do kraje českého a českých do kraje moravského. Zrušila zemské hranice a tím i zemskou samosprávu. A celá ta léta je i ekonomika Moravy a Slezska podhodnocována.
      Tento akt komunistické vlády odsoudilo Federální shromáždění státu Československé republiky dne 9.5. 1990 slovy: "Toto shromáždění považuje zrušení země Moravskoslezské od 1.1. 1949 v rámci nového uspořádání za krok, který je v rozporu s principy demokracie a samosprávy, který tak přispěl k deformativnímu vývoji československé společnosti. Vyslovuje pevné přesvědčení, že ústavní uspořádání republiky tuto nespravedlnost napraví."
      Dodnes se nic nenapravilo (Slovensko se proto odtrhlo) a lid Moravy a Slezska čeká v nesvobodném a nedůstojném postavení na nápravu křivdy už 24 let.
Reagovat
Datum: 27.8.2014 18:00
Titulek: Dobře, tak jinak.
Autor: Smyl Flek z Nohavic
237
231
Vždycky jsem si myslel, že nekonečná ukřivděnost je typická česká vlastnost. A vida - možná bude spíš moravská.
Já stále nechápu, v čem by nám ta zemská samospráva měla pomoct. Že by pak svět vnímal Moravu nějak jinak než dnes? Nenechte se vysmát. Víte, v jaké zemi se třeba vyrábí jedna z nejlepších čokolád na světě? Ve Švýcarsku? A co třeba Fribourg? Slyšela jste někdy o Fribourgu? Dovolím si pochybovat. A přitom to je země - zcela autonomní švýcarský kanton, který má svůj vlastní parlament, zákony, rozpočet i ústavu, je tedy nejsamosprávnější, jak jen to jde. A přesto ho nikde nikdo nezná a každý si myslí, že nejlepší čokoláda je prostě švýcarská. Myslíte si, že Morava má něco lepšího, než je fribourgská čokoláda? Něco, co by donutilo svět si jí všimnout? A je to opravdu zapotřebí? Myslím, že fribourganům nijak nevadí, že je na jejich čokoládě švýcarská vlajka. Oni jsou sice autonomní a mají svou samosprávu, ale přitom se považují i za švýcary a zjevně se za to nestydí. Proč my na všechno malujeme orlice a ježíme se, když nás někdo považuje za čechy namísto moravanů?
Reagovat
Datum: 27.8.2014 22:37
Titulek: Samospráva Moravy
Autor: Jaroslava Bačáková
239
209
Víte a v tom to právě je. Všechny kantony mají svou samosprávu atd. Určitě se jim jinak hospodaří, než je tomu u nás. Ale to jsme daleko předběhli dobu.
My jsme skupina lidiček a neseme název KRUH RODŮ MORAVY A SLEZSKA. Ctíme naši vlast a jsme hrdí na to, že jsme Moravané. Nebudu rozebírat celou naši činnost, ale již jsme toho udělali dost a v našem úsilí o samosprávu Moravy pokračujeme.
Když jsme na manifestaci v Brně za samosprávu Moravy zpívali naši píseň MORAVO MORAVO, někteří lidé plakali a děkovali nám podáním ruky. Pro nás to byl krásný zážitek a ve svém úsilí budeme pokračovat dále. Víme, že je to naše morální povinnost. Váš názor je Váš názor, můžu ho respektovat, ale nemusím s ním souhlasit.
Nyní slova naší písně.

Moravo Moravo

Vzbuďte se synové matičky Moravy,

ozvučte písněmi zem pradávné slávy.

Navraťte jí lásku, až ji vsákne, vcítí,

celičká rozkvete, provoní se kvítím.



Ref.:Moravo, Moravo, naše země drahá,

kéž tobě zas budou navrácena práva.

Od Beskyd,Dunaje, Sněžníku, Hané,

milovat a ctít tě budou Moravané,



Probuďte se dcery z moravských hor, břehů,

k srdci přiviňte zem, ať ucítí něhu.

Vždycky svojim dětem štědrou matkou byla,

bohatstvím svých plodů hojně obdařila.



Ref,:Moravo, Moravo.......



Synové a dcery té moravské země,

dnes na její zkázu nepatřete němě.

Dávejte své zemi vše, co je jí třeba,

ona bude vracet život, sílu, chleba.

=
Reagovat
Datum: 28.8.2014 09:00
Titulek: Re: Samospráva Moravy
Autor: Smyl Flek z Nohavic
227
258
Až tak? Toto už by se dalo diagnostikovat jako fanatismus.
Říkáte, že se podle vás samosprávným kantonům ve švýcarsku určitě jinak hospodaří. O tom žádné pořádné informace nemám a nechce se mi je hledat. Ale narozdíl od vás si dokážu celkem dobře představit, jak by to vypadalo u nás. Uvědomujete si, že téměř všechny velké úspěšné a bohaté společnosti u nás mají sídlo v Praze? Takže pokud by skutečně došlo k rozpočtovému a daňovému oddělení Čech a Moravy, platily by všechny tyto společnosti daně právě tam? Takže pokud máte pocit, že Čechy Moravu vysávají, toto vysávání by se po tom, po čem vy tak voláte, ještě zněkolikanásobilo? K tomu si ještě připočtěte, jak teď Praha vysává i zbytek Čech - úplně stejně by to vypadalo v samosprávné Moravě, kterou by zase vysávalo její hlavní město, patrně Brno. Tam by se možná, MOŽNÁ, měli trošičku líp, než dnes. Ale my, tady na periferii Moravy, bysme skončili logicky podstatně hůř. Vám je ale nejspíš logické myšlení dost cizí. Vy stále jen fanaticky opakujete naučené nesmyslné demagogické fráze a k tomu si zpíváte oslavné písně. Tak tedy Moravě zdar - NAZDAR!
Reagovat
Datum: 28.8.2014 18:29
Titulek: Re: Samospráva Moravy
Autor: Jaroslava Bačáková
213
210
Vážený pane Smyl Flek z Nohavic,
nepřipadám si jako fanatik, spíše naopak. Jsem normální žena, která ctí svůj rod. Vy jste asi nejchytřejší ze všech a ctíte zase asi jen své názory. Ale já Vám to neberu, je to Vaše věc. Každý máme své a proto si myslím, že bude lepší nechat prostor i jiným a naši vzájemnou diskusi ukončím. Já jsem ve svém kruhu přátel spokojená, pokud děláme akci, děláme ji srdcem a ne z fanatismu.
A co se týká vysávání, není to až taková pravda jak říkáte. Mám jiné informace, ale Vám je na odiv psát nebudu. Stejně by to bylo zbytečné, opět bych se z Vaší strany dočkala jen urážek a posměchu.
Stůjte si za svým, já to dělám také tak. Jen dodám ještě pár vět.-Pokud by všichni lidé v naší zemi byli jako Vy, tak by jsme nikdy ničeho nedosáhli. Jen bychom kritizovali ty, co něco chtějí jinak. Nevím, čeho jste v životě dosáhl Vy, ale myslím si, že to žádná sláva nebude. Podle toho, jak se vyjadřujete jste zatrpklý ke všemu, co není z Vaší hlavy.
Přesto se mějte pěkně a já si už nebudu kazit své pěkné dny s korespondencí s Vámi.
Reagovat
Datum: 29.8.2014 02:14
Titulek: Re: Samospráva Moravy
Autor: Smyl Flek z Nohavic
213
221
Vážená paní Jaroslava Bačáková,
nemyslím si, že bych byl zatrpklý. Nejsem proti všemu, co není z mé hlavy. A rozhodně nekritizuji nikoho jen za to, že chce něco jinak. Naopak - sám bych chtěl spoustu věcí jinak.
Já se považuji, zřejmě stejně jako vy, za Moraváka a jsem všemi deseti pro cokoliv, co by Moravě a moravanům pomohlo k lepší reputaci a životní úrovni. A velmi mě mrzí, že máte své informace o které se ale bohužel nehodláte (nejen se mnou, protože to tu možná čte více lidí) podělit. Protože to je právě to, na co jsem tu celou dobu čekal (možná jako spousta dalších) a po čem jsem několikrát volal. Chtěl jsem tu slyšet alespoň jeden jediný rozumný argument, který by mě mohl přesvědčit (a věřte, že kdyby byl opravdu rozumný, tak bych se přesvědčit nechal velice rád), že samospráva Moravy by mně, jakožto moravákovi, mohla být něčím prospěšná. A opravdu mě mrzí, že jsem se nedočkal. Nevadí. Přesto i já vám přeji jen vše dobré a spoustu pěkných dnů.
Reagovat
Datum: 30.8.2014 09:51
Titulek: Re: Samospráva Moravy
Autor: Jaroslava Bačáková
205
225
Ještě tedy jednou zareaguji na Váš názor.
Napíšu to z mého pohledu, proč já podepíšu petici za samosprávu Moravy.
Cítím to tak, že hranice by vyznačeny být měly a Morava a Slezsko by měly mít svou samosprávu. Přerozdělování peněz by bylo jednodušší a doufám, že by se dostalo i na ty chudší vesničky. Protože jezdím po republice a navíc jsem turistka, tak sleduji, jak se kde lidé mají, ptám se a oni mi velice rádi řeknou, proč je tomu tak a na co čekají. Myslím si, že pokud to funguje v Německu, v Rakousku a Vámi vzpomínaném Švýcarsku, proč by to nemohlo fungovat i u nás. Jen je tady veliký rozdíl, že u nich už to funguje mnoho let a my bychom teprve začínali a učili se hospodařit. Vím, že by to nebylo jednoduché, ale já věřím, že bychom to zvládli. Pokud to nezkusíme, tak se budeme stále jen dívat, jak nám Praha bere peníze.
A potom je tady další věc a ta mě velice tíží. Zrovna včera hlásili v rádiu,, V ČECHÁCH SE ROZMÁHÁ TURISTICKÝ RUCH. NEJVÍCE tam a tam a vyjmenovali lokality, které patří do Čech a potom řeknou A TAKÉ V BESKYDECH A JESENÍKÁCH. Copak my jsme v Čechách? A tak to slyšíme stále a protože jsem Moravanka(ale opakuji-ne fanatik), tak mi to opravdu vadí. Moc bych chtěla, aby se o nás pěkně mluvilo a když jsme dělali přednášku ve školách, děti dvě hodiny pozorně poslouchaly a dokonce se ptaly na podrobnosti, protože je nevěděly-neučí se to. A to mě také těší, že chtějí vědět.
Tak to cítím já a vím, že ne každý se mnou bude souhlasit. Ale za sebe vím, že petici podepíšu.
Možná bude i referendum-to se zatím neví jistě. Ale tam by se potom definitivně rozhodlo o naší krásné Moravě a také Slezsku.
Reagovat
Datum: 24.12.2014 20:07
Titulek: Moravská republika musí konečně vzniknout
Autor: GVKB
189
192
http://youtu.be/7nNjVSLELQk
Moravská republika možná jednou vznikne, zatím se nijak nespěchá se vznikem této malé republiky, ale napadlo mě se zamyslet nad tím, jestli by vznik této malé Moravské republiky byl správný nebo chybný? Na rozdělení by nejspíše vydělala nejvíce Moravská republika, protože v současném světě bohužel platí, že čím menší je dneska národ tím lépe se mu i daří, protože nemusí vydržovat velikou armádu a veliké vládní instituce.
Nejspíše by Moravská republika vstoupila do EU, protože by byla ze všech stran obklopena státy, co jsou v EU a nejspíše by i přijala měnu z EU, protože pro tak malý stát je vlastní měna problémem. Praha by se po rozdělení stala opravdovým centrem České republiky, protože by z hlediska vzdálenosti byla v centru naší nové menší České republiky.
Nejspíše by zde byli veliké hádky o majetky a peníze to by se ale časem urovnalo a v Moravské republice by se mohla začít rozvíjet moravská kultura a moravský jazyk. Brno by se vzhledem k velikosti stalo hlavním městem tohoto nového státu, což by logicky vedlo k tomu, že by se v Brně museli vybudovat nové státní instituce pro politiky a byrokraty.
Mnoho zkušeností by se mohlo zde čerpat z období, kdy se před dvaceti lety rozdělila naše Československá republika na Čechy a Slovensko. Otázkou je jakou politiku by tento nový stát přijal, jestli by byla tato politika zaměřená na to, aby se elita zde měla dobře, nebo aby se měl dobře ten, kdo poctivě pracuje?
Problémem který brání rozdělení je to, že by elita v Praze přišla o daně z Moravy a tím by se muselo omezit logicky i množství lidí co je v elitě a má se zde dobře. Jak se lidově říká, jenom blázen by si podříznul větev, na které právě sedí, a tak rozdělování států na menší státy je něčím, co se velmi obtížně realizuje a spíše je zde opačná snaha o to spojit malé státy do veliké unie.
Většinou je rozdělení otázkou jazyka, a pokud nejsou veliké jazykové rozdíly, tak k rozdělení nedochází, naopak tam kde jsou stejné jazyky, zase dochází často ke spojení států. Moravština je bohužel jazykem, který je minimálně odlišný od českého jazyka, díky tomu že byla Morava dlouhou dobu pod silným Českým vlivem.
Vzhledem k velikosti Moravy by bylo lepší, pokud by zde bylo království, protože pro malé území je lepší království vzhledem k tomu, že není tolik náročné na instituce, které pohlcují veliké ekonomické hodnoty. Konečně by skončili konflikty mezi Čechy a Moravany tak jako skončili konflikty mezi Čechy a Slováky po rozdělení Československé republiky před dvaceti lety.
Reagovat
Datum: 24.12.2014 20:33
Titulek: Re: Moravská republika musí konečně vzniknout
Autor: aNONYM
198
195
Silvestr je až za týden!
Reagovat
Datum: 24.12.2014 23:01
Titulek: Re: Moravská republika musí konečně vzniknout
Autor: Smyl Flek z Nohavic
195
157
To já bych spíš poukázal na to, že apríla je až za 3 měsíce!
Reagovat
Datum: 25.12.2014 10:40
Titulek: Re: Moravská republika musí konečně vzniknout
Autor: aNONYM
144
184
Ok, ale splést se o týden je přece jen věrohodnější než se splést o celé roční období :)
Reagovat
Datum: 31.12.2014 18:46
Titulek: Vážení diskutující.
Autor: Svatý Ján
190
180
Všechno vaše čílení je na prd. Tady tím žvaněním uděláte tak velké lejno. Jestli je to ale Váš koníček, tak to tady občurávejte dál.
Reagovat
Datum: 1.1.2015 13:31
Titulek: Re: Vážení diskutující.
Autor: aNONYM
200
197
Nebuď vtěrka.
Reagovat