ZPRÁVY

Pavel Holubář: „Vřesová studánka by měla být místem setkávání.“

10. listopadu 2015, 14:00, Hana Písková
Šumperk - Jednou z dlouhodobě sledovaných událostí letošního roku jsou snahy o znovuobnovení Vřesové studánky. O to, aby na známém místě mohla stát kaple jako kdysi a také horská chata, která bude sloužit jako místo setkávání, načerpání nových sil i případné pomoci turistům, usiluje Spolek pro obnovu poutního místa Vřesová studánka, v jehož čele stojí šumperský podnikatel Pavel Holubář. Udělal si na mě čas v kavárně u zázvorového čaje. Poznala jsem, že do kaváren nechodí často a rozhodně není typ člověka, který by na sebe rád strhával pozornost, a už vůbec ne pozornost novinářů.

 Otevření Senzionu, získání titulu Odpovědná firma roku, ale v poslední době také především aktivity kolem Vřesové studánky, to jsou záležitosti, díky kterým asi nemáte šanci se publicitě vyhnout. Je to pro vás těžké?
Je to tak půl na půl. Nic jiného mi nezbývá. Vřesová studánka pozornost lidí potřebuje. Chceme, aby poznali náš záměr. V létě jsme v Loučné nad Desnou lidi seznamovali s naším projektem, v minulém týdnu jsme otvírali v muzeu výstavu o Vřesové studánce a do třetice budeme křtít knihu.

Už víte přesně, jak se bude kniha jmenovat?
Tak teď jste mě zaskočila. Ten název se v průběhu příprav totiž měnil. Editor nakonec rozhodl, že kniha ponese název Vřesová studánka s podtitulem Povídání o historii a znovuzrození. Vlastně tak nějak z nutnosti jsem se stal jejím spoluautorem. Hlavní zásluhu na tom, že vznikla, má historik Drahomír Polách.

V poslední době vyšlo na Šumpersku několik pozoruhodných vlastivědných publikací. Čím bude ta vaše výjimečná?
Různé dřívější texty často vycházely z vyprávění, pamětí, mýtů, málo informací bylo podloženo průzkumem archivů. Do těch se Drahomír pustil a objevil historické souvislosti, o kterých jsme neměli ani zdání. Já jsem sbíral paměti od chatařů, obrázky, fotografie, mluvili jsme se zástupci církve i horské služby. V knize jsou zdokumentovány i pokusy o obnovu tohoto místa.

Dá se říci, že Vřesová studánka od svého počátku vlastně bojuje o přežití?
Je to tak. Vždycky bojovala s drsnými klimatickými podmínkami. Dotýkaly se jí ale i národnostní, náboženské nebo politické problémy. To naše snažení není nové, bylo tu už od 17. století.

Teď obnovu brzdí zase nedořešené majetkové vypořádání státu s církví.
Já věřím, že zvítězí dobrý záměr. Nechceme Vřesovou studánku jako místo, které bude sloužit úzké skupině lidí. Jde nám o to, aby to bylo místo setkávání, místo pro věřící i nevěřící, pro Čechy i Němce, pro horaly i sváteční návštěvníky. V prvé řadě tak chceme Jeseníkům vrátit část jejich duchovního a kulturního bohatství. Mám radost z toho, že díky otci Milanu Palkoviči, který nám pomáhá, se nám podařilo prolomit i počáteční nedůvěru církve.

A co důvěra běžných lidí? Zorganizovali jste i petiční akci. S jakým se setkala ohlasem?
Máme ohlasy z celé republiky. Máme přes tři a půl tisíce podpisů na papíře a online petici vyplnilo kolem tisíce devadesáti lidí. A připojit se ještě mohou až do 17. ledna. V ten den skončí výstava v šumperském muzeu a s ní také petice.

Obnovu Vřesové studánky provází mnoho komplikací. Když budete velký optimista a věci se dají do pohybu, kdy by se kaple a horská chata mohly začít stavět?
Teoreticky příští rok v červenci, až přestane hnízdit chráněný pták jeřábek lesní. Pokud by se opravdu příští rok začalo stavět, hotovo by mohlo být na konci roku 2017.

Co vás osobně stále posiluje, abyste obnovu poutního místa Vřesová studánka nevzdal?
Pro mě je to prostě chybějící místo. Zpočátku to byly možná až trochu romantizující vzpomínky, nejen moje, ale spousty lidí. Snad každý byl na Vřesové studánce. Dnes mohu říct, že jsem díky ní poznal nové přátele - Otmara Olivu, Jana Jemelku a další, kteří se toho záměru obrovsky chytli. Možná, že kdybych v tom byl sám, už dávno bych skončil.

Budoucnost Vřesové studánky je tedy stále ještě ve hvězdách. To, že o ní zatím alespoň vyjde kniha, je jisté. Kdy to bude?
Kniha už je v tisku a slavnostně ji pokřtíme 4. prosince v šumperském G-klubu.


Doporučit tento článek přátelům na FacebookuSdílet na Facebooku Poslat známému e-mailem upozornění o tomto článkuUpozornit známého Verze pro tiskTisknout NahoruNahoru

NÁZORY K ČLÁNKU
Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.

Datum: 10.11.2015 17:27
Titulek: Na Vřesovou studánku
Autor: Chráněná krajinná oblast
114
114
by měl být zakázán vstup, hlavně prohnanému šumperskému podnikateli Pavlu Holubářovi (SHM). Běž si devastovat někam jinam.
Reagovat
Datum: 11.11.2015 08:48
Titulek: Re: Na Vřesovou studánku
Autor: Jaryn
102
106
Co takhle trochu slušnosti. Zřejmě máte nějakej mindrák, tak jej zkuste léčit.
Reagovat
Datum: 12.11.2015 13:12
Titulek: Re: Na Vřesovou studánku
Autor: Laďa
93
112
Věcný argument asi nemáte, tak následuje urážka. No nic, spíše to něco svědčí o Vás. K vlastní Vřesovce, chata a kaplička tam stála řadu let a asi přírodě nijak neublížila. Já ještě pamatuji chatu, bohužel již zavřenou. Kdyby ji tehdejší režim pro nezájem nenechal zničit, tak dnes žádná diskuze nebyla. Stejné to je s pozůstatky Lichtensteinovy horské chaty pod Králickýcm Sněžníkem nebo rozhlednou na Kralíčáku. Nechat zničit je tak jednoduché, obnovit je často daleko náročnější než postavit nové.
Reagovat
Datum: 7.3.2016 20:48
Titulek: Re: Na Vřesovou studánku
Autor: aNONYM
100
Nechte aspoň někde tu přírodu na pokoji a necpěte všude stavby.
Reagovat
Datum: 7.3.2016 23:03
Titulek: Re: Na Vřesovou studánku
Autor: Drinker
83
106
Celkem v této oblasti se moc neorientuješ.
Reagovat
Datum: 8.3.2016 07:18
Titulek: Re: Na Vřesovou studánku
Autor: aNONYM
91
Celkem se orientuju, třeba na staré chatě jsem přespával, co ty? Víš vůbec, jak to tam vypadalo?
Reagovat
Datum: 8.3.2016 09:37
Titulek: Re: Na Vřesovou studánku
Autor: Drinker
88
Tak se už vyjádřilo více lidí, asi se s mnohými znám.
Reagovat
Datum: 11.11.2015 07:37
Titulek: Pane..
Autor: x
121
100
váš návrh i snaha je šílená a nebojím se napsat i odporná. Souhlasím s předchozím příspěvkem.Bežte podnikat jinam.Je spousta míst kde rostou jen kopřivy,tam můžete budovat jak libo.Nemusíte si stavět pomník zrovna v chko.Pár podpisů pro snad máte,spousta lidí je ale taky určitě proti...
Reagovat
Datum: 11.11.2015 20:10
Titulek: Re: Pane..
Autor: Jiří Skrbek
89
107
Ty jsi náš Jirásek, že jo tuňto.
Reagovat
Datum: 12.11.2015 07:47
Titulek: Re: Pane..
Autor: x
89
102
Jsem rád,že se ti můj sloh líbí borče.
Reagovat
Datum: 12.11.2015 10:42
Titulek: naše hlásnědenunciantská trouba Re: Pane..
Autor: Josef Vyskočil
95
Soudruhu, Ty jsi vážně radniční trouba. Takový maličký, zato Alenáš!
Reagovat
Datum: 7.3.2016 06:25
Titulek: Re: Pane..
Autor: JINDRA
68
Zde zase někomu nevoní tržní prostředí a hází podnikatelům klacky pod nohy. To chcete aby naše ekonomika stagnovala?
Reagovat
Datum: 7.3.2016 10:07
Titulek: Re: Pane..
Autor: aNONYM
92
No ono jde hlavně o to, že se ti stavitelé dušují, že to vše tam bude neziskové, takže trh bych do toho vůbec nemotal, samozřejmě pokud nemáte nějaké zprávy, jak to s tím provozem chaty doopravdy myslí :)
Reagovat
Datum: 7.3.2016 18:55
Titulek: Re: Pane..
Autor: Provoz
94
100
Vše bude na jejich náklady a turistům budou poskytovat zdarma stravu a ubytování.
Reagovat
Datum: 7.3.2016 20:42
Titulek: Re: Pane..
Autor: aNONYM
80
A co dotace na stavbu? O ty žádat nebudou? Bude to opravdu čistě z jejich peněz?
Reagovat
Datum: 11.11.2015 21:00
Titulek: Vřesová studánka
Autor: Ivana
132
Na Vřesové studánce je krásně i bez chaty a kdo má hory rád stačí mu batoh a v něm svačina. Nechte hory žít a neničte je. Pan Holubář ať se neschovává za místo setkávání a setkává se třeba na Červenohorském sedle s přáteli je to stejně jen prachsprostý byznys a kdo petici podepsal a souhlasil tak nemůže mít kladný vztah k horám.
Reagovat
Datum: 12.11.2015 08:22
Titulek: Re: Vřesová studánka
Autor: Jaryn
79
121
Ivanko, zažila jste, navštívila jste chatu na Vřesové studánce?
Reagovat
Datum: 12.11.2015 09:57
Titulek: Re: Vřesová studánka
Autor: J.
82
A co jako?
Reagovat
Datum: 12.11.2015 10:53
Titulek: Re: Vřesová studánka
Autor: Milan Mátl
118
Nejsem sice Ivanka, na anonymy (ani částečné) obvykle nereaguji, ale tentokrát si dovolím reagovat za sebe: byl jsem na chatě mnohokrát. Také jsem tam jedl a spal. Bylo tam hezky.
Na Červené hoře po likvidaci chaty jsem byl také častokrát. A jestli se mi tam líbí? Budete se divit: současnému stavu bez chaty a bez kaple dám přednost.
Reagovat
Datum: 12.11.2015 11:24
Titulek: Re: Vřesová studánka
Autor: Ivana
98
106
Ano je to ještě místo, kde se dá odpočívat a čerpat energii zatím v klidu a tichu hor. S chatou vše skončí.
Reagovat
Datum: 13.11.2015 08:29
Titulek: Re: Vřesová studánka
Autor: Jaryn
84
proti gustu žádný dišputát, já mám jiný názor
Reagovat
Datum: 12.11.2015 10:15
Titulek: Zde místo pro fstréči katolíků Re: Vřesová studánka
Autor: František Boblig
112
Katolíci jsou jak nebezpečná rakovina - každý prostor by chtěli ovlivňovat svojí ideologií...
Zde:
http://sumpersky.rej.cz/fotokoutek/3231/

již hotové funglnové místo pro jejich slety, navíc s bonusem Božského pojmenování - "stezka do nebe" - a můžou to setkání s Bohem tady vzít i s rozběhem!


Reagovat
Datum: 26.11.2015 08:38
Titulek: Re: Zde místo pro fstréči katolíků Re: Vřesová studánka
Autor: Datyn
92
Katolíci jsou velmi nebezpeční-nastupuje mnohem lepší upgrade. Hlavně děvčata se mají na co těšit už od devíti let a chlapci si přijdou na své. Takový komfort katolíci neposkytují.
Reagovat
Datum: 6.3.2016 04:21
Titulek: Re: Zde místo pro fstréči katolíků Re: Vřesová
Autor: Bukovec
88
Katolíci jsou břídilové. Po nástupu obohacovačů se pedofilní skore pro katolíky drasticky změní. Budou z historie pedofile úplně diskvalifikovaní. Katolíci skore už nikdy nedoženou. Mozku prostí antikatolíci už připravují svoje ratolesti na novou kulturu.
Reagovat
Datum: 6.3.2016 09:09
Titulek: Re: Zde místo pro fstréči katolíků Re: Vřesová
Autor: aNONYM
86
Je komické, jak katoličcí chlíváci upozorňují, že existuje ještě jiná skupina chlíváků, prý ještě horší než oni :))) Ale chlíváci jste vy i oni a váš souboj o první místo v této disciplíně by vyřešil jedině zákaz vaší existence. Dej věřícím moc a kat nestíhá, to je lehce doložitelné historií.
Reagovat
Datum: 7.3.2016 07:01
Titulek: Re: Zde místo pro fstréči katolíků Re: Vřesová
Autor: kinderman
75
Když kritizujete katolickou církev a dokládáte to argumenty, naprosto nic proti tomu. Ale vadí mi to zevšeobecnění, když napíšete "věřící". V těchhle věcech je dobré být vždy konkrétní a uvádět přímo instituce nebo jednotlivce. Každý katolík se deklaruje jako věřící, ale ne každý věřící musí být nutně katolík. Což píšu při vědomí toho, že některé excesy byly i dílem reformátorů/reformovaných.
Reagovat
Datum: 7.3.2016 10:04
Titulek: Re: Zde místo pro fstréči katolíků Re:
Autor: aNONYM
110
Jasně, souhlasím, že generalizování není zrovna argumentačně ideální. Ale nechce se mi rozepisovat, koho konkrétně myslím (jsem línej) a hlavně - pokud je někdo členem nějaké organizace, která se nechová zrovna „košer“, má i on svou trošku viny. Ale uznávám, že je spousta dobrých věřících, jen se nedokáží odpoutat od zkažené církve. Podle mě zdejší debata to generalizování snese.
Reagovat
Datum: 7.3.2016 10:39
Titulek: katolictví = státní ideologie? Re: Zde
Autor: Rumcajs
93
Pan dítě má pravdu. Zvláště když tady přesně víme, kdo chce zničit Vřesovou studánku. Chtějí ji zničit nenažraní katolíci, chamtící po moci a ovládání lidí a prostoru. Katolíci se ohánějí svojí pokryteckou ideologií -
https://www.youtube.com/watch?v=vmr2TBq0dlI

A zatím jim to oblbování hloupých lidí (Bohu-žel) vychází a to v masovém měřítku a za vydatné podpory státní moci (většiny politikářů), proto je potřeba být stále ve střehu.

Např. církevní rozkrádačka, která se Vřesovky také přímo dotýká, byl obyčejný špinavý politikářský kšeft, kdy darebák Klaus podepsal "zákon" výměnou za hlasy katolíků (KDU-ČSL). Dokonce zdejší technolog moci Áda Jílek (bývalý KDU-ČSL) objížděl osobně posrance a serátory za KDU-ČSL a dirigoval je koho a za jakým špinavým účelem mají volit...



Reagovat
Datum: 7.3.2016 18:52
Titulek: Re: Zde místo pro fstréči katolíků Re: Vřesová
Autor: Musil
92
Katoličtí chlíváci pečlivě chystají své ratolesti k použití kulturním obohacovačům.
Reagovat
Datum: 6.3.2016 04:38
Titulek: Re: Zde místo pro fstréči katolíků Re: Vřesová studánka
Autor: Holub
88
Na takovém místě se ateisté duchovně uklidňují až k smrti. K vůli takové stavbě by se měli oproti vřesové studánce rozzuřit do běla a naběhnout s pilami a všechno okamžitě zbourat. Jenže to jejich tupé mozky neberou.
Reagovat
Datum: 6.3.2016 04:25
Titulek: Re: Vřesová studánka
Autor: Frk
89
I v ČR by bylo krásněji bez církevních staveb, kostelů, katedrál, klášterů atd. Tyto stavby hyzdí naši vlast. O co hezčí a účelnější by bylo tyto stavby zbourat a postavit místo nich supemarkety.
Reagovat
Datum: 7.3.2016 18:48
Titulek: Re: Vřesová studánka
Autor: Trs
83
Snad to mladá generace konečně pochopí a nastoupí s buldozery a dynamitem na likvidaci církevních staveb. Zatím se zde mladí neobjevují, ale určitě již něco chystají. Jsou trochu stydlivější.
Reagovat
Datum: 7.3.2016 20:41
Titulek: Re: Vřesová studánka
Autor: aNONYM
89
Že by chtěli překonat v boření kostelů komouše? To bude fuška.
Reagovat
Datum: 12.11.2015 08:27
Titulek: Vřesová studánka
Autor: Mimozemšťani
117
101
Duchovní ani kulturní bohatství není ve stavění tur. chat,hlavně ne v chráněné oblasti.Ať pan Holubář podniká na jiném místě.Rozjímat nad krásou hor může každý s rohlíkem v ruce a čajem z vlastní termosky.Určitě je to větší zážitek než popíjet a cpát se v horské chatě,která svou výstavbou nevratně další část nádherné přírody.A kapličku tam pravděpodobně Pán Bůh taky nechce,když byla opětovně zničena zásahem blesku.Pro duchovní rozjímání není třeba přírodu ničit a zdůvodňovat podnikání duchovními hodnotami.Znavený turista se může občervstvit na Červenohorském sedle,je to coby kamenem dohodil od Vřesovky.Přes Vřesovku chodím po horách od svých dětských let a nikdy jsem tam nezastihla nikoho,komu by tam chyběl kostel nebo kaple.Poutních míst je u nás dost,ať si nějaké pan Holubář vybere a podniká tam.
Reagovat
Datum: 7.3.2016 23:11
Titulek: Re: Vřesová studánka
Autor: Drinker
89
106
\zřejmě neznáš historii místa přesně.
Reagovat
Datum: 8.3.2016 07:20
Titulek: Re: Vřesová studánka
Autor: aNONYM
93
Ano, už v pravěku se tam scházeli katolíci, aby si zabrblali modlitbu.
Reagovat
Datum: 8.3.2016 09:36
Titulek: Re: Vřesová studánka
Autor: Drinker
91
Chybí pokora a úcta u mnoha diskutujících.
Reagovat
Datum: 8.3.2016 13:04
Titulek: Re: Vřesová studánka
Autor: aNONYM
79
Dle mých zkušeností zní v současnosti pojem „pokorný katolík“ často jako protimluv.
Reagovat
Datum: 8.3.2016 14:05
Titulek: Re: Vřesová studánka
Autor: Drinker
102
100
Můj pohled na Vřesovou studínku, ale i na celý náš region není naboženský. Proto opakuji pokora a úcta chybí.
Kdyby tady nebyli komouši, byli bysme na úrovni Rakouska co se týče životní úrovně, ale i v pokoře a úctě vůči minulosti.
Reagovat
Datum: 8.3.2016 16:11
Titulek: Re: Vřesová studánka
Autor: katol.círk.je služebník satana
106
A co takhle pokora rozprasených katolíků vůči vzácné přírodě? Přesně jak napsali předřečníci - na co dočernoprdele musí k nějakému rozjímání hnedle někdo prznit klidné tiché přírodní místo konzumní chatou a nějakým přiblblou konzumní pozlacenou modloslužebnou?
Reagovat
Datum: 10.3.2016 08:00
Titulek: Re: pokora
Autor: Pavel Adámek
99
Vyznavači bohů by měli mít trochu úctu k lidem kteří žádného boha nemají. Netvářit se, že mají patent na morálku a neznačkovat si plošně území.
Reagovat
Datum: 12.11.2015 09:53
Titulek: Bez titulku
Autor: Ivana
116
Souhlasím s mimozemšťanem. Na Vřesové studánce je tak krásná energie, že není potřeba tam nic stavět Doufám,že ještě existují lidi, kteří mají rozum a nepovolí panu Holubářovi jeho úžasný nápad realizovat.
Reagovat
Datum: 13.11.2015 09:07
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Jaryn
82
To místo má historii, zbavovat se této historie je chyba, Vaše personifikace je nemístná. A Vaše zmínka o krásné energii, také o něčem svědčí.
Reagovat
Datum: 13.11.2015 10:55
Titulek: Hodnota nové automobilové chaty? Re: Bez titulku
Autor: Velká Vatra
97
Kde začíná a kde končí "historie" místa, které "není dobré se zbavovat"?


Reagovat
Datum: 13.11.2015 09:09
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: LH
113
Ještě kolotoče na Vozkovi a akvapark na Kepniku a bude to super, nevím ze někdo ma zapotřebí dělat z hor cirkus, všude musí něco stát. Jaké to byly klidné hory před pár lety, běžte si teď na Praděd, srazi vás koloběžka nebo horské kolo.
Reagovat
Datum: 13.11.2015 19:10
Titulek: Příroda nebo člověk
Autor: Ctirad Pokorný
124
Vřesová studánka je jedním s posledních míst klidu a co takle místo duchovního a kulturního bohatství, nechat zde tu jedinečnost přírodního bohatsví. Nemám nic proti poutnímu místu, ale to může být i pod širým nebem, bez chaty a kaple. Podívejte se na Medvědí horu, napřed sjezdovka, následně "autobusová doprava", bar na horní stanici a příroda pomalu ustupuje komerci. Čas nám něco dá a něco vezme, nechme chatu i kapli historii a dejme šamci přírodě.
Reagovat
Datum: 6.3.2016 04:34
Titulek: Re: Příroda nebo člověk
Autor: Joula
99
Že by byla kaplička komerční objekt o tom nevím. Byla by online propojená s finančákem? Tak jako zdevastovaná Malá Morava?
Reagovat
Datum: 6.3.2016 13:42
Titulek: Katolická církev je odporná zločinecká organizace
Autor: Rumcajs
98
114
tak prosím, největší firma na světě je církev katolická, ta obchoduje s něčím, co nikdy nikdo neviděl, na co si nikdo nesáhl, co svět světem stojí to nikdo nepotkal, a to je prosím to, čemu se říká Bůh...

Zde brilantně inteligentní a suše britský projev ke znásilňování dětí, sadismu katolické církve, kolaboraci a koalici katolické církve s nacisty a fašismem:

https://www.youtube.com/watch?v=vmr2TBq0dlI


Reagovat
Datum: 7.3.2016 06:22
Titulek: Re: Katolická církev je odporná zločinecká organizace
Autor: Pikolo
94
Chce to čistou víru bez vedlejších úmyslů od kulturních obohacovačů.
Reagovat
Datum: 23.11.2015 11:33
Titulek: Demagogie nemá hranice v naší době
Autor: Zdeněk Foukal
84
111
Dříve tam byla chata i kostelík a komu to vadilo?! Byly toto snad špatné časy či se domníváte, že v časech prvorepublikových bylo přírodě ubližováno? Příroda je člověkem ovlivněná a nepůvodní, to už vrátit zpět dosti možné není. Jsem rozhodně pro petici.
Reagovat
Datum: 25.11.2015 00:21
Titulek: Re: Demagogie nemá hranice v naší době
Autor: František Hradil
106
Dřív není dnes a rozhodně dřív byly lepší časy. Dnes jsou mnohem větší nároky a určitě přírodě nebylo tak ubližováno. Bohužel dnes se dá uplatit vše bez ohledu i na přírodu.
Reagovat
Datum: 26.11.2015 08:34
Titulek: Re: Demagogie nemá hranice v naší době
Autor: Molín
105
Místo studánky postavit minimarket s motlitebním koutkem.
Reagovat
Datum: 6.3.2016 04:29
Titulek: Re: Demagogie nemá hranice v naší době
Autor: Hlen
83
101
Pokud možno nějako hranatou škatuli.
Reagovat
Datum: 9.3.2016 14:55
Titulek: Re: Demagogie nemá hranice v naší době
Autor: X
107
No říkalo se jí obsevatoř věčně zavřená a ob*raná dokola.
Nedělejte si iluze vždy se najde někdo kdo bude tvrdit že tam má něco stá i když to není potřeba. http://www.zachranmevresovoustudanku.cz/
Reagovat
Datum: 6.12.2015 21:31
Titulek: Pokud ty lesy připadnou církvi..
Autor: Pavel Adámek
22
..tak už jsme to stejně projeli.
Reagovat
Datum: 7.12.2015 14:20
Titulek: Re: Pokud ty lesy připadnou církvi..
Autor: Zplať!Abudetiodpuštěno esesáku
90
katolícký klérus jsou jak nenažraný prasata. pořád by chtěli. A jejich poslušné ovečky volí sňatkové podvodníky KDU-ČSL. A vyžraný Duka žehná alkoholíkovi Zemanovi, stejně jako katolická církev žehnala pohlavárům SS a dělům wehrmachtu...
Reagovat
Datum: 16.12.2015 19:09
Titulek: Kdo nic nedělá...
Autor: Dana
107
124
Ano, je to těžké uvěřit, že v dnešní době se najde někdo, kdo nemyslí jen na svůj prospěch a chce vykonat dílo, které může sloužit a posloužit. Proto jsou pochopitelné názory odpůrců, kdy vidí "nedotčenou" přírodu-pokud má ale zůstat nedotčená, tak proč tam chodíte? A na druhou stranu se divím panu Holubáři a celému spolku, že ještě má chuť a elán tohle celé realizovat.
Nejsem žádný odporník ani si nemyslím, že mám právo tohle nějak posuzovat, ale myslím, že tenhle projekt je jen nepatrné zrnko v rámci poškození či zdevastování téhle překrásné krajiny (pokud bude realizací dodrženo, vše, co je slibováno) Ať chcete nebo ne- ta chata se tam vyloženě hodí a zaplní prázdné místo, které ji náleží. Pěkné svátky všem odpůrcům i příznivcům a třeba někdy nashle v tomhle místě setkávání :-)
Reagovat
Datum: 11.3.2016 07:38
Titulek: Re: Kdo nic nedělá...
Autor: x
86
Zrnko k zrnku a všude bude poušť...Ať chcete nebo ne,ten ,,projekt,, se tam vyloženě nehodí.Prázdné místo bych v tomto případě hledal někde jinde..
Reagovat
Datum: 6.3.2016 02:05
Titulek: Katolická církev je NENAŽRANÁ
Autor: Rumcajs
93
Katolíci chamtiví, ruce pryč od devastace Vřesové studánky! Vřesová studánka se svým pramenem patří přírodě Jeseníků. Svatoušci, máte dobrusele málo kostelů? Vymývači mozků, potřebujete více poslušných oveček a tupých voličů kolaborantské KDU-ČSL? Černoprdelníci, zařiďte si vaše oblbovací modlitebny v supermarketech a přestaňte otravovat čistý vzduch svými úchyláky!



Reagovat
Datum: 6.3.2016 04:14
Titulek: Re: Katolická církev je NENAŽRANÁ
Autor: Cypoš
89
Kulturní obohacovače na ně s uvítacím výborem v čele s Rumcajsem.
Reagovat
Datum: 10.3.2016 19:04
Titulek: Petice hnutí Duha
Autor: Tomáš
84
Tady lze vyjádřit nesouhlas se stavbou chaty a automaticky jej zaslat kompetentním osobám: www.zachranmevresovoustudanku.cz
Reagovat
Datum: 10.3.2016 21:28
Titulek: Vážení
Autor: LH
98
Rozhodl jsem se že postavím na Keprníku Ruský kolo, bude největší v Evropě a stavba i provoz bude finacován z Evropské unie, na Vozkovi bude půjčovna motokrosových motocyklů takže v této části hor Vás přejede něco co uslyšíte narozdíl od Pradědu kde to co Vás přejede neuslyšíte.
Reagovat
Datum: 11.3.2016 11:29
Titulek: záměr nebo náhoda?
Autor: aNONYM
53
Chcete se na stránkách stavitelů kaple a chaty dozvědět něco o detailech záměru nebo o projektu? Klikejte divoce na odkazy, ale stejně tam bude jen „stránka nenalezena“. Zajímavá náhoda... A pokud bude pouť, mají nepoutníci smůlu, přednost dostanou poutníci, takže nepoutník se bude moct dívat oknem. Zvenčí :)
Reagovat
Datum: 11.3.2016 11:31
Titulek: Vážený
Autor: HL
60
rozhodnout se něco vybudovat, ale evidentně pouze napsáním, je asi jediné co dokážete
Reagovat
Datum: 11.3.2016 16:18
Titulek: Re: Vážený
Autor: LH
92
No ty jo,vy jako myslíte že to co jsem napsal má být legrace, jako se vám zdá že to nemyslím vážně? :-)
Reagovat
Datum: 12.3.2016 18:21
Titulek: Už jsem odhalil skrytý záměr.
Autor: Grunt
90
Bude to evropsko-vatikánské školící středisko pedofilů. Na všechno se přijde.
Reagovat
Datum: 30.3.2016 10:15
Titulek: Katolíci máte už parlament, tak nechte studánku jesenické
Autor: Rudy Kovanda
89
„Už léta organizujeme ve Sněmovně křesťanská setkávání, přesuneme to tam ... řekl Marek Benda z ODS

http://zpravy.idnes.cz/poslanci-dostali-modlitebnu-s-krestanskymi-i-zidovskymi-prvky-pwd-/domaci.aspx?c=A160219_104033_domaci_kop







Reagovat

DO KINA ZADARMO


Hrajte s REJEM o tři vstupenky na novou animovanou komedii EMOJI VE FILMU, kterou promítá šumperské kino OKO až do 23. srpna. Stačí, když pošlete správnou odpověď na soutěžní otázku a budete mít špetku štěstí při losování. Příští týden zveřejníme jména tří šťastlivců, kteří půjdou do kina zadarmo.

Soutěžní otázka:

Kde se odehrává děj animované komedie Emoji ve filmu?

A) uvnitř mobilního telefonu
B) uvnitř mrazáku na zmrzlinu
C) uvnitř lidského těla

Odpovědi posílejte do čtvrtka jako SMS ve tvaru ODPOVĚĎ, JMÉNO, BYDLIŠTĚ na číslo 605 854 541. (Cena jedné SMS odpovídá standardní textové zprávě dle ceníku vašeho tarifu.)


VYHODNOCENÍ

Vstupenku na hudební přehlídku REVIVAL INVAZE, která se uskuteční v pátek 25. srpna v Pavlínině dvoře v Šumperku, vyhráli Pavlína Lešovská ze Šumperka, Martina Hejduková z Velkých Losin, Radka Pospíšilová z Kolšova, Petr Fišer ze Šumperka a Edita Mederová z Rejhotic.
Blahopřejeme! Výhra na vás čeká v pokladně DK Šumperk.