ZPRÁVY

Odepsaná lokálka dostane 400 miliónů

5. května 2015, 17:23, Jaroslav Kropáč
Okres - Právě tento týden odstartovala zřejmě nejzásadnější etapa v dějinách lokální Železnice Desná. V pondělí 4. května totiž oficiálně začala elektrifikace této soukromé trati. Až skončí, přinese lidem mnohem větší komfort než dosud. Do té doby však musí cestující počítat spíše s nervydrásajícími komplikacemi. V roce 1997 chtěly České dráhy trať zrušit jako zcela neperspektivní.

 „Už minulý pátek jsme měli takzvaný první nultý kontrolní den. Stavba musí být hotová ještě letos, věřím, že se ji podaří úspěšně zrealizovat,“ uvedl starosta Rapotína Pavel Žerníček. Firma má elektrifikovat celou železnici ze Šumperka až do Koutů nad Desnou i část z Petrova do Sobotína. Cestující musí po celou dobu stavby počítat s rozsáhlými výlukami. První z nich už začala. „Ve dnech 4. května až 27. července bude probíhat nepřetržitá uzavírka trati mezi úseky ze Šumperka do Losin a z Petrova do Sobotína,“ upřesnil výpravčí Mojmír Havlíček.

Vlaky pojedou rychleji

Po elektrifikaci mají soupravy na modernizované železnici jezdit vyšší rychlostí, než je tomu dnes. „Investice počítá také s úpravou samotných nástupišť,“ uvedl mluvčí Ministerstva dopravy Tomáš Neřold. Celá akce vyjde na zhruba čtyři sta miliónů korun s tím, že stavba skončí do začátku zimy. První vlaky poháněné elektřinou se mají na trať vypravit už v prosinci, záložní varianta počítá s květnem příštího roku. Ročně dráha přepraví zhruba 360 tisíc cestujících.


Doporučit tento článek přátelům na FacebookuSdílet na Facebooku Poslat známému e-mailem upozornění o tomto článkuUpozornit známého Verze pro tiskTisknout NahoruNahoru

NÁZORY K ČLÁNKU
Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.

Datum: 5.5.2015 20:31
Titulek: pořádná zima v Koutech
Autor: turista
82
To jste ještě neviděli pořádnou zimu v Koutech.Elektrický motorák v čele s lokotraktorem......Super investice....
Reagovat
Datum: 7.5.2015 06:21
Titulek: Stále bude chybět tunel
Autor: Martin Gajdoštín
61
Snad je to pouze předehra k tomu, aby se konečně postavil tunel pod Červenohorkým Sedlem. No a tunel pod Skřítkem na Rýmařov, Bruntál a Opavu by taky nebyl špatný.
Reagovat
Datum: 7.5.2015 07:01
Titulek: železnice
Autor: Zábřežák
70
Pokud nebude tunel pod Sedlem jedná se o vyhozené peníze. Trať z Koutů bude u minima spojů přímo pokračovat dál a bez toho se jedná o nesmysl.
Reagovat
Datum: 7.5.2015 14:28
Titulek: Pánové,
Autor: turista
88
na tunel,prosím Vás už zapomeňte(jednou pro vždy!!)......tunel je v Praze!
Reagovat
Datum: 8.5.2015 20:26
Titulek: 400 milionu
Autor: Luboš
109
Rychlost se na takové lokální trati asi moc nezvýší--nástupiště se prodlužují protože budou delší soupravy -jinak by lidi skákali do příkopu.Těch 360 000 cestujících se mi také moc nezdá-to je asi 1000 denně to je asi 20 dnešních lokálek po padesáti lidech-tomu nemohu věřit.Myslím že 400 milionu mohl kraj utratit nějak učelněji.Kdo bude chtít jet z Olomouce lyžovat a bude na to mít tak stejně přijede svým autem.
Reagovat
Datum: 9.5.2015 21:39
Titulek: za 400 milionu
Autor: Anonym
69
z Olomouce do Langerova Skiareálu?
Reagovat
Datum: 10.5.2015 00:47
Titulek: Bez titulku
Autor: Anonym
84
Jasné, lepší bude zůstat v zapomnění a ubohosti. Buďme vděční a rádi, že se něco rozvíjí.
Reagovat
Datum: 10.5.2015 21:06
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Luboš
94
Tady se nic nerozvíjí ale jenom krade a utrácí naše peníze.Takové lokální tratě se většinou udržují v puvodním stavu -Krkonoše- Jizerské hory atd. veřejnost právě láká puvodní stav a zachovalost a ne nesmyslné dráty v tak zachovalé krajině.
Reagovat
Datum: 10.5.2015 19:41
Titulek: Bez titulku
Autor: Anonym
129
111
Jasné, lepší bude zůstat v zapomnění a ubohosti. Buďme vděční a rádi, že se něco rozvíjí.
Reagovat
Datum: 10.5.2015 20:04
Titulek: Doufám, že víte, že další skiareály nad Kouty
Autor: Anonym
86
Ski Areál Přemyslov v Přemyslovském sedle patří největším sériovým vrahům a podvodníkům s lehkými topnými oleji v dějinách Česka Kutalovi a Šišmovi. Skiareál vystavěla za pomocí státních dotací dřevařská společnost Desná a.s. Ta je zároveň i majitelem skiareálu Šindelná v Koutech nad Desnou. Lesní dřevařská společnost Desná a.s. patří jim, Kutalovi se Šišmou, a v dozorčí radě zasedají Drahomíra Šišmová, Milan Šišma mladší, byli tam dříve Kutal a jeho sestra Marie Doleželová. Nyní vystupuje jako oficiální hlavní akcionář šumperský advokát Mgr. Pavel Švesták.
Reagovat
Datum: 10.5.2015 20:10
Titulek: Velcí zloději v Česku vládnou,
Autor: Kmotrostánec
94
zloději šampónu nebo rohlíku mají fotku v novinách. Hloupé českým sockám, co na ně dřou 12 hodin denně za deset čistého, se dobře vládne.
Reagovat
Datum: 10.5.2015 20:24
Titulek: ELEKTRIFIKACE 19 KILOMETRŮ trati Šumperk - Kouty nad Desnou
Autor: Íčko jede
92
ZA 400 MILIONŮ KORUN PRO SKIAREÁL KMOTRA ÍČKA LANGERA: lyžaři z Olomouce pojedou do Langerova Skiareálu v Koutech bez přestupu v Šumperku. Je veřejným tajemstvím, že skutečným vlastníkem Ski areálu Kouty nad Desnou (postaven s eurodotací 100 mil. Kč od od Regionální rady Střední Morava) nejsou nemajetní prodejci lyží Kastlovi z Olomouce, ale kmotr ODS Ivan Langer z Olomouce. České dráhy po povodni 1997 chtěly tuto zcela zničenou trať Šumperk - Kouty zrušit a tak Svazek obcí údolí Desné sám obnovil 19 kilometrů kolejí a provoz s motoráčky, aby zajistil dopravní obslužnost obcí v údolí Desné. Letos na jaře vlastník železnice Svazek obcí údolí Desné zahájil elektrifikaci za 393 milionů korun, většinu nákladů zaplatí evropská dotace od Regionální rady Střední Morava, zbylou část zaplatí stát. Zavedením trolejového vedení plány obcí nekončí. V roce 2018 by chtěli v Koutech protáhnout koleje zhruba o kilometr dál k místním sjezdovkám. Zdroj: http://olomouc.idnes.cz/elektrifikace-zeleznicni-trate-do-koutu-nad-desnou-fx1-/olomouc-zpravy.aspx?c=A150121_2133073_olomouc-zpravy_stk
Reagovat
Datum: 10.5.2015 20:26
Titulek: Takže trať, která měla být v roce 1997 zrušena,
Autor: Íčko jede
79
aby měli kmotr Íčko Langer a Kutal se Šišmou dostatek lyžařů. Obří Skiareál Kouty nad Desnou stojí na státních pozemcích Lesů ČR s.p. v CHKO Jeseníky a bylo kvůli němu vykáceno 32 hektarů chráněných státních lesů. Vládní vyjímku Skiareálu Kouty schválila vláda Mirka Topolánka (ODS) a v roce 2010 zahájil skiareál činnost. Nezapomeňte zaplatit daně, ať se mají velkozloději v Česku dobře!
Reagovat
Datum: 10.5.2015 20:27
Titulek: Nadpis je: Takže trať, která měla být v roce 1997 zrušena,
Autor: Íčko jede
106
je nyní za obrovské peníze z kapes daňových poplatníků elektrifikována,
Reagovat
Datum: 10.5.2015 20:29
Titulek: Staví EUROVIA
Autor: Íčko jede
96
V úterý 28. dubna 2015 byla podepsána smlouva na projekt stavba elektrizace trati č. 293 Šumperk – Kouty nad Desnou. Předmětem stavby je elektrizace soukromé trati č. 293 Šumperk - Kouty nad Desnou stejnosměrnou proudovou soustavou 3 kV v celkové délce 19 300 m, přičemž žst. Šumperk je již elektrizována. Napájení nově zřizované elektrické trakce bude realizováno ze stávající trakční měnírny SŽDC v Šumperku a z nové trakční měnírny v katastru obce Loučná nad Desnou. http://www.eurovia.cz/cs/novinky/2225-stavba_elektrizace_trati_c_293_sumperk_kouty_nad_desnou
Reagovat
Datum: 10.5.2015 20:36
Titulek: EUROVIA je ta slavná firma,
Autor: Anonym
83
106
odpovědná za zvlněnou dálnici a vadné dálniční mosty u Ostravy na D47, přesto dostává další a další veřejné zakázky s eurodotacemi.
Reagovat
Datum: 10.5.2015 20:51
Titulek: Kde vzali K3 SPORT, s.r.o. půl miliardy na Skiareál Kouty?
Autor: Íčko jede
93
„První etapa přišla zhruba na půl miliardy korun. Sto miliónů činila dotace z Evropské unie, zbytek soukromé investice a půjčky. Návratnost odhadujeme na deset až dvanáct let,“ konstatoval Kestl. (spolumajitel skiareálu Kouty Michal Kestl z firmy K3-Sport). http://www.novinky.cz/cestovani/220673-lyzarsky-areal-v-koutech-ma-za-sebou-prvni-dny-provozu.html KDO JSOU TY SOUKROMÉ INVESTICE A PŮJČKY?????? MYSLÍTE, ŽE TAKHLE SE PODNIKÁ V CIVILIZOVANÝCH ZEMÍCH, MILÍ VOLIČI ???
Reagovat