ZPRÁVY

Obchvat Bludova narazil

20. května 2015, 06:00, BH
Bludov - Miliardová stavba obchvatu Bludova se dostala do velkých problémů ještě předtím, než se vůbec poprvé koplo do země. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) narazilo na nesouhlas soukromé společnosti, která v místě budoucího obchvatu vlastní příjezdovou silnici do svého areálu. Stát chce cestu zbořit a místo ní postavit novou vozovku. Takto vybudovanou komunikaci však firma odmítá převzít. Pokud by se nepodařilo najít jiného vlastníka cesty, přípravy na stavbu obchvatu by uvízly na mrtvém bodě.

 Blamáž se nakonec podařilo odvrátit jen díky postoji obce Bludov. „Zastupitelstvo rozhodlo, že vlastníkem komunikace se stane obec. Je to logický krok, protože jinak by se přípravy na stavbu obchvatu zasekly a my ten obchvat zkrátka potřebujeme,“ řekl Týdnu starosta obce Pavel Ston. Jde zatím o první vážný problém, který muselo ŘSD v souvislosti s projektem obchvatu Bludova řešit. Další vlna obtíží se předpokládá v příštím roce, kdy má stát začít vykupovat pozemky pro samotnou stavbu. „Z naší strany samozřejmě žádné překážky klást nebudeme, je otázkou, jak se k výkupům postaví další subjekty, kterých se to dotkne,“ dodává Ston.

Válka argumentů

„Odmítnutí převzetí nově vybudované komunikace soukromou firmou MJM nás překvapilo, popravdě to nechápu. My novou cestu vybudujeme zadarmo, ale nemůžeme být jejím vlastníkem,“ vysvětluje Martin Smolka z ŘSD.
Jenže podle právního zastoupení firmy MJM měla společnost k odmítavému postoji řadu důvodů. Zmiňovaná cesta je jedinou přístupovou komunikací do areálu dotyčné firmy, kde ročně projede zhruba šest tisíc vozidel, z toho třetina nákladních. „ŘSD nám například nebylo schopno garantovat, že nová komunikace bude vybudována dřív, než se zbourá ta stará,“ uvedla právnička MJM Dana Holcman. Firma nesouhlasila ani s tím, že na nově vybudovanou silnici bude volně napojena cyklostezka. „Vzhledem k tomu, kolik aut a jaké tonáže zde jezdí, může potencionálně docházet k tragickým nehodám, a za to bychom jako vlastníci nesli odpovědnost,“ upozorňuje Holcman.


Doporučit tento článek přátelům na FacebookuSdílet na Facebooku Poslat známému e-mailem upozornění o tomto článkuUpozornit známého Verze pro tiskTisknout NahoruNahoru

NÁZORY K ČLÁNKU
Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.

Datum: 20.5.2015 07:49
Titulek: vyvlastnit
Autor: stát to má
106
jedná se o ztrategickou komunikaci!!!
Reagovat
Datum: 20.5.2015 12:15
Titulek: Bez titulku
Autor: apoano
97
105
6000 aut za rok , 24 za pracovní den, 3 za hodinu
2000 kamionů za rok, 8 za den, jeden za hodinu.
A co při té frekvenci dopravy budou dělat žáby a hlemýždi? Dyk to bude masakr.
Reagovat
Datum: 20.5.2015 21:30
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: JM
113
118
Jsem překvapený - rozumný výpočet zohledňující pracovní/nepracovní dny a "osmihodinovou" pracovní dobu (i když to tak ani nemusí být), takže výpočet ještě v podstatě relativně "přísný", v reálu to může být ještě menší hustota ...
:-D
Reagovat
Datum: 21.5.2015 19:53
Titulek: žáby a hlemýždi?
Autor: chuck norris
78
127
to jenom mlaskne, hořší jsou srnky a prasata....
Reagovat
Datum: 20.5.2015 15:43
Titulek: Bez titulku
Autor: Anonym
82
Na hodinu odvolat všechny břídily, kteří neumí plánovat stavby pro občany našeho státu. Po tolika letech stále jenom tlachání.
Reagovat
Datum: 22.5.2015 21:19
Titulek: Bez titulku
Autor: Anonym
58
Pan Ťok je dobrý ministr.
Reagovat