ZPRAVODAJSTVÍ

Obchvat Bludova lidem uškodí, varují ochránci

7. března 2017, 07:00, Jaroslav Kropáč
Obchvat Bludova lidem uškodí, varují ochránci Bludov - Krajský úřad v Olomouci odmítl námitky Českého svazu ochránců přírody (ČSOP) proti plánované podobě obchvatu Bludova. ČSOP požadoval, aby rychlostní komunikace vedla dál od ekologicky významné lokality Třemešské rybníky a řeky Desná. Ekologové se obávají, že stavba může přírodě potažmo obyvatelům regionu uškodit.

 „Požadovali jsme také to, aby byla ze strany investora přijatá účinná kompenzační opatření za to, jakým způsobem tato stavba naruší přírodní podmínky v našem regionu. Výsadbu jedné aleje stromů nepovažujeme za adekvátní,“ uvedl Slavomír Bušina z ČSOP Šumperk.
Ochránci přírody tvrdí, že ze tří možných variant vedení trasy, které si stát mohl vybrat, zvolil nejnevhodnější variantu. „Po realizaci stavby obchvatu Bludova, především pak v souvislosti s napojením šumperského přivaděče, může dojít k velmi podstatnému snížení ekologické funkce Třemešských rybníků,“ varoval Bušina. V ohrožení jsou podle ČSOP i naprosto unikátní nivy řeky Desná.

Úřad: Vše je v pořádku

Obavy ochránců přírody ale nesdílí investor akce, kterým je Ředitelství silnic a dálnic, ani místní a krajský stavební úřad. Podle jeho pracovníků splňuje současná navrhovaná podoba obchvatu všechny normy a životní prostředí neohrozí. Navíc prý měl ČSOP přijít s požadavky na jiné umístění rychlostní komunikace mnohem dřív. „Požadavky na změnu vedení obchvatu a jeho kapacity měly být uplatněny už v procesu pořizování územních plánů jednotlivých dotčených obcí,“ odmítá současnou kritiku ochranářů Krajský úřad v Olomouci. Místní pobočka ochránců přírody oponuje tím, že v té době ještě jejich šumperská organizace vůbec neexistovala.


Foto: jak

Obchvat Bludova se kolem Dolních Studének protáhne až do Šumperka ke kruhovému objezdu u Epcosu. Takto vedená trasa však není podle ochránců přírody vůbec optimální.


Doporučit tento článek přátelům na FacebookuSdílet na Facebooku Poslat známému e-mailem upozornění o tomto článkuUpozornit známého Verze pro tiskTisknout NahoruNahoru

NÁZORY K ČLÁNKU
Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.

Datum: 7.3.2017 07:44
Titulek: Proboha
Autor: Zdeněk
113
Podobný "ochranáře", "památkáře" a další podobnou pakáž by měli kopnout do pozadí...
Reagovat
Datum: 7.3.2017 07:59
Titulek: Re: Proboha
Autor: Občan
46
104
Podobný "Zdeňky" a další podobnou pakáž by měli kopnout do pozadí ...
Reagovat
Datum: 10.3.2017 15:32
Titulek: Re: Proboha
Autor: tytyty
65
tebe by tam měli nakopat
Reagovat
Datum: 7.3.2017 10:31
Titulek: Obchvat Bludov vs. Šumperk
Autor: Tomáš
70
Myslím že obchvat je nutná věc,
která by určitě pomohla jak obci Bludov tak i Městu Šumperk vč. okolních obcí.
Osobně dojíždím za prací každý den ze Šumperka přes obec Bludov, je to opravdu otřes a hrůza, Bludov je ucpaný od jednoho konce na druhý a obyvatelé této obce jsou opravdu chudáci, když každý den musí dýchat výfukové zplodiny a riskovat jestli je něco někde nesestřelí.

Obchvat je nezbytná věc která pomůže jak obyvatelům tak i samotným řidičům, o časové úspoře nemluvě.

To že se vždy když je někde potřeba vybudovat podobná stavba, objeví pár tupých zelených hlav, kteří se snaží bojkotovat záměr dobré věci svědčí jen o tom že podobní lidí nejezdí po takových komunikacích a hlavně nemají na podobných pracovních pozicích co dělat !!!

Osobně se už těším na den, kdy začne stavba obchvatu a, hlavně na den kdy bude otevřen a zprovozněn, snad to nebude trvat dlouho a budu si konečně moc vychutnat lepší a bezpečný pocit z jízdy vozem.
Reagovat
Datum: 9.3.2017 08:12
Titulek: Obchvat Bludov vs. Šumperk
Autor: laďa
51
Městu Šumperk asi moc nepomůže.
Reagovat
Datum: 10.3.2017 16:52
Titulek: Re: Obchvat Bludov vs. Šumperk
Autor: Abraxaks
35
Pomůže, ten obchvat bude pokračovat dál kolem Šumperka.
Ještě by to chtělo tunel pod Červenohorským sedlem. A kdo říká NE, není ochránce přírody. Kamión co proletí tunelem za 2-3 minuty a nebo kamión, co pojede na plný plyn do kopce asi 15-20 minut?
Reagovat
Datum: 13.3.2017 09:05
Titulek: Re: Obchvat Bludov vs. Šumperk
Autor: Pavel
40
Pamatuji, jak ochránci přírody tehdy napadali výstavbu tunelu, je třeba říci, že spolu se zastupitelstvy Loučné a Bělé. Přesně jak jste napsal, kamion tunelem projede s min škodlivinami za pár minut, přes kopec to přesupí za podstatně delší čas a co spálí nafty na víc. Nějak jsem nepostřehl ochranáře, že by kritizovali několik let trvající rekonstrukci stávající cesty. Že se při té stavbě vymlátilo množství lesa jim nevadilo, tunel ano. Možná ti tzv. ochránci prodávali to vytěžené dřevo.
Reagovat
Datum: 7.3.2017 11:26
Titulek: škoda
Autor: Petr
68
škoda že tu zelení ochránci nebyli už v pravěku. Mohli jsme do dneška bydlet v jeskyních. P.F.
Reagovat
Datum: 7.3.2017 11:36
Titulek: kompromis
Autor: aNONYM
63
Na jedné straně jsou fanatici, kteří někdy silně přehnaně chrání kdejaké křoví, na druhé straně jsou pitomové, kteří by nejraději celou přírodu zabetonovali, protože jim nic neříká a k životu ji nepotřebují. Chápu, že obchvat Bludova je potřeba, budou za něj rádi skoro všichni obyvatelé, snad jen kromě obchodníků. Zároveň bych ale moc nerad přišel o ledňáčka a spol. na třemešských rybnících. Chce to dohodnout kompromis a ne už z principu odmítat vše, co navrhuje protistrana. Blbost lidí ods.re jedině ta příroda.
Reagovat
Datum: 9.3.2017 22:53
Titulek: Re: kompromis
Autor: Ledňáček
28
vyskytuje se i u rybníku u zámku v Bludově!!! Čuměl jsem jak tele na nový vrata!
Reagovat
Datum: 7.3.2017 12:09
Titulek: Obchvat ano!
Autor: Kamil_k4
48
Snad se toho "bludovského" dočkám.....
Obchvat Šumperka....to snad až v dalším století i se Zemanovým kanálem.
Ano,i obchodníci to poznají.....Benzinová pumpa,Klára,Cukrárna,Oranžerie,zemědělská jídelna.....nic jiného zde vlastně není.
Reagovat
Datum: 9.3.2017 22:18
Titulek: Re: Obchvat ano!
Autor: spkspk
42
No pozor! i po vybudování obchvatu se bude jezdit na Olšany a HK.......ta silnice přes bludovský kopec se bude v docela slušné úrovni využívat i potom.
Reagovat
Datum: 10.3.2017 08:01
Titulek: Re: Obchvat ano!
Autor: Kamil_k4
28
Největší provoz je Šumperk - Zábřeh.Bludov si také může osadit značky na omezení třeba 12t nebo 7,5t......

Si zkuste stát na křižovatce u Zámku a sledovat provoz......
Reagovat
Datum: 10.3.2017 08:14
Titulek: Obchvat Chromče
Autor: Kamil_k4
32
Je v plánu i obchvat Chromče od "loučení" s napojením na kruháč u Postřelmova....ale zda to proběhne již teď,nevím.....
Reagovat
Datum: 11.3.2017 05:28
Titulek: Re: Obchvat Chromče
Autor: Milan Klimeš
65
Spojka mezi silnicí I/44 (Mohelnice) a I/11 (Hradec Králové) od kruháku u Postřelmova kolem Chromče na Loučení se projektuje. Je to o mnoho jednodušší stavba, tak je reálný předpoklad, že se tyto dvě akce potkají a jejich realizace proběhne současně.
Reagovat
Datum: 8.3.2017 20:59
Titulek: Ekologové se obávají, že stavba může přírodě potažmo
Autor: Bludovák
49
Rád bych věděl, kolik ekologů žije u hlavní cesty v Bludově. Pokud by zde někdo z nich bydlel, pochybuji, že by byl někdo proti. A že stavba může přírodě potažmo obyvatelům regionu uškodit?!? Vážně? To že tu dýcháme ten smrad každý den mám jako obyvatelům regionu vůbec neškodí...
Reagovat
Datum: 8.3.2017 21:09
Titulek: Ekoteroristi nic jinýho
Autor: X
51
Reagovat
Datum: 8.3.2017 21:25
Titulek: nejen obchvat
Autor: Michal
46
nejen obchvat Bludova ale i tunel pod Červeňákem mel bejt už dávno v provozu a ne se jen o tom bavit. Už aby to bylo.
Reagovat
Datum: 8.3.2017 22:14
Titulek: fifty fifty
Autor: noap
35
Bohužel v tomto případě mají pravdu obě strany - nivní oblast v okolí Desné u Dol. Studének je oblast s relativně vysokou ekologickou hodnotou a plánovaná komunikace zasáhne významně tento biotop, nicméně v průběhu pořizování dokumentace tu byl prostor činit návrhy a opatření, přičemž i finance na realizaci těchto opatření nejsou až tak překážkou protože EU na to přispěje vždy..... Bohužel skoro ve fázi realizace stavby je již hodně naivní vyvolávat nějaká jednání a odvolávat se na to, že daný spolek v té době neexistoval je trochu úsměvné...... Ovšem stojí za zamyšlení, proč v průběhu zpracování dokumentace nebyly vyvolány ze strany příslušného správního orgánu požadavky na kompenzační opatření např. podchodů pro zvěř apod.
Silnice jsou bezpochyby potřeba - ale jejich plánování, výstavba a konečný výsledek je bohužel v ČR tristní...
Reagovat
Datum: 9.3.2017 06:08
Titulek: Re: fifty fifty
Autor: SUn
40
Úředníci (nebo politici), kteří v první fázi naplánovali, že obchvat povede biotopem Třemešských rybníků by zasloužili pověsit za koule do průvanu. Ale uspokojilo by mě i to, kdyby vrátili svoje výplaty od té doby, co tuhle CHYBU udělali, a táhly "do řiti", aby už nemohli více škodit této společnosti s chráněných úřednických křesel.
Reagovat
Datum: 9.3.2017 06:41
Titulek: Tunel
Autor: ThDr. Matrace
36
Z dlouhodobé perspektívy je nejlepším řešením tunel pod Bludovákem. Nějaký zajížďkový polovičatý obchvat je jen tunel na dotace a ve skutečnosti mnoho nevyřeší, protože v budoucnu zase bude přešaltovaná část aut vadit rozrůstající se zástavbě.

A kolik dopravy si myslíte, že neekonomický obchvat až někam přes Třemešek obchvátí aut, která si budou krátit cestu do Šumperka?

A jak budete obchvacovat Loučnou a Kouty?
Reagovat
Datum: 9.3.2017 07:40
Titulek: Re: Tunel
Autor: Jenda Benda
31
Pár km za hranicemi máte nespočet příkladů, že to jde...http://dialnice.info/gallery/album.php?album_id=147
Reagovat
Datum: 9.3.2017 12:32
Titulek: Re: Tunel
Autor: ThDr. Matrace
23
pěkný hnus. Možná tak pro bezdomovce pod mostem. Přestává mít smysl zde bydlet.

Reagovat
Datum: 9.3.2017 13:35
Titulek: Re: Tunel
Autor: Jenda Benda
30
Nerozumím vám. Mluvíte o tunelu, a když vám ukážu příklad využití tunelů a estakád, tak se vám to nelíbí. Buďto jste troll nebo nevíte, co vlastně chcete!!
https://www.google.cz/search?q=autobahn+alpen+fotos&espv=2&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwih_4rjtsnSAhUD1BoKHYkhDc0QsAQIGA&biw=1680&bih=920#imgrc=_
Reagovat
Datum: 9.3.2017 21:47
Titulek: Re: Estakády betonové
Autor: ThDr. Matrace
32
Alpy mají zcela jiné měřítko než Jeseníky. Betonovými estakádami jesenická údolí zabijete. A to nevratně.
Reagovat
Datum: 10.3.2017 09:25
Titulek: Re: Estakády betonové
Autor: Jenda Benda
26
Souhlasím s tím, že se dopravní stavby nemusí každému líbit. Podle mně ale existuje důležitější faktor. A to, zda místním obyvatelům vadí nebo nevadí množství aut, která jim projíždí pod okny.
Reagovat
Datum: 9.3.2017 07:46
Titulek: Takhle.....
Autor: Kamil_k4
73
Přeložka Petrov nad Desnou - Kouty nad Desnou je projektována v kategorii S 9,5/70 a měří 14,638 km. V roce 2001 zpracoval Mott MacDonald Studii proveditelnosti a účelnosti přeložky silnice I/44, I/45, I/46 a I/57. V prosinci 2012 zpracovalo Urbanistické studio Ostrava "Územní studii řešení přeložky sil. I/44 ve vztahu k protipovodňové ochraně obcí na čece Desné, Velké Losiny", která sloužila k určení optimální polohy dopravního koridoru pro přesložky silnice I/44 a návrhu suchých poldrů. Původní trasa I/44 v kolizi s navrhovanými suchými poldry. Ve studii bylo řešeno 7 variant, ze kterých byla vybrána varianta, která umožní jak vedení přeložky I/44, tak i umístění suchých poldrů u Velkých Losin. Závěry byly zapracovány do změny ZÚR Olomouckého kraje.
Součástí stavby jsou 2 MÚK (Velké Losiny a Loučná), 2 úrovňové křižovatky, 2 okružní křižovatky, 8 mostů na trase, nadjezd, 2 mosty na přeložkách, 2 tunely (850+520 m), přeložky silnic 2x stávající I/44, III/01122 (467 m), III/3697 (983 m), III/4504 a 5 zárubní a opěrných zdí.
Přeložka začíná za MÚK Rapotín se silnicí I/11, kde navazuje na předchozí stavbu. Odtud trasa pokračuje podél VN vedení východně od Terezína. Před mostem přes řeku Desnou je navržena styková křižovatka s prodlouženou silnicí III/3697. Trasa pokračuje po náspu po západním okraji uvažovaného suchého poldru východně od Velkých Losin. Se silnicí III/4504 je navržena MÚK Velké Losiny, kde končí 1. etapa. Přeložka je dále vedena po náspu vpravo podél železniční trati. Jižně od Filipové se trasa odklání od společného vedení s železniční tratí a pokračuje estakádou přes Desnou, silnici III/4504 a Filipovou (522 m). Stavba dále pokračuje východně nad Filipovou. Ločnou trasa míjí východně v tunelu (850 m), za kterým následuje MÚK Loučná. Přeložka pokračuje východně od od Kociánova a Rejhotic. U železniční stanice Kouty nad Desnou je navržen další tunel (520 m), za kterým se trasa napojuje do stapy stávající silnice I/44. Přeložka končí před mostem přes Desnou, kde navazuje na stavbu Červenohorské sedlo-jih.
Realizace je navržena v 2 etapách, a to Petrov - Velké Losiny, hřbitov a Velké Losiny, hřbitov - Kouty pod Desnou.
Reagovat
Datum: 9.3.2017 07:47
Titulek: Zdroj
Autor: Kamil_k4
26
Reagovat
Datum: 9.3.2017 22:26
Titulek: Na tohle nemusim být inženýr
Autor: Jarka
41
Nevím proč, ale stale mi nesedí jedna věc... Obchvat Bludova se ma napojit u Epcosu na kruháč...tady se stále mluví o Třemešskych rybnicich, ktere jsou par km od kruháče. Nevidim problém se stavbou obchvatu Bludova... proč se sakra nepustí do prace a nediskutuji si do aleluja pouze o "pokračování" obchvatu dale smerem na Malin? To snad pochopí každý, kdo videl mapu trasy tohoto obchvatu.
Reagovat
Datum: 10.3.2017 08:07
Titulek: Re: Na tohle nemusim být inženýr
Autor: Jenda Benda
31
Reagovat
Datum: 24.3.2017 12:27
Titulek: Re: Na tohle nemusim být inženýr
Autor: Grifit
23
Já tam žádný rybníky nevidím.
Reagovat
Datum: 10.3.2017 08:08
Titulek: Ano...
Autor: Kamil_k4
61
Obchvat Šumperka bude až v další etapě za 50let,ale ochranáři se probudili již teď......a co teprve až se probudí v Malíně,že si postavili baráky vedle "dálnice",která bude sousedit se zvířecí klinikou.......
Reagovat
Datum: 10.3.2017 10:54
Titulek: Je třeba si uvědomit
Autor: Holota IT
26
že za neobchvaty můžou komunisti. Ti zástavbu a územní plány rozvrtali záměrně tak, aby obchvaty nešly postavit a tím zabrzdili nástup tržního hospodářství. Není to ovšem žádná tragedie, protože zanedlouho budou všichni lidé pracovat z domu a těžopádná automobilová doprava odpadne. Zdá se, že zdejším, kňouralům chybí vhled do budoucnosti. I exekutoři budou dálkově lepit nálepky na vybavení bytu atp., protože každá domácnost a každý kus vybavení bude připojený na internet. Staré fozilie proberte se a myslete perspektivně!!!
Reagovat
Datum: 10.3.2017 11:43
Titulek: Žabky budou žít
Autor: Nána
27
a lidé smradem z aut a na následky havarií na bludováku atp. pochcípají.
Reagovat
Datum: 10.3.2017 12:20
Titulek: Re: Žabky budou žít
Autor: aNONYM
35
Logicky je to OK, žabky auta nepotřebují, narozdíl od nás, takže je v pořádku, že budeme chcípat my, uživatelé těch aut. Žabkám jsou naše auta u pr.ele.
Reagovat
Datum: 10.3.2017 14:34
Titulek: vyjádření MěÚ Šumperk
Autor: MěÚ Šumperk
31
Stavbě obchvatu dalo ministerstvo zelenou


V tisku a internetových diskuzích se objevily informace, že výstavba obchvatu Bludova (silnice I/11 a I/44 v úseku Postřelmov – Rapotín) uškodí lidem i životnímu prostředí. Ministerstvo životního prostředí však vydalo ke stavbě stanovisko k posouzení vlivů provedení záměru na životní prostředí, podle něhož navrhovaná podoba obchvatu splňuje všechny normy a životní prostředí neohrozí. Díky stavbě obchvatu se dopravně uleví řadě přilehlých obcí, řidiči se budou moci vyhnout Bludovskému kopci, na němž se v minulosti stala řada tragických dopravních nehod. Díky výstavbě obchvatu dojde k posílení infrastruktury, což může mít pozitivní vliv na hospodářský rozvoj a zaměstnanost v celém regionu.

Ministerstvo posuzovalo několik variant řešení stavby obchvatu. Z hlediska kvality ovzduší nedojde u žádné z posuzovaných aktivních variant k překročení přípustných limitů. Hluková situace se v případě realizace libovolné aktivní varianty z hlediska většiny obyvatel dotčených měst a obcí zlepší. Žádná z posuzovaných variant nepředpokládá konflikt s nemovitými kulturními památkami a rovněž ve vztahu k sociálně-ekonomickým vlivům na obyvatelstvo dojde v případě realizace libovolné z aktivních variant ke zklidnění center dotčených měst a obcí a snížení všech negativních vlivů plynoucích z dopravní zátěže.
Na 5,6 km dlouhém obchvatu se řidiči pohodlně dostanou čtyřproudovou silnicí ze směru od Mohelnice do Šumperka. Silnice se napojí na obchvat Postřelmova a ústit bude na rondelu u šumperského hřbitova. Výstavba obchvatu je plánována na léta 2018–2020.
http://www.sumperk.cz/cs/obcan/periodicky-tisk/tiskove-zpravy/stavbe-obchvatu-dalo-ministerstvo-zelenou.html
Reagovat
Datum: 12.3.2017 09:36
Titulek: Obchvat
Autor: Josef
18
Takovejch zdůvodnění napíšu za sobotu merák...většinou, ale realizace je trochu jinde, proto mají lidé obavu. Obchvat jako takový nevadí, ale jaká bude skutečnost je ve hvězdách. Viz zvlněné dálnice...sesunuté svahy...atd.
Reagovat
Datum: 12.3.2017 22:05
Titulek: Já tomu moc nerozumím,
Autor: Jiří Skrbek
22
ale jedno tuším možná spolehlivě. Ta příroda tady okolo nás, není naším majetkem, to není majetek lidiček. My všichni tunajší i jiní diskutéři žijeme ve vypůjčeném, my jsme spoluživatelé.
Až my všichni tunajší i jiní diskutéři vrátíme naše vypůjčené životy, tak patrně po nás budou chtít žít další.
Reagovat
Datum: 30.5.2017 12:26
Titulek: Re: Já tomu moc nerozumím,
Autor: Jenda Benda
24
Paradoxem je, že stačí pár let a za přírodu, hodnou ochrany, se považují i díla vytvořená člověkem (rybníky, zatopené lomy, pískovny ap.). Jestli to tak půjde dál, tak mám obavu o osud elektrárny na Dlouhých Stráních :-)
Reagovat
Datum: 27.5.2017 16:17
Titulek: Vznik silničního obchvatu přes Třemešské rybníky.
Autor: Tara Gajdoštinová
20
Prosím je možné nám ukázat jak vypadá přesný plán? Nesimpatizuji s ochranáři přírody, ale jde o to, že jedněm hluk uberete a druhým ho přidáte. To potom znamená, že touto zónou už se nebudou moci tak snadno jako je tomu teď procházet lidé, když si budou chtít udělat pěknou procházku. Často tam potkávám maminky s malými dětmi a kočárky. Tak by mě zajímalo jak to potom tihle lidé budou dělat potom, když jim to tam zastavíte rychlostní komunikací? Ono totiž tady zase takových zón na kterých mohou občané najít svůj klid mnoho není. Byla bych ráda, kdyby se nad mým článkem mohla alespoň šumperská radnice zamyslet, protože Olomouc to neudělá. To je mi zcela. Tím nechci, ale říct aby se nic nestavělo neboť vím, že je nutné s tímto taky něco udělat. Jen by to chtělo zkusit hledat jiné řešení. Děkuji za pochopení.
Reagovat
Datum: 28.5.2017 19:34
Titulek: Re: Vznik silničního obchvatu přes Třemešské rybníky.
Autor: Hi HI
42
Řešení byly tři a až to půjde přes ty tvé rybníky (ono to půjde kolem). Dá se polemizovat o tom že tam chodí nějaký maminky s kočárky https://www.youtube.com/watch?v=g8TZF_BCqUY a než tohle (letos ani nekopli a měli) bude pokračovat od TDK. Tak budem dávno prdět do hlíny jestli to vůbec bude realizováno
Reagovat
Datum: 28.5.2017 19:36
Titulek: Re: Vznik silničního obchvatu přes Třemešské rybníky.
Autor: Hi HI
35
Reagovat
Datum: 30.5.2017 11:20
Titulek: Re: Vznik silničního obchvatu přes Třemešské rybníky.
Autor: X
36
Použij mozek a klikej na odkazy tady uvedené :-)
http://www.dalnice-silnice.cz/mapy/44-Moh-Sump-14.pdf
Reagovat

NA KONCERT ZADARMO


Hrajte s REJEM o pět vstupenek na společný koncert kapel UDG, O5 a RADEČEK a písničkáře POKÁČE, který se uskuteční v pátek 1. prosince v zábřežském kulturáku. Stačí, když pošlete správnou odpověď na soutěžní otázku a budete mít špetku štěstí při losování. Příští týden zveřejníme jména pěti šťastlivců, kteří půjdou na koncert zadarmo.

Soutěžní otázka:

Jak se jmenuje společné turné UDG, O5 a Radeček a Pokáče?

A) Kamarádi tour
B) Rivalové tour
C) Parťáci na turné

Odpovědi posílejte do čtvrtka jako SMS ve tvaru ODPOVĚĎ, JMÉNO, BYDLIŠTĚ na číslo 605 854 541. (Cena jedné SMS odpovídá standardní textové zprávě dle ceníku vašeho tarifu.)

VYHODNOCENÍ

Vstupenku na nový film MILADA, který promítá kino OKO v Šumperku 27. listopadu, vyhráli Šárka Siblová ze Šumperka, Vilma Sadilová z Libiny a Renda Šmíd z Kolšova.
Blahopřejeme! Výhra na vás čeká v pokladně kina.