ZPRÁVY

Město nehrálo fér, zlobí se lidé

14. července 2014, 18:00, Jaroslav Kropáč
Město nehrálo fér, zlobí se lidé Šumperk - Pořádně naštvaní jsou obyvatelé domu číslo 20 ve Starobranské ulici v Šumperku. A není se čemu divit, přímo před okny jim totiž vyrostl obří kolos budoucího hotelu a restaurace. Zoufalé sousedy přitom nikdo o stavbě neinformoval, natož aby vyžadoval jejich souhlas. Ten dala investorovi radnice.

 „Dříve jsem se z okna dívala rovnou na klášterní kostel. Teď koukám do zdi. Asi si dovedete představit, jaký je to pocit. Někteří lidé tady bydlí třináct let a za tu dobu se jich nikdo neptal, zda se stavbou hotelu souhlasí,“ hořekuje nad prudkým zhoršením kvality svého bydlení Ivana Křenková. Zlostné reakce jsou slyšet i z úst jejích sousedů. „Je to sprosťárna. Když si chcete postavit skleník, abyste měli povolení od všech lidí kolem. Tady ho od nás nikdo nechtěl,“ dodává starší a pořádně naštvaný muž.
Další problémy dělá obyvatelům domu rámus a prach ze stavebních strojů. „A co víc, kvůli stavbě nám přímo pod okna přesunuli kontejnery s odpadem, ze kterých je cítit zápach,“ dodává Křenková.

Radnice: vše je v mezích zákona

Městský úřad v Šumperku, jehož úředníci stavbu nového hotelu povolili, tvrdí, že její schvalovací proces probíhal přesně v mezích zákona. „V době, kdy se stavba povolovala, patřil dotyčný dům městu. To bylo coby majitel domu o stavbě informováno a nemělo k ní žádné námitky,“ vysvětluje tajemník městského úřadu Petr Holub.

Foto: jak

Stavba nového hotelu nedělá lidem v jeho sousedství žádnou radost.

Nedlouho poté, co město realizaci projektu povolilo, prodalo dům nájemníkům, kteří o chystaném záměru stavby hotelu neměli ani tušení. „Nikdo z radnice nás na to před koupí neupozornil. Je zvláštní, že nám město dvakrát naši žádost o koupi bytu zamítlo a souhlasilo až napotřetí, “ dodává Křenková. Podle zoufalých obyvatelů domu radnice s prodejem zřejmě otálela záměrně, aby stihla investorovi stavbu povolit.

Foto: red

Původně se obyvatelé domu číslo 20 ve Starobranské ulici dívali na historický objekt klášterního kostela. Takto vypadá pohled z jejich oken dnes.


Doporučit tento článek přátelům na FacebookuSdílet na Facebooku Poslat známému e-mailem upozornění o tomto článkuUpozornit známého Verze pro tiskTisknout NahoruNahoru

NÁZORY K ČLÁNKU
Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.

Datum: 14.7.2014 19:50
Titulek: Takové nesmysly
Autor: Karel
88
jsou možné snad jen v ČR a speciálně v Šumperku. V centru města na ploše 18 x 18 metrů u Tuli kavárny má vzniknout zázrak, který město ještě nemá. Byl se tam někdo z těch, kdo o penězích rozhodují podívat? Zase pěkný tunel.
Reagovat
Datum: 14.7.2014 19:58
Titulek: Evropskou dotaci 11,7 milionů korun
Autor: www
66
v roce 2013 přidělila Regionální rada regionu soudržnosti Střední Morava firmě Lyhytcom s.r.o. (založena: 2. března 2012, majitel firmy: Milan Poisl, Petrov nad Desnou 184, PSČ 788 14) na novostavbu penzionu v Radniční ulici.

Milan Poisl v komunálních volbách 2010 kandidoval v Šumperku za NEZ/DEM (NEZÁVISLÍ DEMOKRATÉ a nezávislí kandidáti INTERNET PRO ŠUMPERK ZDARMA).

Kvůli vykutáleným českým investorům Evropská unie rozhodla, že evropské dotace už nepůjdou využít na financování soukromých hotelů a penzionů. Toto ustanovení se týká období 2014 až 2020.

Reagovat
Datum: 15.7.2014 15:22
Titulek: Re: Evropskou dotaci 11,7 milionů korun
Autor: Milan Poisl
77
Pane nebo paní www. U anonyma se toto těžko poznává. Vzhledem k tomu, že nemáte odvahu se podepsat pod tyto polopravdy a lži, chtěl bych vše co jste napsal/a o mé osobě uvést na pravou míru.
Co se týče dotací od Regionální rady, byla sice schválena pro první kolo, ale nebyla přidělena a posléze byla zamítnuta. Takže Vaše první informace je lživá.
Co se týče mojí kandidatury v komunálních volbách, mohu jen uvést, že tato uskupení nemá žádného zastoupení v orgánech města, tudíš Vaše podstrčená myšlenka o nějaké konspiraci na úrovni politiky a dotací je zcela lichá. Přičemž to, co Vy nazýváte vykutélenými investory, se mě vůbec netýká.
Dále jen na okraj, v Petrově nad Desnou již několik let nebydlím. Takže pokud tu prezentujete nějaké informace tak pro příště si je také nechejte ověřit. A jedna rada pro Vás, když už něco vyčtete na internetu, tak to ještě neznamená, že je to 100% pravda. Ale to asi dobře víte, jinak by jste se pod svoje řádky bez obav podepsal/a.
Reagovat
Datum: 15.7.2014 22:07
Titulek: Vážený pane Poisle,
Autor: www
77
přijměte, prosím, mou upřímnou omluvu za mylné a nepravdivé informace, čerpala jsem je z novinového článku. Ať se daří Vám i Vašemu hotelu, hodně štěstí.
Reagovat
Datum: 16.7.2014 07:58
Titulek: Re: Vážený pane Poisle,
Autor: Milan Poisl
79
Každý se může mýlit. Oceňuji, že dokážete přiznat chybu, čehož si vážím a Vaši omluvu přijímám.
Reagovat
Datum: 14.7.2014 20:06
Titulek: Letos v únoru
Autor: Anonym
77
se dražil šumperský hotel Hansa, dražil Ex.úřad Judr. Dohnala Jeseník, asi se jim moc dobře nevedlo.
Pak hotel Diana ve Velkých Losinách byl zavřený dlouhou dobu.

Reagovat
Datum: 14.7.2014 21:02
Titulek: Re: Letos v únoru
Autor: Anonym
81
Hanzu prý koupil člověk nastrčený od Kutala.
Reagovat
Datum: 17.7.2014 10:43
Titulek: Re: Letos v únoru
Autor: fox
74
určitě ne,vazby Pana K. k této nemovitosti byly dávno ukončeny.
Reagovat
Datum: 17.7.2014 10:41
Titulek: Re: Letos v únoru
Autor: fox
72
určitě ne,vazby pana K.jsou dávno minulost,navíc exekutorské úřady,které Hansu dražily jsou 3....
Reagovat
Datum: 14.7.2014 22:06
Titulek: Tak nevím.....
Autor: Josef
90
Je mi divné že už mnoho let tu šumperáci naříkají jak to mají ve spoustě věcí špatné.(snažím se to vyjádřit slušně) No je s podivem že pořád volí zastupitele pro které pak nemají jméno. Co jste si zvolili to přece máte. Nebo Vám je tam někdo dosadil násilím?
Reagovat
Datum: 15.7.2014 08:24
Titulek: překvapení
Autor: Michaela
83
Radnice chrlí jedno nepřijemné překvapení za druhým na vzdory zájmům a spokojenosti svých občanů, z jejichž daní žijí. Dalším zářným příkladem je cyklotrasa, resp. část, která byla schválena až dodatečně a majitelům přilehlých nemovitostí se neobtěžovala tuto skutečnost o budoucí stavbě oznámit, natož s nimi něco prodiskutovat. Bohužel... Šumperk je za svými "hranicemi" velice dobře a nechvalně znám ignorantským a nevstřícným přístupem radnice k obyvatelům.
Reagovat
Datum: 15.7.2014 10:24
Titulek: Neustále si někdo stěžuje
Autor: Mirek
90
Podívejme se na celou situaci objektivně. Pokud chtějí majitelé nemovitostí hezký výhled, ať se prosím odstěhují někde na okraj vesnice, kde bude krásných výhledů až až. A toho klidu co tam bude. Přímo v centru města jim toto nikdo nikdy nezaručí, takže prostě s výstavbou musí počítat. pokud ne dnes, tak třeba za dalších pár let. Ráz města se bude měnit vždy, protože budoucí investoři zde prostě investovat chtějí a místní obyvatelé s tím počítat musí. Tak to prostě je. Rozhodně fandím všem investorům a radnici také.
Projděte si Šumperk a projděte si jiná města. Stačí hned vedle do Mohelnice, Zábřehu nebo Jeseníku a zjistíte, jak je naše město opravdu krásné.
Reagovat
Datum: 15.7.2014 10:41
Titulek: Re: Neustále si někdo stěžuje
Autor: aNONYM
81
No nevím, na okraji vesnice může být kdykoliv postavena spalovna, nějaká zemědělská (smradlavá) stavba apod. Takže to vaše doporučení mi až tak nesedí.
Reagovat
Datum: 15.7.2014 11:28
Titulek: Re: Neustále si někdo stěžuje
Autor: Mirek
34
Kupte si třeba 10 000 m2 a vedle vám nikdo nic nepostaví. Leda mu to posvětíte. Ve městě asi nic takového neseženete. Pokud nepomůže toto, tak pak už ani svěcená voda. Rozhodně je mi ale jasné, že rejpalové si vždycky něco najdou. A šup šup do mě.
Reagovat
Datum: 15.7.2014 12:52
Titulek: Re: Neustále si někdo stěžuje
Autor: aNONYM
80
Klídek, já jen napsal, že váš argument nesedí a vy jste mi to nevyvrátil.
Reagovat
Datum: 15.7.2014 13:24
Titulek: Re: Neustále si někdo stěžuje
Autor: Mirek
83
Přečtěte si příspěvek, který jsem vložil po vás. Vyvrátil.
Reagovat
Datum: 15.7.2014 18:03
Titulek: Re: Neustále si někdo stěžuje
Autor: aNONYM
93
Oba víme, že ne ;-)
Reagovat
Datum: 17.7.2014 15:47
Titulek: Re: Neustále si někdo stěžuje
Autor: Hogo Fogo
85
aNONYME ty jsi demagog! Borec z tebe udělal blba ale ty budeš furt valit to svoje. nene - jojo - nene - jojo
jak idiot na písku
a rozšlapej jim všem bábovičky
a pak to utíkej bonznout mamince jak jsou všichni zlí, že ty jsi nejchytřejší
a utři si nos

;o)
Reagovat
Datum: 17.7.2014 17:43
Titulek: Re: Neustále si někdo stěžuje
Autor: aNONYM
90
Co to meleš? On mi tvrdil, že na kraji vesnice se to nemůže stát a já napsal, že i tam se stavět může, což pak vlastně sám uznal, protože přidal podmínku, že si musím koupit okolní pozemky. Ty si raději dál válej kočičince na písku, když neumíš používat obsah kebule ;-)
Reagovat
Datum: 15.7.2014 16:11
Titulek: Re: Neustále si někdo stěžuje
Autor: miloš zbránek
81
Ona ta argumentace v článku směřovala jinam, alespoň já to tak pochopil. Město prodalo nájemníkům své byty v domě, jehož bylo majitelem. Jako majitel bylo účastníkem stavebního řízení o povolení stavby hotelu, se stavbou souhlasilo. Skutečnost, že bude vedle prodávaných bytů postaven hotel ovšem nesdělilo kupujícím. Kdyby se chovalo fér, mohlo by dojít k tomu, že kupující by byty nekoupili nebo by za ně nedali takovou cenu. Případně mohlo byty prodat tak, aby noví majitelé již byli účastníky stavebního řízení a mohli vznášet své námitky.
Reagovat
Datum: 17.7.2014 07:41
Titulek: to máš komu fandit,
Autor: Jana
82
co zatím pro město udělali? Na papíře je od roku 1993 rychlostní komunikace, která by sem přivedla práci pro lidi, kteří se flákají nebo se válí na pracáku. Co ti které jmenuješ, udělali pro to, aby se to realizovalo? A krásné město? Přísloví říká: "Z krásné mísy se nenajíš, když je prázdná!"
Reagovat
Datum: 17.7.2014 08:18
Titulek: Re: to máš komu fandit,
Autor: PK
83
Podívejte se do jiných měst a srovnejte s Šumperkem. Máme se tu v tomto srovnání docela dobře. I kdyby město vedl kdovíkdo, tak například ta rychlostní komunikace závisí na tolika dalších vlivech a součinnosti dalších lidí, že to není úkol, který by mohlo vyřešit jedno zastupitelstva/rada/starosta. Například výkupy pozemků - kdo je nechtěl prodat, kdo se tak dlouho bránil prodeji, kdo je jako advokát zastupoval...??? S tím nehne leckdy ani ministr nebo celá vláda. A najíst se? Kolik je tu skutečně schopných lidí ochotných tvrdě a spolehlivě pracovat? Moje zkušenost se zaměstnanci je bohužel dost negativní - neloajální, líní, neschopní, atd. Ale to platí i o řadě zaměstnavatelů. To je taky úkol pro město - převychovat tyto lidi? Dosti nereálné...
Reagovat
Datum: 17.7.2014 14:39
Titulek: Re: Neustále si někdo stěžuje
Autor: Josef Vrba
69
Pane "Mirku"! Podívejme se opravdu objektivně! Vyperte si sami své špinavé prádlo v Šumperku a nezatahujte do toho Mohelnici!





Reagovat
Datum: 17.7.2014 15:51
Titulek: Re: Neustále si někdo stěžuje
Autor: GOGO
83
Mirek Mohelnici ukazoval jako ten NEJHORŠÍ PŘÍKLAD ze všech možných!
Nic horšího než Mohelnice s Hamplovou, Jeřábkovou, Miketou a jim podobnými neexistuje!
Takže dobře ti tak Vrbo!
Hamplovou s Miketou na tebe!
Reagovat
Datum: 15.7.2014 10:52
Titulek: komu není rady, tomu není pomoci
Autor: Dušan Masár
105
Jaký pán, taký krám. Volili jste Brože a jeho družinu? Zde jsou následky.
Uvědomte si, že voliči jsou to poslední, co pány na radnici zajímá.
Reagovat
Datum: 15.7.2014 11:12
Titulek: Vše je jen otázkou pohledu.
Autor: K+K
84
Pane Kropáč, jsme velice rádi my obyvatelé města, že Rodina drží při sobě. Jinak není možné napsat takový nesmysl o tom, že paní Křenková nemá výhled na Kostel. Asi jste všichni zapomněli, kdo ten kostel nechal opravit aby se na něho dalo dívat. Sláva Městu. Paní Křenková nebuďte labužnice Vám nestačí krásný výhled na zeleň naproti Kinu Svět? Co by zato někteří obyvatelé v centru měst dali. Není nad to být skromný. Pane Kropáč, příště foťák více doleva, papír snese všechno. A Vy paní Křenková, až budete stát čelem k oknu, s vyhlídkou ven, se se prosím otočte nepatrně doleva, hned se Vám bude zdát svět veselejší.
Reagovat
Datum: 15.7.2014 12:51
Titulek: Re: Vše je jen otázkou pohledu.
Autor: aNONYM
80
A víte, káčka, že čeština má pátý pád?
Reagovat
Datum: 15.7.2014 13:45
Titulek: Re: Vše je jen otázkou pohledu.
Autor: K+K
74
Samozřejmě to víme pane aNONYMe. Ale rozhodli jsme se pana Kropáč neskloňovat. Ale co jinak pane aNONYMe, co říkáte na článek? To Vás asi nezajímá?
Reagovat
Datum: 15.7.2014 14:15
Titulek: Re: Vše je jen otázkou pohledu.
Autor: Šumperák
96
Vážený K+K (aka anonyme), nemůžu se zbavit pocitu, že jste snad přimo majitel stavby, nebo někdo blízký. Článek jste asi četl, ale evidentně nad ním moc nepřemýšlel. V prvním plánu se tam píše o výhledu na kostel, co je ale důležité, je to že každý byt v tom domě touto stavbou přišel o velkou část své tržní hodnoty. Kdyby město ty byty chtělo prodat teď muselo by jít hodně pod původní cenu pokud by je vůbec někdo chtěl koupit. To, že o tom kupujíci neinformovalo je podvodné jednání (uvedení kupujících v omyl). Tato skutečnost a s tím souvisejicí načasování prodeje je buď velmi velká náhoda, spíš ale do očí bijící zločin, pokud mám být slušný. A tohle všechno nemá vůbec nic společneho s tím, jestli mají nájemníci a majitele byt v centru města počítat s developerskými projekty a výstavbou v centru. To je na jinou debatu.
Reagovat
Datum: 15.7.2014 16:00
Titulek: Re: Vše je jen otázkou pohledu.
Autor: Milan Poisl
76
Pane Šumperáku, nevím kdo je K+K a také nevím kdo jste Vy, ale jak jsem tu již jednou napsal, stavební povolení na dům bylo vydáno v roce 2008 nevím, kdy kupovali vlastníci domu Starobranská 249/20 své byty, ale z toho co je uvedeno v předmětném článku usuzuji, že později. Z toho plyne, že o stavbě museli již v době koupě vědět. Mimo jiné, v místě stavby již dříve dům stával, proto se zde prováděl také archeologický průzkum, který to potvrdil. Je tedy zcela zřejmé, že tento prostor byl připraven pro novou výstavbu. Ke koupi bytů nynější vlastníky nikdo nenutil, a informace o místě a stavu, či jiných aspektech si každý musí ověřit ve vlastní režii. Už jste někdy viděl nějakého prodejce, který by prodával svoje zboží, tak že by Vám popsal jeho vady, rizika a nevýhody? Podle Vás jsou všichni kdo něco kdy prodali podvodníci, dle Vašich slov "do očí bijící zločinci?"
Reagovat
Datum: 15.7.2014 16:48
Titulek: Re: Vše je jen otázkou pohledu.
Autor: Šumperák
108
Díky za vysvětlení. Trochu s vámi souhlasím, že si majitele bytů měli před koupí informace zjistit a že mohli s novou výstavbou na tomto místě počítat (i když asi nikdo nepočítal s tím, že to bude taková ohyzdnost a ještě tak moc předsunutá.) To, že se prodej bytů údajně vlekl dlouhé roky a najednou po tom, co vám město schválilo stavbu to šlo, je to oč tu běží. Neznám vás a tak počítám, že s tímhle nemáte nic společného (i když spousta zde diskutujících naznačuje opak).
Nynější majitelé prostě bohužel naletěli na tuto "fintu" města, kterou jsem nazval podvodné jednání a podle mě to podvodné jednaní prostě je. Takhle se přece chovají prodejce vysavačů (moderně se jim říká "šmejdi"), ale nemělo by se tak chovat město.
Jinak jsem rád, že jste svoji stavbu v kontextu stavajících bytů nazval jako "vadu, riziko a nevýhodu". Vypadá to, že si tu v diskuzi začínáme všichni rozumět :)
Reagovat
Datum: 15.7.2014 16:59
Titulek: Re: Vše je jen otázkou pohledu.
Autor: Milan Poisl
79
Vážený, poněkud překrucujete moje vyjádření. Stavbu jsem nenazval vadou nebo rizikem. Mluvil jsem o tom, že pokud cokoli kupujete, je na Vás, aby jste si zjistil vše co se prodávané věci týče. Pokud si to nezjistíte, je to Vaše chyba. Pokud si to zjistíte, je jen na Vás zda akceptujete nabízenou cenu. Toť vše.
Reagovat
Datum: 15.7.2014 17:15
Titulek: Re: Vše je jen otázkou pohledu.
Autor: Šumperák
85
Opravdu mě nenapadá o jaké jiné "vadě" jste mohl v předchozím příspěvku psát, ale asi jste to myslel jinak, ok.
Nicméně pokud jste si všiml, já nijak nehaním vaše aktivity, nýbrž postup města. Co začíná být zvláštní, je vaše urputná snaha tento postup bránit. Čtenářům tohle může pomoct udělat si na celou věc správný pohled.
Reagovat
Datum: 15.7.2014 18:07
Titulek: Re: Vše je jen otázkou pohledu.
Autor: Milan Poisl
69
Omlouvám se, ale nevím co máte na mysli. Zda postup města ve věci prodeje bytů, nebo postup stavebního úřadu ve věci vyřízení stavebního povolení? Je nutno si uvědomit, že to jsou dvě odlišné věci. Stavební povolení na výstavbu čehokoli zajišťuje Odbor výstavby, který vykonává státní správu v přenesené působnosti dle zákona. Zatímco Město plní své úkoly prostřednictvím svých orgánů, kterými jsou volení zástupci, kteří vykonávají svá práva a povinnosti, tak jak jsou uvedeny v zákoně o obcích. Takže se zde jedná o dva různé nezávislé orgány, kdy každý pracuje podle jiného zákona.
Reagovat
Datum: 15.7.2014 18:03
Titulek: Re: Vše je jen otázkou pohledu.
Autor: Anonym
79
Jakou "fintu města" ježišmarjá, vy jste se asi úplně zbláznili!
Reagovat
Datum: 15.7.2014 14:58
Titulek: Re: Vše je jen otázkou pohledu.
Autor: N-N
89
K+K to je trochu nemístný příspěvek nemyslíte? Leda, že byste chtěli strhnout pozornost jiným směrem, než je skutečný problém - tedy podvod... Máte na tom svůj podíl?
Reagovat
Datum: 15.7.2014 11:33
Titulek: Pouze přemýšlet
Autor: Pavel
92
Vždy když jsem šel kolem prázdné parcely, tak jsem si říkal, jaký je to luxus, že je stále prázdná. Nebydlím tam, ale bylo mi jasné, že se časem najde investor, který této příležitosti využije a nějakou budovu na místě postaví. Rozumný člověk, který alespoň trošku přemýšlí, přišel by na to sám. To se ale asi majitelů bytů netýká.
Reagovat
Datum: 15.7.2014 13:17
Titulek: Kroutíte logiku
Autor: Míla
79
Pavle, vaše logika má logika, ale jen do chvíle, kdy začnete uvažovat nad tím, jestli mohli nájemníci předpokládat, že novostavba bude předsunutá o 3 metry, to nadělalo paseku, zakrylo výhled, vzalo světlo ze západní strany, to je problém..
Reagovat
Datum: 15.7.2014 13:27
Titulek: Re: Kroutíte logiku
Autor: Mirek
55
Předpokládat to jistě lze. Stačí se podívat do katastru nemovitostí, ve kterém člověk zjistí rozsah stavební parcely. Opravdu se mi zdá, že tady byla ta pravděpodobnost hodně velká. Prázdné stavební místo na rušné zóně, v sousedství pěší zóny. Co více si přát pro tuto vokomerční výstavbu.
Reagovat
Datum: 15.7.2014 14:17
Titulek: Re: Pouze přemýšlet
Autor: Anonym
78
Budova trčí až k chodníku.
Reagovat
Datum: 15.7.2014 20:03
Titulek: Re: Pouze přemýšlet
Autor: Mirek
71
Do chodníku trčí 99 procent budov v centru města. Asi by je měl někdo všechny zbourat, že?
Reagovat
Datum: 15.7.2014 12:48
Titulek: To koukáte...
Autor: Adam
93
Paní Křenková,
Píše Vám obyvatel z ulice Na hradbách. Nabízím Vám výměnu bytu, když jste
nespokojená s výhledem na zeleň. Byl jsem se podívat na místě samém, pod
Vašimi okny a mohu konstatovat, že malý kousek rohu budoucího hotelu by mi
nevadil. Ale ten krásný výhled na zeleň bych opravdu bral. Pohled z mého
bytu by Vás jistě uchvátil, když ráda výhled na zdi. Měla by jste tu
skvělou zeď pouze 3 metry vzdálenou, takže si můžete všímat i detailů.
Pane Kropáč, velice Vás prosím o zprostředkování výměny bytu paní
nepokojené s mým.
Co se týče zápachu z odpadkových kontejnerů, na který si paní Křenková
stěžujete, tak pokud stály na cizím pozemku, tak Vám to nevadilo. Navrhuji
Vám paní Křenková, aby jste na příště do těchto kontejnerů na odpad, nic
nevhazovala a odvážela si toto na skládku do Rapotína. Tím by jste mohla
sama přispět do vínku čistoty města na místo Vaší kritiky.
Reagovat
Datum: 15.7.2014 14:42
Titulek: Re: To koukáte...
Autor: Nebolsevik
60
A vy ste kdo, ze si chcete s pani menit byt?? Doba kdy meli vsichni pracujici narok na stejne dobry byt nastesti skoncila. Takovi jako vy by ji chteli zpet, ze??
Reagovat
Datum: 15.7.2014 14:48
Titulek: Re: To koukáte...
Autor: Petr
84
to Nebolsevik: LIKE
Reagovat
Datum: 15.7.2014 16:48
Titulek: Tohle není téma článku
Autor: Honza
90
Adame nechápete to, nepíše se o tom, jestli je současné bydlení dobré nebo ne jestli mají výhled na zeleň a stačí to a klášterní kostel byl luxus navíc. Článek je o tom, že město povolilo stavbu a pak teprve byty honem prodalo a nájemníkům neřeklo, že před nedávnem povolili stavbu velké budovy, která jim zadrží většinu světla. Nájemníci si koupili bytu určitého standardu, který byl už při prodeji do budoucna snížen, světlo je zásadní pro kvalitu bydlení!!!!
Reagovat
Datum: 16.7.2014 08:33
Titulek: Re: To koukáte...
Autor: Petr K.
84
Ukázka městské kultury. Mezi smradlavými kontejnery, musí projít každý,kdo chce jít průchodem do centra města (tedy i turisté). Že by nová trasa "Malé Vídně" ? A pane Adame, vám by fakt nevadilo, kdyby na váš pozemek postavili kontejnery, nebo jste jen takový nepřející člověk?
Reagovat
Datum: 16.7.2014 14:31
Titulek: Re: To koukáte...
Autor: Janda
69
Ty kontejnery na tom chodníku jsou vážně hrozné, denně chodím okolo na oběd a ten pohled je opravdu hrozný, divím se, že to na radnici nikomu nevadí, k čemu si tam ty lidi asi platíme...
Reagovat
Datum: 15.7.2014 14:06
Titulek: Koukám,
Autor: ada
85
nejenže je hotel předimenzovaný a už teď hyzdí památkovou zónu, ale Poisl evidentně nemá SOUHLAS SOUSEDŮ. Takže jak mohl získat stavební povolení od Odboru výstavby Městského úřadu Šumperk, na MěÚ Šumperk neznají zákony? Konkrétně Ivana Dirbáková, vedoucí oddělení stavebního řízení a stavebních přestupků, madam Dirbáková by měla rychle z úřadu vyfičet.
Reagovat
Datum: 15.7.2014 15:37
Titulek: Re: Koukám,
Autor: Milan Poisl
72
Paní nebo snad pane ado, protože ve svém příspěvku používáte moje jméno, nezbývá mi nic jiného než na toto reagovat. A pokud si za svými názory stojíte, tak se prosím podepište.
Jistě jste odborníkem v oblasti stavebního práva, tak mě prosím poučte o tom co znamená "evidentní souhlas sousedů", když to na Stavebním odboru nevědí. Zřejmě máte informace, které já nemám. Byl bych rád kdyby jste toto oficiálně doložil/a.
Každopádně Vás mohu ujistit, že stavební řízení proběhlo v souladu se zákonem včetně všech souhlasů a povolení. To to stavební povolení bylo vydáno již počátkem roku 2008, a je samozřejmě ze zákona zveřejňováno. Každý tedy mohl své připomínky v zákonných lhůtách uplatnit.
Pokud tedy nedoložíte svá tvrzení důkazem, je na místě se paní Ing. Ivaně Dirbákové omluvit. I když od anonyma toto očekávat nelze. Dokáže pouze škodit, závidět, pomlouvat a nadávat.
Reagovat
Datum: 15.7.2014 19:41
Titulek: Re: Koukám,
Autor: Anonym
75
Pan Poisle: stavební povolení platí 2 roky od data nabytí právní moci ("stavební povolení pozbývá platnosti, jestliže stavba nebyla zahájena do 2 let ode dne, kdy nabylo právní moci"), ve vašem případě tedy platilo od počátku roku 2008 do počátku roku 2010. Stavbu jste ale zahájil až v roce 2014. Dobu platnosti stavebního povolení Vám tedy šumperský stavební úřad musel na Vaši odůvodněnou žádost DVAKRÁT prodlužovat (v roce 2010 a v roce 2012). Souhlas souseda jste tak získal v roce 2007 nebo počátkem roku 2008 pouze od bývalého vlastníka domu (město Šumperk), město Šumperk ovšem dům v roce 2008 prodalo současným vlastníkům. Ty jste podle stavebního zákona, jak uvádějí, neinformoval, ani nebyli účastníky stavebního řízení a stavební úřad je zcela opomenul DVAKRÁT při prodloužení doby platnosti Vašeho stavebního povolení (2010 a 2012).
Reagovat
Datum: 15.7.2014 20:02
Titulek: Re: Koukám,
Autor: Mirek
96
Při prodlužování lhůty už se k ničemu sousedi nevyjadřují. Stavební povolení je vydáno a jde pouze o prodloužení lhůty. Po tom sousedům už nic není.
Reagovat
Datum: 15.7.2014 16:49
Titulek: Náhoda nebo podvod ?
Autor: Jan
76
Tak to vypadá, že máme jasno ..... Stavební povolení bylo vydáno na začátku roku 2008 a město nabídlo byty k odprodeji ke konci roku 2008, to je mi ale náhoda ! A krabice od bot se plní....
Reagovat
Datum: 15.7.2014 18:51
Titulek: Udělejme už přítrž vší té nekonstruktivní a brutální kritice !
Autor: Kandidátka
66
Musím velmi ostře vystoupit na obranu vedení šumperské radnice a jeho pracovníků. Jednoznačně říkám, že naše město je vedeno spolehlivým a vědomostně výtečně vybaveným managementem, který nám dlouhodobě závidí i řada mnohem větších měst. Všem zde neustále vykřikujícím rádobykritikům posílám jasný vzkaz - seberte se a vystěhujte se! My, na šumperských úřadech, nemáme zájem neustále něco zbytečně vysvětlovat a kdybych byla hodně uštěpačná, tak prohlásím, že by tito kritikové a buřiči měli být identifikováni a osobně bych jim předala dekrety, aby do 24 hodin opustili hranice města. Klidně jim nechám přistavit i námi zaplacené stěhovací vozy a se slovy "MARSCH" bych je vyprovodila. A pokud si myslíte, že je toto pouze názor jednotlivce, tedy můj, ujišťuji, že takto se na naše neustále něco zpochybňující spoluobčany dívá více lidí z veřejné a státní správy.
A nepřeji si, aby z mého příspěvku vznikla další odpudivá polemika. Sama chci kandidovat do vedení radnice a věřím, že budu moci řadu i někdy problematických věcí aktivně a účinně řešit.
Reagovat
Datum: 15.7.2014 19:18
Titulek: Re: Udělejme už přítrž vší té nekonstruktivní a brutální
Autor: Templ
96
Humor nebo provokace?
Reagovat
Datum: 15.7.2014 20:08
Titulek: Re: Udělejme už přítrž vší té nekonstruktivní a brutální
Autor: Anonym
104
To musí být provokace, takhle hloupej snad nikdo není. I tak je stejně nejvtipnější obrat "námi zaplacené stěhovací vozy". Kdo je "námi"? Lidi na radnici? Lidi kteří je volí? Lidi kteří lidi ve veřejné správě platí a komu se mají zodpovídat?
Reagovat
Datum: 15.7.2014 20:23
Titulek: Re: Udělejme už přítrž vší té nekonstruktivní a brutální
Autor: Smyl Flek z Nohavic
85
Ty, já bych jí i věřil, že to myslela úplně vážně.
Reagovat
Datum: 15.7.2014 21:15
Titulek: Re: Udělejme už přítrž vší té nekonstruktivní a
Autor: Anonym
82
Musím velmi ostře vystoupit na obranu vedení šumperské radnice a jeho pracovníků. Jednoznačně říkám, že naše město je vedeno spolehlivým a vědomostně výtečně vybaveným managementem, který nám dlouhodobě závidí i řada mnohem větších měst. Všem zde neustále vykřikujícím rádobykritikům posílám jasný vzkaz - seberte se a vystěhujte se! My, na šumperských úřadech, nemáme zájem neustále něco zbytečně vysvětlovat a kdybych byla hodně uštěpačná, tak prohlásím, že by tito kritikové a buřiči měli být identifikováni a osobně bych jim předala dekrety, aby do 24 hodin opustili hranice města. Klidně jim nechám přistavit i námi zaplacené stěhovací vozy a se slovy "MARSCH" bych je vyprovodila. A pokud si myslíte, že je toto pouze názor jednotlivce, tedy můj, ujišťuji, že takto se na naše neustále něco zpochybňující spoluobčany dívá více lidí z veřejné a státní správy.
A nepřeji si, aby z mého příspěvku vznikla další odpudivá polemika. Sama chci kandidovat do vedení radnice a věřím, že budu moci řadu i někdy problematických věcí aktivně a účinně řešit.
Reagovat
Datum: 17.7.2014 08:27
Titulek: Re: Udělejme už přítrž vší té nekonstruktivní a
Autor: Josef
87
MARSCH....nebyl on ten tfůj fótr stára céska sokolovna..., chraň nás všichni svatí před touhle k.rávou
Reagovat
Datum: 21.7.2014 12:47
Titulek: Re: Udělejme už přítrž vší té nekonstruktivní a
Autor: pepaaa
92
Sama chcete kandidovat? Ke korýtku :-) tak jsem zvědav na kandidátku
Reagovat
Datum: 15.7.2014 22:08
Titulek: Bez titulku
Autor: Anonym
87
VŠE JE V MEZÍCH ZÁKONA? Každopádně je v rozporu s dobrými mravy prodat někomu nemovitost a neoznámit mu, že se v její blízkosti bude stavět něco, k čemu dal prodávající souhlas. Není to snad podvod nebo něco podobného?
Reagovat
Datum: 15.7.2014 22:38
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: www
72
Ne, to je právnický oříšek. :-) Zase na druhou stranu, o stavbě penzionu se psalo minulý rok několikrát v místním tisku, v březnu se prováděl archeologický průzkum. Paní Křenková musela vědět, že se na parcele začne stavět, ne, že ne.
Reagovat
Datum: 16.7.2014 18:58
Titulek: Až připravíme tzv. domovské listy, část problémů skončí
Autor: Kandidátka
74
107
Musím reagovat na uštěpačné, až drzé poznámky. Mnoho lidí to naprosto netuší, ale až se znovuobnoví tzv. domovské listy, bude zde prostor pro zákonnou obranu pořádku v našich městech a obcích. A přirozeně - i možnost nechat vystěhovat nespolehlivé živly. Jsem schopna a ochotna přijímat podnětnou a konstruktivní kritiku, ale ne samoúčelné urážky, dehonestaci a verbální útoky od lidí, kteří nic nevědí o veřejné a státní správě a jen a stále kritizují. V mnoha případech je známe. Jsou to doslova známé "firmy". A jednoznačně říkám - ZATOČÍME S NIMI ! Dveře našich úřadů - a to od starosty až po bezmála posledního úředníka jsou všem otevřeny. Jednáme korektně, ale i účelně. A naši práci tu nebudou snižovat nějací budižkničemové a provokatéři. Domovské listy i v tomto pomohou nalézt pořádek a dekretem přikázat vystěhování z pomyslných bran města (naším společným zájmem je vykázání až za hranice okresu). Město, jeho vedení a jeho obyvatelé musí být z hlediska pohledu a vzájemné součinnosti jedna rovnocenná množina a ne partička na jedné straně usilovně pracujících občanů a na druhé straně pokryteckých zrádců a rozvracečů. Pokud nemáš vztah ke svému městu a jeho vedení - odejdi. Pořádek si tu rozhodně uděláme.
Reagovat
Datum: 16.7.2014 19:38
Titulek: Až připravíme tzv. domovské listy, část problémů skončí
Autor: Dušan Masár
89
Ano, jednoznačně, ZATOČÍME S NIMI, celou radnici přestěhujeme na Osíkov.
Reagovat
Datum: 16.7.2014 19:41
Titulek: Re: Až připravíme tzv. domovské listy, část problémů skončí
Autor: Jana
93
No, jestli tohle máme na radnici, tak to mluví za vše....
Reagovat
Datum: 16.7.2014 23:56
Titulek: Re: Až připravíme tzv. domovské listy, část problémů skončí
Autor: aNONYM
76
Dobrý, hned jsem si vzpomněl na doktora Švehlu a jeho příspěvky :-)
Reagovat
Datum: 17.7.2014 07:33
Titulek: Re: Až připravíme tzv. domovské listy, část problémů skončí
Autor: Jana
88
nevím, kdo jsi, ale toto může napsat jen užitečný idiot. Radnice a zastupitelé a vlivní podnikatelé jsou provázání a život lidí, kterými se oháníš, nikoho z nich nezajímá. Šumperk je jedna velká žumpa, nevede tam ani pořádná cesta, aby vzniklo řádné podnikatelské prostředí a lidem bylo líp. Tyto kecy a takový lidé jako, ty jen tento stav jen zakonzervují.
Reagovat
Datum: 17.7.2014 08:41
Titulek: Re: Až připravíme tzv. domovské listy, část problémů skončí
Autor: Josef
57
Pojď se mnou zatočit....nestačím se té aroganci divit. Se koukni kandidátko jak dopadla Temenická ulice. Stromy a keře se vykácely a šup už jsou tam nové, a kde je ta slibovaná cyklostezka, která měla rekonstrukcí vzniknout? Jestli je to ten divný proužek o nestejné šíři ohraničený bílou čarou, tak já jsem radní v Šumperku. Ty tady rozhodně pořádek neuděláš.... Jo a mimochodem, kam by si nás to chtěla vystěhovat?
Reagovat
Datum: 17.7.2014 10:34
Titulek: Re: Až připravíme tzv. domovské listy, část problémů skončí
Autor: Anonym
71
tý jo, je fakt vostrá...
Reagovat
Datum: 16.7.2014 19:10
Titulek: Bez titulku
Autor: no name
67
Pobavilo :-)
Reagovat
Datum: 16.7.2014 19:50
Titulek: Mrzačení města
Autor: Tomáš
111
Prosazení a povolení této stavby je jedním z nejhorších činů současného vedení města, který vejde do historie. Takto zmrzačit město dokázali jenom někteří vlivní minulého režimu, například stavbou odborového domu na Fialově ulici nebo jinými skvosty. Umístit do historického centra takové monstrum je zločin i od projektanta. Snad se jeho jméno dovíme. Dětem hlavně nezapomeňte sdělit, kdo byl starostou a jeho přisluhovači.
Reagovat
Datum: 17.7.2014 10:13
Titulek: Lůza se opět ozvala - budu na to reagovat ve svém volebním
Autor: Kandidátka
86
Zanedlouho předložím (pochopitelně té slušnější městské veřejnosti) svůj volební program. Je v něm jedna docela závažná změna pro celé město - návrh, aby se název města změnil - na nový - PERK. Celou věc jsem konzultovala s řadou odborníků na jazykové i socio-psychologické otázky. Název PERK je mnohem výstižnější, zřetelnější i pro výslovnost občanů s vadami řeči a jeho používání ušetří i náklady spojené s dnešním používáním komplikovaného germanismu Šumperk. Nedávno se v Brně vedla polemika na přejmenování BRNO na KRNO. Zatím nebyl nový model přijat, ale jedna z historických ulic již byla přejmenována na "Starokrněnská". Analogií může být i Budapešť, kde se stejně používá zkrácený název Pešť. Mnou navrhovaná změna názvu města a lépe a doslova briskně znějící PERK byla již nyní pozitivně hodnocena některými významnými osobnostmi. Referendum k této věci dělat nebudeme. Pokud se podaří našemu hnutí prosadit ve volbách, bude to mandát právě pro změnu názvu. Dosah této změny bude ovšem širší - bude to znamenat výměnu některých průkazů a de facto revizi těch, kdož s městem a jeho vedením tak nějak nechtějí být "jedna ruka". Očekávám i některé polemické reakce, ale podle mých stávajících průzkumů mohu tvrdit, že většina městského obyvatelstva je a bude pro tuto změnu a nepřímo i pro prověrku jisté způsobilosti pobytu určitých a vůči nám opozičních jedinců. Vedení města bude zavázáno více vysvětlovat konkrétní kroky v investiční a stavební výstavbě a také poskytne více ochrany těm, kdož generují nová pracovní místa a jsou nositeli nových městských tradic.
Reagovat
Datum: 17.7.2014 11:14
Titulek: Re: Lůza se opět ozvala - budu na to reagovat ve svém
Autor: Rosťa
84
Tý jo, nemá ta hvězdná kandidátka náhodou knír pod nosem ? Někoho mi děsně připomíná
Reagovat
Datum: 17.7.2014 13:36
Titulek: Re: Lůza se opět ozvala - budu na to reagovat ve svém
Autor: Josef
65
...dlouho jsem se tak nepobavil...
Reagovat
Datum: 17.7.2014 14:33
Titulek: Re: Lůza se opět ozvala - budu na to reagovat ve svém
Autor: Smyl Flek z Nohavic
68
Jojo, pryč s germanismy!:-D Já jsem rozhodně pro PERK. Třeba to pak konečně v Perku trošku ožije ;-)
Reagovat
Datum: 16.7.2014 22:00
Titulek: Hotel???
Autor: Helena
119
Přidávám jen můj postřeh. Radniční ulice začíná krásnými domy, které jsou charakteristickým historickým jádrem Šumperka. Nemám nic proti majiteli nemovitosti, která se zde staví. Jen mne překvapuje a ráda bych viděla, jaký ráz bude mít tato novodobá budova. Aby do historického centra trošku zapadala. Už tu máme jeden omyl a to nevhodně vybudovaný původně Dům služeb, nyní Úřad práce. Když historie, tak si ji prosím nenechme pokazit novodobými budovami, které jen kazí a ruší celý prostor. Lidem z okolí se ani nedivím. Asi bych také nebyla nadšená z omezeného výhledu.
A pak mne napadá ještě jedna otázka? Kolik máme v Šumperku hotelů a jsou prosperující? Jen jestli to je opravdu tak lukrativní podnikatelský záměr? Staré hotely se mění v prostory k pronájmu a nové se staví???
Reagovat
Datum: 17.7.2014 08:35
Titulek: Re: Hotel???
Autor: Josef
95
V klidu, v průběhu realizace se náhodou zjistí, že v důsledku krize se hotel nevyplatí a nenápadnou změnou v projektu se změní na lukrativní byty k prodeji...přece investory město potřebuje, takže se vše řádně posvětí a je to. Nebyl by to první případ, viz. strojní výroba v Temenici hned vedle školky, nebo hranatá budova naproti "lázním", kde měl být původně také hotel s restaurací...a ještě by se našlo..., naštěstí neprošel Interspar, sice pohled na zchátralou kotelnu není nic moc, ale na tom má radnice také lví podíl, že to takhle dopadlo.
Reagovat
Datum: 18.7.2014 10:59
Titulek: zajímavé zjištění
Autor: Dušan Masár
87
Zeptejte se kohokoliv, zda je zloděj. Každý řekne, že ne. A krade se pořád...
Reagovat
Datum: 20.7.2014 10:08
Titulek: AntiKandidatka
Autor: AntiKandidatka
87
Management mesta je tak uzasnej ze starosta mesta ma i druhou praci v Praze. Pry rizeni mesta zvlada bez problemu nebot ma dobre vychovane podrizene. Takovej pracant na dalku se jen tak nenajde, aby nakonec neridil radnici treba z Thajska nebo Kuby. Hlavni ale asi je ze se kulaty kutalej.
Reagovat
Datum: 21.7.2014 09:16
Titulek: Mala Viden???
Autor: Slosar Pavel.
84
To:kandidatka ,p. Poisl , Jak jiz nekdo vyse zminoval,nejde jen o vyhled, ale o mestskou architekturu jako takovou. V dobe na tak davne pamatkari majitelum okolnich domu prikazovali jake maji byt pouzita pri rekonstrukci okna, natoz stresni okna atd. a ted povoli takovou stavbu ve stare casti mesta??? Nechci nikoho urazet a me jmeno znate ,ale opravdu p. Poisl nezda se Vam ,ze je to velky ustrel.Dum takovych rozmeru, vystaveny nad strechy okolni historicke zastavby, architektonicky ne uplne zdarily pro dane misto.Hotel? ,kde budou parkovat v jiz tak preplnenem stredu mesta hotelovi hoste??? Od valky jsme mestu neprinesli po strance architektury zhola nic.Zastupitele v ruce s ,,architekty,, a investory ,ktere nezajima nic nez zisky,se cile staraji o to aby Mala Viden pomalu presla pod prezdivku Velky Kijev.A urbanistika v Sumperku ,pro nekoho Perku je vec neznama.A pani ,nebo slecno kandidatko, jestli neverite ve spojeni lidi z mesta a soukromeho sektoru jak take vyse nekdo zminoval, tak si myslim ,ze vy na radnici urcite nepracujete, nebo to jde kolem Vas a v tom pripade nejste v praci dukladna a volit Vas nikdo nebude.Dekuji.
Reagovat
Datum: 21.7.2014 12:43
Titulek: Bez titulku
Autor: Anonym
75
Brníčský pán Jiří Tunkl byl posedlý zakládáním rybníků, a proto honil robotníky, aby pracovali rychleji a více. Nelítostné zacházení spolu s tvrdou prací vyvrcholilo napadením vrchnosti poddanými, kdy byl Tunkl zbit, až duši vypustil. Možná kdyby vrchnost na radnici znala historii přemýšlela by jinak nebo zkouší kam až můžou.
Reagovat
Datum: 18.9.2014 16:51
Titulek: Hotel
Autor: Anonym
69
Reagovat

NA BIOSLAVNOSTI ZADARMO


Hrajte s REJEM o 2 krát 2 vstupenky na Bioslavnosti, které se uskuteční 9. července ve Starém Městě pod Sněžníkem. Stačí, když pošlete správnou odpověď na soutěžní otázku a budete mít špetku štěstí při losování. Příští týden zveřejníme dva výherce, kteří získají po dvou vstupenkách na Bioslavnosti.

Soutěžní otázka:

Jakou novinku mohou poprvé ochutnat návštěvníci letošních Bioslavností?

a) pivo Špaldový Pašerák
b) pohankové víno Sněžník

Odpovědi posílejte do čtvrtka jako SMS ve tvaru ODPOVĚĎ, JMÉNO, BYDLIŠTĚ na číslo 605 854 541. (Cena jedné SMS odpovídá standardní textové zprávě dle ceníku vašeho tarifu.)


VYHODNOCENÍ:

Originální triko k filmu HLEDÁ SE DORY, který šumperské kino OKO uvádí denně až do 30. června, vyhráli Jana Stuchlá ze Šumperka, Petr Termer z Velkých Losin, Jan Karger z Nového Malína a Lenka Dusová z Postřelmova.
Blahopřejeme! Výhra na vás čeká v pokladně kina Oko.