ZPRÁVY

Má ještě smysl mít kamennou prodejnu?

30. března 2015, 05:00, redakce, placená reklama
Má ještě smysl mít kamennou prodejnu? Ekonomická krize a vysoká míra nezaměstnanosti se citelně podepisují na obratech obchodníků v našem kraji. Když už se zákazník rozhodne něco koupit, tak jeho "první kroky" směřují na internet. Nakupování na internetových obchodech už není pouze výsadou mladých lidí. Dokonce i lidé v důchodovém věku již vědí, co je Heuréka. Má v této době vůbec smysl mít kamennou prodejnu?

 Kamenná prodejna má a vždy bude mít svůj smysl, ale bez internetu už to prostě nejde. Stal se zkrátka nedílnou součástí dnešního podnikání. Ještě nedávno byl internetový obchod konkurenční výhodou. Dnes je již nezbytnou součástí a jeho absence se stává slabinou. Sami si vzpomeňte, když jste naposledy něco kupovali. Nebylo náhodou první věcí, kterou jste udělali, zapnutí internetového prohlížeče?

Většina obchodníků si tuto pravdu uvědomuje, a tak spouští nové eshopy. Bohužel pak naráží na skutečnost, že internetový obchod jim téměř nic nepřináší a zkrátka nefunguje jak by měl. Marně si potom lámou hlavu nad tím, proč tomu tak je.

Jak by tedy měl obchodník, který se pro internetový obchod rozhodne, postupovat?

Zásadní je, si uvědomit, že eshop není nic druhořadého nebo jednoduchého. V podstatě je to jako otevřít druhou prodejnu. Prodejnu, kterou mohou navštěvovat tisíce lidí denně, ale zároveň se bude potýkat s velkou konkurencí. Říká Jakub Helešic z Pectol.cz. Jeho kolega Josef Andrle ml. dodává. Obchodník by se měl nejprve o obchodování na internetu trošku zajímat. Je to úplně jiný svět. O úspěchu rozhodují desítky atributů. V první řadě je třeba vědět, že pro podej musíte mít zvládnuté dvě základní oblasti. Eshop a marketing. My se primárně staráme o tu první.

Co musí takový internetový obchod umět?

Je toho celá řada. Nejde pouze o funkce pro nakupující, ale také o funkce usnadňující administraci. Práci s katalogem, cenotvorbou atd. Většinu našich eshopů napojujeme na účetní a skladové hospodářství. Vše, co je možné dělat automaticky nebo hromadně, je automatizováno. Není nic dražšího než čas a chyby lidského faktoru.

Jak zákazníky oslovit, aby na internetovém obchodu nakupovali?

To je další rozsáhlá problematika. Konverzní poměr eshopu ovlivňují desítky faktorů. Od vzhledu, přehlednosti, důvěryhodnosti, až po průchod nákupním procesem. Divili by jste se kolik zákazníků opustí nákupní košík. S něčím si neví rady, a tak prostě odejdou. Jen nákupní košík jsme testovali stovky hodin tak, aby nebylo možné zaváhat. A práce se vyplatila. Pozorujeme to každý den na statistikách objednávek našich klientů.

Na co si dát pozor?

Největší rizika na klienta číhají právě v době, kdy se rozhodne internetový obchod pořídit. Volba vhodného dodavatele je naprostým základem. Setkáváme se s tím téměř každý den. Klient se na nás obrátí s tím, že mu eshop nefunguje. Realizace ho stála tisíce korun a objednávky stále nepřichází. V tom horším případě dokonce nefunguje ani eshop samotný. Z této situace vede bohužel jen jedna cesta, a to celý internetový obchod předělat.

Jak tedy poznat kvalitního dodavatele?

Základem jsou reference a celkový dojem jak na Vás firma působí. Setkali jsme se s nabídkami, které měli rozsah jednoho řádku v emailu. Na takové určitě nereagovat. Solidní firma má celý proces realizace zvládnutý do posledního detailu. Po představení firmy by měla následovat analýza Vašich potřeb. Na základě této analýzy je učiněna prvotní nabídka. Ta by měla obsahovat termín plnění, konečnou cenu a hlavně podrobnou specifikaci funkcí. Specifikace se potom stává součástí smlouvy. Důležitá je také komunikace ze strany dodavatele a dodržování dohodnutých termínů. Pokud Vám již v první fázi dodavatel nezvedá telefon nebo neodpovídá na emaily nevěřte, že se to v případě další spolupráce změní.

Existuje samozřejmě ještě spousta dalších otázek. Problematika internetového prodeje je natolik rozsáhlá, že bychom mohli popsat několik knih a než bychom je dopsali, tak by nás vývoj předběhl a mohli bychom začít znovu. Pokud máte další dotazy rádi Vám je zodpovíme na emailové adrese: info@pectol.cz.


Doporučit tento článek přátelům na FacebookuSdílet na Facebooku Poslat známému e-mailem upozornění o tomto článkuUpozornit známého Verze pro tiskTisknout NahoruNahoru

NA FLÁM FEST ZADARMO


Hrajte s REJEM o 5 vstupenek na FLÁM FEST, který se uskuteční na zábřežském bazénu v sobotu 9. září. Stačí, když pošlete správnou odpověď na soutěžní otázku a budete mít špetku štěstí při losování. Příští týden zveřejníme jména pěti šťastlivců, kteří půjdou na festival zadarmo.

Soutěžní otázka:

Kolikátý ročník Flám festu se letos uskuteční?

A) druhý
B) čtvrtý
C) šestý

Odpovědi posílejte do čtvrtka jako SMS ve tvaru ODPOVĚĎ, JMÉNO, BYDLIŠTĚ na číslo 605 854 541. (Cena jedné SMS odpovídá standardní textové zprávě dle ceníku vašeho tarifu.)


VYHODNOCENÍ

Vstupenku na novou animovanou komedii EMOJI VE FILMU, kterou promítá šumperské kino OKO až do 23. srpna, vyhráli Petra Jelínková z Nového Malína, Adéla Borseníková ze Sobotína a Daniel Poštulka ze Šumperka.
Blahopřejeme! Výhra na vás čeká v pokladně kina OKO Šumperk.