ZPRAVODAJSTVÍ

Lavička Václava Havla vyvolala nevídané vášně

3. dubna 2018, 11:00, Jaroslav Kropáč
Šumperk - Lavička Václava Havla, která ještě ani nestojí, vyvolala na internetu nezvykle vyhrocenou diskuzi. O jejím vybudování informoval 20. března jako první právě týdeník Týden na severu. Umělecké dílo má vyrůst u nové knihovny.

 Článek o lavičce se stal brzy po vyjití na partnerském webu www.rej.cz nejčtenějším a zároveň i nejdiskutovanějším textem. „K čemu ten krám bude? Několik havloidů u toho bude chvíli slintat blahem a potom všední život zase poběží dál a jistí spoluobčané to časem přemístí do nejbližší sběrny,“ píše na Reji jeden z jeho čtenářů, který se na rozdíl od mnoha jiných ještě držel zkrátka.
Autory myšlenky vybudovat v Šumperku lavičku Václava Havla negativní reakce lidí zaskočila o to víc, že veřejný rozpočet nebude stát její instalace ani korunu. Projekt totiž významnou měrou podpořil anonymní mecenáš. Navíc se Šumperk zařadí mezi pár vybraných měst po celém světě, kde stylový objekt může stát. „Lavičku bychom chtěli v Šumperku slavnostně odhalit 5. října v den narození Václava Havla,“ uvedla ředitelka šumperské knihovny Kamila Šeligová.
Kromě vzpomínky na Havla počítá projekt ještě s instalací busty T. G. Masaryka. Zátiší má sloužit nejen k odpočinku lidí, ale i k jejich setkávání a výměně názorů. „Myslím, že je to skvělý nápad. Na internetové diskuze moc nedám, nečtu je, protože si zbytečně nechci kazit náladu,“ dodala Jana Nejedlá ze Šumperka, jedna z pravidelných návštěvnic městské knihovny.


Doporučit tento článek přátelům na FacebookuSdílet na Facebooku Poslat známému e-mailem upozornění o tomto článkuUpozornit známého Verze pro tiskTisknout NahoruNahoru

NÁZORY K ČLÁNKU
Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.

Datum: 3.4.2018 11:47
Titulek: Jsou i nové věci
Autor: Bezdomovec
63
Reagovat
Datum: 5.4.2018 05:34
Titulek: Re: Jsou i nové věci
Autor: Martin Gajdoštín
34
Nepochopím, jak anonymně se lidé vyjadřují. To jsou opravdu tak posrní strachem podepsat se pod svůj názor? To je opravdu jak za komunistů, kdy každý názor se podepisoval zájmenem MY. Styďte se !!
Reagovat
Datum: 5.4.2018 08:39
Titulek: Re: Jsou i nové věci
Autor: aNONYM
45
Ty se styď, soudruhu. Tvá potřeba slídit po jménech je už nenormální. Píšeš to pořád dokola, ale nějakého názoru od tebe se nedočkáme. Pro mě je daleko přínosnější konkrétní názor anonyma než tvé neustále prázdné pseudomoralizování.
Reagovat
Datum: 5.4.2018 15:42
Titulek: Reakce
Autor: Martin Gajdoštín
31
Národ s lidmi, kteří se neumí smířit nebo poučit z historie, nemá jistou ani lepší budoucnost. Z lavičkou samozřejmě souhlasím, protože ani já a myslím, že ani Vy jste neudělal pro republiku více, než Václav Havel, náš někdejší president. Jinak řečeno, my dva jsme proti němu úplné nuly i když nemusíme se vším, co dělal souhlasit . Až mě bude znát tolik lidí u nás i v cizích zemích, pak ze sebe budu moci dělat haura.
Reagovat
Datum: 5.4.2018 16:30
Titulek: Re: Reakce
Autor: aNONYM
33
Souhlasím, on nebyl žádný génius, ale normální člověk s chybami (jako my všichni), ale díky němu jsme o něco slavnější, protože se v pravou dobu vyskytl na pravém místě.
Reagovat
Datum: 6.4.2018 16:11
Titulek: Re: Reakce
Autor: Anonym
21
To by stálo za to říct národu,co tento býv. prezident pro národ udělal. Podle toho, co se po
něm pojmenovalo a co to stálo peněz, toho muselo být hodně.Však by z toho mohli udělat seriál.
Člověk by si to rád připomenul nějak si nevzpomínám. Možná by se to mělo připomenout.Díky.
Reagovat
Datum: 8.4.2018 09:22
Titulek: Re: Reakce
Autor: vojta
32
Kdyby nic jiného, tak to, že jsme se za sebe a za něj nemuseli ve světě stydět...to je docela dost. Alespoň pro toho, kdo uznává slušnost a morálku a ne nekonečnou tupost a aroganci jeho následovníků a jejich pomocníků.
Reagovat
Datum: 9.4.2018 13:15
Titulek: staré věci
Autor: ..
34
aNONYM je bývalý člen KSČ, člen lidových milicí, absolvent VUMLu atd. Po roce 1989 se stal velkým milovníkem Václav Havla, tak to prostě je. Pravda bolí.
Reagovat
Datum: 9.4.2018 18:24
Titulek: an.
Autor: jan
26
Anonyme co Ty na To!
Reagovat
Datum: 9.4.2018 19:05
Titulek: Re: staré věci
Autor: aNONYM
36
A ještě jsem 2x vyhrál Partyzánský samopal, kolaborante.
Reagovat
Datum: 10.4.2018 18:10
Titulek: novinka!
Autor: ..
32
2x ukradl samopal, typický havloid
Reagovat
Datum: 10.4.2018 18:24
Titulek: Re: novinka!
Autor: aNONYM
32
To byla jen taková pionýrská soutěž, tam samopaly vůbec nebyly. Ty snad naletíš úplně na všechno.
Reagovat
Datum: 10.4.2018 18:39
Titulek: an.
Autor: jan
20
Anonyme kdo se Ti mstí!
Reagovat
Datum: 10.4.2018 21:20
Titulek: Re: an.
Autor: aNONYM
30
Ten, kdo mi závidí. To je snad poznat.
Reagovat
Datum: 10.4.2018 20:41
Titulek: a z hrušky dolů, aNONYME
Autor: ..
30
já ti dám taková soutěž, prostě jsi otočil dva samopaly, doufám, že jsi je už čestně vrátil!!! nedělej ze sebe svatouška, všichni víme jak to u havloidů chodí, co není přivařené okamžitě berou...
Reagovat
Datum: 10.4.2018 21:19
Titulek: Re: a z hrušky dolů, aNONYME
Autor: aNONYM
34
Zeptej se fotra, když nevíš, co to bylo, študáku ;-) Co vás v těch neziskovkách učí?
Reagovat
Datum: 12.4.2018 10:24
Titulek: abc
Autor: jan
22
No tak-asi Ty sapíky potřeboval na tchýni a na sousedku!V tomhle případě To má určité renomé!
Reagovat
Datum: 3.4.2018 12:31
Titulek: Kult osobnosti
Autor: Občan
54
Češi prostě mají v těch kultech osobnosti tradici. Už jsme tu jeden kult osobnosti měli, tak teď se jistá část kapitalistické společnosti snaží v duchu revolučních tradic o jiný a je pravda, že se poučili z krizového vývoje a dotáhli to dál - ani komunisti si netroufli přejmenovat Ruzyň. Za pár let budeme holt zase bourat kult osobnosti Václava "humanitárního bombarďáka" Havla.
Reagovat
Datum: 3.4.2018 12:56
Titulek: Re: Kult osobnosti
Autor: aNONYM
32
Co se týká onoho slavného humanitárního bombardování, Havel o něm jen mluvil, ale Zeman ho přímo podpořil povolením přeletu bombardérů přes naše území. Má tak daleko větší vinu na tom, co Havel jen pojmenoval.
Reagovat
Datum: 3.4.2018 14:20
Titulek: Re: Kult osobnosti
Autor: einzweidrei
57
„Jak víte, česká vláda byla poslední, doslova poslední, kdo dal svůj souhlas s přeletem letadel NATO přes české území. Tehdy jsme marně hledali spojence, který by pomohl řešit tuto situaci mírovými prostředky. Teprve později se podařilo takového spojence najít v Řecku. Možná, že si ještě vzpomenete na česko-řeckou iniciativu. Nu a při tomto projednávání jsme byli ujištěni, že budou bombardovány pouze vojenské cíle a toto ujištění nebylo splněno. Takže jak vidíte, slibům některých politiků se nedá tak úplně věřit,“ konstatoval prezident.

K samotnému provedení bombardování a zmíněným útokům na civilní cíle pak Zeman prozradil, že tehdejší prezident Havel dokonce chtěl udělit nejvyšší české státní vyznamenání člověku, který bombardování z pozice šéfa armád NATO řídil.

„Generál Wesley Clark (vrchní velitel vojsk NATO během bombardování – pozn. red.) byl prezidentem Havlem navržen na Řád Bílého lva, nejvyšší české vyznamenání a já jsem mu toto vyznamenání jako tehdejší premiér odmítl kontrasignovat, takže Wesley Clark žádné vyznamenání nedostal. Mimo jiné právě kvůli těm nemocnicím,“ řekl v polovině března Zeman.
Reagovat
Datum: 3.4.2018 15:47
Titulek: Re: Kult osobnosti
Autor: aNONYM
24
Zeman: „Česká vláda byla poslední, která s akcí souhlasila pod podmínkou, že budou bombardovány jen civilní cíle, ta bohužel splněna nebyla. Když generál Clark měl dostat Řád Bílého lva, odmítl jsem to jako tehdejší premiér podepsat, protože kvůli němu byly bombardovány i civilní cíle,“ uvedl Zeman. První věta potvrzuje, že česká vláda tedy humanitární bombardování civilních cílů vyloženě vyžadovala. Zdroj: Parlamentní listy.
Reagovat
Datum: 4.4.2018 14:54
Titulek: Re: Kult osobnosti
Autor: Občan
38
Počti si anonyme. Co z toho Havel splnil? https://www.youtube.com/watch?v=j29CJrJmyU8
Reagovat
Datum: 5.4.2018 08:46
Titulek: Re: Kult osobnosti
Autor: Pavel
29
Nějak vám uniká, že Havel mohl slibovat, ale splnit nemohl sám nic. Často je omílána nezaměstnanost. Zdá se vám, že je práce nedostatek, proč jsou na každém kroku inzeráty na práci. Podle mne by nemusel být žádný nezaměstnaný. Ovšem mnoho lidí chce být zaměstnáno, nejlépe nic nedělat a brát vysoké platy. To jim nemůže splnit žádný režim. Ani komunisté, za těch bylo pracovní nevolnictví. Měli jste zaměstnání, ale najít si lépe placenou práci, tak vás zaměstnavatel nepustil. Dostal jste výpovědní lhůtu plus 6 měsíců k tomu. To pak pro vás držel práci jen velmi dobrý kamarád.
Reagovat
Datum: 5.4.2018 07:14
Titulek: Re: Kult osobnosti
Autor: Pavel Adámek
53
Je to jen lavička. Lavička k sezení. Sama o sobě za nic nemůže. Můžete na ni sedět vy, váš soused a třeba i prezident Zeman, kdyby jel náhodou kolem. Ten to ale neudělá z důvodu hloupého gesta. A kult osobnosti? To váš Gottwald stál na náměstích napříč republikou v nadživotní velikosti. Havel má sotva tu a tam bystu.
Reagovat
Datum: 5.4.2018 09:26
Titulek: Re: Kult osobnosti
Autor: einzweidrei
48
Vy Havlojdi si strašně rádi lžete do kapsy:
1url.cz/Utn83
1url.cz/Ztn8V
Reagovat
Datum: 5.4.2018 17:07
Titulek: Re: Kult osobnosti
Autor: Anonym
24
Mám obavu z toho, že kdyby tam náhodou seděl ten "jehož moudrost je nad naše chápání", tak by se tam někde v blízkosti mohla objevit "tyčka" nebo "šavle"...
Reagovat
Datum: 3.4.2018 12:56
Titulek: vyšší princip?
Autor: Další občan
52
Anonimita a prachy ... i kdyby to nikdo nechtěl, mám prachy tak si to prosadím?
Kde to jsme?
Reagovat
Datum: 3.4.2018 13:41
Titulek: Re: vyšší princip?
Autor: aNONYM
28
Především je to lavička a ta se vždy hodí.
Reagovat
Datum: 4.4.2018 01:51
Titulek: Re: vyšší princip?
Autor: Anonym
43
Třeba dvě,ale nějaké normální.
Reagovat
Datum: 4.4.2018 15:55
Titulek: Re: vyšší princip?
Autor: Ach jo
80
prosím tě, ty už sem nic nepiš
Reagovat
Datum: 4.4.2018 17:19
Titulek: Re: vyšší princip?
Autor: aNONYM
19
Jedině, když u toho prošení budeš přede mnou klečet, zemanoide.
Reagovat
Datum: 4.4.2018 16:00
Titulek: éra
Autor: jan
42
Na topení bude dobrá!Když ji nechcete tak se na radnici u starosty vyjádřete a blbě neplkejte!
Reagovat
Datum: 3.4.2018 13:16
Titulek: proč nepodporuji kult V.H.
Autor: klobouk Václava Veškrny
57
Václav Havel ve svém projevu, myslím, že to bylo v roce 1989 mimo jiné prohlásil: „Komunisté vás budou strašit nezaměstnaností, není to pravda, ničeho se nebojte....... propaganda tvrdila, že chci být majitelem různých podniků. Slibuji vám, že funkci prezidenta vezmu na jedno volební období, ale pak bych se chtěl věnovat funkci dramatika. Také vám slibuji na svou čest, pokud se za mého volebního období nezlepší životní úroveň ve státě, sám odstoupím z funkce. Dále sliboval lepší postavení dětí, důchodců, žen, nemocných, těžce pracujících.....


Sliboval ekonomickou reformu, která nepřinese sociální stresy, nezaměstnanost, inflaci.... sliboval, že nedojde ke zdražování. Co ze svých slibů splnil, či nedodržel, nechám na posouzení čtenáři. Skutečností však je, že se V. Havel nakonec nechal zvolit do funkce prezidenta celkem 4 x a to i za cenu uvěznění poslance Sládka. Faktem je, že tak zřejmě porušil sliby dané vlastnímu OF a Alexandru Dubčekovi (což možná nastartovalo rozpad Československa). Faktem je, že A. Dubček měl před listopadem 1989 u lidí obrovskou popularitu a V. Havla prakticky nikdo neznal. Jeho popularita se fakticky „narodila“ až během 14 dnů televizních přenosů v listopadu 1989.

Reagovat
Datum: 3.4.2018 14:17
Titulek: Re: proč nepodporuji kult V.H.
Autor: aNONYM
40
Havel byl najiva, ale o to, co se tady po revoluci dělo se nijak mimořádně nezasloužil. To jen nevědomí hlupáci na něj svádí kde co.
Reagovat
Datum: 3.4.2018 16:44
Titulek: Lavička
Autor: Hlas
52
Za mě lavičku Havla ne bustu Masaryka ano. I když busta Masaryka je už tuším u Gymnázia.
Reagovat
Datum: 3.4.2018 17:17
Titulek: pravda láska o Havlovi je osvobozující
Autor: stíhací bombardér Havel
65

Václav Havel byl mizerně vzdělaný a naivní pacifistický levicový intelektuál, který se na vrcholu politické pyramidy kafkovsky metamorfoval v radikálního neomarxistu.

Reagovat
Datum: 4.4.2018 14:59
Titulek: Poslední slušný prezident byl Ludvík Svoboda
Autor: Občan
71
Poslední slušný prezident byl Ludvík Svoboda.
Reagovat
Datum: 4.4.2018 16:02
Titulek: Ono to nestačí?
Autor: Anonym
32
Ruzyně nestačí, teď ještě lavičky!
Když komedie tak s dramatikem.
Reagovat
Datum: 4.4.2018 22:40
Titulek: Bez titulku
Autor: duska
51
Ještě bychom mohli přidat sochu Gottwalda z bývalého Gottwalďáku, bystu Tondy Zápotockého, zarámované foto Husáka / bývalo v každé třídě i kanceláři / a máme tady náměstíčko prezidentů.
Reagovat
Datum: 5.4.2018 07:41
Titulek: Proč házet jedovatou slinu?
Autor: Občan
41
Nechápu proč tu spousta lidí kříčí o tom jak byl Václav Havel špatný a vytahují negativa z jeho života. Každý je nějaký a nikdo není ideál. Každý má dobré a špatné vlastnosti. To, že se zde roky snažili někteří z Václava Havla udělat bezcharakterního člověka se setkalo s podporou těch rozumově jednoduších, kterým každé negativum ohřeje jejich ovlivnitelnou duši. Všichni víme co bylo za bolševika, jak fungovala diktatura a že jí měli všichni dost. Nicméně se krčili v koutku a mlčeli. Byli tu i tací co nemlčeli a přes veškeré diskriminace a i vězení neopustili boj za své svobodné myšlenky. Těm se tito obdivovatelé mrzkých klevet nemohou nikdy rovnat. Dnes budou křičet, nadávat, plivat jedovaté sliny a nikdo je za to trestně nestíhá. A proč? Protože tu byl kdysi Václav Havel a jemu podobní. Ale na toto již všichni nějak zapomněli. Václav Havel byl liberál a demokrat, měl své svobodné názory i v době diktatury. To, že se tyto názory opět v dnešní době někomu nehodí a neustálou plíživou propagandou diskredituje ty co se o demokracii u nás zasloužili, to je již věc jiná. Bohužel lúza na tyto řeči slyší. Ty zalezlé krysy, které v době totality drželi huby a nebo dokonce přisluhovali režimu v milicích nebo StB dnes kříčí nejvíce a dokonce sedí v parlamentu nebo vládě. Tak se prosím Vás probuďte.
Reagovat
Datum: 5.4.2018 14:52
Titulek: Proč?
Autor: Hlavička Václava Veškrny
29
Pro statečného občana, který se nebál a a vylekán svou vlastní odvahou fackoval na ulici kolemjdoucí členy KSČ, každý den, ano, takový to byl občan. Jednou pravda musí vyjít ven. https://www.youtube.com/watch?v=ZZnYnAqJz8Q
Reagovat
Datum: 5.4.2018 08:53
Titulek: Bez titulku
Autor: Pavel
38
Ještě chybí dodat, jdou nadšeně hodit hlas StBákovi, který je druhým nejbohatším člověkem u nás, který prý nekrade, ale dotuje a soudem uznanému lháři, který zase tvrdí, že chce národ spojovat a přitom jen uráží všechny, kteří mu nepodlézají.
Reagovat
Datum: 5.4.2018 10:06
Titulek: ba.
Autor: jan
48
Babiš nikdy nebyl u STB v Bratislavě!A nemakal pro NĚ!Když neznáš pravdu tak nepiš Hovadiny!
Reagovat
Datum: 5.4.2018 14:25
Titulek: Re: ba.
Autor: Pavel
36
Dej si Babiš do rámečku a modli se k němu jako ke svatému.Hovadiny píšeš ty.
Reagovat
Datum: 5.4.2018 14:42
Titulek: Re: ba.
Autor: jan
45
Proč bych si ho měl dávat do rámečku!Babiš jen využil chodníček!A že má majetek za 4.5milardy to už je jeho věc!Nebo mu ho závidíš!Asi jo jinak by jsi tak blbě nereagoval Ty Patlo-Matlo!
Reagovat
Datum: 5.4.2018 16:17
Titulek: Re: ba.
Autor: aNONYM
41
Zjisti si, jak k tomu majetku přišel. Jak férově „přebral“ své firmy od původních majitelů. Ty firmy vybudovali Češi a dělali tam Češi. On jim je sebral, Čechy vyházel a za pár šupů m tam dělají Ukrajinci a Rumuni. Tohle podporuješ? Není ti ze sebe na blití?
Reagovat
Datum: 5.4.2018 16:42
Titulek: an.
Autor: jan
51
Není-spomeň si na JZD Slušovice!Byl to velký podnik!A co udělali češi!Jestli nevíš tak si To prober a máš jednoduchý výsledek!
Reagovat
Datum: 5.4.2018 20:31
Titulek: Re: an.
Autor: aNONYM
36
Ty hovado, podle tebe je v pořádku okrást Čechy o práci a místo nich zaměstnávat cizince?
Reagovat
Datum: 5.4.2018 17:18
Titulek: Re: ba.
Autor: Občan
40
Zřejmě se mýlíte. Soudruh Babiš ukradl původní fifrmu Petrimex.
Andrej Babiš, tehdejší ředitel firmy, ovládl Agrofert navzdory původnímu vlastníkovi, kterým byl podnik zahraničního obchodu Petrimex.
Původní stoprocentní akcionář přestal být většinovým vlastníkem Agrofertu. „Víme, že došlo k navýšení základního jmění, ale paradoxně se navyšování základního jmění neúčastnila matka, to znamená Petrimex, ale dodnes záhadná švýcarská společnost O.F.I.
Nicméně valnou hromadu, která navýšila základní jmění svolal Babiš v Bratislavě, kde byl proveden notářský zápis. Na jednání měli být přítomni tři členové představenstva, Andrej Babiš, Anton Rakický a Elena Trenčianská. Pak by jednání bylo v pořádku. Jenže Elena Trenčianská na jednání Agrofertu zřejmě nebyla. V té době totiž odjela na služební cestu do Anglie.
Takže zápis byl evidentně zfalšován.
Soud zamítl věc po žalobě ostatních vlastníků projednávat z důvodu promlčení.
Takže nějvětší zloděj v dějinách se mohl na základě ukradených peněz dostat i na post premiéra.
No a teď se k němu můžete pomodlit. Nicméně lúze je to zbytečné vysvětlovat, neboď je rozumu mdlého a stejně to nepochopí.
Reagovat
Datum: 6.4.2018 19:11
Titulek: zrzavý americký poskok
Autor: kult osobnosti Václava Havla
73
Dej si Havel do rámečku a modli se k němu jako k svatému. Hovadiny píšeš ty.
Reagovat
Datum: 8.4.2018 11:56
Titulek: Re: zrzavý americký poskok
Autor: Občan
25
Nevím proč by si měl někdo dávat Václava Havla do rámečku a modlit se k němu. Byl to člověk jako každý jiný, ale dokázal si udržet svobodnou mysl oproti těm, kteří se nechávají lehce zmanipulovat. Nebo spíše jsou podělaní lokajové každého režimu, hlavně když z toho něco kápne. Dnes bude plít jedovatou slinu na člověka, který se zasoužil o demokracii a svobudu. Ale za bolševika jste drželi podělaně huby a podávali prihlášky do KSČ, aby se vaše děti dostali do školy, aby vám byl přednostně přidělen byt a aby jste se tetelili na vyhřátém místečku zapšklé kanceláře kde jste nemuseli nic dělat a občas jste si něco domů ukradli.
Dnes máte plnou hubu silných řečí.
Reagovat
Datum: 8.4.2018 15:04
Titulek: ......dej si Havla za rámeček
Autor: svědomí Václava Havla
24
Tak schválně co jsi dělal za "bolševika" ty? Zřejmě jsi každý den podával přihlášku do KSč, ale oni blbce jako ty nechtěli, to tě sejří, což, hrdino?
Reagovat
Datum: 8.4.2018 19:13
Titulek: Re: ......dej si Havla za rámeček
Autor: Občan
26
Vážený, můžete být v klidu. Vaše teorie je mylná. Nikdy jsem s bolševikem netáhl za jeden provaz. Taky mě moc v lásce neměli. Zřejmě ani nevíte o čem je řeč.
Reagovat
Datum: 5.4.2018 11:36
Titulek: Platit to bude nejmenovaný mecenáš,
Autor: Mirda
25
tak tomu se nedivím,onen mecenáš si asi za toho posametového chaosu(napsal bych to pravým jménem ale to by neprošlo)přišel na pěkný balík,že by to bylo jako poděkování?
Reagovat
Datum: 5.4.2018 12:55
Titulek: Re: Platit to bude nejmenovaný mecenáš,
Autor: aNONYM
19
Tak to bude buď člen Klasovy ODS nebo Zemanovy ČSSD, ti nakradli zdaleka nejvíc i díky oposmlouvě.
Reagovat
Datum: 5.4.2018 13:52
Titulek: maj.
Autor: jan
47
To bylo jednoduché jak za pakatel přijí k slušnému majetku!Komunisti znali tyhle cestičky a taky je využili a Havel jim dal zelenou!Tak buď sticha Ty Patlo!
Reagovat
Datum: 5.4.2018 14:02
Titulek: ratatatatatata
Autor: stíhací bombardér Havel
63
Čtu všechny věci od Havla a teď nemyslím jeho hry. Stojí to za to. Tohle beru. Ale Havel jako politik byl loutka. Byl jistým způsobem vygenerovaný. Po listopadu držela moc v zemi především skupina lidí na Hradě kolem Václava Havla, který byl poslušný a manipulovatelný člověk. Dnes to přechází až do směšnosti, ti lidé, co se kolem něho pohybovali, jedou pořád v té linii. Třeba ten nápad s přejmenováním ruzyňského letiště. Nebo jeho pohřeb. Z toho si snad už dělali srandu. Oni se namažou a pak si z toho dělají srandu, to mi vadí.

Havla jsem potkal poprvé v roce 1988 na Lipnici, kde se konávaly koncerty. Potom šla ta jeho parta po potoce někam dál a všichni byli ožralí. Havel tam tehdy mohl přijít o život, protože se tam topil. U toho jsem byl. A v tu chvíli jsem si řekl, že tohle není moje parta, to není můj disent. Už tehdy někteří zjistili, že bude Václav Havel dobrá figura, že se nechá ovlivnit. Jeho politika byla vždycky přizpůsobivá.




Později ta skupina moci kolem Havla z Hradu přešla na Ministerstvo vnitra, protože tam byly informace. Ti lidé tam tehdy zlikvidovali nepohodlné dokumenty, aby se nic nenašlo. To už Havel neuhlídal, protože politiku nedělal vůbec. Jezdil po světě a sbíral medaile. Václav Havel pro mě není osobou, která něco znamená. Takovým symbolem disentu je pro mě Jiří Hájek. Ale kdo o něm dneska ví? Ani studenti pátého ročníku vysoké školy mezinárodních vztahů ho neznali, když jsem jim o tom říkal…

Reagovat
Datum: 5.4.2018 15:01
Titulek: šášula
Autor: jan
53
Havel byl nedokojený Šášula!Západu lezl do řiti a ke komunistům jsi chodil pro rady!To je vše co uměl!
Reagovat
Datum: 5.4.2018 19:45
Titulek: Re: ratatatatatata
Autor: Občan
35
Nevím kde jste přišel k informaci, že Václav Havel byl loutkou. Pak by museli být loutkou všichni. Ale to není podstané. Podstatné je to, že dokázal reprezentovat demokracii. Že měl reskekt v zahraničí a že se stal symbolem Československa. Pokud jsem řekl kdekoli v Evropě, že jsem čech, tak se ozvalo Havel. A to nejen v Evropě. Když řeknu čech dnes, tak slyším, to je ta země s tím ožralým komikem?
Myslím, že obrázek si každý již udělá sám.
Reagovat
Datum: 6.4.2018 01:00
Titulek:
Autor: jan
43
Jsi dobrý komik!S Havlem by jsi byli dobré duo!
Reagovat
Datum: 5.4.2018 14:36
Titulek: Bez titulku
Autor: Pavel
33
Hájek byl sice chvíli ministr zahraničí, ale po okupaci Československa prostě jako komunista poslechl a v OSN neprotestoval a o svolání RB nepožádal. Sice by to okupaci nezastavilo, ale alespoň by se někdo proti tomu postavil. Oficiálně z mezinárodního hlediska, naše vedení podepsáním Moskevských protokolů proti tomu nic nemělo. Jediný kdo nepodepsal byl Kriegl a na něj se nevzpomíná také vůbec. Ten nasadil krk, Hájek byl v bezpečí.
Zeman kritizuje Dubčeka, že měl strach, ale nechtěl bych vidět, jak by se zachoval on sám. Asi by vítal okupanty s kyticí.
Reagovat
Datum: 6.4.2018 17:46
Titulek: Ožralec a vlastizrádce Havel
Autor: L.
48
Prolhaný zrzavý zmetek co rozprodal Českou republiku a ožebračil český národ!
Přijde vám to normální dělat mu lavičku? Drzost Havloidů nezná mezí!
Reagovat
Datum: 7.4.2018 06:19
Titulek: Re: Ožralec a vlastizrádce Havel
Autor: Občan
25
Nevím z čeho vyvozujete vlastizradu Václava Havla? Je možné, že se občas napil, což dělá téměř každý, nicméně evidentním kořalečníkem je nyní Zeman. A Zemanovou velezradou se již zabýval i výbor senátu, kde mimo jiné sedí i Brož.
Havel neměl zapotřebí něco rozprodávat nebo z pozice své funkce ukrást. Majetek, který měl získal zpět po tom co ho jeho příbuzným ukradl bolševik.
Jak přišli k majetku jiní politici, kteří neměli žádné restituční nároky je již jiná věc.
A jak jste přišel na to, že rozprodal republiku jemi záhadou. Prazident nemá pravomoc cokoli ze státního majetku prodat. Toto rozhoduje vláda a kso byl ve vládě? Havel jistě ne.
Příště si takovéto obecné tvrzení rozmyslete než to vypustíte veřejně. Jinak budeteza hlupáka.
Reagovat
Datum: 9.4.2018 06:51
Titulek: Re: Ožralec a vlastizrádce Havel
Autor: petr x
29
Jo, a Masaryk střílel do dělníků...co tam máš dál?
Reagovat
Datum: 7.4.2018 10:24
Titulek: Kalendárium: 24. března 1999
Autor: trenky Václava Havla
27
Vláda ČR vydala prohlášení k zahájení bombardování Jugoslávie leteckými silami osmi států NATO. Domácí politická situace i odpor podstatné části veřejnosti zabránila deklaraci podporující agresory a vyjádřila se zdrženlivě s tím, že Česká republika „dává přednost diplomatickému řešení kosovské krize“. Nicméně ČR poskytla svůj vzdušný prostor pro potřeby NATO. První bomby začaly dopadat na srbská města 24. března 1999 v 8 hodin večer, bombardování bylo ukončeno po 79 dnech 9. června téhož roku. Nálety na vojenské i civilní cíle v srbské a černohorské části Jugoslávie byly zdůvodněny nutností zabránit humanitární katastrofě hrozící v Kosovu.


Otázka bombardování Jugoslávie přinesla velkou vlnu odporu u české společnosti, přes tři čtvrtě populace byly na straně napadených. Nezabránila tomu ani velká propagace zásahu v tehdejším tisku, z nichž nejaktivnějšími byly především Mladá fronta a Lidové noviny.

Z politických stran se na podporu angažovaly zejména KDU-ČSL, ODA a Unie svobody, mezi odpůrce pak patřili zejména strany z levého spektra naší politické scény a část ODS. Je paradoxem, že právě největší stoupenci „pravdy a lásky“ v tomto konfliktu nejvíce lomozili zbraněmi.




Mezi podporovateli ozbrojeného zásahu byl nejvýraznější osobností především tehdejší prezident republiky Václav Havel, jehož podpora NATO měla občas až servilní nádech a dodnes je nechvalně slavný jeho tehdejší výrok „humanitární bombardování“. Některé jeho projevy z roku 1999 byly v přímém rozporu s jeho běžně prezentovanými demokratickými a liberálními principy, mj. řekl do medií, že „jsou možnosti zasáhnout v případě ozbrojeného konfliktu i bez souhlasu Rady bezpečnosti OSN, pokud k tomu zavazují humanitární důvody.“ (Právo 13.2.1999). Možnost zneužití nasazení síly bez mandátu OSN je více než reálné.

Reagovat
Datum: 7.4.2018 13:27
Titulek: Re: Kalendárium: 24. března 1999
Autor: Anonym
33
Jak souvisí lavička, která složí k sezení s bombardováním Srbska?
V. Havel byl narozdíl od jeho následovníků slušný a respektovaný člověk, což u jeho odpůrců a následovníků budí závist...
Reagovat
Datum: 7.4.2018 14:16
Titulek: Kalendárium: 24. března 1999
Autor: trenky Václava Havla
32
Bombardování Srbska s vybudováním sedacího pomníčku Václava Havla u nové knihovny spolu velmi souvisí.
Reagovat
Datum: 8.4.2018 12:41
Titulek: Re: Kalendárium: 24. března 1999
Autor: Anonym
26
Aha, to jsem nevěděl, můžete tuto Vaši zcela zásadní myšlenku více specifikovat?
Reagovat
Datum: 9.4.2018 10:09
Titulek: Havlova móda
Autor: jan
27
A co kalhoty které měl vždy zaražené v řiti!Propagoval novou módu-velkou vodu!
Reagovat
Datum: 7.4.2018 18:55
Titulek: Re: Kalendárium: 24. března 1999
Autor: fííííí
32
Havla respektují leda zloději, kterým zde umožnil neomezeně krást.
Stačí se podívat tady v Šumperku, kde by si v normální zemi tělocvikářská opice nakradla na několik luxusních vil.
Reagovat
Datum: 8.4.2018 12:43
Titulek: Re: Kalendárium: 24. března 1999
Autor: Anonym
23
Nezáviďte, hřešíte tak...:D Pokud to nějak zlepší Vaši náladu pak konstatuji, že: Václav Havel byl slušný člověk. Jsem zvědav na Váš názor na tuto skutečnost, zcela jistě bude mít hlubokou myšlenku...:P
Reagovat
Datum: 7.4.2018 18:50
Titulek: Soros sponzoroval 3 milióny $ Nadaci Charty 77
Autor: v r. 1981 - 1989
39
Z čeho jsme Havla a spol. podezřívali, je pravda. Od začátku jsme tušili, že revoluce je podporována Američany, CIA a Sorosem. Většina chartistů byli také zároveň udavači StB, což jim také dost vynášelo. Po téměř 30 letech pravda vychází pomalu na povrch.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Dohoda-KGB-a-CIA-Deleni-majetku-a-moci-Schuzka-Havla-a-Sorose-v-roce-1986-na-ambasade-USA-v-Praze-Vondra-Uhl-Sabatova-Dokumentarista-o-tom-kdo-pripravil-17-listopad-512466
Reagovat
Datum: 8.4.2018 09:17
Titulek: Re: Soros sponzoroval 3 milióny $ Nadaci Charty 77
Autor: vojta
28
Zaplať pánbůh že to udělal, teba mrzí, že to soudruzi neubránili, viď?. Jinak by nám stále vládli rudí magoři. Používat jako zdroj informací Parlamentní zvratky může jen trouba...ale je to snazší než přemýšlet a používat vlastní hlavu. Mne strašně baví tyhle nářky věčně nasraných vzpomínačů starých časů a jejich stesk po státem organizovaném bordelu. Prostě někteří potřebují své stádo, jinak je jejich život v troskách. Ale za ty Havel nemůže....



Reagovat
Datum: 9.4.2018 13:10
Titulek: Soros sponzoroval 3 milióny $ Nadaci Charty 77
Autor: vypitá láhev Václava Havla
36
pokaždé až půjdu kolem lavičky odplivnu si, ano to se slušné a seriozní..
jinak, zlostné kvičení zasažených havloidů zní jako rajská hudba, jen prskejte víc, víc.... :-)))
Reagovat
Datum: 9.4.2018 19:10
Titulek: Re: Soros sponzoroval 3 milióny $ Nadaci Charty 77
Autor: aNONYM
27
Proč by prskali? Mají letiště, ulice, instituce. Co máte vy, zemanoidi? Prd :-) Proti havloidům jste chudáčci.
Reagovat
Datum: 11.4.2018 09:54
Titulek: Re: Soros sponzoroval 3 milióny $ Nadaci Charty 77
Autor: orlov
36
...no přece ZEMÁKY ! Kařdej je má.Já osobně je můžu přehnaný skrze prasátka nebo trubky.A hóódně.I havloidi je žerou a jak si pak se... a i prdy produkujou.
Reagovat
Datum: 8.4.2018 14:10
Titulek: Re: Soros sponzoroval 3 milióny $ Nadaci Charty 77
Autor: Anonym
31
Když to psali Parlamentní listy, tak to jse zcela, zaručeně a na 1000% pravda...:D Chápu Vás a Vaši frustraci, nebyl jste úspěšný za naormalizace, nejste úspěšný ani nyní. Proto hledáte důvody Vašeho selhání u jiných...
Reagovat
Datum: 8.4.2018 14:48
Titulek: Soros sponzoroval 3 milióny $ Nadaci Charty 77
Autor: trenky Václava Havla
28
Více záleží na tom co psali a ne kde to psali. Chatra 77 byla celou dobu financována ze zahraničí, což jsou zcela běžně dostupné informace. Americký Kongres financoval radio Svobodná Evropa atd.
Reagovat
Datum: 8.4.2018 20:11
Titulek: Re: Soros sponzoroval 3 milióny $ Nadaci Charty 77
Autor: Anonym
27
To je divný, proč zmíněné instituce nefinancovala Československá socialistická republika? Vždyť ot byla mírummilovná a svobodymyslná země která chránila své občany před marasmem svobody a vlastního myšlení. Všichni se bez ohledu na politické názory a schopnosti měli stejně blbě... Papír snese vše včetně lží a Prlamentní listy seriozním plátkem není...
Reagovat
Datum: 8.4.2018 22:03
Titulek: Re: Soros sponzoroval 3 milióny $ Nadaci Charty 77
Autor: petr x
26
Ano, soudruhu, a vás to už tenkrát strašně štvalo...
Reagovat
Datum: 23.4.2018 13:52
Titulek: Soros sponzoroval 3 milióny $ Nadaci Charty 77
Autor: ...
32
soudruh a udavač byl tvůj fotr, tebe to stále strašně štve... :-))
Reagovat
Datum: 9.4.2018 23:12
Titulek: Bez titulku
Autor: Hanka
23
Je mi Vás líto. Zahledění do sebe tu píšete takové věci.... :(
Reagovat
Datum: 9.4.2018 23:41
Titulek: kuku
Autor: jan
28
Tak Hani napiš něco o Robertku a spodním prádle!Aspoň bude nějaká sranda!
Reagovat

NA KONCERT ZADARMO

Hrajte s REJEM o 5 vstupenek na koncert populární zpěvačky Lenky Nové a úspěšného klavíristy Petra Maláska. Společný recitál se uskuteční v úterý 13. listopadu v KKC Rapotín. Stačí, když pošlete správnou odpověď na soutěžní otázku a budete mít špetku štěstí při losování. V příštím čísle zveřejníme jména pěti čtenářů, kteří půjdou na koncert zadarmo.

Soutěžní otázka:

Ve které kapele se proslavila zpěvačka Lenka Nová?

A) Laura a její tygři
B) Tichá dohoda
C) Hudba Praha

Odpovědi posílejte do čtvrtka jako SMS ve tvaru ODPOVĚĎ, JMÉNO,
BYDLIŠTĚ na číslo 605 854 541. (Cena jedné SMS odpovídá standardní textové zprávě dle ceníku vašeho tarifu.)

VYHODNOCENÍ

Vstupenku na koncert kapely TURBO, která vystoupí v DK Šumperk v pátek 26. října, vyhráli Vladimír Frank z Hrabišína, Františka Tonová z Rudy nad Moravou, Olga Šalamounová z Rapotína, Petra Brachtlová z Libiny a Miroslav Zbíral z Bohuslavic.
Blahopřejeme! Výhra na vás čeká v pokladně DK Šumperk.