ZPRAVODAJSTVÍ

Kvůli EET zavřely první hospody

24. ledna 2017, 07:00, Jaroslav Kropáč
Kvůli EET zavřely první hospody Okres - Zavedení elektronické evidence tržeb (EET) přimělo zavřít první hospody na Šumpersku. Ačkoli ministerstvo financí tvrdí, že dopad evidence na provozovatele gastro služeb je malý, situace na některých místech našeho regionu dokazuje opak. Hlavně menším provozovnám se už nevyplatí pohostinství provozovat. Jejich majitelé si stěžují, že stát malé podnikatele nepodporuje a ještě jim hází klacky pod nohy.

 „Nemůžu přece pracovat za polovinu minimální mzdy, to se zkrátka nevyplatí. EET byla posledním hřebíčkem do rakve naší hospodě. Stát se snaží malým podnikatelům házet klacky pod nohy, zatímco větší podporuje. Schválený zákaz kouření v hospodách je toho dalším důkazem,“ rozčiluje se nad státní politikou František Vomáčka, majitel dnes už zavřeného pohostinství U Brixů v Libině. Jeho hospoda fungovala dlouhá léta a stavba dokonce patří mezi památkově ceněné objekty. Teď bude chátrat. „V hostinci byl velký sál, ten jsme moc nevyužívali. Přesto se tu některé kulturní akce konaly. Nyní je problém v tom, že stát začal regulovat také dobu konání nočních akcí a koncertů, takže i těmto aktivitám odzvonilo,“ dodává Vomáčka.
Kvůli EET ukončila svůj provoz další oblíbená hospoda Na Benátkách v Šumperku. „Tady v okolí to bylo jediné místo, kde jste si mohl zajít na pivo. Jistě, nebyl to žádný Hilton, ale mělo to svoji atmosféru,“ dodává zhrzeně jeden z jejích pravidelných návštěvníků. V Nové Hradečné, která těsně sousedí se šumperským okresem a jež před dvěma roky vyhrála anketu Vesnice roku Olomouckého kraje, zavřela kvůli Babišově evidenci hospoda U Brabínka.

Lidé pijí v garážích


Ministerstvo financí trvá na svém, elektronické evidence tržeb prý podnikatelům neškodí. „Od jejího náběhu došlo ke stoprocentnímu nárůstu tržeb, tedy na dvojnásobek oproti loňskému roku. To jednoznačně vyvrací argument našich kritiků, že je EET pro podnikatele likvidační a potvrzuje, že se jedná o zásadní krok k narovnání podnikatelského prostředí,“ řekl ministr financí Andrej Babiš.
Štamgasti ze zrušených hospod se k realitě postavili po svém. „Nakoupíme basu piv a s chlapama se sejdeme v garáži. Je to levnější než v hospodě a nikdo nás nebuzeruje za to, že si u piva zapálíme,“ nechal se slyšet jeden z obyvatel šumperského předměstí, který si ale do novin nepřál uvést svoje jméno.


Foto: jak

Hospoda Na Benátkách v Šumperku je zapadaná sněhem. Nikdo ho odklízet nebude, není důvod, hostinec už totiž neotevře.


Doporučit tento článek přátelům na FacebookuSdílet na Facebooku Poslat známému e-mailem upozornění o tomto článkuUpozornit známého Verze pro tiskTisknout NahoruNahoru

NÁZORY K ČLÁNKU
Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.

Datum: 24.1.2017 07:52
Titulek: Založíme si pivní brigádu soc.práce
Autor: Crk-glg
48
My pivní a nikotinoví bratři si kulturu na Šumpersku a Jesenicku zlikvidovat nedáme. EET bude znamenat zhroucení turistického ruchu na severní Moravě. Noční kulturní chlasty, rachoty, DUC-DUC a rachejtlování budeme pořádat v šumperském lomu. My si kulturu NIKDY brát nedáme.
Reagovat
Datum: 24.1.2017 09:56
Titulek: Re: Založíme si pivní brigádu soc.práce
Autor: Jožan
52
Jj,do lomu,tam se z kultůrníte,ten nepořádek a ten hnus kolem dokola.Zničili jste hospodu a teď zdevastujete i přírodu.Ožralové bez soucitu.
Reagovat
Datum: 26.1.2017 11:16
Titulek: Re: Založíme si pivní brigádu soc.práce
Autor: Pavel Pechlát
55
Není se čemu divit, když lidi volí pohrobky StB.
Reagovat
Datum: 24.1.2017 08:53
Titulek: eet
Autor: pavda
57
no, tak hospoda na Benátkách.....tak ještě v létě si sednou na pivko, ale i to stálo za prd...vůbec se o to nestarali....a těch pár opilců, co tam chodilo přes rok, to nevytrhne......neměli podnikatelského ducha...proto zavřeli...
Reagovat
Datum: 24.1.2017 09:49
Titulek: Re: eet
Autor: Jožan
70
Svatá pravda,ale je lepší to shodit na druhého,jak by to vypadalo že to pos..l provozovatel.
Reagovat
Datum: 24.1.2017 10:49
Titulek: HOSPODY A PUTYKY - NAČPAK VELKÉ CAVYKY
Autor: JOSEF F.
59
Vesnické hospody měly dříve většinou u sebe živnost a polnosti k obdělávání, takže byly prakticky rodinným podnikem.....V dnešním nastoleném kLauskapitalismu chce většinou a jak také doba velí skoro každý rychlé zisky, mnohdy za málo špatné muziky....Kdysi slavný ŠENKES jsem poctil návštěvou naposledy před rokem a jelikož mok byl nevalný, společnost žádná a obsluhující mne pupnul i když obdržel dýško, bylo to naposled......
Reagovat
Datum: 24.1.2017 14:04
Titulek: Re: HOSPODY A PUTYKY - NAČPAK VELKÉ CAVYKY
Autor: aNONYM
57
A okradl tě doopravdy obsluhující? Nebyl to spíš ten kapitalismus?
Reagovat
Datum: 16.2.2017 12:09
Titulek: Re: HOSPODY A PUTYKY - NAČPAK VELKÉ CAVYKY
Autor: Wenda
32
Ono se bude víc zavírat až příští rok,až hospody podajá daň.přiznání za rok 2017.Zjistí že 0 s 0 pošla , že dělají jen na Babiše a zavřou.Stějně tak dopadnou malé obchůdky.
Reagovat
Datum: 24.1.2017 10:51
Titulek: hospoda na Benátkách
Autor: petr
37
Musím zareagovat na komentáře zapšklých odpůrců pivní kultůry. Že nadáváte na hospodu na Benátkách, že nic moc.... Neměli jste tam tedy chodit. Měli jste jet do Olomouce a tam si zajít na pivo do Paláce nebo nějakého lepšího podniku. Mě osobně pivko lépe chutná v klasické české "špeluňce" a nemusím mít kolem sebe nóbl lidi a nóbl prostředí. Postačí mi obyčejná lidová hospůdka, jako byla Na Benátkách, kde jsem si vždy pokecal s lidma o obyčejných věcech. Toť vše . Petr
Reagovat
Datum: 24.1.2017 11:51
Titulek: Re: hospoda na Benátkách
Autor: Pepa
58
Nikdo netvrdí že tam chodí pravidelně a kritizuje! Šli tam jednou a nikdy více. Víme?
Reagovat
Datum: 24.1.2017 11:41
Titulek: Doplnění
Autor: Dodo
55
Pane redaktore, ćhcete-li být spravedlivý, měl byste do článku doplnit, že pro zavedení EET hlasovala celá vláda. To znamená včetně falešných černoprdelníků KDU-ČSL a kývajícího panáka Sralbotky.

Podvodníci z KDU-ČSL teď zjistili, že si to u voličů rozlili, tak se snaží vzít zpátečku a budou chytrácky teď tvrdit, že se to musí změnit...

Reagovat
Datum: 24.1.2017 12:07
Titulek: benátky
Autor: jana
71
Není pravda, že Benátky zavřeli kvůli EET, vzhledem k tomu, že původní nájemce si pořídil nájem jiného lokálu, kde se EET také nevyhne.
Reagovat
Datum: 24.1.2017 12:58
Titulek: ???
Autor: abcd
62
První odkaz na googlu nabízí pronájem eet za 279 Kč měsíčně - to je vážně částka, která donutí hospodského zavřít???
Reagovat
Datum: 24.1.2017 14:06
Titulek: Re: ???
Autor: aNONYM
39
Asi ano, když se tak děje.
Reagovat
Datum: 25.1.2017 18:58
Titulek: Re: abcd
Autor: paad
48
Nevíš nic. Není to jen v penězích ale v celkové atmosféře. U kontrolního hlášení máte 5 dnů na reakci když vás finanční úřad vyzve k opravě chyb. Když odešlete hlášení a odjedete na dovolenou, může se stát, že po návratu budete mít ve schránce tučný flastr. U EET jste v pozoru neustále, ručíte za internetové připojení, za pokladnu i za software v ní. Když se něco pokazí musíte nechat rozdělané práce a prioritně shánět někoho kdo dá linku na FÚ zase do pořádku. Na výpadek spojení se budou ptát a váš výpadek v práci je nezajímá. Pokud k tomu bude někdo chtít dodat, tak prosím věcně a ne výpady, že všichni kradem.
Reagovat
Datum: 24.1.2017 17:22
Titulek: Zavírají jen ti
Autor: zina
51
co hřešili na bor.el co v tom byl,prakticky ti co okrádali lidi i stát.Takových škoda není.
Reagovat
Datum: 24.1.2017 17:58
Titulek: Re: Zavírají jen ti
Autor: aNONYM
53
Idiotsky jednoduchá teorie. Ale plebejcům se prý dobře poslouchá.
Reagovat
Datum: 25.1.2017 23:14
Titulek: Re: Zavírají jen ti
Autor: petr x
41
Správně...a z těch ostatních dostane financ těch slíbených 18 miliard na platy učitelů, školky,doktory,hřiště,...tak nějak zněla ta reklama pro tupé stádo, že?
Reagovat
Datum: 24.1.2017 20:00
Titulek: Samý kecy
Autor: X
47
Reagovat
Datum: 25.1.2017 19:49
Titulek: Re: Samý kecy
Autor: zbys
49
Nnaprosto souhlasím, samý kecy, kdyby pan redaktor byl v obraze a zjistil si všechny dostupné informace, nemohl by zplodit takové bláboly. Ať je to o Benátkách tak i o ostatních rádoby uzavřených hospodách kvůli EET. Náklady na EET jsou pro malou hospodu jednorázově cca 6000 Kč + provoz internetu ten lze zajistit s mesíčním paušálem 79 Kč. Ale i to není nutné ! takže se všemi provozními náklady a odpisy vychází náklady na eet pro takovou menší hospodu cca do 5 kč denně!!!
Takové články jsou šíření poplašné zprávy ::-(
Reagovat
Datum: 25.1.2017 21:09
Titulek: Re: Samý kecy
Autor: aNONYM
54
Vy, teoretici, vždy pobavíte.
Reagovat
Datum: 25.1.2017 23:03
Titulek: Re: Samý kecy
Autor: vojta
29
Matematika nic moc...počítáš jak ten Babiš a meleš stejný nesmysly.
Reagovat
Datum: 25.1.2017 23:19
Titulek: Re: Samý kecy
Autor: Dušan Masár
44
Zato ty budeš asi super matematik, že? Argumenty žádné a ještě se schováváš za anonymitu. Skutečnost je taková, že ani těch 6000 není zdaleka potřeba. Vždyť každej má dneska chytrej mobil a existují EET aplikace na tyhle mobily a je to úplně zadarmo. Takže pro nějaký takový malý podnik, jehož majitel tvrdí, že má pár hostů denně, musí takové řešení bohatě stačit. A stát ho to bude jen těch pár korun měsíčně za internet, který by tak jako tak zaplatil.
Ale tohle je prostě ta čecháčkovská povaha - ve všem vidět co největší problém, na všechno se vymlouvat a hlavně si za každou cenu každej den hledat nějakou záminku, abychom se mohli cítit ublíženě.
Reagovat
Datum: 26.1.2017 05:29
Titulek: Re: Samý kozy
Autor: Drápalík
63
Ray a Masár. Hloupější je Ray... A proč teda soudruzi ludovci z KDU-ČSL, kteří EET spolu s Agrofertem a sosánkama prosadili, tak proč tito lídovci KDU-ČSL teďky béřou kramle, jakože se drobátko pomýlili, když tady čtu, že provoz EET stojí malý podnik max 6 Kč denně a pro úplně nejmenší chudáky je aplikace zadara?

Reagovat
Datum: 26.1.2017 09:45
Titulek: Re: Samý kecy
Autor: MP
31
Pane Masár, jste asi trošku mimo? Zřejmě jste naletěl Burešovi na jeho lži. Ve skutečnosti platíte za instalaci sofware, za jeho užívání, za internet, za data, a pokud si myslíte, že je tu aplikace na mobil, tak bych ji chtěl vidět. Znáte její název, bych si ji rád nainstaloval. A co zadání registračního čísla? No a uvědomujete si, že za měsíc se bude EET týkat dalších 200 tis. subjektů? Kolik miliard asi zhrábnou Babišovy firmy za prodej aplikací a techniky? Snad si nemyslíte, že ten zákon Bureš prosadil jen pro potřebu státu? Za prvé potřebuje na dotace pro Agrofert a pak do vlastní kapsy za prodej EET, k terý realizují také jeho firmy. Tak ho příště zase zvolte, a budete platit u holiče ne 80 Kč ale 150 Kč, vy chytráku.
Reagovat
Datum: 26.1.2017 10:30
Titulek: Re: Samý kecy
Autor: Dušan Masár
29
To, že vy platíte za to, za ono i za tamto, to je čistě jen vaše blbost. K tomu vás žádnej zákon nenutí.
A zde si račte vybrat:
https://play.google.com/store/search?q=eet
Reagovat
Datum: 26.1.2017 10:37
Titulek: Re: Samý kecy
Autor: Dušan Masár
43
Jo a co kdybyste mi teď na oplátku poskytl název nějaké té Babišové firmy na prodej EET aplikací a techniky? Ať taky ukážete, že nemáte jen plnou hubu planých keců a lži, když už z toho obviňujete jiné.
Reagovat
Datum: 26.1.2017 10:22
Titulek: Re: Samý kecy
Autor: vojta
56
Podepsat se pod takovou hovadinu, to chce fakt koule...narozdíl od tebe (když už si tykáme) jsem z oboru a EET se mně týká, tak ocela vím, o čem to je. Rozhodně mne neudolají tvé argumenty, protože vím, že jsou mimo mísu. O tom malým Husákovi na ministerstvu si myslím svoje a je mi líto trotlů, co uvěřili, že vyždímá 18 miliard na školky, hřiště, doktory, učitele...
Reagovat
Datum: 27.1.2017 17:51
Titulek: Re: Samý kecy
Autor: Pavel
32
Jak si pořídíte v Šumperku internet za 79 Kč, můžete upřesnit, já o ničem takovém nevím. Díky za informaci.
Jinak na takové zapadlejší vesnici i takových 6000 Kč na začátek není malý obnos. Zvláště, když polovina obyvatel je na podpoře a pár chlapů tam cucá jedno pivo za večer.
Reagovat
Datum: 9.2.2017 13:27
Titulek: Re: Samý kecy tak je to zas jinak
Autor: X
30
Reagovat
Datum: 26.1.2017 06:40
Titulek: Má dáti,dal
Autor: Pavel
61
Na začátek upřesňuji, že hospoda na Benátkách je odsouzena k demolici v souvislosti s rekonstrukcí plaveckého bazénu a revitalizací rybníka. Přibližně na tom samém místě má být postavena hospoda na kterou míní radnice vynaložit 14.000.000,- Kč. Žádný soukromník by si tam takovou restauraci nepostavil, protože by se mu náklady vrátili tak za tři generace. Ale radnice postaví, protože rozhazovat peníze daňových poplatníků to je jejich koníček viz. ceny města - náklad 250.tis.Kč, viz slavnosti města, ples, sudeťáci na radnici, podpora všeho možného bez kontroly, informační centrum za více jak 3,5mil.Kč a našlo by se toho ještě více. Vracím se zpět k hospodám. Ti hospodští, kteří převážně šidili tento stát nákupy bez papíru a krácení tržeb na úroveň minimálních odvodů a daní si takto dosti pomohli. To nejsou jen hospodští, ale i firmy, které vyplácejí minimální mzdy a zbytek dávají tak nějak bokem, jenom aby nemuseli plnit své povinnosti ke
státní pokladně. Ale tito samí lidé chtějí aby jejich děti chodily do kvalitních škol, aby měli jejich rodiny kvalitní péči, zabezpečení od státu v případě potřeby a ještě něco na důchod. Kde však má ten stát brát na to vše peníze. Takže vy sami co tak skučíte jak EET likviduje hospody, včetně hospodských si prohlédněte ty dvě stránky - má dáti, dal a přestaňte fňukat.
Reagovat
Datum: 26.1.2017 09:49
Titulek: Re: Má dáti,dal
Autor: MP
42
Ještě jste zapoměl dodat, že prázdná státní pokladna potřebuje 5 miliard pro dotace Agrofertu a 5,8 miliardy na to aby zase mohla Babišovým firmám odpustit daně.
Reagovat
Datum: 26.1.2017 07:56
Titulek: Bez titulku
Autor: Anonym
50
Všem chytrákům, co všemu rozumí a EET schvalují. Tušíte vůbec, kolik musí OSVČ měsíčně zaplatit ? Tušíte nebo ne ? Jen na soc. a zdrav. pojištění to dělá přes 4.OOO měsíčně + k tomu EET 6000 jednorázově za pokladnu a pak pravidelně minimálně 300 měsíčně za internet. Ve velkých hospodách spočítali, že jen papírky do tiskáren účtů je vyjdou na 20.000 ročně. Chytrákům z pracáku nebo státním zaměstnancům se to tlachá, když vše dostanou, ale podnikatel si na to musí vydělat. Nechápu, že obhajujete něco, co převzal stbácký slovák od zkorumpovaného Chorvatska. Nikde v normálním světě včetně celé západní Evropy EET není.
Reagovat
Datum: 26.1.2017 10:15
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Dušan Masár
50
Opravdu nechápu, jak souvisí soczdr s EET. A na co si jako vůbec stěžuješ anonyme? Zaměstnanci platí za soczdr několikanásobně víc. A o těch částkách za EET už tu několikrát padlo, že jsou úplně nesmyslné. Nikdo nikoho nenutí platit 6000. A papírky do tiskáren? To je jako doteď nepotřebovali? To psali doteď účty na hliněné tabulky nebo jak?
Jinak jsem si zkusil udělat rychlý výpočet a aby je to stálo 20.000 ročně, museli by denně vytisknout nejmíň 2000 účtenek. To by teda musela být sakra velká hospoda.
Pořád tu čekám na nějaký rozumný argument a místo toho tu čtu jen samé bláboly.
A že nikde v západní evropě EET není může souviset třeba s tím, že nikde v západní evropě neplatilo 40 let, že kdo nekrade, okrádá vlastní rodinu.
Reagovat
Datum: 26.1.2017 13:39
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: petr x
54
Zaměstnanci platí několikanásobně víc...stačí, víc "rozumných argumentů" psát nemusíte. Jako znalec problému máte za pět. Vraťte se k Nově a na web MF a studujte! A cestou se stavte na pět kousků v hospodě a nechte si vytisknout účtenku, ať víte aspoň jak vypadá.
Reagovat
Datum: 26.1.2017 15:06
Titulek: Nepřesvědčils
Autor: Dušan Masár
55
No, já mám alespoň nějaké argumenty. Zatímco ty nemáš žádné a jen hloupě tlacháš. A svouje známkování si nech. Hodnotit by uměl každý. Ale přijít s nějakým protiargumentem, na to jsi moc malej péťa, viď?
Reagovat
Datum: 26.1.2017 15:53
Titulek: Re: Nepřesvědčils
Autor: petr x
52
Pokud si tykáme, tak jo, jsi trouba a argumentovat s tebou je ztráta času...přečti si ještě jednou ty svoje kecy o odvodech zaměstnanců a běž si nafackovat.
Reagovat
Datum: 26.1.2017 15:13
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: X
44
Anonym zkus použít Google a zjistíš že to maj i jinde nejen v tom tvým Chorvatsku, nedávno Rakousko. Mimochodem já tam byl a funguje to. Placení bez problému i na stánku v přístavu a bože div se dokonce kartou tady to nejde pomalu ani na poště.Jako zaměstnanec platím daně pojištění i sociální ale na rozdíl od osvč to neovlivním. Ale to je debata o něčem jiném
Reagovat
Datum: 26.1.2017 16:06
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: petr x
65
V Rakousku nemusí být obchodník připojen internetem k finanční správě, stačí kasa s pamětí, kterou má u nás už téměř každý, kdo chce mít v podnikání trochu přehled...to je docela rozdíl, především v pořizovacích a provozních nákladech.
Reagovat
Datum: 26.1.2017 16:50
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: X
49
Zato mu může kdykoli přijít kontrola, že by kasy s fiskální pamětí byly levné se říct nedá. V době kdy má kdejaká hospoda WiFi pro klienty a kasu na hlídání zaměstnanců se tyhle rádoby zástupné problémy jeví směšné.
Reagovat
Datum: 29.1.2017 07:14
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: petr x
20
Bavíme se především o malých (podle pivovarníků cca 400) hospodách, ne? Nejsem si jist, že pajzly typu Benátek v posledním tažení nebo putyka U Mařeny v Horní Dolní řeší WiFi pro klienty. A co se týká těch kontrol: na kontrolu mi jako provozovateli může kdykoli přijít 17 státních i nestátních úřadů, podle AHR jde o cca 40 odborů...připadá vám to normální, když to v jiných oborech není? Proto v eet nevidíte další buzeraci ze strany státu, navíc s presumpcí kolektivní viny a trestu a neschopností správy účinně vybrat daně stávajícím systémem. Funguje se v tom fakt blbě, tak se, proboha, přestaňte divit, že to někoho dovede k ukončení provozu a je jedno, zda ta sranda stojí 290,- nebo 6000,- nebo třeba 30000,-. Myslíte, že Pepa, který vám o víkendu postaví pergolu u baráku "bez papíru" nebo kámoš, který opravuje doma počítače "za materiál" by nepotřeboval klepnout přes prsty? Budete po nich stejně horlivě vyžadovat účtenku, když vám k tomu napálí dph? Až ty poctivější z nich eet dostihne, budou nadávat stejně jako poctiví ubytovatelé či hospodští. Těch, co šidí mi fakt líto není...
Reagovat
Datum: 29.1.2017 22:42
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: X
57
Přestaň bejt naivní a neustále vymýšlet zástupné problémy a buzerace ta byla za komárů a že byla.I ty malé hospody maj kolikrát WiFi div se ale i webovky nebo fejsbůk. Holt budou kupovat 10 sudů na faktůru a platit daně a ne 5 a 5 za hotový.
Ještě příjdde sranda až vletěj na hasiče co pořádaj plesy a podobný akce.
Reagovat
Datum: 30.1.2017 09:25
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: petr x
39
Buzerace za komárů podobná rozhodně nebyla, ale je vidět, že o tom víš kulový, zatímco já v tom denně žiju. Tudíž nemá cenu polemizovat o tom, kdo je naivní. A ty problémy si nevymýšlím já, ale stát, mnohdy proto, aby dal práci úředníkům, s nimiž by si jinak nevěděl rady. A o těch, co kupují 5 ofiko a 5 na černo se nebavím, ti mě se..u taky.
Reagovat
Datum: 30.1.2017 22:47
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: X
49
Budeš se divit ale něco o tom vím pár lidí co se tak za komárů živili znám. Nevim v čem žiješ ale já žiju v realitě, jak jsem psal v Rakousku ani v Chorvatsku sem nezaznamenal žadnej problém ani u stánku se zmrzlinou. Na mobil za 5 tyček s internetem má každej ale na eet (třeba pro malý hospody)který je navíc odečitatelný z daní ne.
Reagovat
Datum: 31.1.2017 09:45
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: petr x
41
Tvůj přehled je fakt kulervoucí, je vidět, že brilantně rozumíš i realitě výpočtu odečtu z daní...to stačí, tahle debata má smysl asi jako diskuse s tím znalcem výše, co má chaos v odvodech za zaměstnance, ten taky všude byl a tak rozumí všemu.
Reagovat
Datum: 31.1.2017 22:53
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: X
58
Heh tak tohle mě těší, debata s tebou je obdobná ani jeden rozumný argument že pořízení EET zařízení zničí hospodskýho či kohokoliv jiného. A o jaké realitě výpočtu daní hovoříš ty já jsem jen napsal že si to odečtou z daní což je fakt.
Reagovat
Datum: 1.2.2017 07:04
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: petr x
38
Rozumných argumentů tady padlo dost, pokud člověk není fandou pohádek ovčí babišky, třeba té o snadné dosažitelnosti odečtu nákladů na eet z daní.
Reagovat
Datum: 26.1.2017 09:33
Titulek: Vše je trošku jinak
Autor: MP
57
Ti pisálkové a uctívači Bureše alias Babiše pouze papouškují jeho lži. Vlastní názor nemají, ale přitom si hrají na vševědoucí. Ve skutečnosti je třeba si uvědomit, že Benátky tu byly desetiletí, přežili prakticky ve všech režimech, až tedy skončily na základě StBáckých metod soudruha Babiše. Je pravdou, že nejem pro toto. Rentabilita této řekněme pivnice byla na hranici únosnosti. Ale to je se všemi budovami, které jsou v obecním vlastnictví. Radnice jako vlastník nemovitosti do údržby a oprav budovy nedávala ani korunu. Pouze se čekalo na to kolik vynese nájemné. Protože tato nemovitost je skutečně spíše historickou stavbou jsou zde veliké nároky na provoz. Žádné zateplení, žádná úspora energií. Výtop je velice nákladný z důvodů úniku tepla stropem a starými okny. Dále pak platíte neúměrné částky za elektřinu. No a ČEZ jak známo je státu. Dále pak během posledních let se neúměrně navýšila cena vodného. A ppokud spočítáte náklady, které zde byly před 10 lety a dnes, tak by to jedno pivo muselo stát minimálně 50 Kč. A to nemluvím o platech číšníků, zvedání mzdy a odvodů. Takže je zcela evidentní, že rentabilita provozu po zavedení EET je fikcí. Vůbec se divím, že tak dlouho to vyddrželo. V důsledku z provozu Benátek měl největší zisk nanažraný stát, potom radnice a možná někde daleko na konci provozovatel. Ten si ovšem peněz moc neužil když trávil veškerý čas za barem.
Reagovat
Datum: 26.1.2017 10:25
Titulek: Re: Vše je trošku jinak
Autor: Dušan Masár
42
Ty seš myslím taky myslitel. Tak napřed napíšeš, že Benátky skončily kvůli Babišovi a pak tu v dalších X větách popíšeš, že tu je 100 dalších důvodů, proč skončily. Takže z toho vyplynulo, že to s Babišem vůbec nesouvisí.
A teď mi řekni narovinu - co je asi pravděpodobnější? To, že po navýšení nákladů o řekněme 10Kč denně už se najednou ta hospoda stala nevýdělečná? Nebo spíš to, že se ta hospoda stala nevýdělečnou proto, že by po zavedení EET, by musela začít platit daně poctivě a nemohla už dál podvádět?
Reagovat
Datum: 26.1.2017 11:52
Titulek: Re: Vše je trošku jinak
Autor: MP
51
Pane Masár, vidím, že jste nic nepochopil. Je přece jasné, že se během posledních let na základě sociální politiky, se nemakačenkové a darmožrouti pasou na dávkách státu. Proto stát neúměrně zvyšuje daně. (aby jste zase netvrdil něco jiného tak třeba DPH, nebo odvody či zdražování energií ze kterých má stát DPH). No a příjmy z restaurací, respektive jejich obrat zůstává stejný. Tak tedy nevím kdo koho okrádá? Nicméně, ještě jeden dotaz na Vás: jak víte, že na Benátkách provozovatel okrádal? Máte nějaké důkazy, nebo zase papouškujete Bureše. Toho největšího zloděje, kterého jsme tu kdy měli?
Reagovat
Datum: 26.1.2017 13:06
Titulek: Re: Vše je trošku jinak
Autor: PM
26
MP za to vy to teda chápete úplně přesně :-).
Reagovat
Datum: 26.1.2017 13:13
Titulek: Re: Vše je trošku jinak
Autor: Dušan Masár
52
Máte pravdu, nepochopil. On Babiš zvedl DPH? Kdy? Pokud se restauracím zvedají náklady, tak mají zvednout ceny a ne krátit daně. Přece jim žádný zákon nenařizuje, aby prodávaly pivo pod cenou. Stravuji se v restauracích takřka denně už spoustu let, takže si docela všímám, že tam ceny docela rostou. Tak i obrat. A nevidím v tom problém. Takže opravdu nechápu o čem to mluvíte. Každopádně teď už se vůbec nezmiňuteje o EET, takže v čem je teda problém?
A na váš poslední dotaz už fakt nevím co říct. Copak já jsem někdy tvrdil, že na Benátkách někdo někoho okrádal? Prosím vás! Kdy a kde jsem to tvrdil? Samozřejmě že žádné takové důkazy nemám. Koneckonců jsem na Benátkách ani v životě nebyl. Jediným důkazem by mohlo být to, že před zavedením systému, který okrádání znemožňuje, to na Benátkách radši zavřeli. To jistě něco naznačuje. Ale za důkaz bych to rozhodně nepovažoval.
Reagovat
Datum: 26.1.2017 13:37
Titulek: Re: Vše je trošku jinak
Autor: MP
47
Pana Masár, takže ještě jenou. DPH zvedl Kalousek na určitou dobu, a to na dobu recese. Nicméně Babiš v době konjunktury ji nesnížil, tak jak bylo určeno. Nicméně o EET jsem se nezmiňoval, protože jsem si myslel, že celý problém chápete. Ale teddy pro ty co jsou pomalejší. Vzrostly veškeré náklady, k teré jsou s podnikáním spojené, to je platy, odvody, energie a další média. No a s EET přišly další náklady na nákup zařízení, programů, spotřebního materiálu a ztráty času při obsluze. Jinak je třeba uvést, že podnikatelé alespoň po státu nic nepožadují a nesou zodpovědnost za sebe, rodinu a zaměstnance. Za co nesete zodpovědnost vy? Popkud jste zaměstnán (tedy doufám), tak si uděláte svých 8 hodin a padla ne? Nesete nějakou zodpovědnot? A kde má podnikatel peníze za tyto povinnosti? A ještě si musí zaplatit sám pojištění zdravotní a důchodové, přispívat na politiku nazaměstnanosti, to je na ty nemakačenky a ještě se uživit. Tak nevím zda žijete na Marsu nebo v oblacích?
Reagovat
Datum: 26.1.2017 13:56
Titulek: Re: Vše je trošku jinak
Autor: PM
34
No myslím, že tady plácáte nesmysly. Ja hospodu vlastním a myslím že prosperuje docela dobře. S eet v principu nesouhlasím, ale na druhou stranu a z vlastní zkušenosti mohu říci, že náklady na EET jsou minimální a není důvod to dramatizovat jak je poslední dobou ve zvyku.
Reagovat
Datum: 26.1.2017 14:17
Titulek: Re: Vše je trošku jinak
Autor: Dušan Masár
57
Ne, nejsem zaměstnán. Jsem osvč. Ale pří vší snaze ten problém opravdu nechápu. Jak už jsem psal - pokud se mi zvedají moje náklady, tak adekvátně zvednu ceny. Nevidím v tom problém. Zvedání DPH už mě jako podnikatele nezajímá vůbec, protože to je daň, kterou zaplatí koncový zákazník a ne já. Soc platím dle výmeru a zdravku si platím víc než je povinné minimum, abych v případě nemoci měl slušnou nemocenskou. I tak platím za součet soczdr podstaně míň, než bych musel platit jako zaměstnanec. Takže nevím co to pořád melete o tom, že si musíte platit navíc nějaké extra pojištění. A jak už bylo výše spočítáno, náklady spojené s EET, které dělají i kdyby maximálně 10Kč denně přece nemůžou žádnou firmu položit. A pokud jo, tak to asi byla dost mizerná firma. Což platí obecně. Pokud neunesete tu podnikatelskou zodpovědnost, tak prostě nepodnikejte. Nikdo vás nenutí. Můžete jít klidně dělat někam k pásu a po 8 hodinách si jít v klidu na pivko. Je to na vás. Podmínky jsou jaké jsou. Podle mě jsou pro osvč krásné. Platím pojištění, platím daně, jsem svým pánem a mám minimálně trojnásobek toho, co bych dostal za podobnou práci, kdybych ji měl jako zaměstnání. Ale právě proto by mě štvalo, kdyby nějaký můj třeba soused podnikal ve stejném oboru jako já a měl by mnohem nižší ceny protože on by na rozdíl ode mě daně neplatil. A proti tomu má právě bojovat EET a proto já to podporuji.
A to o té zodpovědnosti, to je už úplně k smíchu. Vy po státu nic nechcete, zatímco zaměstnanci chtějí po státu jako co? Vy byste chtěl, aby vám někdo platil za to, že nesete zodpovědnost za sebe a svou rodinu? Jako vážně? Jediné co uznám je určitá zodpovědnost za zaměstnance, i když se mi nezdá, že by to byla až taková řehole. Tak zaměstnanec vám přece vydělává peníze, takže je asi v pořádku, že jste za něj trošku zodpovědný, ne?
Reagovat
Datum: 26.1.2017 15:04
Titulek: Re: Vše je trošku jinak
Autor: aNONYM
49
Řekl bych, že motáte dohromady zdravotní a nemocenské pojištění.
Reagovat
Datum: 26.1.2017 23:14
Titulek: Re: Vše je trošku jinak
Autor: Dušan Masár
52
Máte pravdu můj anonymní příteli. Domotal jsem dohromady zdravotní a nemocenské pojištění. Ale to myslím není až tak podstatné. Takže platím pojištění 3. Z toho je jedno nepovinné. A i tak platím míň, než by mi strhávali jako zaměstnanci. To je to, co jsem chtěl říct.
Reagovat
Datum: 26.1.2017 15:33
Titulek: Re: Vše je trošku jinak
Autor: MP
24
Asi máme každý svoji pravdu a já Vám ji neberu. Pro mě je každá regulace, zákaz a povinost bez které jsme tu žili 25 let vcelku z bytečná. Proč bych ji měl platit ze svého? Nevím jakou práci děláte, ale v posledním období za vlády soc a ANO bylo vyplozeno stovky zákonů, které nás buď oklešťují nebo za účelem zaměstnání, které jsou zcela zbytečné. Např. energetické štítky budov, které nikoho nezajímají a přesto na tomto živí spousta lidí, nebo v poslední řadě revize komínů, která v praxi vypadá tak, že přijde kominík podívá se 10vteřin do komína a vypíše papír za 2 tisíce, že je vše OK. Tak tomu se říká umělá zaměstnanost. A kdo to platí? My všichni. Dříve to nikdo nepotřeboval a také jsme žili. No a takových případů je spousta. Pokud to shrneme, tak stále více povinností vůči státu, více plateb, tím více odvodů a více úředníků. A teď mi řekněte k čemu mi to je?
Reagovat
Datum: 26.1.2017 23:03
Titulek: Re: Vše je trošku jinak
Autor: Dušan Masár
62
Já obecně souhlasím, že každá regulace, zákaz a povinnost je zbytečná. Na druhou stranu ale se tu už X let právě hlavně v těch hospodách u piva stále řeší, že náš stát není schopný vybírat pořádně daně a spousta podnikatelů daně krátí, na což pak doplácí ti slušní, protože musí platit daně o to vyšší. Sám jsem přesně tato slova slyšel v hospodě mockrát. A když se teď začne vláda snažit o to, aby se výběr daní zlepšil, tak zase všichni řvou, že je to špatně. Už mě štve to škarohlídství, jak všichni na všem hledají to nejhorší, vždy je podle nich všechno špatně, všechno je strašný problém a každý hledá 1000 důvodů proč něco nejde.
Reagovat
Datum: 27.1.2017 07:36
Titulek: Re: Vše je trošku jinak
Autor: MP
43
Tak s tímto jsme za jedno. Toto je ta povaha česká. Hledat problém. Ale to také právě plyne z nesmyslných nařízení a zákonů. U nás existuje přes 16 tisíc zákonů a zákonných norem. Pochybuji o tom, že je vůbec někdo čte, a že je dokonce zná. V tomto marasmu práva se již téměř nikdo neorientuje, natož aby jej dodržoval. Pak se hledají cesty jak vše obejít. Je nutno si uvědomit, že regulace norem je dána každému v rámci vlastního morálního kodexu. Každý ví co je správné a co není již z podstaty existence společenských norem. Pokud regulace překročí určitou hranici, přestane se právo dodržovat. A to je případ českého člověka. Má prostě dost příkazů, zákazů a omezováni svobod, ať jsou důvody jakékoli. Proto spousta lidí na vše kašle, nechce platit na darmošlapy na úřadech na nemakačenky na Úřadu práce a na socky které parazitují na systému podpor. Proč bych měl platit za jídlo v restauraci více jen kvůli EET? Proč bych měl platit za zboží více jen proto, aby dostal Agrofert větší dotace? Uvědomte si, že od 1.3.2017 budou EET ve všech obchodech a prodejců, kteří berou hotovost a také ve službách. A kdo to zaplatí? Vždy ten poslední zákazník. Ono totiž ve finále nebude žádný podnikatel platit vyšší náklady ze svého, ale pripočte je k ceně zboží nebo služby. Takže ti největší křiklouni si prostě budou muset do kapsy šáhnout hlouběji.
Reagovat
Datum: 27.1.2017 08:45
Titulek: Nadpisu nevěřím
Autor: Smyl Flek z Nohavic
74
Pročetl jsem si diskuzi a zejména příspěvky pana Masára, se kterým snad poprvé v životě docela souhlasím. Nevěřím tomu, že by se nějaká hospoda zavřela jen kvůli EET. U některých to možná byla jen ta "poslední kapka". Ale to určitě ne proto, že by EET provozovateli nějak významně zvýšilo náklady, jako spíš proto, že se některým provozovatelům prostě nechtělo tento nový "problém" řešit. Ono by je to ve výsledku stálo jen pár korun a pár hodin času, ale jim se prostě nechtělo. Chtěli si jen jet to svoje tak jako doposud a nějaká taková "zas blbá omezující novinka" je prostě už otrávila tak, že se na to radši vykašlali. Což svým způsobem chápu. Ale věřím i tomu, že někteří opravdu zavřeli i proto, že byli zvyklí si občas něco shrábnout bokem a tak si přilepšit a když už to teď nepůjde, tak jim to zato nestojí.
Osobně si myslím, že EET je dobrá věc a že v tomto státě je to potřeba. Jen bych to co nejrychleji zavedl hlavně na (vietnamských) tržnicích, protože tam budou podle mě ty úniky enormní. Ještě jsem neslyšel jedinej rozumnej argument proti EET. Kritici EET místo rozumných argumentů vždy raději začnou útočit na Babiše. A jakmile někdo začne místo argumentování osobně útočit, je to většinou jasná známka toho, že žádné argumenty nemá a mě to jen utvrzuje v mém přesvědčení. Objevilo se tu třeba, že Babiš má údajně nějaké firmy na poskytování SW a HW pro EET. Na jasnou výzvu ale nikdo žádnou takovou firmu neuvedl.
Navíc tu někdo Babiše obvinil, že zvýšil DPH. A nikdo se proti tomu neohradil, a ani v článku tato skutečnost nebyla kupodivu uvedena, že Babiš naopak současně se zavedením EET DPH restauracím snížil. Z 21% na 15%. Což by jim mělo případné náklady kompenzovat. Zvláštní, že si toho pan Kropáč ani nikdo jiný tady nevšiml. Myslím, že se zaváděním EET do dalších odvětví by se měly daně dále snižovat. Protože daně byly od začátku nastaveny dost vysoko proto, že se už dopředu počítalo s tím, že se jich část nepodaří vybrat a pokud se zlepší jejich výběr a eliminují se daňové úniky, měly by stačit daně nižší. Jestli k tomu dojde se teprve uvidí. Ale za sebe teda můžu říct, že z této snahy vlády mám zase po dlouhé době docela dobrý pocit. A ani zdejší diskuze mi ho nezkazila. A jestli jsem kvůli tomu plebejec, tak fajn. Možná je pořád lepší být plebejec (ať už to v dnešním kontextu znamená cokoliv), než být zakomplexovanej cinik, kterej vidí všude jen problém a vždy hledá milion důvodů, proč je všechno špatně.
Reagovat
Datum: 28.1.2017 14:32
Titulek: Re: Nadpisu nevěřím
Autor: MP
25
Pane Flek, pokud se budeme bavit konkrétně, jak zde nastiňujete, tak prosím:

Uplatnění 15% sazby daně u stravovacích služeb a u podávání nápojů se bude týkat těchto služeb zatříděných dle CZ-CPA do kódu 56 s výjimkou:
podávání alkoholických nápojů uvedených pod kódy nomenklatury celního sazebníku 2203 až 2208
nebopodávání tabákových výrobků uvedených pod kódy nomenklatury celního sazebníku kapitoly 24.
Z uvedeného je zřejmé, že se snížené DPH týká pouze podávaných jídel. To znamená, že hospody bez kuchyně, pivnice a další vesnické hospůdky, které žily jen z prodeje piva alkoholu, těm se prostě zvýšily náklady zvedením EET a žádnou kompenzaci ve smyslu snížení |DPH nemají. Stejně tak na tom budou od 1.3.2017 všechny obchody kde platíme hotově včetně služeb, to je kosmetika, holič ap. Harmonogram:
1. prosinec 2016 – ostrý start pro hotely, ubytovny, restaurace, pohostinství, bary
1. březen 2017 - velko- a maloobchodníci
1. březen 2018 - všichni ostatní kromě řemeslníků a výrobců
1. červen 2018 – řemeslníci a výrobci

Reagovat
Datum: 28.1.2017 18:24
Titulek: Re: Nadpisu nevěřím
Autor: X
41
Voni ještě existujou hospody co prodávaj pivo kořalu a cigára a nic jinýho ? :-) :-) :-)
Reagovat
Datum: 28.1.2017 19:48
Titulek: Re: Nadpisu nevěřím
Autor: Dušan Masár
34
Existujou. Ale těm pak zase stačí třeba ta android aplikace, co je úplně zdarma a určitě nemusí kvůli EET platit žádných 6000 Kč, jak se nám tu stále někteří snaží namluvit.
Reagovat
Datum: 29.1.2017 06:38
Titulek: Re: Nadpisu nevěřím
Autor: petr x
39
A to jsou ty, co z nich Babiš vydojí ty slíbené miliardy?
Reagovat
Datum: 29.1.2017 10:35
Titulek: Re: Nadpisu nevěřím
Autor: MP
63
Zapoměl jste uvést, že aplikace nevytiskne účtenku. Takže potřebujete tiskárnu, wifi a spotřební materiál. To je asi zdarma?
Reagovat
Datum: 3.2.2017 09:42
Titulek: Diskuse o úplném" lejnu".
Autor: zina
49
Koruna závěrem,nic vystižnějšího tuto diskusi nemůže uzavřít než to jakého blba Šumperk poslal do pořadu ČT Máte slovo s M.Jílkovou.Maloobchodník František Kučera v tomto pořadu exceloval svým hulvátským vystupováním a kecy úplně mimo mísu.Poslat do televize takového plebejce,namyšleného hulváta,člověka který vidí jen svoji pravdu podloženou jeho slabým IQ,to je opravdu výhra.Tento živnostník by se měl léčit u Chocholouška a ne veřejně vystupovat.Však ho tam také ostatní setřeli a zavřeli mu tu jeho nevymáchanou hubu.
Reagovat
Datum: 3.2.2017 22:49
Titulek: Re: Diskuse o úplném" lejnu".
Autor: X
52
Mě se líbil jouda co zlikviduje čtyři tel. za rok. Vykládá jak by musel terminál nosit ( a asi by ho zničil)pořád u sebe. Člověk by řek že kasíruje každou hodinu pak že jsou řemeslníci na tom špatně
Reagovat
Datum: 3.2.2017 23:19
Titulek: Re: Diskuse o úplném" lejnu".
Autor: Drinker
27
Slušný :-)
Reagovat
Datum: 3.2.2017 10:51
Titulek: Bez titulku
Autor: aNONYM
56
Pořád se tady řeší finanční stránka - náklady na pořízení, na údržbu. Ale EET má třeba i psychickou stránku, pro každého není samozřejmostí ovládat PC a při sebemenším problému je v pytli a neví si rady. A pokud jsou jeho výdělky taktak na uživení, může být tato „buzerace“ posledním hřebíkem do rakve. A řečem, že kdo si nevydělá, ať nepodniká se musím smát. To jsou jen takové kecy. Pochybuju, že každý podnikatel hned první měsíce fungování vydělává hned desetitisíce. Podle některých mudrců by tedy vlastně neměl skoro nikdo z nich ani začínat. Jenže realita je taková, že svou živnost budujete nejen materiálně, ale i marketingově. A to nejde za dva měsíce. Samozřejmě pokud někdo třeba za komančů opravoval televize, po revoluci si nakradl přístroje a otevřel živnost. Kontakty a praxi měl, vybavení taky. Ale tak to není u každého, někdo začíná od nuly a musí poslouchat hloupé poučování, že pokud se neuživí, ať toho nechá...
Reagovat
Datum: 3.2.2017 22:45
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: X
47
Hi Hi Hi takže počkáme až si živnostník nakrade přístroje udělá kontakty a praxi a pak může platit daně. Zřejmě bude potřebovat papír od Choholouška na obsluhu EET Hi Hi Hi.
Reagovat
Datum: 4.2.2017 10:44
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: aNONYM
29
Na co papír od Chocholouška? Nebo tobě pomohl?
Reagovat
Datum: 5.2.2017 08:26
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: X
58
Pomoh a co ty stál jsem v řadě za tebou když je dával.
Reagovat
Datum: 5.2.2017 12:16
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: aNONYM
35
Mám obavu, že jsi zase někomu naletěl, na mě si totiž hraje kdekdo ;) To víš, krušný život celebrity...
Reagovat
Datum: 5.2.2017 03:16
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Modl
50
pokud řemeslník neumí držet kladívko a zarazit hřebík je to politování hodný problém. Když dostane nepochopitelnou nastřelovačku hřebíků je úplně vedle a musí skončit pracovní poměr.
Reagovat
Datum: 13.2.2017 22:20
Titulek: Bez titulku
Autor: Bluth
44
samozřejmě Benátky končí z jiného důvodu, ale je to asi dobře...ta hospoda je trapas, štítím se šáhnout na kliku, štítím se sklenic...smrad, špína, bez zájmu. Dobře jsou v nájmu, ale to neznamená, že nebudu uklízet :D Jinak je to moje nejoblíbenější hospoda v špk. Škoda
Reagovat

NA KONCERT ZADARMO


Hrajte s REJEM o 5 vstupenek na komponovaný koncertní recitál textaře MICHALA HORÁČKA, který se uskuteční v pátek 6. října v Domě kultury Šumperk. Stačí, když pošlete správnou odpověď na soutěžní otázku a budete mít špetku štěstí při losování. Příští týden zveřejníme jména pěti šťastlivců, kteří půjdou na koncert zadarmo.

Soutěžní otázka:

K jaké písni nenapsal text Michal Horáček?

A) Dívám se, dívám
B) Levandulová
C) Lásko, voníš deštěm

Odpovědi posílejte do čtvrtka jako SMS ve tvaru ODPOVĚĎ, JMÉNO, BYDLIŠTĚ na číslo 605 854 541. (Cena jedné SMS odpovídá standardní textové zprávě dle ceníku vašeho tarifu.)

VYHODNOCENÍ

Vstupenku na galakoncert našeho nejznámějšího tenoristy ŠTEFANA MARGITY, který zazpívá v sobotu 23. září v kulturním domě v Zábřeze, vyhráli Marcela Krmíčková ze Sudkova, Martina Kubešová ze Šumperka a Zdenka Zapletalová z Hrabenova.
Blahopřejeme! Výhra na vás čeká v pokladně IC Zábřeh (v budově kulturáku).