KULTURA

Krásno spatřili první diváci, film vyvolal diskuzi

3. ledna 2014, 17:37, Ondřej Polák
Krásno spatřili první diváci, film vyvolal diskuzi Šumperk - Měsíc před celostátní premiérou mohli první zvědavci spatřit černou krimi komedii Krásno. Filmový debut režiséra, scénáristy a zároveň představitele hlavní role Ondřeje Sokola, rodáka ze Šumperka, se natáčel během loňského léta v Šumperku. Děj filmu je s městem a jeho obyvateli neodmyslitelně spjat.

Předpremiéra filmu Krásno se uskutečnila v pátek 27. prosince v šumperském kině Oko. I když bylo přidáno druhé představení v deset hodin večer, obrovský zájem místních obyvatel spatřit snímek „z jejich ulic“ nebyl zdaleka uspokojen. „Lístky mizely velmi rychle. Kino bychom vyprodali desetkrát po sobě, v jednu chvíli jsme měli strach, aby si lidé neseděli na klíně,“ uvedl ředitel kina Oko Kamil Navrátil.

“Krásno není obyčejný film. Je to film, jenž vychází ze skutečných událostí, které se nás dotkly tady v Šumperku a velmi ovlivnily naše životy. Nebylo to běžné natáčení, byla to naprosto osobní záležitost, zpověď, pokus vyrovnat se s minulostí. Krásno je přehrada nad městem Šumperk, městem, kde jsme se narodili se spoluautorem scénáře Martinem Fingerem,“ uvedl před projekcí Ondřej Sokol, který se předpremiéry zúčastnil společně s dalšími tvůrci.

I když Šumperk a jeho obyvatelé nejsou ve filmu znázorňováni vždy v dobrém světle, Ondřej Sokol přispěchal s poklonou na adresu města: „Jedna scéna se měla odehrávat před škaredým panelákem, ale žádný pořádně ohyzdný jsme v Šumperku a okolí nenašli, a tak jsme tuto scénu museli filmovat v Praze. Tam je ošklivých paneláků dost.“

Do běžné distribuce českých kin se Krásno dostane 30. ledna. V dalších rolích se divákům představí například Jana Krausová, Karel Roden, David Matásek, Jaroslav Plesl a také mnoho šumperských herců a obyvatel.

O ČEM JE KRÁSNO

Krásno je jezero nad městem Šumperk, ve kterém našli utopenou maminku Michala. Je dost hrozné žít s pocitem, že ve smrti mámy je možná zapleten váš vlastní otec. Tohle je bohužel podezření, se kterým se musí Michal vyrovnávat. Michal a Adam, kamarádi z dětství, se po dvaceti letech vracejí do rodného města, jenže Michalův otec zemře v den jejich příjezdu. Jediné, co zůstává, je pocit, že se stalo něco špatného, smutek a vztek, nemožnost dozvědět se pravdu. Otcova nová žena svým chováním matná podezření jen potvrzuje. A nebo je to tak, že oba chtějí vidět, že je potvrzuje. Rozhodně mezi nimi vznikne náhlý nápad přijít celé věci na kloub. Dál už se jen roztáčí spirála nezastavitelné katastrofy. Přes všechno výše napsané by film měl mít nádech jakési černé komedie. Někdy víc černé, než komedie, ale situace by měly být absurdní svou skutečností.

PRVNÍ REAKCE NA KRÁSNO

„Bavila jsem se od začátku do konce. Myslím, že kdo má rád černý humor, bude se mu film líbit, pro někoho to bude silný kafe, druhý film nepochopí a další bude poukazovat na to, že je tam dost často řečeno, že Šumperk je díra a nepochopí, že je to pocit těch dvou hlavních postav, nikoliv však názor autorů.“
Lenka Hudlíková


„Film zesměšnil Šumperk i jeho obyvatele a šumperská radnice společně s Olomouckým krajem na to ještě poslaly přes milion korun. Díky filmu zapadákov rovná se Šumperk a blbec rovná se Šumperan.“
Miroslav Vlček

„Mně se film líbil, ale nevím, jak ostatním, lidé nečekali ani na titulky a prchali z kina. To je u slavnostní předpremiéry divné.“
Květoslav Staňura

„Co mě trápí, je skutečnost, že ani tento film nevybočil z linie Šumperk - město, v němž se s výjimkou záhadných krutostí nic neděje.“
František Merta

„Já jsem se u filmu bavil. Zobrazení Šumperka a jeho obyvatel se povedlo, myslím, že je třeba nebrat se tak vážně, musíme se umět zasmát sami sobě.“

Kamil Navrátil


Foto: Kamil Navrátil
Zaplněné kino Oko v Šumperku netrpělivě očekává první projekci filmu Krásno. Mnozí z přítomných diváků si ve filmu sami zahráli.


Doporučit tento článek přátelům na FacebookuSdílet na Facebooku Poslat známému e-mailem upozornění o tomto článkuUpozornit známého Verze pro tiskTisknout NahoruNahoru

NÁZORY K ČLÁNKU
Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.

Datum: 4.1.2014 10:11
Titulek: Krásno jezero = Krásné přehrada
Autor: Filmouš
153
166
Diváctvo je v šoku. Zatím se nikdo nevzpamatoval aby film nějak okomentoval. Musel to být záběr na psychiku vytřeštěných diváků. Nebo má kino vlastní diskuzi? Nebo jsou šumperáci tak zarytě nekomunikativní a vystrašení vyjádřit svůj vlastní názor?
Reagovat
Datum: 5.1.2014 16:17
Titulek: Krásno
Autor: Šumperačka
186
167
A vidíte, mně se film moc líbil.
Už z popisu filmu muselo být všem jasné, jak postavy budou naše město vnímat. Tak nevím, proč najednou jsou všichni překvapení.
Reagovat
Datum: 5.1.2014 17:57
Titulek: Re: Krásno
Autor: Masokombajn
160
150
Lepčí ty vyhozené prachy za ten blivajz investovat do kila salámu z Krásna. Lepčí mít plné břuchy z Krásna než ten maglajz v hlavě z Krásna.
Reagovat
Datum: 5.1.2014 17:57
Titulek: Re: Krásno jezero = Krásné přehrada
Autor: Dušan
199
130
Psát své názory v diskuzi přepokládá vůbec nějaké mít, a mít potřebu je zveřejňovat se v prostředí našeho maloměsta nenosí.
Reagovat
Datum: 6.1.2014 10:44
Titulek: Re: Krásno jezero = Krásné přehrada
Autor: Mastil
187
199
Že by mněl autor filmu o duševní přidušenosti šumperáků pravdu? Podle diskuze to tak vypadá.
Reagovat
Datum: 6.1.2014 17:22
Titulek: Re: Krásno jezero = Krásné přehrada
Autor: Tupec II.
178
180
Krásné postavili v 80. letech jako zemědělskou nádrž pro potřeby zavlažování, žádné jezero.
Reagovat
Datum: 4.1.2014 10:27
Titulek: Zde je jakási diskuse.
Autor: Glukomilekcukrovýúporný
164
140
Reagovat
Datum: 4.1.2014 11:54
Titulek: děkujeme sponzorům
Autor: aNONYM
171
164
Vypadá to, že všichni ti, co na toto dílo přispěli, zároveň přispěli i na obraz Šumperka jako šedé díry a tak jako Šumperáci splnili úlohu užitečných idiotů. Ti, kteří koupili hrníček ho mohou rozbít, trička jde spálit nebo použít jako hadru na podlahu, ale ti nebožáci, kteří si koupili uvedení v titulcích, budou nejspíš spravedlivě rozhořčeným davem šumperských patriotů v průběhu tohoto roku postupně ubiti.
Reagovat
Datum: 4.1.2014 14:20
Titulek: aNONYMovi uniká hlavní smysl projektu !!!
Autor: Bundík
196
173
Přilákat turisty z celého světa do Šumperka !!! Přehrada Krásné se přebuduje na turistické epicentrum s multikinem s nepřetržitým provozem. Tuším že tam už bagrují základy pro promítací plochu. Letošní letní sezona 2014 na Krásném bude revoluční a vstoupí do dějin. Nebude dlouho trvat a projektanti jesenického GEOPARKU to ke svému projektu rychle připojí. K filmu Krásno se velmi pozitivně vyjádřil starosta Brož. Jako jeden z mála rychle pochopil význam tohoto úžasného filmového projektu. Ceny pozemků a staveb v chatové oblasti Krásné prudce stoupají. Chystá se výstavba hotelů, dalších rekreačních zařízení a atrakcí. Např. skluzavka typu ŽBLUŇK z malínského nádraží až do přehrady.
Reagovat
Datum: 4.1.2014 23:14
Titulek: Hodnocení
Autor: Bond
188
136
Dlouho jsem neviděl takovou kravinu, jako je tento "film".
Reagovat
Datum: 5.1.2014 02:34
Titulek: Re: Hodnocení
Autor: Miloš
193
162
Něco jako když PEJSEK A KOČIČKA VAŘILI DORT.
Reagovat
Datum: 5.1.2014 19:55
Titulek: Film zesměšnil Šumperk?
Autor: Smyl Flek z Nohavic
181
145
Tohle fakt moc nechápu. Jak film zesměšnil Šumperk? Copak on to je dokument? Přece to, že tvůrci říkají, že ve filmu jsou nějaké autobiografické prvky neznamená, že ve filmu najdete cokoliv realistického. Pořád je to jen film - fikce. Takže fakt nechápu, co si z toho kdo dělá. No, možná že pražáci skutečně můžou vnímat Šumperk tak, jak to vypadá v tomto filmu. A možná taky vůbec ne. Tak jako tak - co je nám do nich?
Reagovat
Datum: 6.1.2014 03:14
Titulek: Re: Film zesměšnil Šumperk?
Autor: Hasta la vista žide!
184
113
No jistěéé, dyť ten Sokol, co se pitvoří jako mentál je jen takový šumperský Borat:

http://old.stream.cz/uservideo/505998-borat-vtipne-sceny

třeba takové minuty: 7:04 nebo 10:02 jsou óčeň fajne

Reagovat
Datum: 6.1.2014 10:14
Titulek: Re: Film zesměšnil Šumperk?
Autor: aNONYM
186
156
Ono to může Šumperku ublížit. Pokud si diváci odnesou z filmu spojení Šumperk - díra, turistice to neprospěje. Pro mě je ale největší absurditou, že k tomuto obrazu přispěli samotní zastupitelé Šumperka příspěvkem filmařům 500.000 Kč za, věřte nebo ne, „propagaci města“. A pak se nemůžeme divit, že mají lidi politiky za pitomce, protože nikdo s mozkem v hlavě nedá peníze na to, aby ho někdo pomluvil. To je možné asi jen v Šumperku.
Reagovat
Datum: 6.1.2014 10:57
Titulek: Re: Film zesměšnil Šumperk?
Autor: Drak
181
172
Když v Šumperku jsou v podstatě vlastně samí vybraní přistěhovalci. První co po válce udělali pro kulturu bylo to, že v parku u Barborky rozmlátili a zdevastovali meteostanici. Ta tam byla přes celou válku, když v Šumperku bydleli Němci. A tak postupně fyzicky a kulturně upgradovali Šumperk do dnešní podoby. Mentalita šumperáků je poněkud odlišná od měst kde bydlí starousedlíci.
Reagovat
Datum: 6.1.2014 11:38
Titulek: Re: Film zesměšnil Šumperk?
Autor: aNONYM
174
161
Tak jest, za Němců se Šumperku říkalo malá Vídeň, teď vedení města finančně podporuje jeho obraz jako díry.
Reagovat
Datum: 6.1.2014 13:31
Titulek: Re: Film zesměšnil Šumperk?
Autor: Cinique
178
154
Naši radní asi holt uvažují kapitalisticky - negativní reklama, taky reklama;-) A kdyby trochu kapitalisticky přemýšlel i Sokol, mohl teď nabídnout všem těm, co se nechali za 300 napsat do titulků, že je za 3000 z těch titulků odstraní. To by byl kauf ;-)
Reagovat
Datum: 6.1.2014 16:22
Titulek: Re: Film zesměšnil Šumperk?
Autor: takyobčan2546
172
142
zda zesměšnil nevím, ale z ohlasů, většinou mladších diváků je zřejmé, že uvedený film místní diváky ničím neobohatil. Šumperk prošel velkou proměnou a to k lepšímu. Vím,že někteří budou oponovat a hledat jednotlivá negativa. Pořád je co zlepšovat. Určitě uvedené dílko moc ke snaze nalákat turisty do Jeseníků nepřispěje. Je třeba se zeptat, zda přidělení dotace předcházela vůbec nějaká diskuze. Pokud ano, tak asi je vše v pořádku.
Reagovat
Datum: 6.1.2014 22:44
Titulek: Re: Film zesměšnil Šumperk?
Autor: aNONYM
169
157
Pokud byla diskuze, tak musela být taková: „kdo je pro, abysme podpořili půl milionem film, který udělá ze Šumperku díru, ať zvedne ruku.“ No a většina byla pro. Jinak to být nemohlo.
Reagovat
Datum: 6.1.2014 17:08
Titulek: Filmová turistika
Autor: Fanda
179
197
Cílem filmové turistiky je nejen ukázat destinaci/místo v co nejlepším světle – ne každý film to totiž umožňuje. Kolik filmů se však v Šumperku odehrávalo? A v kolika z nich hraje město Šumperk hlavní roli? Na první otázku zní odpověď dva, na druhou jeden. Filmová turistika představuje specifickou možnost cestování za filmovými místy a Krásno těchto míst nabízí poměrně hodně. Navíc produkce slibuje průvodce po lokacích, kde se natáčelo. Turisté, které baví právě film a srovnávání se skutečností se určitě rádi do Šumperka podívají. A možná je bude zajímat historie Kina Svět nebo i to, kterak si zdejší obyvatelé v akci „Z“ stavěli zdejší krematorium. V době, kdy existuje temná turistika, unplugged vacation,
urban exploration se film Krásno může stát lákadlem k prohlídce města v podhůří sudetských hor.
Reagovat
Datum: 8.1.2014 01:40
Titulek: Re: Filmová turistika
Autor: Lucka
souhlas
7
nesouhlas
8
Jistě, to je fakt. Tento film rozhodně nějakou návštěvnost nemůže snížit, jedině toto může prospět. Proč ne. Asi by bylo dobré, kdyby radnice Šumperka uvedla, kolik peněz tu ti fimlaři nechali, určitě to nebylo pár korun. A co vím od kamarádky, tak taky najímali místní lidi do komparzu, platili místním fimrám za služby, spali tady, chodili utrácet peníze do šumperských podniků, jedli tu, byli tu, tak to určitě malo přínosy ihned. Jinde filmaře lákají ještě víc, tak buďme rádi za takové počiny a jako občanka Šumperka to schvauji a jsem ráda. Jen tak dál a nebude to jinak než lepší. Fuj všem hloupým kritikům!
Reagovat
Datum: 8.1.2014 07:20
Titulek: ouplný túristický hodokvas Re: Filmová turistika
Autor: Masokombajn Krásno
174
181
Nejzáslužnějším počinem mnoha "tvůrců" typu Sokol je vůbec netvořit, neoblažovat túrity svými exhibicemi, nevyrábět další zbytný "umělecký" průjem
Reagovat
Datum: 6.1.2014 20:47
Titulek: Krásno je přehrada nad městem Šumperk?
Autor: Jirka
191
156
A proč Ondra furt všude mele o tom, že Krásno je přehrada nebo jezero nebo co? To přece je a vždycky bylo Krásné, ne?
Reagovat
Datum: 7.1.2014 09:37
Titulek: Re: Krásno je přehrada nad městem Šumperk?
Autor: Vlasta
194
167
Jo, no to sem taky nepochopila kde vzal Krásno. Krásno sem v životě neslyšela.
Reagovat
Datum: 8.1.2014 11:11
Titulek: Díky autorovi filmu
Autor: Fikáň
161
167
Probudil některé šumperáky z otupělosti a inspiroval je k disluzi.
Reagovat
Datum: 9.1.2014 06:40
Titulek: Kdopak se to pobuřuje?
Autor: kinderman
188
170
Ha ha, průměrný šumperský maloměšťák jde do kina dvakrát za rok (na nového Tošku a Vejdělka), pak na Krásno, aby viděl "svoje" město, a protože nemá ani páru o tom, z jaké poetiky O.Sokol čerpá (v divadle britská coolness dramatika, ve filmu bratři Coenové, Martin McDonagh), ovšem jako televizní konzument zná jeho debilkování v Partičce, hned má hotový názor. Jsem zvědav, co na film řekne tuzemská filmová kritika (zejména co se týče filmového řemesla), zdejší výkřiky o tom, jak je ve filmu "dehonestován" Šumperk mě můžou maximálně pobavit. Pusťte si nejprve třeba oceňovaný Mc Donaghův film v Bruggách :-)
Reagovat
Datum: 9.1.2014 08:09
Titulek: Re: Kdopak se to pobuřuje?
Autor: aNONYM
172
207
Podle traileru je to spíš ten Troška.
Reagovat
Datum: 9.1.2014 09:56
Titulek: Re: Kdopak se to pobuřuje?
Autor: kinderman
147
166
Právě že už podle traileru je docela zřejmé, že půjde o drsnou černohumornou, asi místy cynickou záležitost. To s tvořivostí Trošky, plnou lidového kýče a hospodské oplzlosti, žádné styčné body nemá.
Reagovat
Datum: 9.1.2014 13:49
Titulek: Re: Kdopak se to pobuřuje?
Autor: aNONYM
155
163
Mně Troška i ten trailer přijde jako stejnej humor ve stylu kopání se do zadku. Nic světového, nedejbože cokoliv podobného třeba Coenům jsem tam opravdu nenašel. Zvlášť sekvence s policajty jsou na úrovni Zdendy Teplého.
Reagovat
Datum: 9.1.2014 10:22
Titulek: Re: Kdopak se to pobuřuje?
Autor: Masokombajn Krásno
192
178
To, že někdo údajně čerpá z cizí "poetiky" má být jako hodnota jo?
Reagovat
Datum: 9.1.2014 12:33
Titulek: Re: Kdopak se to pobuřuje?
Autor: kinderman
147
175
Už podle způsobu, jakým je otázka položena, je jasné, že o seriózní odpověď nestojíte. Ale budiž. Originálních, tedy stylotvorných režisérů tolik není. Ale za hodnotu a přínos pro tuzemskoum kinematografii, která není v dobré kondici, bych považoval už to, když se režisér (navíc debutant) popasuje se svými vzory a inspiračními zdroji se ctí. Aby se tak stalo, přeju jak Sokolovi, tak nám, divákům.
Reagovat
Datum: 9.1.2014 13:32
Titulek: Re: Kdopak se to pobuřuje?
Autor: Masokombajn Krásno
souhlas
2
nesouhlas
1
"není v kondici" - podle kvality a hodnot nebo podle kvantity produkce a kvanta režižérů a objemu peněz co se protáčí?
"popasovávat se se svými vzory" - k čemu je to dobré? Nějaká potřeba ega?
Reagovat
Datum: 9.1.2014 15:22
Titulek: Re: Kdopak se to pobuřuje?
Autor: kinderman
164
149
To je ale na větší diskusi o stavu české kinematografie.
Není v kondici, protože si tady točíme filmy sami pro sebe. Bez šance zaujmout mezinárodní publikum. Bez šance bodovat na významnějších festivalech. Ročně se tady natočí zhruba 20 celovečerních hraných filmů, na většině je vidět podfinancovanost, jsou to samé současné látky, protože musí vyniknout product placement. Většina těch filmů je už z principu podbízivých, aby sponzor přispěl, musí ve scénáři vidět návštěvnický potenciál. A na co se u nás chodí do kina (nebo má největší sledovanost v TV)? Byl jste někdy v kině na filmu Roberta Sedláčka, kterého považuji za talentovaného tvůrce, který má co říct a říká to navíc řemeslně na úrovni (zejména Největší z Čechů, Rodina je základ státu, televizní Sráči)? Návštěvnost tristní. S kolika lidmi jsem seděl v kinosále na Ondříčkově Ve stínu? Kolik lidí by šlo do kina na Hořící keř? Mně nevadí, když se začínající filmový tvůrce Sokol opře o svou divadelní nebo diváckou zkušenost s určitým typem černé komedie (to nemá nic společného s egem, prostě mu to konvenuje), když natočí v tomto ohledu aspoň slušnou žánrovku (což se u nás nenosí, tady se točí většinou podivné patvary),tak OK.
Reagovat
Datum: 9.1.2014 17:47
Titulek: a vo tom to je... Re: Kdopak se to pobuřuje?
Autor: Masokombajn Krásno
170
191
Nevadí když se "začínající filmový tvůrce Sokol opře". Třeba o cool englickou lopatu. Není však fér, když za toto "opírání" a tento svůj produkt opírání se vydyndal přes milion korun z rozpočtu kraje a Šumperka a není fér když, občanům Šumperka - sponzorům, kteří pak rychle předčasně prchali ze sálu připadajíce si jako pitomci, neřekl na jaké "umělecké dílo" mu vlastně poskytují peníze...

Reagovat
Datum: 9.1.2014 18:36
Titulek: Re: a vo tom to je... Re: Kdopak se to
Autor: kinderman
167
Předpokládám, že tvůrce při žádosti o peníze neohrožoval zastupitele střelnou zbraní. Stejně tak nevěřím, že by jim předložil úplně jinou verzi scénáře (asi cukrkandlovější, která v malebných šumperských kulisách tak nějak lidsky pohladí diváka po duši), než jakou posléze natočil. A jako sci- fi mi přijde představa, že dostal peníze, aniž by si zvolenci scénář vyžádali. Takže pokud je to tak, jak píšete (a sponzory hanba fackuje), vysvětlení je prosté: buď zastupitelé města a kraje neumějí číst, a bojí se to přiznat, nebo postrádají čtenářskou gramotnost (tj. nerozumějí smyslu psaného textu). Ať tak, nebo onak, doporučoval bych je už příště nevolit. A neopírat se do režiséra. To je tak všechno, co k Vašemu nelogickému příspěvku můžu podotknout.
Reagovat
Datum: 9.1.2014 20:24
Titulek: Re: a vo tom to je... Re: Kdopak se to
Autor: Masokombajn Krásno
139
162
Logiku hledejte např. ve faktu, že tímto populistickým modelem dotování partičkovsky průjmového debilkování se "kondice českého filmu" nejenže nezlepší, nýbrž spirála bludného kruhu se prohloubuje...
Reagovat
Datum: 9.1.2014 17:17
Titulek: Re: Kdopak se to pobuřuje?
Autor: Lucka
111
163
Jedině a naprosto s tímto názorem kindermana souhlasím a ráda se k němu hrdě budu hlásit! Mícháte tady různé věci. No to je zase diskuse tady Reji.. Ono je totiž otázka co je film a jeho kvalita, ale druhá věc je přínos pro město v pěnezích a v propagaci města a jeho zviditelnění. To by bylo nakonec moc fajn, kdyby radnice zveřejnila, kolik tu filmaři nechali penízků - bydleli tu, jedli, pili (na vlastní oči jsem viděla), platili nájmy, tedy i dávali práci místním lidem. Jo i ten přivýdělek pro komparsisty tam počítám. A i kdyby to nebylo toho půlmilionu, nebo kolik jim radnice dala, stejně to považuji za přínos a ať se točí v našem městě dál. Měli bychom být za to rádi a jestli film ukázal i něco pro nás neblahého nebo s čím nesouhlasíme a dotklo se nás to, tak s tím něco dělejme, s námi, nenadávejme na film. Ono to asi nebude tak zlé, když třeba kavárnu v bývalém kině Svět museli hodit do zašlého a škaredého, aby to ve filmu sedělo, nebo hnusné paneláky nenašly u nás a museli je natáčet do filmu v Praze. A co říká KrásnO o nás, o místních? To ať si každý zamete před vlastním prahem. Film je celkem fajn, osobně tento styl nemusím ani Ondru Sokola nemám jako filmový idol ale na každý pád jsem ráda, že se Krásno natočilo a držím mu pěsti.
Reagovat
Datum: 9.1.2014 22:03
Titulek: Re: Kdopak se to pobuřuje?
Autor: aNONYM
180
182
Nechápu váš srandovní požadavek na radnici, aby zveřejnila útratu filmařů. On s nimi byl celou dobu všude nějaký agent radnice a zapisoval, co kde utratili?
Reagovat
Datum: 10.1.2014 07:15
Titulek: Re: Kdopak se to pobuřuje?
Autor: kinderman
185
161
Proč by někde pobíhal nějaký agent? Každá filmová produkce snad zaměstnává účetního, který by po definitivním dokončení filmu měl být schopen na vyžádání sponzora nebo grantové komise předložit vyúčtování. A z něj by se dal vyčíst objem peněz, který filmaři utratili přímo na místě natáčení.
Reagovat
Datum: 10.1.2014 09:13
Titulek: Re: Kdopak se to pobuřuje?
Autor: aNONYM
158
160
A ta produkce byla v režii šumperské radnice? Chápete vůbec, na co se ptám???
Reagovat
Datum: 10.1.2014 10:56
Titulek: Re: Kdopak se to pobuřuje?
Autor: kinderman
140
161
Upřímně? Nechápu. A z tónu, jakým pokládáte otázku, koukám, že začínáte být trochu hysterický. Nejsem nijak spojen ani s radnicí, ani s filmovým štábem, jen se tady pokouším věcně diskutovat. Nevím, jestli máte ponětí o tom, jakými způsoby lze u nás financovat film. Ale jestli Vám vadí, že konkrétně na tento film město přispělo, tak máte vedle srozumitelného vyjádření vlastního názoru ještě možnost ty dotyčné zastupitele víckrát nevolit.
Reagovat
Datum: 10.1.2014 12:11
Titulek: Re: Kdopak se to pobuřuje?
Autor: aNONYM
176
146
To není hysterie, ale spíš zoufalost. Lucka napsala, že by měla radnice zveřejnit, kolik tady filmaři utratili. Já se jen ptal, jak by to ta radnice měla vědět. To je vše. Jinak je mi jedno kdo co točí ale pokud radnice přispěje na film, který poškozuje obraz města, pak jsou to, podle mě, slušně řečeno „amatéři“. Pražští filmaři se musí dodnes smát, jak jim šumperáci udělali užitečné idioty.
Reagovat
Datum: 10.1.2014 12:41
Titulek: Re: Kdopak se to pobuřuje?
Autor: kinderman
souhlas
4
nesouhlas
1
V pořádku. Fakt se domnívám, že pokud město přispělo nemalou částkou a zastupitele to (třeba s ohledem na část voličů) zajímá, může si od filmařů vyžádat vyúčtování celého filmu a tam zjistit, kolik a zhruba zač štáb v Šumperku utratil. K tomu ostatnímu- ve svých příspěvcích se zabývám jinými věcmi, než jsou umělecké kvality filmu Krásno, jednak proto, že jsem ho zatím neviděl, jednak proto, že to je věc čistě subjektivní, jak kdo vnímá konkrétní umělecké dílo. Ale nemyslím si, že hraná žánrová fikce může nějak poškodit město nebo jeho obyvatele. Pokud ano, pak jsem zvědav na filmový debut Miroslava Krobota Díra u Hanušovic (natáčeno ve Vikanticích). Ale to myslím spíš v legraci.
Reagovat
Datum: 10.1.2014 12:54
Titulek: Re: Kdopak se to pobuřuje?
Autor: Lucka
164
173
Nechtěla jsem, ale znovu musím napsat, a budu opakovat co tady už řekl kinderman: jistěže budou mít vyúčtování, vždyť jsou to veřejné peníze, tak asi musí doložit, za ty peníze utratili. A přisadím si - děkuji radnici Šumperka, Olomouckému kraji a filmové kanceláři Jeseníky, že to podporují a díky všem dalším sponzorům! (ano ano jenom hezky do konce sledujte titulky a neodcházejte dřív - ne jak to bylo na předpremiéře Krásna - tolik ostudy, že jsem se červenala). A na Krobotovu díru se taky těším a dopředu jsem za ni ráda! Krásný sluníčkový víkend všem a dejte se dohromady vy záporáci!!!!
Reagovat
Datum: 10.1.2014 14:41
Titulek: Re: Kdopak se to pobuřuje?
Autor: aNONYM
souhlas
0
nesouhlas
1
No pokud vím, zastupitelé ty peníze dali za „propagaci Šumperka“. A to film splnil, propaguje Šumperk jako město buranů a hlupáků. Ale propaguje. Co se týká výnosu z pobytu štábu, ten nebude nijak velký, na daních se z toho městu vrátí maximálně pár tisícovek. Bude to, tipuju, jako by přijely na týden 3-4 autobusy německých důchodců. A k Díře u Hanušovic - z toho názvu neplyne, že Hanušovice jsou díra a pokud tam ty Vikantice nebudou jmenovány, je to trošku něco jiného.
Reagovat
Datum: 9.1.2014 17:50
Titulek: doma není nikdo prorokem
Autor: Dušan
souhlas
4
nesouhlas
0
V kině v Šumperku jsem byl naposledy v roce 1995 na filmu "Jízda."
Po přečtení zdejší diskuze jsem se rozhodl přehodnotit svou zatvrzelost vůdči zdejšímu bijáku, a ze studijních důvodů snímek "Krásno" v nejbližším možném termínu navštívím, což je koncem ledna.
Reagovat
Datum: 16.1.2014 09:47
Titulek: Re: doma není nikdo prorokem
Autor: Eva Dolníčková
141
175
Také se přidávám a myslím, že negativní kritika plyne od lidí, kteří si myslí, že pan Sokol přijel Šumperk vynést nad ostatní města. Ruku na srdce, opravdu jsme nějak vyjímeční?
Reagovat
Datum: 16.1.2014 12:04
Titulek: Zklidněte hormony.
Autor: Hujda
152
164
Neviditelná ruka trhu ve spolupráci s inteligentními diváky vše vyřeší. Reklamu Šumperk má a turisti se pohrnou. O to vlastně šlo.
Reagovat
Datum: 17.1.2014 23:00
Titulek: Krásné zítřky Krásna Re: Zklidněte hormony.
Autor: Šarkézy Gabčo
171
194
Krásnotúristi se pohrnou jako do Toronta nebo Englie, když je to tak englicky cool, ten krásný biják. To jest takoví ti krásně opálení, těm takové krásné díry totiž vyhovují.

A na šumperáckém krásném busnádraží bude od těchto hnědotůristů přibývat dotazů: "Kam iďeťe pán šofér?"
A krásný pan řidič krásně odvětí: "Do Toronta ty piˇo!"

Reagovat
Datum: 19.2.2014 09:39
Titulek: Děsno
Autor: Lili
147
179
Film vůbec neberu jako reklamu na region Šumperk, ale jeko filmový počin pana Sokola. Z mého pohledu tragický. Jako výraz totální bezradnosti, jak film ukončit, nechal část hlavních protagonictů se navzájem postřílet. Hmm,nechápu pana Rodena, že byl ochoten v něčem tak ubohém učinkovat...
Reagovat