ZPRAVODAJSTVÍ

Investora přešla chuť. Hotel si město musí nechat

3. října 2017, 11:00, Jaroslav Kropáč
Šumperk - Nečekaný zvrat nastal ve zvažovaném prodeji hotelu Sport v Šumperku. Prodělečnou budovu, kterou vlastní město, si měl původně koupit soukromý investor a udělat z ní zázemí pro sportovce ze sousedního stadiónu, a navíc uvnitř provozovat zdravotnické služby. O koupi už ale nemá zájem.

 „Odstoupení investora chápu jako obrovskou škodu a promarněnou příležitost, která se nebude opakovat. Tak dobrého partnera se nám patrně už nikdy nepodaří najít,“ uvedl zklamaně místostarosta města Tomáš Spurný. Investiční společnost už přitom měla s městem dohodnuto, že část hotelu zůstane k dispozici sportovcům, rozšíří se ubytovací i stravovací služby a vybuduje prostory pro sportovní medicínu. Hotel měl investor koupit za deset miliónů korun. Radnice by díky tomu získala dostatek peněz na to, aby v přilehlém areálu mohla vybudovat nové šatny a zázemí pro hokejisty. Tyto plány teď padají.

Za vše může petice

Podle neoficiálních informací Týdne na severu investor od záměru koupit hotel Sport upustil poté, co proti němu radniční opozice a část klubu místní ČSSD rozjela negativní kampaň. Předseda místní buňky socialistů Ladislav Sebök dokonce inicioval petici, která proti prodeji Sportu protestovala. „Dotyčná budova je pro město strategicky důležitá, rozhodně by ji radnice neměla prodávat,“ obhajoval vznik podpisové akce Sebök.


Doporučit tento článek přátelům na FacebookuSdílet na Facebooku Poslat známému e-mailem upozornění o tomto článkuUpozornit známého Verze pro tiskTisknout NahoruNahoru

NÁZORY K ČLÁNKU
Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.

Datum: 3.10.2017 11:54
Titulek: Multi-kulti řešení
Autor: Občan
60
Navrhuji z toho udělat domov pro uprchlíky a požádat o přísun patřičného počtu z Velkoněmecké říše. Oni sice po chvíli utečou zpět, ale už nám potom nebudou moc třískat o hlavu, že je nechceme.
A třeba Mutti Angle s něma pošle nějaké dotace a Brož si bude moct každý den pořádat na radnici mejdlo.
Reagovat
Datum: 3.10.2017 19:45
Titulek: Re: Multi-kulti řešení
Autor: Hejl
68
Radši ne, ještě by se chtěli projet dodávkou po hlavní třídě. Spíš volit spd a vrátit naší zemi hrdost. Ne jako socani co hlasují proti vlastnímu národu v bruseli.
Reagovat
Datum: 3.10.2017 14:03
Titulek: Rozpad koalice
Autor: HerdekDědek
84
Podstatu bych nehledal v tažení opozice (lautr žádné se nekonalo), nýbrž v rozpadu koalice. Vedení místní ČSSD se jednoduše postavilo proti tzv. Nezávislé volbě Zdeňka Brože a jeho podržtašek z KDU-ČSL. Křehká koalice se tímto rozpadla. ČSSD tuto malou bitvu vyhrála! Pod cenou by dokázal Hotel Sport prodat každý hňup. A koupit každý druhý. Takže titulek článku je, stejně tak jako část obsahu, celkem mimo. Nabídněte budovu transparentně a otevřeně za vyvoláváčku 10 mega a investoři vám za ni urvou ruce v ramenních kloubech. 10 mega má v Brožoperku na účtu i Lůďa Šperlich s Marťou Vařákovou ;-)
Reagovat
Datum: 3.10.2017 14:11
Titulek: Re: Rozpad koalice
Autor: HerdekBaba
94
Přesně tak! Proč město nevymáhá škodu na členech představenstva PMŠ, kteří umožnili, aby se z jejích prostředků nenávratně vypařilo cca 6.000.000,- Kč za služby nezaplacené provozovatelem hotelu a 4.000.000,- Kč z krádeže Vařákové! Ať se starosta Brož, který byl předseda představenstva PMŠ a tedy ji řídil (a bral za to prachy)s ostatními (třeba RNDr. Přichystalem) složí, nahradí jimi zaviněnou škodu a hned bude na šatny! Takovou petici podpořme! Ať už se tomu někdo věnuje, když radniční klika toto zametá pod koberec.
Reagovat
Datum: 3.10.2017 19:23
Titulek: Rozpad koalice
Autor: Věrozvěst Magor
74
Každého rozumného občana přešla už dávno chuť sledovat počínání vedení našeho města. Situace kolem prodeje hotelu Sport je jen malá ukázka, jak to náš velký kormidelník Brož zvládá. Kdyby dnes odstoupilo komplet celé Bratstvo Brožovy pracky, lidé by v Šumperku slavili 14 dní v kuse. Ano, to je jediné východisko, nejlabší, máte padála!
Reagovat
Datum: 3.10.2017 22:53
Titulek: Re: Rozpad koalice
Autor: Drinker
42
Magor.
Reagovat
Datum: 3.10.2017 14:20
Titulek: BARÁK SKORO ZADARA
Autor: x
82
A tak si říkám je PMŠ tedy správný hospodář pro městský majetek Prodávat umí každý co na to páni radní
Reagovat
Datum: 3.10.2017 14:40
Titulek: neschopnost
Autor: Anonym
75
Proč to nejde?Proč není dosud zimák opraven?Není to jen neschopnost....před rekonstrukcí zimáku se ,,povídalo",že šatny a zázemí je součást rekonstrukce a najednou se musí prodat SPORT, aby na to bylo.Kdysi za pana Zubíka byla restaurace otevřena od 6.00 až do 23.00 hod. Rodiče tam seděli celou dobu, zatímco ratolesti létali po ledě. To zde již jednou bylo, prodán hotel a za pár roků s pompou opět odkup, rekonstrukce a otevření, kam se to vracíme!U každého zimáku po celé republice je zařízení pro sportovce, proč u nás nemá být? Máme slušný sportovní areál, ale není kde si sednout po zápase ať již rekreačním či zhlédnutí ,,profesionálního" mužstva.Proč se městu nedaří hotel provozovat a proč se jej chce zbavit!!!!!!
Reagovat
Datum: 3.10.2017 19:50
Titulek: Re: neschopnost
Autor: Thomas
77
Protože tam cca. 20 let chovali Šperlicha, místo někoho, kdo by zřídil 24h recepci, aby hotel fungoval. A vvvvotomtoje.
Reagovat
Datum: 3.10.2017 17:31
Titulek: to chce nové vedení
Autor: Jarin
60
Pánové zastupitelé a zastupitelky, probuďte se a konečně se domluvte a jak říkal p. Brož -
nenechejte se řídit magory a věrozvěsty. V současné chvíli si můžeme odpovědět kdo to vlastně ve skutečnosti je ??
Reagovat
Datum: 3.10.2017 20:16
Titulek: sport
Autor: všudezdejší
79
prý: Odstoupení investora chápu jako obrovskou škodu a promarněnou příležitost, která se nebude opakovat. Tak dobrého partnera se nám patrně už nikdy nepodaří najít." CO To ten Spurný mele?Ať si on sám prodá své nemovitosti Polachovi. To co by tam Polach vybudoval by bylo tak nevkusné a okázalé jako ta krabice v Malíně. Je to dobře že to nekoupí. Už tak toho tady vlastní dost, místo abych těch 10milionů investoval do platů lékařů a svých zaměstnanců, abychom nemuseli být ošetřováni rusy,vietnamci, ukrajinci, kteří neumí ani česky pozdravit. A zkušené primáře a lékaře si nechá odejít...
Reagovat
Datum: 4.10.2017 08:29
Titulek: Re: sport
Autor: všudezdejší
15
Závist je svinstvo, ještě dodávám))))
Reagovat
Datum: 4.10.2017 12:01
Titulek: Re: sport
Autor: dodej si vlastní přezdívku
52
"Závist je svinstvo, ještě dodávám))))" TY co jsi to napsal, si dodej vlastní přezdívku a nepoužívej mou, snad nějaké IQ máš a zvládneš to, veřím ti.
Reagovat
Datum: 4.10.2017 16:49
Titulek: Re: sport
Autor: všudezdejší
11
"Závist je svinstvo, ještě dodávám))))" TY co jsi to napsal, si dodej vlastní přezdívku a nepoužívej mou, snad nějaké IQ máš a zvládneš to, veřím ti.
Reagovat
Datum: 4.10.2017 13:16
Titulek: Město nemá peníze
Autor: ADAM
50
Zdá se, že město nemá peníze a tak chce prodat Hotel Sport a to za jakoukoliv cenu. Tak se mi toto jeví, když teď někteří mluví o zmařené investici.
Reagovat
Datum: 4.10.2017 14:17
Titulek: Prohlášení
Autor: Ladislav Sebök
52
Negativní kampaní bych to asi nenazval, ale spíše nesouhlasem s prodejem. Chtěli jsme otevřít širokou diskuzi s možností dalších variant provozu a rekonstrukce Hotelu Sport. Vždyť jde jednoznačně o strategické místo Tyršova stadionu s velkým potencionálem sportovního centra, které široko daleko není. A jestliže někdo dá týden před zastupitelstvem na stůl záměr prodeje, tak to tedy ne. My se na tomto podílet opravdu nebudeme! Jinak ještě doplním, že ČSSD si nikdy nebude brát občany a sportovce jako rukojmí. Vždy se bude snažit o rozvoj města. Že zmařenou investicí padají nějaké plány, jak je psáno v článku a v příspěvku na Facebooku pana Kohajdy: „žádné fitko, ani welness, ani fyzioterapie a zimák zůstane nedokončen na několik příštích let a možná desetiletí." Podotýkám a důrazně říkám, že nepadají a nestrašte prosím pořád lidi. My, na rozdíl od některých, budeme chtít ve spolupráci napříč politickým spektrem tyto plány uskutečňovat a Tyršův stadion a Hotel Sport nadále rozvíjet v komplexu sportovního centra. Tak jak kulturní, tak i sociální zařízení v Šumperku. Jinak ČSSD Šumperk je jednotná a stále nabízíme spolupráci, ale jde vidět, že nikdo o ni v této chvíli nestojí.
Reagovat
Datum: 4.10.2017 14:37
Titulek: Re: Prohlášení
Autor: Anonym
65
Každopádně se to jeví, že úplně čistý úmysl ten prodej asi nebyl.
Jaroslav píše: Za všechno může petice.
Nemůže za to spíš "okatě zbrklý" prodej? V těch uvozovkách nechť si každý najde to svoje.
Reagovat
Datum: 9.10.2017 12:00
Titulek: Re: Prohlášení
Autor: Jimbo
34
jezis tobe se ale prasi od huby
Reagovat
Datum: 19.10.2017 08:17
Titulek: Re: Prohlášení
Autor: Valda
31
Doufám pane Seböku, že po pěti letech prozřete. Vaše přesvědčení, že majetek má spravovat obec, kraj, stát apod. Vám asi nezměním. Bohužel než prozřete uplyne mnoho promarněného času. Patříte k organizaci, která toho mnoho neudělala a pokud udělala, tak na dluh, který není ochotna splácet.
Reagovat
Datum: 4.10.2017 14:30
Titulek: kdyby...
Autor: škoda ho?
18
Ať byl ,,Luděk" jakej byl,hotel nějak fungoval, ale fungoval a s tím i vše ostatní, hlavně tomu asi rozuměl a jednal, na rozdíl od ostatních.Stavba za X milionů se spoustou překvapivých objevení na kovové konstrukci od roku 1970, kterou zřejmě držela pohromadě jen barva.Copak asi dělá četa strojníků a ledařů v čele se svým vedoucím, jistě již mají vymalovány, opraveny a připraveny nejen šatny i ostatní zázemí na sezonu, klidně tam mohli fungovat jako stavební dozor, když tam tráví celou pracovní dobu. Vše je jen v organizaci a ta momentálně dosti pokulhává.....
Reagovat
Datum: 4.10.2017 14:59
Titulek: Re: kdyby...
Autor: Občan
54
Je vidět, že o tom jak "fungoval", nevíte vůbec nic. Jinak by jste nemohl napsat takový blábol.
Reagovat
Datum: 4.10.2017 23:27
Titulek: Re: kdyby...
Autor: Anonym
63
Ježíš marjá! Kde jste byl poslední měsíc? vždyť Lúďa je pravomocně odsouzenej za to, že dopustil, že z PMŠ (a de facto ze zimáku) nenávratně odteklo 6 miliónů ( a s úrokama 14.000.000 miliónů) a jeho kamarádka Vařáková, účetní v PMŠ (které Lúďa řediteloval) je pravomocně odsouzená za to, že z PMŠ ukradla 4.000.000,- Kč! To je dohromady úlet 10 miliónů na triku Lúdi, které mohly být do hotelu nasypány. To by se pak Lúďa staral. Pravomocně soud rozhodl, že se staral jen o sebe a svoje kumpány, co hostil ve sklípku U jelena. A teď ho všichni hodili přes plot (včetně toho nejvyššího vedení města). Že je hanba nefackuje.
Reagovat
Datum: 5.10.2017 09:28
Titulek: Závistivci
Autor: PK
16
Závist moc ošklivá vlastnost, tak je podle mnohých vědců stejně intenzivní a nepříjemná jako bolest.Závist je „smutek z toho, když je jiný člověk šťastný nebo slavný"
Lidé, kteří hází klacky pod nohy jiným jsou vlastně nešťastní a chtějí škodit, tak aby i jiní byli žíráni stejně.
Pokud je zde investor, který nabízí peníze za něco co je dlouhodobě ve ztrátě, tak je to spíše výhra. Nebo si myslí závistivec, že je lepší bít se v prsa a ročně vydávat už tak z děravé pokladny miliony na provoz nebo údržbu? Kdo tedy ponese odpovědnost za další finanční propad městské kasy? Ti co iniciovali nějakou petici zřejmě sáhnou do vlastní kapsy a budou schátralou budovu hotelu udržovat v chodu aby nechátrala? Pokud by nesli za svoje jednáni finanční odpovědnost, tak by si to asi hodně rychle rozmysleli. A co trestní odpovědnost při správě cizího majetku? To jim nic neříká?
Spočítal někdo náklady na další roky?
Snad mohlo z hotelu poslední kategorie do budoucna něco být, ale po trapných výlevech zatrpklých závistivců si město může hotel strčit do.....
Reagovat
Datum: 5.10.2017 10:42
Titulek: Re: Závistivci
Autor: Jejda
60
Sorry, ale to je demagogie. Kolik let už posloucháme, jak je provoz baráku ztrátový. Místo těchto řečí už mohla být Městem či PMŠ dávno zpracována projektová dokumentace, která by vyřešila oddělení provozu stadionu a hotelu (slavné energie). Ale budeme pořád něco lepit - nejprve opravíme technologii, plochu a mantinely a pak nám dojde, že se musí opravit střecha, ... atd. Za ty prachy, co se bude stále něco lepit, mohl stát nový stadion i se zázemím pro hokejisty. To samé hotel, ať ho město opraví, prostory za jasně stanovených podmínek pronajme. Je to jak v Kocourkově. Budou plakat nad ztrátou zájmu investora, místo aby fungovali.
Reagovat
Datum: 5.10.2017 12:43
Titulek: Re: Závistivci
Autor: PK
13
To co píšete je pouze teorie bez reálných čísel. Postavit nový stadion? Kolik by asi stál a kolik do něj ročně vložit? Ale tady není řeč o stadionu, ale o hotelu. Pokud by proběhl prodej hotelu, tak město získá jednorázové peníze a dále pak z daní další pŕijem, pak daně z provozu. V současné situaci nedostane nic.
Reagovat
Datum: 5.10.2017 13:01
Titulek: Re: Závistivci
Autor: Jejda
55
Město se má o svůj majetek starat a ne ho rozprodávat. I když článek není o stadionu, tak s tím jasně souvisí. Peníze v čase vynaložené na opravy vyjdou dráž než stavba nového. Hotel stojí ve sportovním areálu, tak má sloužit sportovcům. Můj syn je také sportovec, jezdí po republice po závodech a soustředěních a je standard, že je u stadionu ubytování. Nejde o žádný přepych, ale slušné přespání se stravou. To by snad v Špk bylo taky reálné. Jenže nám ti kostlivci rostou a Město má hoňku, kam dřív s penězi (bazén, kulturách, stadion).
Reagovat
Datum: 5.10.2017 18:44
Titulek: Re: Závistivci
Autor: PK
15
Chápu Vaše názory, nicméně pokud má být hotel funkční, musí vydělávat. Spravovat městský majetek, tak jak navrhujete je sice populisticky stravitelné, ale docela drahé. Nájem byl cestou k tomu, jak získat peníze a zachovat přijatelný stav stavby. Bohužel při dnešním standardu je právě hotel Sport trošku mimo mísu.
Investovat miliony do oprav, nového movitého vybavení a počítat s tím, že přijede jednou nebo dvakrát za měsíc padesát lidí na ubytování, to by jste musel být velký samaritám, aby jste to utáhnul.
Je třeba rozlišovat, co je to správa majetku a co je podnikání za účelem zisku. Pokud si myslíte, že město bude dotovat stadion a navíc hotel jen proto, aby si někdo udělal čárku, že zachraňuje majetek, tak toto je hodně naivní záměr. Nakonec by na to ubytování Vašeho syna který sportuje muselo město přispět na každý nocleh nejméně pět tisíc korun, a vy by jste zaplatil pětistovku. Chápu, že by se Vám to líbili. Ale co ti co přispívají daněmi do městské kasy? Byli by nadšeni z toho jak město hospodaří s jejich penězi?
Reagovat
Datum: 6.10.2017 15:49
Titulek: Re: Závistivci
Autor: X
66
PK A tak si říkám nemá PMŠ spravovat městský majetek a nebo s ním podnikat za účelem zisku. Už vidím jak pronájímáte nemovitost a nájemce vám neplatí. A že město stadion dotuje je evidentní
Reagovat
Datum: 6.10.2017 18:27
Titulek: Re: Závistivci
Autor: PK
15
To co píšete je pouze teorie bez reálných čísel. Postavit nový stadion? Kolik by asi stál a kolik do něj ročně vložit? Ale tady není řeč o stadionu, ale o hotelu. Pokud by proběhl prodej hotelu, tak město získá jednorázové peníze a dále pak z daní další pŕijem, pak daně z provozu. V současné situaci nedostane nic.
Reagovat
Datum: 5.10.2017 14:52
Titulek: Re: Závistivci
Autor: X
70
PK klidně si dovedu představit že po prodej investorovi by se barák stal výdělečný. Hned by mu jely platby za hokejisty. Tak ať se tam nastěhuje PMŠ a barák na točáku pronajmou najmou zaměstnance a můžou ve zbytku baráku hotel hospodu provozovat sami. A konečně ať udělaj pořadek v energiích rozůčtování kdo za co nemůže pak být problém.
Reagovat
Datum: 6.10.2017 12:03
Titulek: Re: Závistivci
Autor: Jejda
46
Jasně - naprostý souhlas. Stačí jen vůle najít řešení.
Reagovat
Datum: 5.10.2017 18:45
Titulek: Re: Závistivci-PK
Autor: všudezdejší
49
Město budovu uvedlo do stavu v ajkým je tak ať se město postará a budovu dá do stavu před tím. A né nejjednodušší řešení - prodáme to! A pak zase nějakou další městskou budovu zhuntujeme a pak ji zase rychle pod cenou prodáme...atd.atd furt takle dokola. to přece nejde?! Tady nesmyslně meleš něco o závisti...
Reagovat
Datum: 5.10.2017 21:34
Titulek: Bez titulku
Autor: P.P.
18
Jen samé nadávky na Brože..., za to, co udělal dobrého, za to ho nikdo nepochválí!? Jste jak banda fanoušků fotbalu stojících kolem hřiště s pivem v ruce, v plandatém tričku sotva zakrývajícím pivní břišní mozol a křičících po hráčích: "Jak to hraješ!!" Všichni máte plno řečí, ale chtěla bych vidět na radnici vás. Jakpak byste to tam vedli vy?? Běžte a ukažte se... I když nápad nabídnout hotel Sport Šperlichovi a jeho konkubíně Vařákové, to bylo trefné. Mám s nimi svůj zážitek a dodnes mi dluží.
Reagovat
Datum: 5.10.2017 22:01
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: aNONYM
56
Svatá prostoto, vám opravdu přijde v pořádku, když předseda dozorčího orgánu bere peníze za to, že mu roky pod nosem podnik, na který má dohlížet, vesele tunelují? Takovej člověk je buď lempl nebo korupčník.
Reagovat
Datum: 6.10.2017 06:14
Titulek: Řešení???
Autor: PK
44
Diskuze je o tom jak špatně to tu město vede. Samozřejmě, že sposta věcí se nepovedla tak jak bychom si přáli, ale také se mnohé vybudovalo. Všichni tu hystericky křičíte, jak je třeba spravovat městský majetek, neprodávat ap.
Ale zatím jsem neviděl, že by někdo nabídl řešení. Jedna věc je petice, kde lze různými demagogiemi zmanipulovat veřejnost, tak aby odhlasovala co je třeba, ale druhou věcí je co pak?
Nabídla zde klika vedená ČSSD na radnici nějaké řešení, které by zajistilo provoz hotelu Sport? Spočítal některý chytrolín, který vymyslel petici, kolik bude potřebovat peněz na udržení chátrající budovy, kolik budou stát enrgie, opravy a provoz? Kolik zaplatí zaměstnancům? A jaký očekává příjem? Nebo snad má tento iniciátor nového nájemce, který bude řádně platit a zároveň investovat do cizího majetku?
No až bude zpracována studie rentability hotelu, tak se můžeme bavit o tom co dál.
Reagovat
Datum: 6.10.2017 08:25
Titulek: Re: Řešení???
Autor: Jenda Benda
52
Proč by občané měli něco počítat a navrhovat? To snad mají dělat zvolení zastupitelé!!
Reagovat
Datum: 6.10.2017 09:41
Titulek: Re: Řešení???
Autor: Q
37
Důvěřuj, ale p r o v ě ř u j !
Reagovat
Datum: 6.10.2017 14:15
Titulek: Re: Řešení???
Autor: soldiers of fortune
34
Zalez už do kanálu, komunisto, napáchali jste se už dosti zvěrstev.
Reagovat
Datum: 12.10.2017 16:29
Titulek: Re: Řešení???
Autor: Jenda Benda
31
Nikdy jsem v žádné partaji nebyl a ani nehodlám být...a netykat prosím, tykají soudruzi.
Reagovat
Datum: 18.10.2017 18:10
Titulek: Re: Řešení???
Autor: ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nanosekunda ®
abyses neposr@l, tyká si celej anglicky mluvící svět ty soudruhu!
Reagovat
Datum: 23.10.2017 17:22
Titulek: Re: Řešení???
Autor: Jenda Benda
26
Ve škole jsme měli spolužáka, který, ač byl česky mluvící, věděl o češtině stejné prd, jako víš ty o angličtině. Něco jsem ti proto našel, cituji: "...v moderní angličtině se prakticky výhradně "vyká" (you, your) – tykání (thou, thine) se omezuje na náboženské nebo záměrně archaicky znějící texty a proslovy." Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Vykání
Můžeš mi nevěřit, ale to je taky všechno, co proti tomu můžeš dělat. Fakt jo! Ty náno-s-кундoy.
Reagovat
Datum: 6.10.2017 10:05
Titulek: Re: Řešení???
Autor: Anonym
47
Vážený pane PK. Jistě - spousta věcí se povedla. Však za to vedení města dostalo zaplacenou mzdu. Ale spousta věcí se nepovedla, jak říkáte, a za to si vedení města nese odpovědnost, jako každý jiný zaměstnanec za vyrobený zmetek nebo škodu způsobenou zaměstnavateli. A to je to, oč tu běží. Že se k tomu vedení města nehlásí. reklamuje pouze své úspěchy a chyby nejen zamlčuje (viz. "virtuální pohledávka"), ale nakonec je hodí na někoho jiného. A druhá věc je způsob vyjednávání o prodeji hotelu Sport investorovi. Hodnota hotelu je jistě vyšší, než 10.000.000,- Kč. Radnice o tom, že se s někým vyjednává a za jakou částku neinformovala ani zastupitele, aby ti mohli cokoli k věci uvést. Ti se měli na zasedání zastupitelstva seznámit pouze s konečným návrhem prodeje a konečnou cenou. Myslíte, že to je férové jednání? Nebo spíš vystupování "z pozice ředitele planety si já rozhodnu, komu co za kolik (a kolik z toho budu mít já). Vy mi to jen tupě odsouhlasíte."
Reagovat
Datum: 6.10.2017 15:44
Titulek: Re: Řešení???
Autor: X
62
PK já zatím vydím mrtvou část města kolem radnice park plný smažek a neustále masírování v městském zpravodaji a jinde(obvykle po boji). To že se udělalo spousta věcí je snad normální proto ty lidi do toho šly. Ale pokud něco neuměj měli by to nechat odborníkům a né se podbízet voličům.
Reagovat
Datum: 6.10.2017 18:35
Titulek: Re: Řešení???
Autor: PK
42
To co se děje v jak říkáte v mrtvé zóně kolem radnice je dáno úplně něčím jiným než je hotel sport. Máte pravdu v tom, že nabídka prodeje hotelu byla nejasná. Transparentní a čistá by byla forma dražby. Tam se ukáže skutečně tržní cena nemovitosti.
Takže buď investice města s nejasnou návratností nebo prodej formou dražby. Ale to musí rozhodnout jiní. Tady to jistě nevyřešíme.
Reagovat
Datum: 9.10.2017 05:45
Titulek: Re: Řešení???
Autor: X
55
O mrtvé zoně by se dalo polemizovat ale radní na tom ají taky svůj podíl. Poplatky za parkování od prodejců na akcích a podobně . Ta vánoční bude zas ubohá.
Reagovat
Datum: 6.10.2017 10:16
Titulek: Bez titulku
Autor: Anonym
45
A ještě dodatek - investorem měl být Dr. Polách¨, který vlastní Sanatorku. Se znalostí stavu Sanatorky a slibovaných investic do ní - opravdu máte důvěru v tohoto investora, že bude hotel spravovat a provozovat v zájmu občanů Šumperka? Nechce se Vám nad tím, kam Sanatorku dovedl plakat, jako ostatním s jejím stavem nesmířeným obyvatelům města Šumperka? I tato skutečnost měla být předmětem veřejné diskuze, kterou však radnice svým způsobem vyjednávání o prodeji znemožnila. Odstoupení investora od záměru koupit hotel v okamžiku, kdy se o toto začala zajímat veřejnost, je vše vysvětlující.
Reagovat
Datum: 6.10.2017 10:57
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: aNONYM
53
Mám pocit, že Sanatorka spadla do klína panu Polachovi už jako neopravitelná ruina. Možná pan Pelnář by mohl podat informaci, kdo a proč nechal Sanatorku zchátrat do nevratného stavu...
Reagovat
Datum: 6.10.2017 21:50
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: všudezdejší
44
Pelnář už podal vysvětlení proč je sanatorka v takovém stavu jakém je, stačí si přece zadat na fcb "Sanatorka - téma stále živé " a tam máte krásný rozhovor o tom kdo co ukradl...A jemu je nějaká sanatorka u pr........ hlavně ať si namastí kapsu...
Reagovat
Datum: 6.10.2017 13:06
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Valda
53
Anonymové, když vy všechno víte tak přesně, proč se politicky neangažujete? Vás je škoda jen tak bloumat po internetu. Vstupte do zastupitelstva a ukažte to těm dle Vás neschopným, jak se to má správně dělat!!!!
Reagovat
Datum: 6.10.2017 15:35
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: X
59
od tebe to sedí
Reagovat
Datum: 6.10.2017 21:37
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: všudezdejší
27
Polach se píše s krátkým A !!!
Reagovat
Datum: 6.10.2017 21:53
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: všudezdejší
44
a mimochodem, sanatorku nevlastni Dr Polach ale MAPO activity z Prostejova, což je mladý Polach, JUDr.
Reagovat
Datum: 7.10.2017 07:12
Titulek: Sanatoria
Autor: PK
19
Když tak závidíte, že Polach vlastní sanatorku, tak navrhněte řešení. Byl se tam vůbec někdo z vás podívat jak to vypadá? Já myslím, že z těch kecalů tady by si se sanatorkou nikdo neporadíl. Budovy jsou vhodné pouze ke zbourání. Umíte vy chytrolíni spočítat kolik by stála likvidace odpadů z tohoto zbořeniště? Jsou tam azbestove střechy, pro ty platí zvláštní předpis pro likvidaci a tím i cena. Roky někdo platí z tohoto městu daň z nemovitostí. Takže vy závistivci, kdyby jste si to spočítali, tak to nebudete chtít ani zadarmo.
A co tedy navrhujete, aby se se sanatorkou udělalo? A kdo to zaplatí?
Reagovat
Datum: 7.10.2017 09:52
Titulek: Re: Sanatoria
Autor: aNONYM
49
A vy myslíte, že po odstranění sanatorky budou ty pozemky areálu bezcenné?
Reagovat
Datum: 7.10.2017 11:52
Titulek: Re: Sanatoria
Autor: PK
11
Nevím zda vůbec dokážete sečíst pár čísel. Cena pozemku může být tak od 400 do 1500 za m2. Dle toho zda uvažujeme zahradu nebo stavební parcelu. Samozřejmě také je nutno vzít v úvahu co by tam mělo stát. A také včlenit do projektu územní plán.
Potom spočítat likvidaci odpadů a bourací práce. Na to postavit nové stavby a rekonstruovat inženýrské sítě včetně dopravní infastruktury, tedy povrchu cest nebo cest nových dle dispozic.
Při rozlehlosti areálů vám 100 milionů stačit nebude.
No a teď tedy najděte toho šílence, který se do toho pustí a navrhněte projekt s alespoň teoretickou návratností.
Všichni tu vedete chytré řeči, ale kdyby přišlo na lámání chleba, tak jde v pr.....
Reagovat
Datum: 8.10.2017 15:51
Titulek: Re: Sanatoria
Autor: aNONYM
53
Já přece nikde netvrdím, že je to pro Polacha nějakej byznys. Pokud umíte číst, výše píšu, že mu to spadlo do klína s koupí nemocnice. Přesto trvám na tom, že ty pozemky nebudou bezcenné, ať už stojí likvidace kolik chce. Došlo?
Reagovat
Datum: 7.10.2017 12:02
Titulek: Re: Sanatoria
Autor: PK
Nevím zda vůbec dokážete sečíst pár čísel. Cena pozemku může být tak od 400 do 1500 za m2. Dle toho zda uvažujeme zahradu nebo stavební parcelu. Samozřejmě také je nutno vzít v úvahu co by tam mělo stát. A také včlenit do projektu územní plán.
Potom spočítat likvidaci odpadů a bourací práce. Na to postavit nové stavby a rekonstruovat inženýrské sítě včetně dopravní infastruktury, tedy povrchu cest nebo cest nových dle dispozic.
Při rozlehlosti areálů vám 100 milionů stačit nebude.
No a teď tedy najděte toho šílence, který se do toho pustí a navrhněte projekt s alespoň teoretickou návratností.
Všichni tu vedete chytré řeči, ale kdyby přišlo na lámání chleba, tak jde v pr.....
Reagovat
Datum: 7.10.2017 19:47
Titulek: Re: Sanatoria
Autor: PK
10
Nevím zda vůbec dokážete sečíst pár čísel. Cena pozemku může být tak od 400 do 1500 za m2. Dle toho zda uvažujeme zahradu nebo stavební parcelu. Samozřejmě také je nutno vzít v úvahu co by tam mělo stát. A také včlenit do projektu územní plán.
Potom spočítat likvidaci odpadů a bourací práce. Na to postavit nové stavby a rekonstruovat inženýrské sítě včetně dopravní infastruktury, tedy povrchu cest nebo cest nových dle dispozic.
Při rozlehlosti areálů vám 100 milionů stačit nebude.
No a teď tedy najděte toho šílence, který se do toho pustí a navrhněte projekt s alespoň teoretickou návratností.
Všichni tu vedete chytré řeči, ale kdyby přišlo na lámání chleba, tak jde v pr.....
Reagovat
Datum: 7.10.2017 22:18
Titulek: Re: Sanatoria
Autor: Lojzik
46
Kurňa , co je to za chytrého radního. Zase jeden , kterému se nechce dělat. Kdo chce , hledá způsoby, kdo nechce , hledá důvody :))
Reagovat
Datum: 8.10.2017 06:59
Titulek: Re: Sanatoria
Autor: ADAM
20
Radní Kohajda za KDU-ČSL jako nezávislý
Reagovat
Datum: 8.10.2017 08:13
Titulek: Re: Sanatoria
Autor: PK
19
Chtěl jste pověděl něco chytrého, nicméně jste se netrefil. Nezastávám se radnice, ani s ní nemám nic společného. Pouze vidím věci reálně. Jen připomínám, že i na radnici sedí závistivci, kteří nepřejí úspěšným.
No když tedy jste tak osvícený, tak nám sdělte ten způsob jak řešit provoz hotelu Sport a případně i smysluplný podnikatelský projekt Sanatorky. A samozřejmě také reálný způsob financování včetně osoby, která to zaplatí, či banku co poskytne úvěr.
A neříkejte “důvody” proč to nevíte, ale řekněte “ způsoby” jak to udělat.
Reagovat
Datum: 9.10.2017 05:48
Titulek: Re: Sanatoria
Autor: X
52
Na to má město přece PMŠ hospodáře s městským majetkem. Třeba nechtěli náhodou zbourat a stavět hospodu na šenkesu a kde je teď ta hospoda ?
Reagovat
Datum: 20.10.2017 15:58
Titulek: Re: Sanatorka
Autor: ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nanosekunda ®
24
zbourat a zlikvidovat sutě = cca 6M
Reagovat
Datum: 9.10.2017 08:27
Titulek: Sanatorka
Autor: Martin Pelnář
77
Dobrý den,
jmenuji se Martin Pelnář a od roku 1996 pracuji v šumperské nemocnici jako správce nemocnice. Protože jsem byl předchozími diskutujícími vyzván, tak reaguji.
Po mém nástupu do nemocnice jsem mimo jiné měl na starosti i údržbu areálu bývalého plicního sanatoria v Šumperku. V této době už Sanatorka nesloužila k poskytování zdravotní péče a budovu využíval pouze nájemce Ing. Dvořáček, který v hlavní budově provozoval kožedělnou dílnu a další aktivity. Od zmiňovaného roku vedli tehdejší vlastníci nemocnice a Sanatorky několik jednání týkajících se prodeje celého areálu Sanatorky s tím, že získané finanční prostředky použijí na splacení privatizačního úvěru. Já sám jsem v této době z titulu své funkce prováděl několik potencionálních zájemců o koupi celým areálem, nikdy však nedošlo k dohodě a celý areál tak nebyl smysluplně využit. Já sám musím zpětně ocenit aktivity tehdejšího vedení šumperské radnice, především pak starosty Brože, který několikrát inicioval a domluvil jednání se seriózními zájemci, ale jak už jsem psal, jednání byla neúspěšná. V této době ještě budovy Sanatorky byly ve slušném technickém stavu a měly naději na záchranu. Hlavní podíl na nerealizování všech jednání o koupi má podle mého názoru tehdejší ekonom nemocnice Šumperk Ing. Jaroslav Voráč, který v průběhu všech jednání vždy navyšoval kupní cenu, a tak každý potencionální zájemce od koupě nakonec odstoupil.
Od roku 2005, kdy šumperská nemocnice přešla do vlastnictví společnosti AGEL, jsme opět několikrát iniciovali jednání ve věci revitalizace Sanatorky, jednali jsme s potencionálními developery, ale opět bezúspěšně, technický stav budov snížil zájem investorů na minimum. Po roce 2015, kdy šumperskou nemocnici získal do svého vlastnictví MUDr. Martin Polach, byla revitalizace Sanatorky stanovena jako prioritní úkol nového vlastníka a managementu. Na projektu se podílely 3 renomované kanceláře architektů. V současné době se dokončuje celá studie s cílem areál Sanatorky proměnit ve sportovní centrum pro širokou veřejnost. Za sebe vnímám současný stav Sanatorky jako i můj osobní neúspěch, ale v kontextu výše jmenovaných vlastnických vztahů jsem jako zaměstnanec nemohl postupovat jinak.
Ke cause Sanatorka se váže i v této diskuzi často zmiňovaný Hotel Sport. Původním záměrem investora bylo spojit budoucí sportoviště Sanatorka s ubytovacím zázemím Hotelu Sport a vytvořit funkční celek, který by sloužil veřejnosti Šumperska a především sportovcům. S tím samozřejmě souvisí i zvýšení návštěvnosti města a potencionálu dalšího rozvoje sportovních oddílů a klubů. Z tohoto záměru bohužel sešlo, a to především díky negativní kampani, mimo jiné i zde na www.sumpersky.rej.cz, také peticí jednoho komunálního politika a následným reakcím některých "odborníků". Myslím, že Šumperk přišel o možnost mít v horizontu jednoho až dvou let funkční sportovní centrum včetně zázemí a já jsem osobně velmi zvědavý, jakým způsobem budou kritici našeho záměru aktivní ve věci revitalizace Hotelu Sport.
Když jsem si pročítal celou diskuzi, opravdu mne zaujala řada příspěvků „fundovaných“ odborníků, kteří nemají o reálném stavu jedinou informaci, ale o to více se cítí být oprávněni poučovat a reagovat. Jen škoda, že tito odborníci a kritici nemají v sobě tolik odvahy, aby své mnohdy urážející příspěvky podepsali. Velmi rád bych osobně věděl, kdo se skrývá za autory „Všudezdejší“ nebo „Anonym“, kteří ve svých příspěvcích osočují konkrétní osoby. Tak prosím zveřejněte své jméno a příjmení a nebojte se nést důsledky svých názorů. Anonymně lze na diskuzních fórech prezentovat skoro vše, ale podepsat se, to chce odvahu, která Vám evidentně chybí.
A jinak děkuji všem, kteří zde reagují racionálně, věcně a korektně. Naštěstí je jich stále více… MP


Reagovat
Datum: 9.10.2017 12:51
Titulek: Re: Sanatorka
Autor: mimozemšťané
57
Pane Pelnáři,souhlasíme s celým zněním vašeho článku.Je velká škoda,že Hotel Sport nebude panu Polachovi prodán,určitě jako investor má na to, aby ho dal do pořádku.Fňukání některých rádoby příznivců sportu, jak se tam dobře sedělo u piva po zápasech je směšné. Možná by iniciátor petice proti prodeji hotelu mohl sáhnout do svého účtu/jestli nějaký vůbec má / a předvést nám všem v Šumperku,jak udělá ekonomický zázrak. Sedět a kecat po hokeji u piva dovede kdekdo.Sanatorky je neskutečná škoda,jen sám park je nejcennější park v Šumperku.Kritici pana Polacha by si měli hlavně přečíst Váš článek a zjistit si,kteří politici v zastupitelstvu v dané době projevili o osud Sanatorky zájem a hlavně jaký byl privatizační projekt co se Sanatorky týká a kdo /kteří lékaři/ v té době Nemocnici včetně Sanatorky privatizoval.Doporučujeme také,aby diskutující sledovali jednání zastupitelstva online nebo ze záznamu ,pak budou aspoň trochu v obraze.
Reagovat
Datum: 10.10.2017 13:35
Titulek: Bez titulku
Autor: Jejda
44
AMEN
Reagovat
Datum: 11.10.2017 14:57
Titulek: Bez titulku
Autor: Milan Hroch
18
Dobrý den,

v roce 2006 jsem měl v plánu zakoupení od obecního úřadu Bludov restauraci Vlčí Důl. Po podání mé žádosti na úřad jsem byl pozván do Zastupitelstva obce, kde mě bylo sděleno, že Vlčí Důl není k prodeji. Obec si plánovala vzít úvěr za účelem rekonstrukce a následného vlastního provozu. Od té doby uběhlo 11 let a ve Vlčím Dole k žádným stavebním změnám či rekonstrukci nedošlo. Tímto chci říci, že je utopií, aby město provozovalo hotel Sport. Dle mého názoru by mělo město vypsat výběrové řízení v min. hodnotě 12 mil Kč s podmínkou zachování restaurace a ubytování pro určitý počet osob (35 osob).
Reagovat
Datum: 11.10.2017 22:21
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: X
52
A na co maj PMŠ ?
Reagovat
Datum: 12.10.2017 19:33
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: VOLTE SPD
45
A za co sis pořídil zámek Sobotín, Hrochu? Svěř se nám.
Reagovat
Datum: 13.10.2017 09:37
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Milan Hroch
16
Dobrý den,

i když Vaše otázka nesouvisí s hotelem Sport rád Vám odpovím. Nic jsem nezprivatizoval ani dokonce jsem nepoužil dotace EU. Je to výsledek mého 21-letého poctivého namáhavého podnikání v oblasti železnic a především úvěrů od různých bank. Vrátím-li se k hotelu Sport, kdo bude financovat opravu za cca 100 mil. Kč, pokud se nemovitost neprodá. Město? A dopadne to jako s Vlčím dolem . To snad nechcete?
Reagovat
Datum: 13.10.2017 10:12
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Jenda Benda
37
Návratnost investic je dlouhodobá záležitost. Bohužel většina zastupitelů dohlédne jen na konec svého funkčního období.
Reagovat
Datum: 17.10.2017 22:24
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: petr x
14
Pane Hroch, už to "volte SPD" místo jména vypovídá o úrovni tazatele...závist je sviňa a právě tato parta na to vsadila. A taky na tupost, nesnášenlivost a absenci schopnosti přemýšlet vlastní hlavou...
Reagovat
Datum: 17.10.2017 09:07
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: HerdekBaba
37
Pane Hrochu - souhlas! Otevřené výběrové řízení, s veřejně známými podmínkami, m.j. zajišťujícími nutné zázemí pro sportovce za přijatelnou cenu a znemožňující novému vlastníkovi omezit stávající využívání areálu Tyršova stadionu atd... Hlavně veřejně, transparentně a kontrolovatelně. A ne tak, jak vedení města postupuje - někde si to tajně uklohníme a pak to nenápadně protlačíme. Proč asi zájemce od svého záměru ustoupil, když se o to začínala veřejnost zajímat? Proč vedení města spolu se zájemcem neobhájí veřejně svůj záměr? Asi nebylo všechno tak křišťálově čisté.
Reagovat
Datum: 12.10.2017 20:38
Titulek: Já myslím
Autor: JB
12
Já myslím že Pan Hroch ukázal jak se dají dát rujiny do pořádku a je jenom velká škoda že Vlčí důl není v jeho rukách, pamatuju si vlčák asi 35let zpět a tenkrát to byla oáza, dnes schátralá rujina včetně bazénu, myslím že obec Bludov to nedá nikdy dohromady protože toto bude stát spoustu milionů, už jen oprava bazénu a technologie úpravy vody.... Bohužel to stejné platí pro hotel Sport, teď se můžeme jen dívat jak se ten panelák rozpadne... Tohle jsou věci které potřebují silného investora a né kecy.
Reagovat
Datum: 13.10.2017 02:02
Titulek: Re: Já myslím
Autor: X
52
Samý kecy je to jen o tom jak kdo hospodaří s majetkem obce či města. To že to politici neumějí či nedělají (někdy i záměrně) je věc druhá. Prodej sportu ještě neznamená že je to správný způsob hospodaření.
Reagovat
Datum: 17.10.2017 08:03
Titulek: Re: Já myslím
Autor: JB
13
Tak mi vyvraťte že prodej není nejlepší řešení a že s těch nesouhlasu nekouká pouha závist . .... Jsem zvědav co nám město a obec předvede v obou případech když obojí chátrá už 30let.... Myslím že času na to ukázat jak to dělat měli už dost.
Reagovat
Datum: 17.10.2017 08:37
Titulek: Re: Já myslím
Autor: X
51
Jsem netušil že prodej je nejlepší řešení. Nalejvat prachy do sportu přes další subjěkt je evidentně ekonomický kdopak asi platí (dotuje) hokejisty nemaj tam šatny ? I kdyby ten Sport byl provozován šulnul tak jako majetek bude pořád města. To že PMŠ správce městkého majetku neumí udělat pořádek v rozpočítání energií ( poslední kauza to jen ukázala)případně to provozovat nebo najít nájemce je problém jiný že.
Reagovat
Datum: 17.10.2017 12:39
Titulek: Re: Já myslím
Autor: JB
14
Jelikož město Šumperk nedokázalo s hotelem sport 30 let nic udělat krom toho že se mění v rujinu by byl prodej zřejmě nejlepší řešení, to stejné platí pro vlčák a obec Bludov, už jsem to tady před 5 rokama psal a výsledek je ten že nadále chátrá. Sport i vlčák potřebují mnoho milionů a město/obec na to evidentně nemá, nájem žádný stejně brzy nebude protože obojí je skoro nepoužitelné.
Reagovat
Datum: 17.10.2017 12:56
Titulek: Re: Já myslím
Autor: JB
Tak to není 5 let od toho co jsem psal že je škoda že vlčák nebyl prodán ale 11... a výsledek??? Žádnej... vlčák chátrá dál. Uvědomte si ze toto je něco podobného jako ze vám v garáži do které zateka stojí ferrari ale nemáte peníze na servis ani provoz. V téhle diskusi je bohužel lidí kteří vědí o čem to všechno je pomálu, závist, nevedomost případně omezenost převládá, bohužel. Myslím že za panem Hrochem jsou vidět výsledky a to mu nijak nenadrzuju protože ho vůbec neznám...
Reagovat
Datum: 18.10.2017 07:02
Titulek: Re: Já myslím
Autor: X
54
Neustálé keci o závisti jsou směšné areál stadionu má složit všem Sport pro obyč lidi nebude nikdy ziskovej. A pokud de o ten barák neustále se v mediích píše jak chybí ubytovací kapacity tak teď má město prostřednictvím PMŠ ukázat co umí. Nemusí to být interhotel ale slušné přespání by to být mohlo. A kdo má na Ferari tak má i na garáž pokud ne tak ať ho prodá a koupí si Trabanta
Reagovat

NA KONCERT ZADARMO


Hrajte s REJEM o pět vstupenek na společný koncert kapel UDG, O5 a RADEČEK a písničkáře POKÁČE, který se uskuteční v pátek 1. prosince v zábřežském kulturáku. Stačí, když pošlete správnou odpověď na soutěžní otázku a budete mít špetku štěstí při losování. Příští týden zveřejníme jména pěti šťastlivců, kteří půjdou na koncert zadarmo.

Soutěžní otázka:

Jak se jmenuje společné turné UDG, O5 a Radeček a Pokáče?

A) Kamarádi tour
B) Rivalové tour
C) Parťáci na turné

Odpovědi posílejte do čtvrtka jako SMS ve tvaru ODPOVĚĎ, JMÉNO, BYDLIŠTĚ na číslo 605 854 541. (Cena jedné SMS odpovídá standardní textové zprávě dle ceníku vašeho tarifu.)

VYHODNOCENÍ

Vstupenku na nový film MILADA, který promítá kino OKO v Šumperku 27. listopadu, vyhráli Šárka Siblová ze Šumperka, Vilma Sadilová z Libiny a Renda Šmíd z Kolšova.
Blahopřejeme! Výhra na vás čeká v pokladně kina.