ZPRAVODAJSTVÍ

„Díky značce nemám co prodávat,“ píše včelař. A nyní je znovu příležitost ji získat

11. dubna 2018, 14:00, BH
„Díky značce nemám co prodávat,“ píše včelař. A nyní je znovu příležitost ji získat Jeseníky - Pro některé výrobce je značka JESENÍKY originální produkt® obchodním nástrojem k nezaplacení, některým pomohla při rozjezdu, někdo ji bere jako patriotismus a sounáležitost s regionem. A někdo po nějaké době nevidí žádný přínos. Ať tak či onak, nyní je příležitost ji opět získat. Kdo má zájem, může se hlásit u regionálního koordinátora Místní akční skupiny (MAS) Horní Pomoraví.

 „Výrobci řemeslných produktů, poskytovatelé stravovacích a ubytovacích služeb a provozovatelé zážitků se mohou od dubna hlásit u regionálního koordinátora MAS Horní Pomoraví v Hanušovicích,“ informovala koordinátorka Hana Olejníková s tím, že komise posuzující udělení certifikátů zasednou na konci května
U výrobků regionální ochranná známka garantuje původ v regionu a vysoký podíl duševní či řemeslné práce. Je také marketingovým nástrojem, návštěvníkům poskytuje něco charakteristického z místa, kde trávili volný čas. Pro samotné řemeslníky a producenty regionálních potravin či přírodních produktů je přidanou hodnotou i spolupráce s ostatními regiony, ale i samotnou Asociací regionálních značek. „Získávají tak přehled o konaných trzích, jarmarcích nebo festivalech, kde mohou nabídnout své výrobky zákazníkům,“ podotkla Olejníková. Někdy na takové nabídky přijde i nečekaná, ale výmluvná reakce: „Moc děkuji za pozvání, ale od té doby co mám značku, nemám vlastně co prodávat. Vše se prodává díky značce téměř samo. Už nemám ani na domě vyvěšené bannery, všichni zákazníci se hlásí telefonem, nebo přes internet.  S pozdravem Martin Pánek z Jeseníku.“
Specifickou kategorií je certifikace služeb. Komise mnohdy posuzuje, jak moc provozovatel či majitel sounáleží s lokalitou, kde službu poskytuje či jak moc využívá lokálních zdrojů ve své kuchyni. I to mnohdy ale naráží na legislativu. „Je důležité vybalancovat obojí a nabídnout hostům atmosféru, aby věděli, že jsou v Jeseníkách a že jde o zajímavou a jedinečnou oblast,“ uvedla koordinátorka.
Rozmanitou kategorii představují zážitky. Jde jak o největší turistické cíle, ale i lokální aktivity. Zážitky poskytují poznání, sport i kulturu. Všechny výrobky, služby i zážitky se nacházejí na regionalni-znacky.cz/jeseniky.


Doporučit tento článek přátelům na FacebookuSdílet na Facebooku Poslat známému e-mailem upozornění o tomto článkuUpozornit známého Verze pro tiskTisknout NahoruNahoru

NÁZORY K ČLÁNKU
Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.

Datum: 14.4.2018 07:32
Titulek: oceněné produkty
Autor: radka
20
Tak jen doufám, že se časem s oceněnými produkty potkáme i v obchodech a ne jen tu a tam na trzích. To je poněkud málo. Pak by ta snaha byla asi zbytečná.
Reagovat
Datum: 17.4.2018 22:39
Titulek: Re: oceněné produkty
Autor: jan
Nebuď najivní Radko!
Reagovat

DO KINA ZADARMO

 

Hrajte s REJEM o tři vstupenky na novou českou komedii CHATA NA PRODEJ, kterou šumperské kino OKO promítá 26., 27. a 30. července. Stačí, když pošlete správnou odpověď na soutěžní otázku a budete mít špetku štěstí při losování. Příští týden zveřejníme jména tří čtenářů, kteří půjdou do kina zadarmo.

Soutěžní otázka:

Jaké je původní povolání herce Davida Vávry, který ve filmu Chata na prodej ztvárnil jednu z hlavních rolí?

A) bytový designér
B) stavební projektant
C) architekt

Odpovědi posílejte do čtvrtka jako SMS ve tvaru ODPOVĚĎ, JMÉNO, BYDLIŠTĚ na číslo 605 854 541. (Cena jedné SMS odpovídá standardní textové zprávě dle ceníku vašeho tarifu.)


VYHODNOCENÍ

Dvě vstupenky na maratón s filmy MAMMA MIA!, které šumperské kino OKO uvede ve středu 18. července, vyhrála Jindra Vepřková z Lesnice.
Blahopřejeme! Výhra na vás čeká v pokladně kina OKO v Šumperku.