ZPRÁVY

Děti se seznamovaly s různými kulturami

18. května 2012, 07:35, téma DĚTI, STUDENTI, mošo
Zábřeh – Žijeme vedle sebe, ale neznáme se je název projektu, který realizoval DDM Krasohled Zábřeh v rámci Klíčů pro život. Výukové programy měly za cíl přiblížit různé národnosti dětem ze Zábřehu a okolí. Probíhaly ve třech dnech od 14. do 16. května, přičemž první z nich patřil dětem z mateřských škol a následující dva byly rezervovány pro děti z prvního stupně základních škol.
Děti se vydaly se na cestu do Afriky, kde se naučily bubnovat a tančit tamější tance, a to pod vedením Siaka Shabba Tioteho z Pobřeží slonoviny, který přijel společně se svým kolegou z organizace Afrikana. Další dva dva programy byly zaměřené na romskou kulturu, kterou přijelo reprezentovat Divadlo Líšeň se svou skupinou romských lektorů. Děti zpívaly romské písničky, vyzkoušely si romský tanec a nechybělo ani krátké povídání o romské kultuře obecně. Tibetskou kulturu přijely do Zábřehu představit zástupkyně organizace M.O.S.T., která se zaměřuje na pomoc Tibetu a tibetským uprchlíkům v Indii, malým buddhistickým mnichům a mniškám v indických Himalájích.

Na závěr každého dne dostaly děti na památku interaktivní kolečko, které popisuje světová etnika. Mohou tak postupně poznávat jednotlivé kultury. Součástí dárku byly i vystřihovací papírové panenky se zástupci jednotlivých kultur a etnik a jejich tradičních oděvů.

Cílem třídenního programu bylo především předat dětem zkušenosti a informace prostřednictvím zážitku. Seznámily se s lidmi, kteří se setkávají s kulturními stereotypy či předsudky a kteří se snaží o zdolávání těchto bariér. Zabubnovat si s černochem z Afriky, vyrobit si buddhistický modlitební praporek či naučit se romskou písničku patří mezi nástroje pochopení jiných kultur a etnických skupin.

Projekt byl finančně podpořen v rámci Klíčů pro život.


Doporučit tento článek přátelům na FacebookuSdílet na Facebooku Poslat známému e-mailem upozornění o tomto článkuUpozornit známého Verze pro tiskTisknout NahoruNahoru

NÁZORY K ČLÁNKU
Tento článek dosud nikdo neokomentoval, přidejte svůj názor.