ZPRÁVY

Cyklostezky skrývají vážné nebezpečí

11. března 2014, 06:47, Hana Písková
Cyklostezky skrývají vážné nebezpečí Nový Malín - Vyjížďka šumperského cyklisty skončila před nedávnem v Novém Malíně těžkým úrazem. Může se to stát i dalším lidem, pokud se něco nezmění a řidiči nepřestanou parkovat přímo na ploše cyklostezky. Právě náraz do stojícího auta stojí za poslední vážnou nehodou.

 „Už nevěřím na bezpečné cyklostezky. Muž skončil v nemocnici se zlomenou klíční kostí a poraněnou páteří. Prožívá kruté bolesti a čeká ho dlouhé léčení,“ říká Miluše Rýznarová ze Šumperka. Její manžel miluje sport. Když vysvitlo slunce, sedl na kolo, aby se trochu projel.

Svou jízdu chtěl zakončit na oblíbené cyklostezce v Novém Malíně. V duchu nadával na řidiče, kteří tam před domy parkují. Blížil se k restauraci U tygra, kde napůl v cyklostezce parkovala zelená dodávka. Neblikala, takže si myslel, že může v klidu projet kolem ní. V okamžiku, kdy ji míjel, otevřel její řidič nešťastně dveře. Z bezstarostné vyjížďky se stal horor. „Záchranka tam byla rychle. A já si říkám, jestli k něčemu takovému muselo dojít,“ ptá se manželka zraněného cyklisty.


Problémy také jinde

Po týdenním pobytu v nemocnici byl cyklista z výše popisovaného případu převezen do domácího léčení, které potrvá přibližně tři měsíce. Událost řeší policie jako dopravní nehodu s ublížením na zdraví. Parkování řidičů přímo na ploše cyklostezky je problém i ostatních měst a obcí. Třeba v Dolních Studénkách mají motoristé stejný zvyk jako v Novém Malíně. Další podobné úrazy proto mohou začít rychle přibývat.


Ilustrační foto: red

Klidná jízda po cyklostezce se může během vteřiny změnit v drama.


Doporučit tento článek přátelům na FacebookuSdílet na Facebooku Poslat známému e-mailem upozornění o tomto článkuUpozornit známého Verze pro tiskTisknout NahoruNahoru

NÁZORY K ČLÁNKU
Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.

Datum: 11.3.2014 07:34
Titulek: Projektanti nejezdí asi na kole
Autor: Kakamila
158
147
Mělo by se přemýšlet nad výstavbou "bezpečných" cyklostezek......Včera pře Studýnky O.K.,ale ta "hopsinková dráha" stojí za to.V Rapotíně taky dobré,ale příště pojedu radši kolem potoka......těch začátků a konců stezky no hrůza děs!!Stezka mohla vézt úplně mimo silnici a s chodníkem dohromady to také někteří chodci "neznají".....vidí chodník,tak si myslí,že je celý jejich(bruslaři,chodci,chodci s hůlkama i někteří cyklisti).
Reagovat
Datum: 13.3.2014 10:20
Titulek: Re: Projektanti nejezdí asi na kole
Autor: sportovní cyklista
162
Rapotín se naštěstí dá objet přes Vikýřovice.
Reagovat
Datum: 13.3.2014 20:55
Titulek: Re: Projektanti nejezdí asi na kole
Autor: Karl
173
Rapotín katastrofa, jel jsem tam letos prvně na kole, jsem zvyklej jezdit rychle, sportuji a na cyklostezce to nejde, navíc vždy při (vjezdu k domu, do garáže) nevyýšení a naopak tam skáču až to je nepříjemné!!!! Kdo to vymyslel? To nešlo udělat v jedné rovině? Ona totiž když je cyklostezka poblíž silnice, tak jí musí cyklista užít, ne? Ale jak to mám dělat, když se kolem řítím třeba 40 km/hod??? Jak to mám dělat??? To mám jezdit pomalu? Co to je za hlouposti :(
Reagovat
Datum: 14.3.2014 08:51
Titulek: Re: Projektanti nejezdí asi na kole
Autor: sportovní cyklista
142
165
Tady se totiž rozhodli vymýtit sportovní cyklistiku. Jinak to není možné co vymýšlí.
Reagovat
Datum: 28.3.2014 13:51
Titulek: Cyklo-chodco stezka není sportoviště ani
Autor: Kujon
142
150
Je určená k bezpečnému pohybu osob a cyklistů a to tak, že musí být obě skupiny k sobě ohleduplné. Zatím není určená k závodění a sportování. Bere vám to hlava?
Osvěta je náročná a trvá to, než to někomu zabere. Tato stezka byla udělaná proto, aby nedocházelo ke kolizím chodců a cyklistů s motorovými dopravními prostředky jedoucími po silnici. Dá se to pochopit?
Reagovat
Datum: 28.3.2014 14:03
Titulek: Re: Projektanti nejezdí asi na kole
Autor: Piloun
121
147
Když víš co si chodci myslí, zkus myslet také a podle toho se chovat. Chodci si zase myslí, že je nějaké bezohledné hovadu jedoucí na kole nesejme. Chodci berou tuto stezku jako procházku a nebudou asi pochodovat v sevřeném útvaru. POHOV!
Reagovat
Datum: 28.3.2014 14:15
Titulek: Re: Projektanti nejezdí asi na kole
Autor: Pravítko
148
151
Správné řešení, když už "bylo naprojektováno" jako hybrid, tak přidat alespoň půlmetr a oddělit pruh (chodník) pro chodce a jízdní pruh jen pro cyklisty
Reagovat
Datum: 28.3.2014 14:17
Titulek: Re: Projektanti nejezdí asi na kole
Autor: Past
132
166
Lepší by bylo oddělení ostnatým drátem napojeným na el.ohradník.
Reagovat
Datum: 11.3.2014 07:38
Titulek: Kdo bude další?
Autor: Sten
147
136
Pozemní komunikace s parametry cyklostezky je akorát na ilustračním snímku (patrně z Lupěného do Hněvkova), v N.Malíně i v D. Studénkách je to "společná stezka pro cyklisty a chodce", tzn. cyklista je povinen ji v obci užít, ale pokud dojde ke střetu s chodcem, za kolizi odpovídá cyklista!!!
Přes N.Malín jezdím na kole denně, tam i zpět. Za poslední tři roky mě odvážela záchranka dvakrát - po střetu s chodcem kapucářem, se sluchátky na uších. Takováto stavba je akorát pro zlost a jestli tato "cyklostezka je oblíbená", mám úplně jiné zkušenosti. Navíc ze směru od Hrabišína do Šumperka po svých smutných zkušenostech už ji nepoužívám a nikdy po ní jezdit nebudu (to raději vymetu všech 85 kanálů, poklopů a mřížek na silnici).
Pořídil jsem si pro svou obranu pár fotek aut parkujících na stezce, dokonce i kontejner na odpad, popelnice nebo zmrzlinový stánek s hroznem lidí kolem, o inlinistech nebo pejscích na provázku ani nemluvě...
Sportu zdar, cyklistice zvlášť, ale další v řadě být už nechci!!!
Reagovat
Datum: 13.3.2014 08:27
Titulek: Re: Kdo bude další?
Autor: Jarda
154
150
Povinnost neohrozit na smíšené cyklostezcze je vzájemná, takže chodci a cyklisti se musejí chovat ohleduplně vůči sobě. Problém je v kverulantské mentalině českého národa a současněm nerespektování čehokoliv, naše společnost je jaksi polistopadově zhulvátštělá. Narazit opakovaně do jdoucího chodce vnímám jako projev nezvádnutí jízdního prostředku, denně jezdím po hlavní třídě, kde se to chodci jen hemží a nikoho jsem zatím nesmetl. Podle situace objíždím z bezpečnou rezervou či případně uzpůsobím rychlost.
Reagovat
Datum: 13.3.2014 14:14
Titulek: Re: Kdo bude další?
Autor: Sten
107
152
Vážený Jardo, s nárorem, že chybí vzájemná ohleduplnost, naprosto souhlasím. Ale když neočekávaně vstoupí, zády k cyklistovi, z bezprostření blízkosti, podnapilý frajer s kapucí na hlavě, cigaretou v hubě a rukama v kapsách, do jízdní dráhy cyklistovi, nezvládne svůj jízdní prostředek nikdo. Tam se totiž vyhnout nelze, na rozdíl od pěší zóny v Šumperku, kde nejsou obrubníky. A abych jezdil rychlostí chůze, tak to nemusím jezdit vůbec. Je však zajímavé, že chodec podnapilý být může (není řidič), cyklista nesmí.
Reagovat
Datum: 13.3.2014 18:08
Titulek: Re: Kdo bude další?
Autor: aNONYM
152
165
Logicky nějaká možnost, aby se podnapilý dopravil z místa A na místo B být musí, jinak by se nám hromadili např. v hospodách opilci. A jako nejbezpečnější byla vybrána chůze, což třeba mě přijde rozumné. Kolo už je pro opilce a jeho okolí nebezpečnější. A proto může být chodec pod vlivem a cyklista už ne.
Reagovat
Datum: 13.3.2014 18:38
Titulek: Re: Kdo bude další?
Autor: Pravítko
124
171
tak to se pletete, žádný z účastníků provozu nesmí býti pod vlivem...
Realita je však odvislá od příkladů hlavy ryby - to jest od smradů z dolní sněmovny
Reagovat
Datum: 28.3.2014 13:54
Titulek: Re: Kdo bude další?
Autor: HUPHIP
129
161
To bude muset být každá hospoda atp. vybavená povinně noclehárnou pro opilce. To bude kšeftík.
Reagovat
Datum: 28.3.2014 14:10
Titulek: Re: Kdo bude další?
Autor: Pravítko
146
136
Vybavená je Policie a říká se tomu izbička pre opilcov.

Snad si nemyslíte, že podnapilost zbavuje chodce na silnici statutu účastníka provozu?!
Reagovat
Datum: 28.3.2014 14:15
Titulek: Re: Kdo bude další?
Autor: Dekl
148
159
Kolika poschoďovou budovu bude policei ke svým služebnám přistavovat?
Reagovat
Datum: 14.3.2014 08:38
Titulek: Re: Kdo bude další?
Autor: Karl
171
162
Stene, jaký máte názor na to, že jsem vášnivý cyklista, jezdím rychle, protože sportuji, psal jsem výše a ze zákona musím použít cyklostezku, nesmím jet po běžné komunikaci- silnici. Tak jaký máte názor, že jezdím rychlostí cca 40 km/hod, když je vítr v zádech a dobrý sklon, tak se jede i 50 km/hod. Myslíte, že ta cyklostezka je potom bezpečná např. i pro malé děti? Vím, že se musím chovat tak, abych neublížil, musím předvídat atd. Ale to mám jako závodní kolo vyhodit, prodat a začít běhat? Nechci čumět do map a zjišťovat, kde cyklostezky nevedou. Jde mě o to, že když nesmím použít silnici, ale musí na cyklostezku, tak se tam musím omezovat a nějak i chovat, vadí mě to. Proč se neudělá zákon, že cyklisté na závodních kolech, nebo cyklisté jedoucí více jak 25 km/hod nemusí užít cyklostezku???? Děkuji
Reagovat
Datum: 14.3.2014 08:55
Titulek: Re: Kdo bude další?
Autor: sportovní cyklista
163
151
Mám ten samý problém, je to tragédie. Chtělo by to nějakou petici. Znám spoustu takových dalších. Pokud bude problém s policií jedině nafilmovat provoz na "cyklostezce" a do správního řízení dokázat, že je to úplně stejný chodník jako třeba ve městě.
Reagovat
Datum: 28.3.2014 14:05
Titulek: Re: Kdo bude další?
Autor: VRAH nevinných cyklistů
129
124
Já to vidím na defenestraci s rozšířenou působností.
Reagovat
Datum: 14.3.2014 13:31
Titulek: Re: Kdo bude další?
Autor: Sten
160
160
Každopádně děkuju paní Hance Pískové, že se o tomto ožehavém tématu odvážila napsat. Nedej Bože, aby nabyl na aktuálnosti poté, až se tam někdo zabije. A věřte, že k tomu dřív nebo později dojde!
Divím se zadavatelům, projektantům a všem zainteresovaným, že si nevezmou zkušenosti z oblastí, kde se na kole jezdí - copak nikdo z nich nebyl v Holandsku, Dánsku, Belgii nebo Skandinávii??? Nebo chtěli jen narychlo vyčerpat dotace a vybudovat paskvil - vyhnat cyklisty (v zájmu jejich pochybné bezpečnosti)z vozovek, kde nebudou zpohodlnělým a kolikrát líným řidičům motorových vozidel) překážet??? Píšu "řidičům", ale často je to s prominutím dobytek za volantem, který zná jenom svoje práva a vaše povinnosti!
Karle, vidím, že jste spřízněná duše. Na kole jezdím celý život, rád a hodně. A rychle taky.
Dříve, aby cyklista neporušoval vyhlášku, nemusel mít např. blatníky, zvonek apod., potřeboval závodní licenci, kterou musel vozit u sebe - tzn. pro případ kontroly musel být registrován v nějakém sportovním oddíle. Ale to o nějakých cyklostezkách nebylo ani vidu ani slechu. Jak je to se silničáři dnes, nevím. Nějaké výjimky asi existovat budou. Faktem ale je, že např v N.Malíně společnou stezku směrem od Hrabišína na Šumperk nepoužívá nikdo z nich. Už jenom proto, že tou padesátkou to tam jede skoro samo, stezka je na druhé straně, přejezd nebo přechod žádný a auto pravidelně za zadkem. A navíc, pro mě jako pro řidiče přece platí dopravní značky po pravé straně. Řidiči motorových vozidel to těžce nesou, nemůžou hned předjíždět kvůli plné čáře, která je takřka přes celý inkriminovaný úsek. Stalo se mi už, že mě jeden z nich chtěl potrestat tzv. "trpišákem" - předjel mě a prudce zabrzdil! Tak bacha na to, byla to červená oktávka kombi..
Byl už jsem i na policii, bohužel však "stezka je z technického hlediska v pořádku" a "cyklista při jízdě v obci je povinen ji používat". Toť vše.
K vaší poslední otázce jsem dosti skeptický, bylo by to velice komplikované a kontrolovatelné. Jedině snad zkusit petici, jak tady navrhuje další náš kolega.
Reagovat
Datum: 20.3.2014 10:26
Titulek: Re: Kdo bude další?
Autor: Karl
161
Tak jsem volal Obec Rapotín, a bylo mě řečeno, že min 5 let to musí být označeno jako smíšená cyklostezka. Zadníma uličkama bych aji jezdil, ale i tam to není na obvyklou rychlost bezpečné. Takže nezbývá, než jezdit jinudy, najít si jinou trasu a neriskovat, že v 40-50 km/h rychlosti někde někoho (dítě) srazím!!!

Dále mě napadá, že tímto cyklisté budou riskovat (!!!) a jezdit (rychle) na jiných tazích, třeba Bludov- Postřelmov- Zábřeh a riskovat v místech s větší hustotou provozu aut.

Jdu napsat mejla s dotazem někakm nahoru, vejš, jak provozovat "rychlou" cyklistiku v obci s cyklostezkou a přitom neohrozit (protože ani nesmím) chodce...
Reagovat
Datum: 20.3.2014 10:33
Titulek: Cyglistické buzny zdraví Bátoru Re: Kdo bude
Autor: Rada
148
162
Doporučuji nevyužitý Masarykův okruh, tam se dá jezdit i přes 200
Reagovat
Datum: 14.3.2014 14:41
Titulek: Re: Kdo bude další?
Autor: Přemet Čamrda Šumacher
137
165
A proč musíš jezdit tak rychle? Jste se asi všichni zbláznili, né? Kup si ovál a tam se motej rychlostí světla třeba do blba
Reagovat
Datum: 14.3.2014 18:54
Titulek: Re: Kdo bude další?
Autor: Sten
172
138
A ty si sežeň a vyhul dalšího jointa a nepleť se do reálného světa, vole!
Reagovat
Datum: 14.3.2014 20:54
Titulek: Podle sebe soudím tebe? Re: Kdo bude další?
Autor: Přemet Čamrda Šumacher
142
144
Reálný svět - co to je? To mě zajímá. Proč bych si měl shánět jakéhosi jointa? Z jakého světa ráčíte pocházet Vy? Dobytčího?
Reagovat
Datum: 14.3.2014 22:46
Titulek: Re: Podle sebe soudím tebe? Re: Kdo bude další?
Autor: sportovní cyklista
153
100
A co takhle si dát odchod.
Reagovat
Datum: 20.3.2014 10:36
Titulek: Re: Podle sebe soudím tebe? Re: Kdo bude další?
Autor: Karl
141
157
A co se Ty ňoumo navážíš do jiných, když ani sám nesneseš kritiku? Plácáš tady jak 13 letej harant bez výchovy a pak rozdáváš moudra? Řeknu Ti to takhle, rychle se jezdí proto, že to umožňuje jak silnice, tak kolo, tak i zdatný cyklista. To Ty asi neznáš, když plácáš takové ptákoviny, na které seš asi hrdej před mladšíma kámošema vedle sebe u toho PC, ale nepodepíšeš se. A jezdit se rychle nedá, protože tam je cyklostzka, kterou je cyklista povinnen užít a nesmí se na té cyklostezce s pěšími vzájemně ohrožovat. Atd. Nemám na Tebe čas, jseš jeden z těch hloupých, kterým bylo umožněno se v určitou hodinu dostat k PC. Možná ani na kole jezdit neumíš. Ano urážím Tě, protože s Tvým přístupem si to zasloužíš! Když k tématu nemáš nic podstatného, nebo nic jiného neumíš, tak se běž snažit.
Reagovat
Datum: 17.3.2014 13:31
Titulek: Re: Kdo bude další?
Autor: Mart.ini
142
166
Proč, i když si koupím Subaru WRC, s ním nesmím jet po běžné komunikaci jako prase, i když to moje auto zvládne a já prostě chci jet rychle? Zřejmě tu chtějí vymítit sportovní motosport. ... Tak přesně takhle dementní je Vaše povzdychnutí, že nemůžete prasit na cyklostezce, byť můžete mít oholený nohy a homo obleček. Pokud se na silnici chováte, jak píšete, musí být opravdu radost Vás potkat. Hovado na kole nebo v autě. Pořád je to hovado.
Reagovat
Datum: 20.3.2014 10:46
Titulek: Re: Kdo bude další?
Autor: Berek
157
164
Já na kole nepřekročím rychlost v obci, např. 50 km/h. A rychlost 40-50 km/h je pro zdatného normální jízda. Pokud to umíš, není problém jet takto plynule. Pokud si ale představuješ sebe, tak ano, budeš stát na pedáech, šlapat jak o život a kolem budeš smékat, že řidič za Tebou nebude vědět, jest-li se smát, nebo to otočit a jet jinudy. V podstatě jsem pochopil, že chceš si koupit, nebo máš Subaru WRC a vadí Ti, že necmíš v obci jet více jak 50 km/h. Tak si jeď se závoďákem po kterékoliv silnici, stejně jako cyklisté a nepřekračuj rychlost, stejně jako cyklisté. A jak respektuješ značení tam, kde je obytná zóna? Jezdíš tam autem skutečných 20 km/h, nebo rychleji??? Neznám mnoho lidí, co by jezdilo v OZ skutečně MAX 20 km/h!!! Drtivá většina jede mnohem rychleji, mnohem. Tak suď podle sebe!
Reagovat
Datum: 20.3.2014 16:50
Titulek: Re: Kdo bude další?
Autor: Mart.ini
140
157
Pochopil jste špatně.
Reagovat
Datum: 27.3.2014 16:47
Titulek: Re: Kdo bude další?
Autor: KLAvka
123
150
Tak jdi ty po cyklostezce a čekej až tě zezadu nabere závodník jedoucí 50km/hod. Předjíždění chodců je riskantní situace, pokud ho nechceš sejmout musíš bohužel zpomalit, případně zazvonit, nikdy nevíš kdy se vychýlí ze směru, nemá zpětné zrcátko. Pokud je to dítě pak ho můžeš ubližovaný závodníku zabít. Zatím jsem nikoho nesejmul, protože to dělám tak jak jsem popsal.
Reagovat
Datum: 28.3.2014 14:13
Titulek: Re: Kdo bude další?
Autor: HŇUP
134
144
Požádej svého poslance nebo senátora aby navrhl změnu zákona. Tak se to řeší v civilizovaných zemích. Skučení na zdejším hrobě ti nepomůže. ONI ti ubližují a ty čumíš jako tele.
Reagovat
Datum: 9.4.2014 18:47
Titulek: Re: Kdo bude další?
Autor: Sten
142
133
A tyto společné chodníky navíc MUSÍ užívat i řidiči elektrokol!!! Zatím jsem tam neviděl ani jediného, všichni jezdí po silnici, protože to ani neví.
Reagovat
Datum: 11.3.2014 19:08
Titulek: Bez titulku
Autor: joe
143
138
Souhlas s ostatními, "cyklostezka ve STUDÉNKÁCH" Za to by měli pořádně potrestat projektanta a spolu s ním i ty co to schválili. Jednak je to na zničení kola, nemám mtb, ale taky na pozvracení, abych co 20 m jel dolů a nahoru. V N. Malíně je mnohem lepší, pěkně rovně, ale také ve východních Čechách. Parkování na cyklostezce nebo v jízdním pruhu vyhrazeném pro cyklisty v Šumperku ( pošťáci, taxi a jiné firmy)je velký nešvar a policie zřejmě také nezná silniční zákon. Osobně Jsem je viděl nevšímavě projet kolem těchto aut. Buď nevědí anebo co je horší a nechci na to pomyslet, na to kašlou.
Reagovat
Datum: 13.3.2014 10:18
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: sportovní cyklista
165
154
Lidí ve Studénkách byli zvyklí parkovat před barákem. Sám jsem tam několikrát parkoval, když jsem jel za kamarádem. Teď není možno před tím barákem zaparkovat neboť je tam cyklostezka. Kdyby tam byl chodník, tak je tam vjezd, auto parkuje a chodec v pohodě obejde. Navíc cyklostezka je jen asi v 1/4 Studének. Zbytek jsou normální chodníky, které vybudovalí dávno. Ta cyklostezka bude dlouho ohniskem různých svárů.
Reagovat
Datum: 13.3.2014 13:52
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Sten
165
145
Není to cyklostezka! Je to "společná stezka pro cyklisty a chodce", bohužel pro cyklisty...
Reagovat
Datum: 12.3.2014 07:29
Titulek: Bez titulku
Autor: čtenářka
136
110
Na cyklostezce z Lupěného do Hněvkova se objevují pěšáci se psy bez vodítek. To je taky na pěkný karambol. A tváří se, jako by se nic nedělo,jejich pes vám nic neudělá, ale za každým cyklistou se rozběhne...
Reagovat
Datum: 12.3.2014 07:38
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Bléééé, Zdéňo kams to vlez
151
149
Kontaktujte Městskou Policii
Reagovat
Datum: 12.3.2014 07:46
Titulek: Bez titulku
Autor: řidič
146
143
Denně jezdím přes Malín a Studénky v dopravní špičce.Když vidím co vše je za překážky na stezkách nestačím se divit.Na druhou stranu z pohledu řidiče, když nastane kolize s cyklistem mimo stezku? Co policie, která jen projíždí a tiše přihlíží porušování? Myslím, že vyhláška jasně určuje pravidla, které nikdo nedodržuje.Ale v případě zmíněných dvou cyklochodníků, bych asi kolo radši vynechal a jel autobusem :-)
Reagovat
Datum: 12.3.2014 22:20
Titulek: Bez titulku
Autor: sportovní cyklista
155
143
Jak v Malíně tak ve D.Studénkách potřebovali udělat chodník. Aby na to dostali dotaci z EU, tak to udělali jako cyklostezku. Pro malé děti a starší lidi na kole, nebo chodce a bruslaře je to dobré, ale pro cyklisty hobíky je to úplně nepoužitelná věc. Navíc trasa D.Studénky, Sudkov a dál na Úsov je pro spoustu cyklistů ideální tréninková trať a to po dobu již 30-ti let. Tyto lidi jezdí rychlostí 30-40km hod, ti nemohou jezdit po tom pásu co nazývají cyklostezkou. To než by vjeli na tu cyklostezku, tak raději budou jezdit přes bludovský kopec.
Reagovat
Datum: 13.3.2014 09:51
Titulek: Cyklostezka -Šumperk-Bludov
Autor: Radoslav
139
158
Nová cyklostezka mezi Šumperkem a Bludovem přes Bludoveček.Není mi jasné z jakého důvodu zde není umístěna značka zákazu vjezdu z obou stran.
Auta zde ohrožují jak chodce tak cyklisty.Navíc by se měla policie zajímat zda právě tudy nejezdí opilí automobilisté z hospod Bludova do Šumperka a opačně,zpravidla ve večerních hodinách.
Reagovat
Datum: 13.3.2014 14:00
Titulek: Re: Cyklostezka -Šumperk-Bludov
Autor: Sten
159
158
Na této komunikaci mají cyklisté také smůlu. Dlouho se o ní psalo jako o cyklostezce, dotace se ni pravděpodobně čerpaly také jako na cyklostezku, bohužel situace je taková, že motorová vozidla (s výjimkou) mohou i sem. Svědčí o tom i dopravní značka omezující rychlost na 30km/h.
Reagovat
Datum: 14.3.2014 19:47
Titulek: Re: Cyklostezka -Šumperk-Bludov
Autor: sportovní cyklista
147
152
Abych řekl pravdu, mě nevadí jezdit společně s auty. Nemám problém jet i ve velkých městech jako Praha, Budapešt, Berlín. Problém jsou chodci a cyklisté ve stejném pruhu. Jsme vychování tak, že auta a kola jezdí po silnici a chodci chodí po chodníku. Normálně ve městě se po chodnicích nejezdí. Chodci jsou zvyklí na no, že na chodníku je nikdo neohrožuje. Já jako chodec nebo cyklista nebo automobilista mám zažité stereotypy a v tomto prostředí se chovám tak, že nedochází ke kolizím. Průšvih je, že tento sterotyp na cyklostezkách neplatí.
Reagovat
Datum: 14.3.2014 21:03
Titulek: Re: Cyklostezka -Šumperk-Bludov
Autor: Sten
153
146
Největší problém je v tom, že se tady vyrobily tři druhy komunikací, které cyklisti musí (v zájmu jejich bezpečnosti), a pokud jsou označeny dopravní značkou, při jízdě používat: 1) cyklostezka jako taková, 2) přilehlý pruh na vozovce, 3) společná stezka pro chodce a cyklisty. A všude jsou pro účastníky silničního provozu odlišná pravidla. Dejte si na to velký pozor! Řidičovi v jeho plechové konzervě jsme zkrátka překáželi, a tak nás cyklisty vypakovali pryč.



Reagovat
Datum: 14.3.2014 22:56
Titulek: Re: Cyklostezka -Šumperk-Bludov
Autor: sportovní cyklista
180
142
Jezdil jsem 14 dní po Dánsku. Tam to mají asi takto. Kolem silnice 1. třídy vede samostatná cyklostezka. Kolem silnice nižších tříd vedou metrové pruhy po stranách. Podobně je to i při průjezdu vesnicemi. Na pruzích pro cyklisty je obvykle hladší asfalt, na kterém se jede parádně. Všude je dalo jet nepřerušeně rychlostí 40-50km. Prostě paráda. Obě možnosti v pohodě. Paradoxně jsem tam potkával tak polovinu cyklistů než když pojedu Šumperk - Sudkov a dál. Společná stezka pro cyklisty a chodců je fakt debilovina. Pokud už něco takového vybudují mělo by to být rozumně široké a jasně středovým pruhem oddělené.
Reagovat
Datum: 14.3.2014 23:59
Titulek: Disgriminace honimírů Re: Cyklostezka
Autor: DEŽO Šarkézy
74
165
Ja su taky disgriminovanej, ani to závodní kolo si nemožu kůpit! Jestli nepodáš žalobu ke Štrasburskýmu soudu pro disgriminaci, tak budeš muset prodat to svý závodní kolo, jak píčeš. A koupit si místo toho závodního bazmeka taký ten rotopéd cibulama pro rychlou jízdu. Jináč si holt tou 40 nezajezdíš (z kopca jak píšeš to valíš 50)

Já jsem si už aj jako děcko zajezdil z kopca aj tou 70 dost a dost a po rovince do Holomóca 40 na favoritu bez galúsek
Reagovat
Datum: 13.3.2014 21:53
Titulek: Bludoveček
Autor: E
147
142
Na cestě k Bludovečku,je to kolikrát,jak na Václaváku-chodci,maminky s kočárky,běžci,cyklisti,sem tam auto(asi mají povolení a jezdívají pomalu),to je vše v pořádku,ale co mě tam teda vadí úplně nejvíc jsou pejskaři,kteří svoje mazlíčky nechávají běhat na volno a tváří se jako,že to tak má být a oni přece nic neporušují!!!
Reagovat
Datum: 15.3.2014 12:34
Titulek: Bludoveček plný koleček, někomu však chybí
Autor: Dušan
139
127
Zatím dobrý, ale...? Z Bludovečku jedou cyklisté na kole dolů pěkně svižně, fajn. Až se nějaký volně pobíhající pes vrhne pod jedoucí kolo, a někdo se pořádně vymele, pak se budou dít věci, jak je zde dobrým zvykem.
Reagovat
Datum: 28.3.2014 13:58
Titulek: Re: Bludoveček plný koleček, někomu však chybí
Autor: HUPHIP
137
154
Dušane, řidič dopravního prostředku musí předvídat. Na to potřebuje hlavu vyplněnou standardním funkčním mozkem. To asi není tvůj případ.
Reagovat
Datum: 17.3.2014 10:21
Titulek: Bez titulku
Autor: sportovní cyklista
64
152
Jeden opačný názor na sdílení společného pruhu chodců a cyklistů.
http://jihomoravsky-kraj.5plus2.cz/cykliste-pojedou-po-silnici-d1j-/hodonin.aspx?c=A140314_150726_ppd-hodonin_p2zde
Reagovat
Datum: 27.3.2014 17:17
Titulek: Další nebezpečí na hybrostezce špk-rap.
Autor: Drábek
145
155
Při jízdě směrem ze špk do rap je v některých místech nebezpečí pádu do hloubky až 1m. Někde najedete na pravé straně na obrubník a pokračujete k zemi do příkopu. Když jste šikovní nezlomíte si vaz. Na tento nedostatek jsem upozornil projektanta. Prý je to v normě. Komunikace mně vyzněla tak, že tento hybrid je v testovacím provozu a po čase se vyhodnotí kolik úrazů bylo na hybridu a kolik když se jezdilo po silnici.
Reagovat
Datum: 27.3.2014 18:00
Titulek: Re: Další nebezpečí na hybrostezce špk-rap.
Autor: Popleta Dopleta
162
142
tak přiznejme si, že hlavním motivem těchto potěmkinovských staveb není prospět občanům, ani činit ze závodních cyglistů pokusné králiky, kolik hloubky letmého pádu vydrží páteř, anóbrž utratit dotační peníze... Co by ti projektanti dělali a čím by se takoví dotační eskamotéři Závěšičtí a Schreiberové živili, že?
Reagovat
Datum: 28.3.2014 09:48
Titulek: Re: Další nebezpečí na hybrostezce špk-rap.
Autor: Masan
98
160
Jisté je, že na hybridu nedochází ke smrtelným úrazům způsobeným střetu chodců nebo cyklistů s auty. Když budou uživatelé hybridu ohleduplní, pak to může fungovat. Hybrid není závodní dráha, což někteří závodníci těžce nesou. Přirovnal bych to k jízdě po hlavní třídě v Šumperku atp. Tam závodníci 50kou nejezdí. I když je tam asi jízda cyklistům zakázaná.
Reagovat
Datum: 28.3.2014 14:09
Titulek: Nešťastní cyklobrouci
Autor: RTTY
146
161
Co jste si udělali to máte. V zimě jste chrápali a teď jste se se svými rezavými kostitřasy probudili a čekáte, že se k vůli vám všichni pos...
Reagovat
Datum: 28.3.2014 14:19
Titulek: Skrbek a jeho parta
Autor: Baldýn
130
128
by mohli sem tam dělat osvětu na tema "jízda po hybridu za povodně"
Reagovat
Datum: 28.3.2014 14:31
Titulek: Podrobnosti zde-nevýmýšlejte ptákoviny.
Autor: JakNaTo
165
155
Reagovat
Datum: 28.3.2014 14:53
Titulek: cha cha Re: Podrobnosti zde-nevýmýšlejte ptákoviny.
Autor: Pravítko
136
133
další ptákovina - když napadne na "souběžnou" cyklostezku 30 čísel sněhu, tak přesto cyklista jedoucí do práce je povinen se přebrodit touto závějí a nesmí použít souběžnou silnici...
Reagovat
Datum: 28.3.2014 17:54
Titulek: Re: cha cha Re: Podrobnosti zde-nevýmýšlejte ptákoviny.
Autor: NJUju
131
167
A co lyže? Přes noc to rolba upraví a není problém.
Reagovat
Datum: 28.3.2014 18:05
Titulek: Re: cha cha Re: Podrobnosti zde-nevýmýšlejte
Autor: Smeták
147
153
a na konci cyglostezky v Šumpru budu s lyžema na prosoleným asfaltu dělat co asi? A až ta poskákaná břečka na souběžné stezce zmrzne, tak taky musí cyklista povinně cyglokrosit?
Reagovat
Datum: 28.3.2014 18:55
Titulek: Re: cha cha Re: Podrobnosti zde-nevýmýšlejte
Autor: Pech
144
136
To su zaskočené. Co fčíl ogaře? Můžeš se vyzout a pokračovat bosky.
Reagovat
Datum: 28.3.2014 19:54
Titulek: Podpora zaměstnanosti Re: cha cha Re:
Autor: Smeták
143
140
Po tech Šperlichem na několik rokův dopředu prosolenéch chodnikách?
To ani omylem, to raději zostanu doma a jednou zaměsíc si přindu pro dávky a podporu na ouřad.

tak to sem jim to nandal
Reagovat
Datum: 2.4.2014 22:36
Titulek: víko kanálu na cyklostezce
Autor: KubaM
171
136
dnes jsem si projel na silničce stezku ve Studýnkách a pominu-li to,že to je jen širší chodník, tak bych stavební dozor přerazil za ten kanaál na mostě přes Desnou. Kdo položil na cyklostezce víko s dírama podélně, by zasloužil do ní vlítnout.
Reagovat
Datum: 11.7.2014 18:29
Titulek: Re: víko kanálu na cyklostezce
Autor: Templ
125
137
Běžná praxe. Takových nástrah je po Šumperku habakuk.
Reagovat
Datum: 11.7.2014 18:25
Titulek: Cyklostezka rapotín
Autor: Tomáš
148
130
Opravdu lepší cyklostezka být nemohla... dneska sem tama jel proti mně se vyřítil kamion s návěsem odhaduju že místech kde se může jet 50 jel 60-80km/h po proti větru sem neudržel kolo najel sem na obrubník a proletěl se přes řidítka do příkopy.. naštěstí sem bez jakékoliv zlomeniny jenom odřeniny.. opravdu děkuji tomu architektovi co to projektoval a tomu kdo to schválil postavit.. Opravdu je lepší jet zadem přes Rapotín a Vikýřovice.. Celkem dost…
Reagovat

NA KONCERT ZADARMO


Hrajte s REJEM o 5 vstupenek na komponovaný koncertní recitál textaře MICHALA HORÁČKA, který se uskuteční v pátek 6. října v Domě kultury Šumperk. Stačí, když pošlete správnou odpověď na soutěžní otázku a budete mít špetku štěstí při losování. Příští týden zveřejníme jména pěti šťastlivců, kteří půjdou na koncert zadarmo.

Soutěžní otázka:

K jaké písni nenapsal text Michal Horáček?

A) Dívám se, dívám
B) Levandulová
C) Lásko, voníš deštěm

Odpovědi posílejte do čtvrtka jako SMS ve tvaru ODPOVĚĎ, JMÉNO, BYDLIŠTĚ na číslo 605 854 541. (Cena jedné SMS odpovídá standardní textové zprávě dle ceníku vašeho tarifu.)

VYHODNOCENÍ

Vstupenku na galakoncert našeho nejznámějšího tenoristy ŠTEFANA MARGITY, který zazpívá v sobotu 23. září v kulturním domě v Zábřeze, vyhráli Marcela Krmíčková ze Sudkova, Martina Kubešová ze Šumperka a Zdenka Zapletalová z Hrabenova.
Blahopřejeme! Výhra na vás čeká v pokladně IC Zábřeh (v budově kulturáku).