ZPRÁVY

Cyklisté i chodci se v Rapotíně mohou těšit na nové stezky

24. března 2015, 10:00, hap
Rapotín - Několik nových cyklostezek obohatí náš region díky podpoře Olomouckého kraje. Hejtmanství přispělo částkou čtyři milióny korun a vedle Olomouce, Prostějova a Dlouhé Loučky získal dotace i Rapotín.

 „Budování cyklostezek přispívá ke zlepšení ekologicky šetrné dopravy. Čím více lidí bude jezdit do zaměstnání, do školy nebo i na úřady na kole, tím lepším místem k životu náš region bude,” uvedl náměstek hejtmana Alois Mačák. Rapotín peníze od kraje v celkové hodnotě 687 tisíc korun použije na výstavbu společné stezky pro chodce a cyklisty v lokalitě U Losinky. „Kvituju to jako další vylepšení Rapotína, i když já už se po stezkách vydávám většinou jen pěšky,“ říká jednasedmdesátiletý Jiří Pech z Rapotína.
Od roku 2004 do roku 2014 poskytlo hejtmanství obcím a městům našeho regionu zhruba 74 miliónů korun na podporu budování cyklostezek. Za tu dobu se postavilo 82 úseků cyklostezek o celkové délce necelých 84 kilometrů.


Doporučit tento článek přátelům na FacebookuSdílet na Facebooku Poslat známému e-mailem upozornění o tomto článkuUpozornit známého Verze pro tiskTisknout NahoruNahoru

NÁZORY K ČLÁNKU
Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.

Datum: 25.3.2015 20:52
Titulek: Bez titulku
Autor: Andersson
116
121
A hlavně je udělejte úzké a spojené s chodníkem, aby se tam společně cyklisté a chodci okopávali a nezapomeňte před každým domem ty cyklostezky snížit na úrověň silnice, aby až tam pojedu třicítkou (si zasportovat, povinnost užít cyklostezky!), abych se tam vydrncal! Hlava to nebere, ale cyklista je povinnen užít cyklostezky a pokud je spojená s chodníkem, je to někdy boj. Maminky s kočárky a ratolestmi téměř přes celý chodník, zacinkáte a ona Vás seřve. Přitom na některých cyklostezkách mohu jezdit do 50 km/h, pokud není rychlost omezena. Cyklostezky jsou dobrá věc, ale proč zákon nemyslí na sportovce, když pojedu plynule a v mém klidu 40 km/hod. To se pak na cyklostechce každý, koho předjedu, lekne. Proč ti rychlejší nemoho využívat silnice?
Reagovat
Datum: 25.3.2015 23:12
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Smyl Flek z Nohavic
135
103
No, na to ani nemusíš být sportovec, kterej jezdí 40-50km/hod. Ono ikdyž po takové stezce jedeš pohodvých rekreačních 15km/hod, tak jsou ty neustálý vlny nepříjemný. O (dů)chodcích nemluvě a o zaparkovaných autech už vůbec. Fakt nechápu, k čemu jsou takový cyklostezky dobrý. Drahý je to jak hrom a houby z toho. Zúžili silnice, aby se vedle nich ty cyklostezky vlezly a přitom kdyby jen na silnice všude namalovali řádně viditelnou čáru vyznačující pruh pro cyklisty, bylo by to nesrovnatelně levnější a (neříkám že všude, ale na některých určitých místech určitě) tisíckrát lepší.
Reagovat
Datum: 26.3.2015 03:18
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Hádek
73
120
Cyklostezky jsou dělané proto, aby nedocházelo ke kolizím mezi auty a cyklisty. To funguje. Na cyklostezkách nedochází ke smrtelným úrazům. Rychle jedoucí cyklista musí brát ohled na pěší uživatele. Maminky s kočárky, děti, důchodce atp. U nich musí při předjíždění počítat s tím, že někdo náhle změní směr a cyklista do něho vrazí. Je to vina cyklisty, že nepřizpůsobil rychlos poměrům na cyklostezce. Pro cyklisty je to nepříjemné a omezující. Nápravu můžou žádat prodtřednictvím svých volených zástupců. Nikoliv skučením na REJi. Volení zástupci o tomto problému nevědí a proto to neřeší. Jak je to v cizině? Jsou tam tytéž problémy?
Reagovat
Datum: 26.3.2015 15:36
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Jarda
114
Takže na každé vedlejší odbočce, kde musím dávat při jízdě po cyklostezce, která je ukončena nebo i navazuje přejezdem pro cyklisty, nemůže vzniknou kolize mezi autem a cyklistou. Obávám že situace se zhoršilo, jedná se většinou o špatně přehledná místa.
Reagovat
Datum: 26.3.2015 15:31
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Jarda
99
119
Přidávám se k názoru, že takové cyklostezky jsou k prdu. Sportovně se na nich jezdit dobře nedá - neboť neustálé vlny kopou ze sedla. Musí se dávat pozor na chodce, kteří když zmutují do bruslařů, zaberou celou šíři (např Rapotínská) pro sebe. To ještě nemluvím o nevýhodě, že na všech vedlejších odbočkách musím dávat přednost, kterou bych dříve při jízde po souběžné komunikaci měl já. Nežli takové cyklostezky, to raději žádné.
Reagovat
Datum: 26.3.2015 08:08
Titulek: Smíšená stezka
Autor: Bob
98
107
Do Rapotína vede smíšená stezka. Kdo pozorně pročítal vyhlášku, u zmíněné značky se dočte, respektivě nedočte o žádné povinnosti.
Mimo to je zajímavý celý obsah článku, 4 miliony na nějaké stezky, ale kde že vlastně budou - nic. Předpokládám, že je to pokračování ke sklárnám.
Reagovat
Datum: 26.3.2015 14:23
Titulek: Re: Smíšená stezka
Autor: Smyl Flek z Nohavic
122
121
No, jestli ono to nebude tím, že pojem "smíšená stezka" v našem právním řádu neexistuje. Ale pokud se jedná o "stezku pro chodce a cyklisty", tak samozřejmě se povinnost pro cyklisty tuto stezku použít (a přitom neohrozit chodce).
Reagovat
Datum: 26.3.2015 14:55
Titulek: Re: Smíšená stezka
Autor: Násada
105
108
Také chodci nesmí ohrožovat cyklisty. Před změnou směru chůze musí rukou ukázat-doleva-doprava. Uvědomělejší chodci mají na ramenou zpětná zrcátka. Pojem Smíšená stezka je možné v právním sporu odborníkem kvalifikovaně přetransformovat do tvaru použitelného pro soudní řízení. Něco na způsob kvalifikované domněky exekutora.
Reagovat
Datum: 26.3.2015 09:54
Titulek: Bez titulku
Autor: Anonym
124
100
Tzv. cyklostezky (kombinace chodníku a cyklostezky) se budují proto, aby se čerpaly peníze z EU. Na samotné chodníky by to asi nešlo, tak se to nazve cyklostezka, vznikne z toho cyklocrossová dráha jako např v Dolních Studénkách a zastupitelstvo se naparuje, co všechno pro občany dělají...
Reagovat
Datum: 26.3.2015 12:08
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Maso
107
107
Nejde jen o čerpání dotací, ale přidělení dobrých zakázek komarádům. Třeba se to zase za další dotace předělá na chodníky.
Reagovat
Datum: 26.3.2015 16:15
Titulek: Bez titulku
Autor: mejla
129
113
babička říká,hopsá,hopsá,hopsá,hopsá á hopsá.Dobre chodničky za ty korunky.Fakt
Reagovat
Datum: 26.3.2015 17:40
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Anonym
131
108
je pravda, že cyklostezka v Dolních Studénkách je hrůza - nahoru, dolů a z se a zase a opět - jako na horské dráze
Reagovat
Datum: 26.3.2015 18:37
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Úsvit
107
120
Ale zase motoristům se jezdí lépe a bezpečněji. Nikdo se jim v cestě neplantá. Je to vývoj. Rychlocyklisti skřípou zuby. To je lituji.
Reagovat
Datum: 26.3.2015 20:23
Titulek: Zmrzlina
Autor: cyklistka
100
101
A úplně nejlepší je stánek se zmrzlinou hned vedle stezky (u Hvězdy). V parném létě se mi několikrát stalo, že tam byla taková "fronta", že se nedalo vůbec projet. A když už bylo místo na projetí, tak mi vlezla babča se zmrzlinou přímo pod kolo. Taky nevím, kdo tohle povolil.Ani metr není mezi stánkem a stezkou.
Reagovat
Datum: 27.3.2015 15:06
Titulek: Ach jo...
Autor: Aleš Mach
souhlas
101
nesouhlas
115
Já myslím, že Rapotínští stezku, stezky ocení a "závodníci" co mají ambice se tam prohánět alespoň stovkou, tak Ti si tu energii mohou vybít na Holubáku, pokud si na něj troufnou.
Reagovat
Datum: 23.4.2015 23:48
Titulek: Re: Ach jo...
Autor: Jojo
117
107
Na Holubáku? A co tím chtěl kuchař říci? Že Holubák nevyjedu než se vteřinovka objeví na stejném místě? A dále- stovkou? Srandisto! Chci se projet a pokud mám vítr v zádech, tak se zadaří i mírně přes 40 km/h. A pokud cyklista někoho sejme? Třeba dítě? Bude za to moct cyklista? Asi ne, pokud nekličkoval, ale rodiče, protože si neuhlídali své dítě. Ale příjemné to nebude ani tomu cyklistovi, který jel po své pravé straně... Chtělo by to úpravu zákona tak, že- třeba: cyklista jedoucí více než 25 km/h nemusí užít cyklostezky. Až budou přibývat zranění na cyklostezkách, nebo smrťáky nedejbože dětí, tak mě na cyklostezce budou omezovat značkou na max rychlost 10 km/h? No to bude sranda...
Reagovat
Datum: 24.4.2015 01:26
Titulek: Re: Ach jo...
Autor: Smyl Flek z Nohavic
88
100
No to tě právě ani značkou omezovat nemusí, protože většina těch cyklostezek se právě dělá schválně tak, že se tam víc něž těch 10km/h jet ani nedá. Ten dnešní svět je vůbec k smíchu (nebo k pláči?) Postaví se silnice, aby se po nich dalo jezdit rychle, bezpečně a pohodlně. A pak se na nich postaví na spoustě míst retardéry, aby se tam nedalo jezdit rychle a pohodlně. Natož bezpečně.
Postaví se cyklostezky, aby po nich mohli cyklisté jezdit rychle, bezpečně a pohodlně. Ale postaví se na nich fůra kliček a vlnovek, aby se po nich nedalo jezdit ryhle, bezpečně a pohodlně. Všechno to stojí fůru peněz a chápe někdo smysl? Tak co kdyby radši vyhlásili všeobecnej zákaz cyklistiky a třeba i celé silniční dopravy a můžeme zase chodit všichni pěšky, ne? Sice pomalu a nepohodlně, ale aspoň teda bezpečně.
Reagovat
Datum: 24.4.2015 05:43
Titulek: Re: Ach jo...
Autor: Tilka
souhlas
95
nesouhlas
121
Zase jedna socka která nemá na auto.
Reagovat
Datum: 24.4.2015 22:26
Titulek: Re: Ach jo...
Autor: Smyl Flek z Nohavic
98
Tos teda trefil.
Reagovat
Datum: 24.4.2015 05:48
Titulek: Re: Ach jo...
Autor: Jujík
102
114
Něco se nelíbí? Občane obrať se prostřednictví tebou volených zástupců na zákonodárce ať upraví zákon. Od toho jsou placeni z tvých peněz. Skuhráním to zde nevyřešíš. Pokud zákonodárci nic neudělají prosazuj odvolání politiků během jejich funkčního období. Nikdo to za tebe neudělá a buděš trpět díky své lenosti do smrti.
Reagovat
Datum: 24.4.2015 22:25
Titulek: Re: Ach jo...
Autor: Jojo
97
106
A jakej zákon?
Reagovat
Datum: 25.4.2015 05:44
Titulek: Re: Ach jo...
Autor: Okrejšek
99
U svéprávného občana se předpokládá že zákon zná a když ne tak si zákon najde.
Reagovat
Datum: 26.4.2015 17:11
Titulek: Re: Ach jo...
Autor: Jujik
114
Přesně tak! Když třeba venku prší a ty bys rád šel zrovna na procházku, není nic jednoduššího, než si vyhledat příslušný zákon a oslovit svého voleného zástupce, ať zákon změní. Od toho je přece z tvých peněz placen.
Reagovat
Datum: 26.4.2015 18:06
Titulek: Re: Ach jo...
Autor: MiMilala
111
To je regulerní postup v zastupitelské demokracii.
Reagovat
Datum: 11.11.2015 10:36
Titulek: Re: Ach jo...
Autor:
64
stězku ocení hlavně starosta na bruslích
Reagovat