KULTURA

Tam tam orchestra rozezněli klášterní kostel + foto

4. května 2005, 23:28, tech
Šumperk - V rámci turné Tam Tam Orchestra k novému albu rozezněly rytmy samby zdi nádherně zrekonstruovaného klášterního kostela Zvěstování panny Marie. Tam Tam Orchestra přijeli do Šumperka ve svém tradičním šestičlenném složení a na otázky nám odpovídal kapelník Miloš Vacík.

Šumperk - V rámci turné Tam Tam Orchestra k novému albu rozezněly rytmy samby zdi nádherně zrekonstruovaného klášterního kostela Zvěstování panny Marie. Tam Tam Orchestra přijeli do Šumperka ve svém tradičním šestičlenném složení a na otázky nám odpovídal kapelník Miloš Vacík.

Pane Vacíku, jaký byl pro vás zážitek hrát v takto netradičních prostorách?
„Prostor v Šumperku, kterým je nádherný chrám, kde jsme koncertovali, je jedinečný! Je to zvláštní pocit hrát mezi nádhernými oltáři, kříži a obrazy. Po celé představení jsem se snažil vnímat tu celkovou atmosféru. Na tento koncert rád vzpomínám. S Tam-Tamem jsme už jednou hráli v odsvěceném kostele, bylo to v Táboře. Kostel byl však mnohem menší a ne tak zdobný. Rád hraji v alternativních prostorech, akusticky zajímavých.“

Na jakých dalších zajímavých místech, na které rád vzpomínáte, jste ještě vystupovali?
„Hráli jsme s Tam-Tamem např. v Německu, s jinými sambovými orchestry. Tam je tradice podobných uskupení daleko větší a škol samby tam mají desítky. Se sambou jsme se dostali také např. také do Egypta, kde jsme hráli v Káhiře v Greek Clubu, nebo Káhirské opeře, v El-Harrawi House.“

Vzpomeňte si na úplné začátky - jaký byl Váš vůbec první kontakt s bubny, sambou... jaká byla cesta od tohoto okamžiku přes studium rytmů až do dneška?
„Bubnovat jsem chtěl od 1. třídy. Doopravdy jsem začal ve dvanácti letech s klasickou bicí soupravou. Etnické bubny přišly do mého života postupně. Myslím však, že to byl osud. Po výtvarné škole jsem se dostal konkurzem do skupiny Laura a její tygři jako perkusionista. Tam jsem se začal v 18 letech opravdu zajímat o perkuse, etnické rytmy a nástroje. Zamiloval jsem si to tajemství nepřeberného množství tvarů, zvuků, barev, rytmů a technik. Byl jsem okouzlen tím, že po odkrytí tajemství určitého nástroje, se logicky otevírá další komnata a po ní další a další... Je to dobrodružství, nekonečný příběh.“

A proto jste se rozhodl založit Vaši školu samby. Co Vám přináší předávat um bubnování dál?
„Škola Samby a vůbec první škola takového rázu u nás je radost a splněný velký sen. Členové jsou nadšenci, kteří sambu dělají vedle svého povolání. Jsou tam studenti, učitelé, lékaři, fotograf, tanečnice, prodavačky... Učím pravidelně a odměnou je mohutný zvuk celého bubenického orchestru, který nikoho nenechá chladným.“

Co Vám vnuklo myšlenku doplnit rytmy samby textem? První album Tam Tam Orchestra je čistě instrumentální, tak proč ta změna?
„Nová deska je odlišná od té předchozí, první, hlavně tím, že zde nejde už "jen" o čisté rytmy, ale je vlastně písničková. To znamená, že tu zní české texty a kromě spousty bicích nástrojů a perkusí, také kytary, basa, příčná flétna, smyčcový orchestr, dechová sekce, banjo, kontrabas, mandola. RYTMIKON - něco jako lexikon rytmů. Zní tu rytmy a bubny s Kuby, Brazílie, Afriky, ale i Arábie, Indie, to vše s tepem klasické bicí soupravy v tanečních groovech. Je zajímavé, že dříve mi stačilo hrát a oslovovat posluchače "pouze" hudbou, ať si každý kdo chce, svůj příběh a text dosadí do skladby sám... Chuť, dělat písničky, přišla najednou. Nosil jsem v sobě atmosféru, kterou jsem chtěl doplnit i textem. Na desce Rytmikon jsou také texty Terezy, které jsou však mnohem veselejší, než ty mé. “

Rej Vám děkuje za rozhovor a přeje hodně úspěchů nejen v hudbě.

Galeri z koncertu...


Doporučit tento článek přátelům na FacebookuSdílet na Facebooku Poslat známému e-mailem upozornění o tomto článkuUpozornit známého Verze pro tiskTisknout NahoruNahoru

NÁZORY K ČLÁNKU
Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.

Datum: 5.5.2005 19:06
Titulek: Přípomínka
Autor: Lenka
V klášterním kostele není dostatek míst k sezení.Navrhuji přídat více stoliček popřípadě lavic. Ohlas na koncert-velmi zdařilé vystoupení. Lenka
Reagovat
Datum: 6.5.2005 17:27
Titulek: RE: Přípomínka
Autor: Tereza
67
Židle tam byly proto, aby se lidi neopírali o stěny. U koncertu toho typu jsou záměrně odstraněny veškeré prostředky k sezení za účelem rozpohybování obecenstva. :)
Reagovat