SPORT

Schovejte kila do vody - HUBNEME S REJEM

9. března 2005, 23:38, PR
Schovejte kila do vody - HUBNEME S REJEM Doby, kdy cvičení ve vodě se využívalo spíše k rehabilitaci jsou již zřejmě nenávratně pryč. Dnes se chodí do bazénů hubnout, protahovat a zázračně odbourávat cholesterol. Může za to Aquaaerobik, který v posledních měsících zavítal i do šumperského okresu. Jednoduchá cvičení, která zvládne každá věková skupina Vám dají díky odporu vody dostatečně zabrat, zároveň však Vaše klouby budou jako v bavlnce.
Doby, kdy cvičení ve vodě se využívalo spíše k rehabilitaci jsou již zřejmě nenávratně pryč. Dnes se chodí do bazénů hubnout, protahovat a zázračně odbourávat cholesterol. Může za to Aquaaerobik, který v posledních měsících zavítal i do šumperského okresu. Jednoduchá cvičení, která zvládne každá věková skupina Vám dají díky odporu vody dostatečně zabrat, zároveň však Vaše klouby budou jako v bavlnce.

Aqua aerobic je vynikající cvičení pro ženy s nadváhou. Ve vodě jsme nadnášeny a tak nejsou přetěžovány naše klouby a páteř. Vztlak vody nám pomáhá při provádění různých cviků a tím dosahujeme v kloubech většího rozsahu pohybu než bychom kdy zvládly na suchu. Tělo je samozřejmě i celkově vodou nadnášeno a cvičení tak lépe zvládáme. Další výhodou aqua aerobicu, pro ženy s nadváhou a nejen pro ty, je stránka psychická. Ve vodě nejsme na očích tak jako na suchu. Proto nějaký ten faldík navíc se efektivně ukryje. V bazénech také před vámi nenajdete zrcadlo. Každá cvičenka si volí své vlastní tempo a rozsah cvičení jak je jí to příjemné nebo jak to odpovídá jejímu zdravotnímu stavu. Současně tak mohou hodinu absolvovat i méně fyzicky a pohybově zdatné ženy. Cvičení mohou navštěvovat i neplavci. Optimální voda pro cvičení by vám měla sahat cca po prsa. Její hloubku si však můžete určit samy podle svého pocitu. Hlava se v průběhu cvičení nepotápí.

K redukci váhy je nutné cvičení provádět alespoň 2x týdně. Změna jídelníčku a dodržování pitného režimu je samozřejmostí. Před cvičením (cca 1-1,5 hod.) bychom měly konzumovat pouze lehce stravitelná jídla a doplňovat tekutinu. Nejlepší je dobrá voda bez bublinek nebo bylinkový neslazený čaj. Během cvičení není pití bezpodmínečně nutné, tělo je dostatečně ochlazováno vodou. Ztracenou energii během cvičení stačí doplnit banánem nebo jakýmkoliv ovocem. Po cvičení ve vodě bývá hlad obvykle větší, a tak abyste neměly "čokoládové pokušení", zkuste tento trik: ve sprše se naposledy osprchujte teplou vodou a tělo hodně zahřejte.

Pokud chcete zvýšit účinek redukce, je možné používat před cvičením různé potravinové doplňky, které podporují odbourávání tuku, omezují jeho ukládání a podporují fyzický výkon.

Mnoho žen využívá cvičení aquaaerobiku jako prevenci celulitidy nebo žilních varixů. Ve vodě na nás působí vztlak a pomáhá s návratem krve z dolních částí těla. Tím výrazně přispívá k většímu prokrvení pokožky a ke zlepšení krevního oběhu. Současně má voda na tělo masážní účinek. Všechny tyto výhody jsou pro náš kardiovaskulární systém i pokožku zdravotně velmi pozitivní. Pro cvičení potřebujete plavky, osušku a plážové botky pro přechod do bazénu z důvodu hygieny. Plavky jsou nejvhodnější jednodílné sportovního střihu se zpevněnými zády. S dvojdílnými plavkami nejsou příliš dobré zkušenosti - nedrží, padají ramínka.

Kdy a kam:

  • Aquatoll Šumperk Čtvrtek 19,30 – 20,30
  • Plavecký areál Zábřeh Úterý, čtvrtek 19,30 – 20,30

    Cena: 50 Kč/hod.

    Více informací: 777 231 534 Šárka Radičová aquatic.cz@seznam.cz

    JÍDELNÍČEK

    CVIČEBNÍ PLÁN

    RECEPT

    PŘEDEŠLÝ ČLÁNEK


  • Doporučit tento článek přátelům na FacebookuSdílet na Facebooku Poslat známému e-mailem upozornění o tomto článkuUpozornit známého Verze pro tiskTisknout NahoruNahoru

    NÁZORY K ČLÁNKU
    Tento článek dosud nikdo neokomentoval, přidejte svůj názor.