ZPRÁVY

Část Temenické ulice výrazně zhezkne

6. srpna 2012, 11:44, tor
Část Temenické ulice výrazně zhezkne Šumperk – Prázdninová výstavba šestého kruhového objezdu v Šumperku ještě neskončila, od prvního srpnového dne zavládl nepřehlédnutelný stavební ruch u panelového sídliště při Temenické ulici. Za pouhé tři dny zmizela podél frekventované silnice v úseku od Alberta k Mountfieldu podivná zeleň, připomínající spíše prales. Kdykoli pořádně zapršelo a zvedl se prudký vítr, silnici zdobily nebezpečné kusy polámaných větví. Neukáznění chodci se navíc často zničehonic vynořili ze stromořadí a náhle vstoupili do vozovky.

Uvedená lokalita léta úspěšně zarůstala a kolemjdoucí spíše strašila. Projít bez úrazu po chodníku byl malý velký zázrak. Člověk se navíc mnohdy proplétal mezi všelijak zaparkovanými auty. Jednoduše dobrodružství. Tomu všemu do tří měsíců odzvoní. Chystá se zásadní úprava povrchu komunikace, rozšíření parkovacích míst, obnova veřejného osvětlení. Do země budou zapuštěny kontejnery na odpad. Na závěr přijde výsadba zeleně, lipová alej doplněná živým plotem. Na uvedeném úseku se plánuje také cyklostezka.

První srpnový den zavládl v Temenické ulici rozruch. Lidé přihlíželi bleskové likvidaci, vyřezávání keřů a zprohýbaných stromů, jimž hrozilo nečekané rozlomení. Stačily necelé tři dny a divoce zarostlý okraj silnice jaksepatří prohlédl. Všem se najednou naskytlo zvláštní panorama, které více než dvacet let nemohl nikdo spatřit. Když pořizuji několik záběrů, přistoupí ke mně jeden z dělníků. „Na památku?" usmívá se. „Podívejte se, jak jsou ty stromy napadané a uvnitř prohnilé. Není čeho litovat,“ zamyšleně se dívá na špalky naskládané na hromadu. Další těžká mechanizace se pouští do bývalé parkovací plochy a postupně z ní strhává původní povrch. Tím končí první ze čtyř etap regenerace sídlištního okolí.

Od poloviny září už budou lidé z přilehlých paneláků moci opět zaparkovat před domem své plechové miláčky. Stavba bude finišovat. Ještě je v plánu rozšíření Temenická ulice a úprava bočního svahu tak, aby zůstalo místo na cyklostezku. Již dnes je nač se těšit. Nejenže tato část města výrazně zhezkne, ale stane se pro veřejnost mnohem přívětivější a bezpečnější.



foto: tor

Redakce si vyhrazuje právo neztotožňovat se s názory publicisty. Případné polemiky budeme publikovat.
 



Doporučit tento článek přátelům na FacebookuSdílet na Facebooku Poslat známému e-mailem upozornění o tomto článkuUpozornit známého Verze pro tiskTisknout NahoruNahoru

NÁZORY K ČLÁNKU
Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.

Datum: 6.8.2012 13:46
Titulek: No.....
Autor: Templ
279
260
Zvýšila se prašnost, o hlučnosti ani nemluvě. Svah je poměrně prudký, při deštích dochází u nových výkopů ke splavování zeminy na vozovku. Asi je lepší kácet, než udržovat.
Reagovat
Datum: 6.8.2012 14:28
Titulek: Zkáceli mladý a zdravý stromy
Autor: Anonym
281
291
Takovou prasárnu "svět neviděl", ani jeden strom nebyl zhnilý jak se v článku lživě píše, všechny stromy mladý a zdravý ( necelých 30 let věku), většina krásný javory, stačí se podívat na zbylé pařezy. Nebezpečné byly akorát asi 3 vrby a možná ještě ten vysoký smrk. Za prachy se udělá cokoli, navíc se občanů na nic neptali a ani nekonzultovali jak to má vypadat potom.. PS: nemá se kácet za vegetačního klidu?
Reagovat
Datum: 6.8.2012 15:08
Titulek: Re: Zkáceli mladý a zdravý stromy
Autor: Aleš
266
293
Bohužel... lže se všude, každou chvíli :-( Pomalu mi připadá, že lež se stává novým vědním oborem. Vždyť tak šikovně zalhat, jako v tomto článku není nic těžkého. Stačí vymyslet kousek přímé řeči, protože ta zní více autenticky a nesvaluje vinu na redakci. Jenže jste nedomyslely, že tohle vyloženě bije do očí!!! Nemůžu se zbavit pocitu, že milá redakce Reje zahnívá stejně jako lítostné vyjádření imaginárního dělníka.. a zdaleka ne poprvé...
Reagovat
Datum: 10.8.2012 08:49
Titulek: Re: Zkáceli mladý a zdravý stromy
Autor: Temeničák
232
256
Už to všichni pochopte, že to je malá domů firmě, která "pečuje" o městskou zeleň. Není přece lepší finta, než vykácet to co potřebuje péči jednou za několik let ( javor, lípa,dub atd)a nahradit potvorama co se musí prořezávat i několikrát ročně. Popřípadě vysadit keře co chcípnou za dvě sezóny aby se musely vysadit nové. Taková Prievidzská se sázela několikrát, s obdobnýma výmluvama. Pokácet zdravé vzrostlé stromy je barbarské a kdo to dělá je barbar. Prostě prachy nesmrdí, že to tu nevykácí všechno, však zase dvacet let počkáme až to vyroste. A co tak vykácet ten nálet co je ve "slavné" kotelně v Temenici...na to nemají páky že ?
Reagovat
Datum: 6.8.2012 17:23
Titulek: Stará pravda
Autor: Viktor
249
265
Státy a zřízení se udržují při životě těmi principy na kterých vznikly,tento stát vznikl podvodem ,lží a vlastizradou.Proto by bez lží a podvodů nemohl existovat.To platí i pro Šumperk.
Reagovat
Datum: 6.8.2012 20:37
Titulek: po kácení...
Autor: luboš.
260
264
Co myslel autor tohoto na objednávku napsaného článku opravdu nevím.Ale to že se po třídením kácení objevila nová panoramata tak asi tento odborník neví že tato zelen byla vysázena už při výstavbě sídliště aby se právě oddělila rušná ulice od bytových domu což se zhruba po 30ti letech povedlo temenická ul. byla také po velkou část dne zastíněná.Lituju především obyvatele kterých se to nejvíc dotýká a pak lituji autora tohoto článku ale z uplně jiného duvodu.Jenom mám hruzu z toho že to asi tímto vandalstvím nekončí.
Reagovat
Datum: 7.8.2012 06:50
Titulek: Re: po kácení...
Autor: Vlado
218
264
No s článkem se nelze ztotožnit.
Ale také je nutné konstatovat, infrastruktura již v době výstavby tohoto paneláku neodpovídala potřebám obyvatel, zde bydlících.
Reagovat
Datum: 6.8.2012 21:32
Titulek: Akce Temenická
Autor: Femina
285
271
Že se na to ta radnice nevykašle...kdyby tam ti lidi seděli se založenýma rukama, budete plivat oheň a síru. Stejně jako teď, když se snaží. Kde jste všichni vy, chytráci, když je zastupitelstvo, datum je vždycky na městských deskách. Takhle anonymně prskat umí každý. A teď mě třeba ukamenujte.
Reagovat
Datum: 7.8.2012 05:56
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: Templ
252
238
Takže vy s tím článkem souhlasíte?
Reagovat
Datum: 6.8.2012 23:49
Titulek: Reklama
Autor: Marcel
224
194
Myslel jsem, že reklamní články jsou na Reji označovány "PR". Nebo to je jen u firem a pro Město to neplatí?
Reagovat
Datum: 7.8.2012 07:30
Titulek: Perličky z nesmyslného článku
Autor: Jenda
289
275
1) "Za pouhé tři dny zmizela podél frekventované silnice, v úseku od Alberta k Mountfieldu, podivná zeleň připomínající spíš prales."

Podivná zeleň? Připomínající spíš prales? Nebylo účelem vytvořit stěnu oddělující silnici od panelových domů? Když se o "prales" dosud nikdo nestaral, o novou zeleň, která bude potřebovat mnohem náročnější údržbu, se někdo starat již bude?

2) "Kdykoli pořádně zapršelo a ještě se zvedl prudký vítr, silnici zdobily nebezpečné kusy polámaných větví."

Za téměř 30 let, co tu bydlím, se toto krom pár listí na silnici nestalo až na 1 výjimku - 1x se ulomila vrba. 2 roky jsem příslušné orgány několikrát urgoval na uřezání asi 2 větví, které se nakláněly nad parkoviště- odpověď: není vegetační klid (hlavně že teď v srpnu je..). Některé větve byly nakonec opravdu uřezány, avšak nevyhovujícím způsobem. Autor článku zjevně nemohl najít žádné prohnilé pařezy, tak se zaměřil jen na tuto vrbu (viz foto), která má obecně krátkou životnost.

3) "Uvedená lokalita při Temenické ulici už léta úspěšně zarůstala a kolemjdoucí spíš strašila. Projít bez úrazu chodník byl malý velký zázrak. Mnohdy se člověk proplétal mezi všelijak parkovanými auty. Jednoduše dobrodružství."

Takže úspěšně zarůstala- to je špatné? Kolemjdoucí strašila? Projít bez úrazu chodník? Zázrak? Vždyť chodník se nacházel cca 15m od stromořadí. Proplétat se mezi všelijak zaparkovanými auty? Vždyť parkovaly normálně a podle namalovaných čar.. Po úpravě se bude parkovat jinak? jednoduše dobrodružství?

4) "Zejména blesková likvidace, vyřezání keřů a různě zprohýbaných stromů, jimž hrozilo nečekané rozlomení."

Různě zprohýbaných stromů? Hrozilo nečekané rozlomení? Vždyť to byly zdravé, ani ne 30ti leté stromy (javory, lípy..). S takovou podivnou logikou by se musela pokácet drtivá většina stromů po celém Šumperku. (Rozlomení hrozilo vrbám, dále byl za silného větru možná nebezpečný vysoký smrk. takže stačilo pokácet 3-4 stromy).

5)"Stačily ani ne celé tři dny a divoce zarostlý okraj silnice jaksepatří prohlédl."

Divoce zarostlý? Stromy i keře zde byly vysazeny. Jaksepatří prohlédl? Tak proč se zde vůbec vysazovalo?

Reagovat
Datum: 7.8.2012 10:38
Titulek: Re: Perličky z nesmyslného článku
Autor: Smyl Flek z Nohavic
293
273
>> "S takovou podivnou logikou by se musela pokácet drtivá většina stromů po celém Šumperku."
No vždyť ano. Tato logika funguje a přesně to se taky děje. Je přece mnohem pohodlnější a hlavně výnosnější každých pár let všechno vykácet a vysázet znovu, než se o to průběžně starat. Takové vykácení a vysázení - tomu se dá říkat PROJEKT. A na různé projekty jsou různé fondy z EU. Občasné prořezání a velebení - z toho se projekt neudělá, takže smůla.
Nakonec - všechno je byznys a všechno funguje stejně - jakékoliv elektro zboží má životnost jen pár let. Když si člověk koupil hifi věž před 20ti lety, tak dodnes hraje. Když koupíte věž dnes, tak za 5 let hrát nebude. Životnost amalgamové plomby je asi 4 roky, takže za 5 let vám opravený zub budou opravovat znovu. Silnice jsou z materiálů, které vydrží jen pár let (někdy jen měsíců), takže se opravují stále dokola. Tento model prostě velice úspěšně funguje všude ke všeobecné spokojenosti producentů a na úkor spotřebitelů, kteří si ale rychle zvykají a žába, jak známo, z pomalu ohřívané vody nevyskočí.
Teď jen nějaké chytré hlavy vymyslely, jak tento super model aplikovat i na zeleň a přírodu, kde je to ještě nesmyslnější, než v těch všech ostatních oblastech. Ale jak vidno i tento husarský kousek se podařil.
Nezbývá než zatleskat.
Reagovat
Datum: 7.8.2012 07:36
Titulek: Řádění radnice pokračuje.
Autor: Tomáš
292
232
Neodborná péče o šumperskou zeleň je nekonečná. 25 let se o stromy a keře na Temenické nestarali, některé stromy přerostly a je tu další tunel na peníze. Vymýtit a vysázet nové! Ale kdo se o to bude starat? Běžte se podívat na nově vysazené plochy. Zaplevelené, neošetřované, nebo pozdě a neodborně. V zimě zahrnované prosoleným sněhem. Další superakce se připravuje. Smetanovy sady. Byl se tam někdo ze zastupitelů podívat, jaké nádherné tvary tam vyrostly? Ne, musí se to celé vymýtit a nově vysázet. Kdo by zdržoval s výměnou dožitých stromů. A ta pustina u nádraží hovoří za vše. Skutečná brána Jeseníků. Cizí návštěvníci se ptají, kdo vám to tu vládne. Průjezd kolem nádraží je impozantní.
Reagovat
Datum: 7.8.2012 17:50
Titulek: Fuj, fuj
Autor: abc
255
230
Tak jsem poprvé projížděla po Temenické a lekla se. Fakt impozantní pohled na paneláky... Takhle vypadá revitalizace sídliště :-(
Reagovat
Datum: 7.8.2012 18:36
Titulek: .........
Autor: amigoss
155
250
Upřímně lituji všechny kdo tam bydlí .takže prach ,hluk to bude na denním pořádku, pořád přemýšlím kolik z toho kapne peněz pro toho kdo to zarizoval ,kolik přibude nových parkovacích míst 5 až 6 ,asi by si měli někteří pánové vytáhnou hlavu ze zadku ,i když za provize bych ji tam nosil taky ale mi stim nic neuděláme.
Reagovat
Datum: 7.8.2012 19:03
Titulek: Akce Temenická
Autor: Femina
260
269
Každý, kdo třeba jen projíždí Šumperkem, žasne, jak je naše město zelené. S tímhle musí souhlasit prostě každý, kdo jen neštěká na měsíc. Ta houština kolem Temenické byla fakt hrůzostrašná a nejen děti jdoucí do školy, se nořily z té nekoordinované zeleně a děsily řidiče. Jsem jedním z nich, tak o tom něco vím. A občas i chodcem, tak to mohu ohodnotit i z druhé strany. A kdo to neuzná, je ...je zbytečné to rozebírat. Šumperk je prostě zelené město a péče o ně stojí spoustu peněz. Kdo umí alespoň trošku počítat a zná zná náročnost Šumperáků, tak by měl vědět, že ty peníze se na radnici netisknou, ale musí se vydělat. Neříkám, že jsem přesvědčena, že jde všechno v řádkách. Ale přestaňte rejt a rozlédněte se kolem sebe. Město je to moc hezký. A samo se nic neudělá. A to jsem ještě na sebe nepráskla, jsem pro zbourání toho pomníku 50-tých let, altánu ve Smetanových sadech. Kdy jste se na tu hrůzu byli podívat naposledy? Kde jste byli s těmi úžasnými nápady, co s tím, celých min. 24 let? A ještě k té Temenické: jak vypadáte vy třetí den po operaci? Vyrazili byste do města na promenádu?
Reagovat
Datum: 7.8.2012 20:08
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: aNONYM
225
228
Tak naschvál Femino: jak „vydělává“ radnice peníze?
Reagovat
Datum: 7.8.2012 20:19
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: Femina
282
253
Opáčím, kdybyste byl v čele radnice, jak by jste je vydělal vy, pro všechny ty chytráky a rejpaly, abyste ukojil jejich navyčerpatelné potřeby a požadavky a kteří by po vás za veškeré aktivity plivali?! Jenom mi neříkejte, že vy v té pozici nejste. Právě vy patříte mezi ty největší nespokojence a víte všechno nejlíp. Kandidujte v příštích volbách a když mě přesvědčíte o svých kvalitách, budu první, kdo vám dá hlas.
Reagovat
Datum: 8.8.2012 07:16
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: aNONYM
248
277
Ok, takže nevíte, myslel jsem si to.
Reagovat
Datum: 8.8.2012 10:59
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: Femina
260
245
Ale já neprskám a nevykřikuju své nespokojení, když neznám řešení. Chcete po mě odpověď. Dokažte, že jste lepší...Poraďte těm "amatérům"(podle vás) na radnici...
Reagovat
Datum: 8.8.2012 15:36
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: aNONYM
184
232
Ale já taky neprskám a nevykřikuju, to si mě s někým pletete, mě jen zarazilo, že si myslíte, že radnice vydělává.
Reagovat
Datum: 8.8.2012 16:31
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: Miodrak Belodedici
243
261
Kritika je součástí každého systému, ve městě kdosi vládne. Je podrobován kritice veřejnosti. Občané na Reji vypíší svá znepokojení nad stavem věcí. Nejsou panáci, přemýšlí, a u milovníků zastupitelstva a rady města Šumperka, zdá se, nastalo znepokojení.
To je radost, protože existuje velká skupina občanů, kterým je všechno jedno.
Reagovat
Datum: 10.8.2012 08:39
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: Temeničák
249
233
klidně poradím, už se i stalo, ale nikdo to nějak nechce slyšet
Reagovat
Datum: 7.8.2012 20:21
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: amigoss
264
190
Vsechny tyhle akce. Co město tvrdě vydělává ? Děláš si srandu ? Kdyby z toho neměli provize tak to nikdo nedělá a stojí to polovinu pak by si viděla Vcem by kluci z radnice jezdili v jakých autech co by měli za majetky atd. Z normálního platů určitě ne .všude je sama korupce
Reagovat
Datum: 7.8.2012 20:31
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: luboš.
241
260
Milá Femino,zloba která je znát zvašeho příspěvku je neopodstatněná.Hruzostrašný pohled se naskytne projíždějícím městem už na -nové přednádraží-které připomíná nepovedené letiště aby náhodou do těch líp které byly určitě starší než Vy náhodou někdo nenarazil.že jedna spadla při bouřce to je normální věc ,když jejich stav nikdo nekontroloval.Proto musely padnout všechny.To samé je ted -Akce Temenická- a chystají se určitě další.Dávám za pravdu příspěvkum které za tím vidí peníze, ale určitě ne Vám.
Reagovat
Datum: 7.8.2012 20:42
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: Femina
237
255
Ze mě je cítit zloba? Vy jste se zbláznil!!!! A co vy a vaše příspěvky? Čtete to vůbec po sobě? Vy snad pracujete zadarmo? A v čem si vozíte zadek vy? A vážně si myslíte že vedení radnice má pracovat za základní plat? Jsem normální smrtelník, který s vámi jenom nesouhlasí a nevidí za vším jenom prachy, ale i výsledek něčí práce a snahy. Snad z vás nemluví závist? Kandidujte ve volbách, mějte úspěch a pak všem ukažte, jak se to má dělat.-
Reagovat
Datum: 7.8.2012 21:28
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: amigoss
193
251
Každej dělá za peníze někdo za víc někdo za min ,ale málokdo znas bere úplatky ,jsou byly a budou na takových akcích kdy město něco zlepšuje si ten kdo to zařizuje zlepšuje i konto ,protože kdyby tam bydlel tak takovou kravinu nedělá teď budu mít v oknech prach ,větší hluk jo a pozor 4 parkovací místa navíc uzasny .teď tam pomalu ani nezaparkuju ale to nikoho nezajímá
Reagovat
Datum: 8.8.2012 06:39
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: abc
250
225
Pozor!
Ve Zpravodaji psali, že vznikne 6 - slovy šest- nových parkovacích míst! To je fakt trhák!
Reagovat
Datum: 7.8.2012 20:55
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: Tomáš
224
260
Temenická potřebovala citlivé odborné ošetření a nikoliv totální likvidaci a vysazení nové. Za stav plně zodpovídá současná radnice, která se dlouhou dobu o tuto zeleň náležitě nestarala. Ale bohužel, radní mi připomínají zubaře, který se o své pacienty nestará a potom jim místo záchrany zachovalých a opravy opravitelných zubů vymlátí celou ústní dutinu a nabídne jim drahé náhrady.
A pokud se týká Smetanových sadů, problém se úmyslně zúžil na altán, který lze odstranit za 1 den a popřípadě po výměně na radnici obnovit v replice za měsíc. Ale park se zajímavými stromy, kterých tam skutečně neporušených a nikoho neohrožujících je celá řada, po jeho plošné "revitalizaci" v plné kráse už málokdo z žijících neuvidí. Bylo období, kdy prý se Šumperku říkalo i malá Vídeň. Byli jste se tam podívat, jak v historickém centru pečují o staré stromy? Ale Šumperk už je někde úplně jinde. Z města „manžestru“ to dotáhl přes len až k městu second handů.
Reagovat
Datum: 8.8.2012 01:46
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: femina
222
270
Reaguji už jen na Smetanovy sady - kdo vám řekl, že se budou mýtit všechny stromy? Pak víte víc, než všichni okolo. Když se tak nestane, omluvíte se? Jestlipak víte, že původně se jednalo o užitkovou zahradu a později o francouzský park, tedy o park bez strmů vůbec?! Když už tedy jít do historie. A, promiňte, srovnávat Vídeň se Šumperkem? Po všech stránkách? Já to vzdávám, tane mi na mysli pořekadlo o tom psovi a holi...
Reagovat
Datum: 7.8.2012 20:59
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: Jenda
281
225
Femina se snaží obhajovat neobhajitelné, na jasné argumenty nereaguje. Bydlím tu skoro 30 let a žádnou houštinu, navíc hrůzostrašnou jsem neviděl. Viděl jsem krásné mladé a zdravé stromy. Dobře, pár stromů se pokácet mohlo, křoviny ořezat. Akce za pár stokorun. Její argument, že to stojí spoustu peněz je poněkud úsměvný, zřejmě vychází z nedostatku informací. Netuší, co tu bude potom, cizokrajné stromy, keře, levandule.. Kolik to bude stát? A kdo a za kolik se o to bude starat, pokud vůbec? Náklady budou jistě vyšší než kdyby se udělala jen úprava. Ano, Šumperk je zelené město, ale Femině nedochází, jak moc a co se v Šumperku v posledních letech kácelo, je to hotová spoušť. Ty vzrostlé stromy mají jistě taky velikou hodnotu. My, co tu bydlíme, jsme se těšili z toho, že jsme obklopeni zelení, konečně po letech ta údajně "hrůzostrašná houština" začala plnit svůj účel (viz výše), půlku dne zde byl stín. Nyní nám tam vysázejí lípy o výšce 130cm, takže zas budeme čekat desítky let. Kdyby tu Femina bydlela, ne jen projížděla nebo svým vstupem děsila auta, jistě by musela mluvit jinak.
Reagovat
Datum: 8.8.2012 06:14
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: Templ
245
238
Udržování zeleně? Udržování musí radnice platit za svého rozpočtu. Revitalizace je dotována z fondů EU. V tom právě spočívá problém. Právě špatnou údržbou došlo k tomu, čemu vy říkáte "nekoordinovaná zeleň" která podle vás děsila řidiče.
Reagovat
Datum: 8.8.2012 10:52
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: Femina
267
271
Co se týče financování, trefil jste hřebíček na hlavičku. Ale, zase ale, Šumperk má tolik zelených ploch, jako v přepočtu na rozlohu, málo které město. A zase máte pravdu, údržba jde z peněz města. Ale rozpočet je daný a utrhněte žábě chlup. Ceny jdou u všeho nahoru a zelených ploch přibývá. A PMŠ, i když mám k němu velké výhrady, navýšení rozpočtu nedostane. A co teď dřív, když občan chce všechno, hned a pokud možno zadarmo a ještě brblá.
Reagovat
Datum: 8.8.2012 11:28
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: Templ
255
261
Dovolím si tvrdit, že prořezávka a úprava svahu na Temenické ulici by vyšla levněji, než spolufinancování projektu dotovaného EU. A trošku si protiřečíte. O novou výsadbu se bude muset někdo postarat, takže evidentně dojde k navýšení nákladů. Nebo to nechají opět na všemocné přírodě? Na svoji obranu dodávám, že v případě vykácení aleje u Grandu jsem nebyl proti zásahu. Ostatně byl logicky zdůvodnitelný....na rozdíl od Temenické.
Reagovat
Datum: 8.8.2012 12:34
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: femina
274
267
Úprava a výsadba svahu na Temenické jde ruku v ruce s celkovou revitalizací oblasti. Vážně myslíte, že mohli architekti, protože bez nich se neobejde žádná rekonstrukce, vynechat okolí silnice a chodníků kolem paneláků? A někdo se pozastavoval, že bude JEN 6 parkovacích míst navíc. Co by za to dali kdekoliv jinde. Zaparkovat před vlastním domem, se rovná malému zázraku.
Reagovat
Datum: 8.8.2012 13:33
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: Aleš
266
275
Zaráží mě, že vám vůbec nevadí způsob jakým je kácení obhajováno... Je vidět, že lež už vlastně není žádným morálním prohřeškem a je tedy společensky naprosto tolerována. Už jen toto vyjádření a sepsání článku "na objednávku" je dost zarážející!!! Tato akce je všeobecný průser a bezprecedentní ukázka, jakým způsobem budou v budoucnu probíhat revitalizační záměry, namísto průběžných investic a údržby!
Reagovat
Datum: 8.8.2012 16:25
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: Vlado
232
274
Protože je lež tolerována, tak se jí také dopouštíte.
Kde jste vzal jistotu pro své tvrzení, že novinář psal na zakázku.
Reagovat
Datum: 10.8.2012 09:40
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: Aleš
254
227
Pravděpodobně jste zainteresovaný více než já, proto si znovu přečtěte článek a vyvraťte mé tvrzení, že není objednaný. V tom případě otočím své mínění a budu si myslet pouze to, že v redakci nesedí koupení lidé, ale naprosto vyšmatlaní...kteří nepoznají ani shnilý pařez... Už jen ten novotvar mě zvedá ze židle!
Reagovat
Datum: 10.8.2012 11:04
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: Vlado
229
260
Jen zopakuji co jsem napsal včera -
No s článkem se nelze ztotožnit.
Ale také je nutné konstatovat, infrastruktura již v době výstavby tohoto paneláku neodpovídala potřebám obyvatel, zde bydlících.

Ale nedovolím si napsat co jste napsal vy, pochopitelně vaše domněnky nelze vydávat za fakta.
Reagovat
Datum: 10.8.2012 13:04
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: Aleš
241
254
Omluvám se, nečetl jsem celou diskuzi. Jak ale píšete, domněnky nelze vydávat za fakta, proto je také diskutabilní označit je jako lež :-) Je to jen můj názor...
Reagovat
Datum: 10.8.2012 14:06
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: Vlado
253
246
Nemáte se za co omlouvat. Jen je dobré se přesně vyjadřovat. Novinářská profese degenerovala a zklouzla k exhibici, ale nelze jednostraně vinit novináře, oni se jen vyjadřují, tak jak posluchači a čtenáři chtějí, podřizují se poptávce. Zkuste něco říci ve větším kolektivu, když skutečnost nezkreslíte, tak Vás nikdo nebude poslouchat. Problém je když někdo vydává nějaké rozhodnutí (ekonomické, politické právní apod.) a řídí se tou zkreslenou skutečností a není schopen to dát do objektivní podoby, tak je to špatně.
Ještě k článku, on také existuje postoj - devotnost. Proč se někdo tak chová v dnešní době je mi záhadou.
Reagovat
Datum: 9.8.2012 05:12
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: Templ
242
230
Na Temenické zaparkujete lépe než na ulici Čajkovského.
Reagovat
Datum: 13.8.2012 08:09
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: Temeničák
204
239
Blahoslavení chudí duchem.....jak vypadáte po operaci nevím, ale tady to bude bída i po rekonvalescenci, chudáci co tam bydlí, Vy to asi nejste že ?
Reagovat
Datum: 13.8.2012 09:32
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: Vlado
240
284
Vy tam bydlíte, věříte, že jsou i tací, kteří zde bydlí a jsou rádi, že se zde provádí revitalizace.
Reagovat
Datum: 7.8.2012 20:56
Titulek: Bez titulku
Autor: luboš.
246
241
Na todle už se nedá ani slušně odpovídat .
Reagovat
Datum: 7.8.2012 23:56
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Femina
262
252
Bydlím tu 37 let. Porovnávám. Je tu něco, co vám vyhovuje? Co jste udělali, vy všichni, co jste nespokojeni s vývojem ve městě, k dobrému? I když se ta poslední poznámka vztahovala na mě, na tohle (v originále - todle), se nedá ani slušně odpovědět. Když je to tu tak na hovno, odstěhujte se. Jediná dobrá rada. Howg.
Reagovat
Datum: 8.8.2012 01:43
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Vlado
259
260
To nic, máte pravdu a nezoufejte, ti s Vámi diskutující slepí zamindrákovaní jedinci bez nadhledu, co všechno ví nejlépe, budu dštít zlo kolem sebe vždy a za všech okolností. Škoda, s takovými se toho moc neudělá, mít s nimi dvojdomek, tak abych si hodil mašlu.
Reagovat
Datum: 8.8.2012 06:17
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Templ
232
275
To je myšleno vážně?
Reagovat
Datum: 8.8.2012 07:23
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: petr x
265
240
A proč ne? Myslím, že Femina popsala stav docela výstižně, jen probudila pár do tmy ňafajících rádoby hlídačů ekonomiky města. Rejpat do všeho a za vším vidět jakési osobní zájmy - nejlépe anonymně - je národní sport nespokojenců, kterým chybí snaha o pochopení a nadhled. Jestli víte o korupci nebo o obohacování či jiných nepravostech, podejte trestní oznámení! Už to někdy někdo z vás udělal?
Reagovat
Datum: 8.8.2012 08:18
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Templ
238
204
Zkuste si přečíst mé příspěvky. Nic takového jsem nepsal. Logika by měla mít přednost před osočováním, nemyslíte?
Reagovat
Datum: 8.8.2012 08:39
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: petr x
260
231
Naprosto souhlasím, ale zatím je tady osočování pouze ze strany oponentů změn.
Reagovat
Datum: 8.8.2012 11:31
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Templ
236
227
Tak zkuste protiargumentovat proti mým vyjádřením.
Reagovat
Datum: 8.8.2012 13:57
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: petr x
224
234
Nevidím důvod k diskusi, asi jste přehlédl, že jsem se (trochu mimo mísu) vyjádřil k úrovni některých dikutujících, o zeleň v danou chvíli nešlo...budete si muset vyprovokovat jinou oběť...
Reagovat
Datum: 8.8.2012 18:23
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Femina
235
279
A já jsem husa, že jsem se nechala k "diskuzi" vyprovokovat...Všem zúčastněným předem děkuji za souhlasné hlsy...
Reagovat
Datum: 8.8.2012 18:24
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Femina
237
258
A já jsem husa, že jsem se nechala k "diskuzi" vyprovokovat...Všem zúčastněným předem děkuji za souhlasné hlasy...
Reagovat
Datum: 9.8.2012 05:15
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Templ
224
252
Omlouvám se za nepochopení, ale z výše uvedeného váš záměr nebyl čitelný.
Reagovat
Datum: 11.8.2012 22:46
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Femina
246
256
Samozřejmě jsem děkovala za souhlasné hlasy s tím, že jsem husa, že jsem se nechala vyprovokovat...
Reagovat
Datum: 10.8.2012 10:22
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: M
262
261
A to je přesně to, co lidé v tomto městě dělají. Proto máme úbytek obyvatel a město v hluboké recesi.
Reagovat
Datum: 10.8.2012 11:09
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Vlado
170
263
Velmi by mne zajímal Váš názor co je potřeba udělat a kdo, aby se tento trend obrátil nebo by stačilo zastavil.
Reagovat
Datum: 10.8.2012 14:58
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: M
235
232
Dát lidem práci. K tomu jsou však potřeba investice, ne dotace. Kdo má vytvořit podmínky pro příchod investic? V prvé řadě město ve spolupráci s okolními obcemi, následně krajem a vládou.
Reagovat
Datum: 10.8.2012 15:50
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Vlado
267
251
Trochu si protiřečíte, jestli si myslíte, že město vytvoří např. průmyslovou zónu a umožní, tak výstavbu závodu, tak je to dotace. Nebyla by to dotace, kdyby ty pozemky, které obec připraví potom byly prodány na aukci. Ale nicméně máte pravdu, město ovšem tyto podmínky vytvořilo, ale není zájem je využít. Je recese nejsme zvyklí na tento stav. Já si myslím, aby byl větší zájem zde investovat musí být Šumperk spojen se světem silnicí dálničního typu. Ovšem stav na úseku investic tohoto typu je ve stavu jakém je a je to na hlubší diskusi.
Dále v Evropě je nezaměstnanost, kolem 8% a dělat si iluzi, že v Šumperku bude nižší než celostátní průměr je nesmysl.
Takže osočování radnice, které na Reji je, je malomyslné, paradoxní je, že ať radnice udělá cokoliv je to špatně.
Reagovat
Datum: 10.8.2012 20:17
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: M
245
250
Chápu, že tomu nerozumíte, to by až tak nevadilo. Bohužel stejně na tom jsou také ti učitelé, herci, lékaři a právníci v zastupitelstvu a radě.
Reagovat
Datum: 10.8.2012 22:58
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Vlado
275
265
Vy tedy všemu rozumíte a já a to zastupitelstvo ničemu nerozumí. Tomu říkám sebevědomí.
Reagovat
Datum: 13.8.2012 10:32
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: M
236
245
Vás neznám, takže soudím jen podle Vašeho předchozího příspěvku, který mi připadá jako odpověď městského úřadníka.
Když budu mít na stole smlouvu, půjdu se poradit s právníkem a nebudu čekat, jestli mi "Máňa řekne, že je to směroplatný". Se zlomenou nohou půjdu k lékaři, ne za učitelem, nebo hercem. Nezlobte se na mě, ale s problémem ekonomické recese nepůjdu za právníkem, hercem, lékařem ani učitelem.
Můj názor je jednoduchý. Pokud město bude jen hledat dotace, za které by opravilo kousek ulice, který byl dlouhou dobu zanedbán špatnou údržbou, může se stát, že sice bude opravená ulice, ale nikdo v ní nebude bydlet.
Fakt je, že město je v recesi a obyvatelstvo odchází. Fakt je, že městským zástupcům se to nedaří řešit. A přístup, "nic s tím nemůžeme dělat a komu se to nelíbí může odejít", není řešením.
Reagovat
Datum: 13.8.2012 11:41
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Vlado
217
231
Celá Evropa je v recesi. Česko je v recesi. V tomto kontextu tvrdit, že Šumperk je v recesi je úsměvné. Šumperk se vylidňuje dílem, že byla zanedbána (prošvihnuta) v 90 letech připravenost území pro výstavbu rodiných domků za přijatelnou cenu a dílem celospolečenským jevem, že obyvatelé směřují do větších měst. Ostatní faktory jsou důležité, ale nerozhodující.
Reagovat
Datum: 13.8.2012 14:04
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Miodrak Belodedici
241
258
Ekonomická krize, recese, nevznikla v Čechách, a řešení nikdo nezná, ale nemělo by se rezignovat na hledání přijatelných řečení. To mají v náplni práce naši muži a ženy na radnici.
Vylidňování a špatné podnikatelské prostředí jsou následky, nikoliv příčiny neštěstí města pod Pradědem. Bůh s námi.
Reagovat
Datum: 13.8.2012 15:02
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: aNONYM
225
266
pro Miodraga: jiní špekulanti nepřišli na to, jak zabezpečit práci pro hůře dostupné oblasti, proč by na to měli přijít zrovna v Šumperku? Vždyť ti úředníci nejsou žádní géniové, ale normální lidi.
Reagovat
Datum: 8.8.2012 10:03
Titulek: Zhezkne?
Autor: Mar.
248
277
Když porovnám obrázek "před kácením" a "po kácená stromů", tak ten druhý rozhodně nezhezknul. Co je hezkého na betonové krychli? Jo a co je to za slovo ZHEZKNE?
Reagovat
Datum: 8.8.2012 10:04
Titulek: Re: Zhezkne?
Autor: Mar.
233
230
Oprava překlepu "po kácení stromů"
Reagovat
Datum: 8.8.2012 13:55
Titulek: Akce Temenická
Autor: Femina
245
206
Nedalo mi to, znovu jsem si, tentokrát pečlivě, přečetla inkriminovaný článek. Přátelé, ten svah by zmizel tak jako tak, jelikož se bude budovat tolik propagovaná a žádaná cyklostezka, která bude navazovat na stezku vedoucí z Temenice a naváže na Havlíčkovu. Tohle snad, proboha, má logiku a je to obhajitelné, nebo ne?!
Reagovat
Datum: 9.8.2012 05:09
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: Templ
248
234
Stačí se podívat na chodník okolo ulice Čajkovského, který je ve špatném stavu....a dostatečně široký. Co takhle ho využít pro cyklostezku? Navíc podél potoka už něco podobného cyklostezce je. .... Děkuji za diskusi.
Reagovat
Datum: 9.8.2012 09:13
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: Alena
250
265
Tento chodník nestačí pro cyklisty z Temenice hlavně v době kdy jedou do a z práce.
Reagovat
Datum: 9.8.2012 11:31
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: Templ
176
242
Na Havlíčkově stačí?
Reagovat
Datum: 9.8.2012 13:16
Titulek: Re: Akce Temenická
Autor: Femina
222
243
Kolem potoka chodím téměř denně, nemyslitelné. Na Prievidzské bude cyklostezka kompletní.
Reagovat
Datum: 8.8.2012 18:53
Titulek: Kácení
Autor: Kakamil
241
201
Jsem pro kácení a novou výsadbu....počkejte až začnou kácet příští rok na Čajkovského.....to bude "kravál"!!Nesouhlasím s novým parkem u Pekárny......jsou to vyhozené peníze!
Reagovat
Datum: 8.8.2012 22:13
Titulek: Re: Kácení
Autor: s. por. Troník
230
244
To ses poKákal radniční soudruhu Kakámile!
Reagovat
Datum: 9.8.2012 13:20
Titulek: Re: Kácení
Autor: Femina
239
245
Neurážejte. Ve vašem případě - Nomen-omen. , Víte vůbec, co to znamená nadsázka?



Reagovat
Datum: 9.8.2012 21:56
Titulek: Re: Kácení
Autor: s. por. Troník
232
249
Klid soudružko! Kup radničním soudruhům PAMPERSY - přece to po nich nebudeš porát uklízet! A nezapomeň, že, bez nadsázky, pos.anců bude kvapem přibývat!
Reagovat
Datum: 10.8.2012 20:38
Titulek: Re: Kácení
Autor: Femina
261
237
Chtěla jsem vaše primitivní invektivy nechat bez povšimnutí, ale mezi námi dvěma je nebetyčný rozdíl. Mezi lidmi, se kterými se stýkám , se musíme lépe poznat, než si začneme tykat. To u vás, soudruhu, je to jinak Viďte?!
Reagovat
Datum: 10.8.2012 23:01
Titulek: Re: Kácení
Autor: Templ
179
220
Klid. Je to hecíř.
Reagovat
Datum: 11.8.2012 18:47
Titulek: Re: Kácení
Autor: s. por. Troník
221
233
Pro Kristovy rány! Máš na začátku jména chybně místo "L" "T" nebo jsi sionista? To by tu chybělo - byl jsem přesvědčen, že tuto nákazu již jsme vymýtili.
Reagovat
Datum: 11.8.2012 19:19
Titulek: Re: Kácení
Autor: Templ
214
264
Na to asi VUML nestačí, že?
Reagovat
Datum: 11.8.2012 19:29
Titulek: Re: Kácení
Autor: s. por. Troník
158
255
Nevěřím, že by se absolvent VUMLu mohl jmenovat Lempl nebo Templ. Kdes udělal chybu soudruhu?
Reagovat
Datum: 11.8.2012 18:41
Titulek: Re: Kácení
Autor: s. por. Troník
246
187
No tak, podívej se, milá soudružko Feminarko Sunarko, stýkáš se zřejmě s reakcionářskými nepravými soudruhy odpadlíky typu ne-milého kaká-mile či jeho velícího agenta dolistopadového soudruha majora Skrbka. Ti nám ozdobu rozhodně nekonají. Jsem velice zvědav jak soudruh nástěnkář major Skrbek bude čestně jako trouba hlásit oslavy výročí 21. srpna - přátelské to pomoci našich zahraničních soudruhů. No abych to zkrátil, všichni lidé by si měli býti rovni a my představitelé nejpokrokovějších názorů si proto vždy tykáme a naše vyvinutější soudružky feminarky a sunarky nám dokonce ve své pokrokově oddané neskonalé altruistické lásce poskytují i své mléko! Věřím, že budeš dělat čest svému jménu a budeš se propříště přátelit a dělit soudružsky o své mléko se skutečnými soudruhy!
Reagovat
Datum: 11.8.2012 23:37
Titulek: Re: Kácení
Autor: Kafilérník
208
232
A o copa se budeš altruisticky dělit ty, s.kopová hlavo por.ažená bouračem Troníkem?
Reagovat
Datum: 12.8.2012 20:36
Titulek: Re: Kácení
Autor: s. por. Troník
221
242
s. por. Troník se s mlékodejnými soudružkami altruisticky dělí o své šlechtěné ideově čisté mlíčí

Reagovat
Datum: 13.8.2012 06:25
Titulek: Re: Kácení
Autor: Templ
180
211
Pokud vám i tento příspěvek připadá vtipným, jste duševní mrzák.
Reagovat
Datum: 13.8.2012 09:38
Titulek: Re: Kácení
Autor: s. por. Troník
228
250
Jaképak vtipné - boj není žádná zábava! To přece víš soudruhu Drtícípěsti (viz české překlady před r.1939) Navíc jen skromně odpovídám na dotaz...
Reagovat
Datum: 9.8.2012 05:19
Titulek: Re: Kácení
Autor: Templ
217
222
O novou výsadbu se bude muset někdo starat. V opačném případě se navrátí do původního stavu. Co takhle zbourat nevyhovující základn CO...zabírá zbytečně velkou plochu....nemoderní budovy....
Reagovat
Datum: 9.8.2012 09:56
Titulek: Kácení
Autor: Miroslav
215
246
..krásné české slovo ZHEZKNE
Reagovat
Datum: 9.8.2012 10:21
Titulek: Bez titulku
Autor: kritik
247
238
Příště až si zde bude pročítat články, neudělám takovou hloupost a nepodívám se na příspěvky svých "spoluobčanů". Myslím, že pokácení stromů bylo rozumnou volbou, až by to někomu spadlo na auto nebo na hlavu (což by možná nebylo vůbec špatné), tak byste zas řvali, že s tím nikdo nic neudělal.
Reagovat
Datum: 9.8.2012 11:28
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Templ
224
241
Udržované třicetileté stromy nepadají na hlavu...nemusíte se bát absolvovat návštěvu lesa.
Reagovat
Datum: 9.8.2012 11:31
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Jenda
190
255
Vážený pane kritiku, co vidíte rozumného na kácení mladých stromů? Vždyť nebyly ani na pětině životnosti a jak se ukázalo na pařezech i na kmenech, tak byly ve výborné kondici. O to tady jde (krom účelu, proč byly vysazeny, řídká lipová alej hluk a prach nezastaví). Podívejte se co je všude kolem parkovišť a domů stromů. Dobře, zkácejme tedy ihned po celém Šumperku všechny stromy 30tileté a starší, aby to někomu nespadlo na auto nebo na hlavu. Uvidíme jak město zhezkne. To je přece nerozum.
Reagovat
Datum: 9.8.2012 14:11
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Smyl Flek z Nohavic
252
231
To ale vůbec není špatnej nápad. Vykácejme to všechno. Pryč se zelení. Kolem města jsou všude lesy, proč tahat les i do města? Pa.ad si tu několikrát stěžoval, jak chce rozšiřovat parkoviště a jak se sady "vylévají" na chodníky a silnice. Ve fotokoutku naleznete i jeho fotodokumentaci. Veškeré zelené plochy ve městě dělají po každém dešti ve svém okolí bordel. Jak se v této diskuzi ukázalo, místní lidé se bojí, že jim na hlavu či na auto spadne strom. Není kde parkovat. A během roku se stále odněkud ozývá otravnej řev sekaček trávy. A proč to všechno? Kyslík těch pár stromů žádnej měřitelnej nevyrobí, hluk nijak výrazně neomezí (zvlášť když se to každých pár let znovu a znovu prokácí...), tak proč se na to nevykašlat a celý město nevybetonovat? Paneláky natřem nazeleno, ať si užijeme zelené barvy a kolem chodníků nasypeme takovej ten mechovo-jehličnato-kůrovej sajrajt, co se běžně sype hlavně kolem větších obchodních center a docela pěkně voní. Bude kde parkovat a bude klid. A ušetřené miliardy se můžou investovat do něčeho rozumnějšího. Protože k čemu nám je, že každý, kdo Šumperkem projíždí, se podivuje, jak je to úžasně zelené město, když nezastaví a neotevře peněženku? Proč z toho nádherného zeleného města většina mladých lidí navždy mizí za prací jinam? Proč se neinvestuje tam, kde je potřeba a utrácí se za nesmysly, který evidentně nikdo nechce?
Reagovat
Datum: 9.8.2012 11:52
Titulek: Zkrášlování
Autor: Jarmila
228
169
Snad se to mohlo vykácet v době vegetačního klidu . Nic proti úpravám nemám , ba naopak se mi líbí , ale toto mi vadilo.
Reagovat
Datum: 9.8.2012 14:32
Titulek: Bez titulku
Autor: Jura
164
232
Obecně kácení zeleně nazývám periferizací města.
Reagovat
Datum: 9.8.2012 15:31
Titulek: Ještě ke kácení
Autor: Štíbl Jan, plk.v.v.
225
260
Podívejte se, pokud radnice přikáže STROMY VYRUBAT, tak se to musí splnit. I já s tím souhlasím. A všem těm křiklounům proti radnici říkám, že pouze nahrávají naší a zahraniční reakci ! Jako důstojním ctím rozkazy a je jisté, že pod těmi stromy mohly být party různých záškodníků, zlodějů aut a jiných živlů. Kdyby bylo na mně, nechám vše vybetonovat jako na "svém" kasárenském dvoře v Žamberku. Beton a jen zase beton. Žádná zeleň, na které se nám potom věší neuvědomnělá část občanů a další pod nimi páchá trestnou činnost. Pokud by se jednou podařilo vykácet všechny dřeviny ve městě, máme dostatek paliva pro naše občany ve vilových čtvrtích a to na několik let! A nebude problém s úklidem listí a nezbytnost sekat trávu. Mám řadu zkušeností z vojenského prostředí a jsem ochoten se aktivně zapojit do akcí na uvedení stavu města tak, aby tady bylo co nejvíce betonových ploch. Nikdo nebude jistě bránit tomu, abychom je natřeli nazeleno či na modro a vytvořili skvělou iluzi stále čerstvé trávy a vodních ploch. Věřím, že k petici, kterou k tomu připravuji a předám ji k podpisu občanům u kolegy ing. Skrbka se připojí co nejvíce lidí a konečně tu ve městě uděláme pořádek.
Reagovat
Datum: 9.8.2012 16:58
Titulek: Re: Ještě ke kácení
Autor: Templ
227
255
Budete mobilizovat?
Reagovat
Datum: 9.8.2012 17:31
Titulek: Re: Ještě ke kácení
Autor: Troníku, kde jsi?
171
254
Plány revanšistů zhatí, naši vepři boubelatí!
Reagovat
Datum: 9.8.2012 18:31
Titulek: Re: Ještě ke kácení
Autor: Templ
214
238
Troník už plní rozkaz.
Reagovat
Datum: 9.8.2012 19:56
Titulek: Urážet mne nikdo nebude
Autor: Štíbl Jan, plk.v.v.
240
244
Podívej se, občane, jsi na omylu, pokud si myslíš, že si tě nejsem schopen vypátrat. A budeš se divit, co bude následovat. Možná by ti stačil pohled do mého plukovního deníku, abys viděl, jaké tresty dostávali vojíni a poddůstojníci v mém pluku. Několik se jich i zastřelilo, protože to prostě jinak nešlo. A jestliže nabádám k poslušnosti vůči radnici, myslím to tak, že poslouchat tady bude každý. Ty hlupáku, to neslyšíš každou první středu sirény protivzdušné obrany státu ? Nedochází ti, že jsme obklíčeni ideodiverzními jednotkami ? Rozhoduje ale rychlost v přemýšlní a konání. Tak nereptej, nekritizuj a neironizuj, nebo do týdne poznáš, jak umím udělat pořadek a kazeň.
Reagovat
Datum: 10.8.2012 12:01
Titulek: Re: Urážet mne nikdo nebude
Autor: Miodrak Belodedici
189
236
Já čekám...
Reagovat
Datum: 9.8.2012 18:54
Titulek: temenicka
Autor: City
185
279
Souhlasím s Feminou, nemuzete to porovnavat ted a predtim. Počkejte až to vše dají dohromady, a vysadi nove stromy a zive ploty. Pak bude zase ticho po pěšině.. Ted to přece nejde porovnávat! Zelen tam bude pořad ale přehlednějši a vy uvidíte na ty lidi kteří budou chtít přejít silnici. Pokračujte s příspěvkama až to cele bude dokončené.
Reagovat
Datum: 10.8.2012 10:06
Titulek: Prosím redakci o uveřejňování jmen autorů
Autor: |Jája
239
273
... zvláště, když se s jejich názory "redakce nemusí ztotožňovat". Takhle je to trapné a smutné.
Reagovat
Datum: 11.8.2012 16:54
Titulek: Re: Prosím redakci o uveřejňování jmen autorů
Autor: Smyl Flek z Nohavic
235
250
Jojo, to ale bohužel - nebo naštěstí? - nejde.
Reagovat
Datum: 10.8.2012 19:11
Titulek: STOP plundrování pralesa
Autor: Macek
243
224
Vážení přátelé, zastavme darebáky, kteří systematicky ničí zeleň ve městě - nedělají to kvůli životnímu prostředí, nýbrž kvůli penězům a fakturám, které si za tato zvěrstva nechávají proplácet ! Nehodíme-li na ně síť včas, bude brzy vše zničeno a vybetonováno !
Reagovat
Datum: 22.8.2012 19:21
Titulek: Jen tak dále
Autor: Jiří Cajthaml
250
259
Vážení
Když se podíváte zpětně, jak se Šumperk proměnil za posledních 20 let, tak si myslím, že je zde vidět ohromný kus práce. Kdo alespoň občas čte šumperský zpravodaj, tak tam mohl dohledat i plán revitalitzované temenické. Výsledek bude podobný jako např. ulice J. z Poděbrad, která se povedla výtečně. "Každá krása něco stojí a musí se pro ni trpět."(hluk a prašnost). Opravdu nechápu zdejší většinovou "maloměstskou" mentalitu lidí, kteří stále kritizují tyto, dle mého názoru velmi modernizační a revitalizační projekty. Lidi, otevřete oči !!!!
Reagovat
Datum: 23.8.2012 06:04
Titulek: Re: Jen tak dále
Autor: Templ
242
242
Nazývat diskutující maloměšťáky není vhodným argumentem. Asi patříte k těm, kterým přírodní podmínky nevyhovují. Takže to v Šumperku nebude krásné až do doby, kdy získá vzhled učesaného satelitního městečka.
Reagovat

NA KONCERT ZADARMO


Hrajte s REJEM o 5 vstupenek na komponovaný koncertní recitál textaře MICHALA HORÁČKA, který se uskuteční v pátek 6. října v Domě kultury Šumperk. Stačí, když pošlete správnou odpověď na soutěžní otázku a budete mít špetku štěstí při losování. Příští týden zveřejníme jména pěti šťastlivců, kteří půjdou na koncert zadarmo.

Soutěžní otázka:

K jaké písni nenapsal text Michal Horáček?

A) Dívám se, dívám
B) Levandulová
C) Lásko, voníš deštěm

Odpovědi posílejte do čtvrtka jako SMS ve tvaru ODPOVĚĎ, JMÉNO, BYDLIŠTĚ na číslo 605 854 541. (Cena jedné SMS odpovídá standardní textové zprávě dle ceníku vašeho tarifu.)

VYHODNOCENÍ

Vstupenku na galakoncert našeho nejznámějšího tenoristy ŠTEFANA MARGITY, který zazpívá v sobotu 23. září v kulturním domě v Zábřeze, vyhráli Marcela Krmíčková ze Sudkova, Martina Kubešová ze Šumperka a Zdenka Zapletalová z Hrabenova.
Blahopřejeme! Výhra na vás čeká v pokladně IC Zábřeh (v budově kulturáku).