ZPRAVODAJSTVÍ

Bude se v okrese vyvlastňovat?

22. listopadu 2016, 07:00, Jaroslav Kropáč
Okres - Pokud až dosud probíhaly přípravy na stavbu obchvatu Bludova téměř bez problémů, teď vstoupil ambiciózní plán rychlostní silnice do nejrizikovější části. Úřady totiž právě minulý týden vydaly rozhodnutí o umístění stavby, což v praxi znamená, že Ředitelství silnic a dálnic začne s přípravou projektové dokumentace, výkupy pozemků a možná i vyvlastňováním. To může být podle novelizovaného zákona jednodušší a rychlejší.

 „Od Ředitelství silnic a dálnic jsme dostali ujištění, že realizace projektu bude rychlá, tedy že s přípravou projektové dokumentace poběží zároveň i výkupy pozemků, případně bude využit institut vyvlastnění,“ uvedl starosta Bludova Pavel Ston. Stát musí od soukromých osob i firem vykoupit desítky pozemků. Právě výkup půdy bránil v minulosti řadě významných staveb v regionu. Neochota vlastníků prodat svůj majetek protáhla například projekt obchvatu Zvole a Postřelmova, stejné důvody podstatně prodražily realizaci cyklostezky v Novém Malíně.

Přísnější zákon

Novelizovaná právní úprava počítá s tím, že vyvlastňování pozemků bude od letošního roku mnohem jednodušší než dosud. Silnice první třídy, mezi které patří i obchvat Bludova, se totiž automaticky zařadí mezi veřejně prospěšné stavby. Zákon stanoví nejen kdy je možné půdu proti vůli vlastníka získat, ale i za jakou cenu. „Prodeji se bránit asi nebudeme, na druhou stranu ale nechceme přijít o rodinný majetek pod cenou. Takže bude záležet, kolik nám stát nabídne,“ nechal se slyšet K. T., který na místě budoucího obchvatu vlastní lán pole.


Doporučit tento článek přátelům na FacebookuSdílet na Facebooku Poslat známému e-mailem upozornění o tomto článkuUpozornit známého Verze pro tiskTisknout NahoruNahoru

NÁZORY K ČLÁNKU
Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.

Datum: 22.11.2016 09:18
Titulek: Proč vyvlastňovat?
Autor: Iont
42
Majitel pozemku může dát část svého pozemku státu do pronájmu.
Reagovat
Datum: 23.11.2016 16:01
Titulek: Re: Proč vyvlastňovat?
Autor: Automobilista
68
A proč neprodat ? Nebo si za to vzít náhradu ?
Reagovat
Datum: 23.11.2016 19:37
Titulek: Proč vyvlastňovat?
Autor: občan Postřelmova
34
Ačkoliv se jedná o obchvat Bludova,výkup a vyvlastňování pozemků se paradoxně netýká katastrálního území Bludova! Dobrý,že?
Reagovat
Datum: 23.11.2016 20:44
Titulek: Re: Proč vyvlastňovat?
Autor: Anonym
50
Protože to je Lojzo už v katastrálním území Šumperka, kde se ta cesta napojuje. Ono to Lojzo začne rty, pak také nějakým tím střevem, třeba tlustým a najednou je z toho prdel, dejme tomu řitní otvor... Tak pochop, že obchvat Bludova započne někde na pokraji katastru Postřelmova a bude končit v tom šumperském, nebo naopak, záleží odkud kam pojedeš
Reagovat
Datum: 24.11.2016 12:41
Titulek: Re: Proč vyvlastňovat?
Autor: Anonym
27
Když to má být obchvat, tak musí být co nejkratší cestou. Ale pokud by to mělo být po pozemcích Bludováků, tak jedině, že by to nebyl obchvat ale objezd.
Reagovat
Datum: 24.11.2016 14:37
Titulek: Re: Proč vyvlastňovat?
Autor: Automobilista
49
Mohli by udělat Blanku bludovským kopcem hi hi. Co občane ?
Reagovat
Datum: 24.11.2016 18:46
Titulek: Re: Proč vyvlastňovat?
Autor: LH
42
Já jednou udělal Blanku pod bludovským kopcem :-)
Reagovat
Datum: 24.11.2016 18:58
Titulek: Re: Proč vyvlastňovat?
Autor: Nanosekunda ®
41
Jenom jednou?
Reagovat
Datum: 24.11.2016 21:17
Titulek: Re: Proč vyvlastňovat?
Autor: Automobilista
46
Byla z Bludova nebo Šumperka :-)
Reagovat
Datum: 24.11.2016 09:02
Titulek: Spojnice Bludov - Šumperk
Autor: Radka
52
Z kdysi vystaveného modelu bylo patrno, že celá ta paráda bude končit někde na kruháči u krematoria v Šumperku. Takže celá ta možná i stažená doprava se bude hrnout v Šumperku ulicí Jesenickou? Tak to je tedy obrovský nápad. V Šumperku máme asi velice špatné radní. Doposud chrání před odpovědností celou bývalou dozorčí radu městských podniků. Pak je asi dost těžké aby někde v Pardubicích, jak bývá zvykem, mezi svými přáteli našli někoho, kdo by načrtnul projekt obchvatu Šumperka??? Asi je opravdu na čase přepřáhnout a namazat. Možná je modernější opačný postup, ale pro Boha, už něco dělejme.
Reagovat
Datum: 24.11.2016 10:04
Titulek: Re: Spojnice Bludov - Šumperk
Autor: Automobilista
77
Ona se tam už dávno hrne ale po starých cestách, takže ve finále se nic v dopravě nezmění spíš jen kruháč u TDK
Reagovat
Datum: 24.11.2016 11:58
Titulek: Re: Spojnice Bludov - Šumperk
Autor: aNONYM
40
Ano, obchvat Bludova končí na kruháči u krematoria. A na něj bude navazovat (ještě před Šumperkem) obchvat Šumperka (Šumperk-Rapotín). Vaše hysterie není na místě, protože jak píše kolega Automobilista, objem dopravy zůstane (logicky) zachován. Jinými slovy: na kruháč u TDK přijede stejně aut, jen jinou cestou.
Reagovat
Datum: 24.11.2016 09:59
Titulek: Obchvat
Autor: Automobilista
46
Reagovat
Datum: 24.11.2016 10:01
Titulek: Re: Obchvat
Autor: Automobilista
47
Reagovat
Datum: 24.11.2016 17:56
Titulek: Milí spoluobčané, neekologické přiblblé obchvaty
Autor: Anonym
43
Vám vyprojektoval Ivo Vykydal, dříve člen KDU-ČSL, nyní člen TOP09, bývalý poslanec a šumperský zastupitel, náměstek ministra dopravy Řebíčka (miliardové zakázky pro Řebíčkův VIAMONT), nyní tajemník Státního fondu dopravní infrastruktury.
Dálnice Olomouc - Šumperk? Nejdřív v roce 2026
http://olomoucky.denik.cz/zpravy_region/dalnice-olomouc-sumperk-nejdriv-v-roce-2026-20150526.html

Zajímalo by mě, jestli všichni Vykydalové jsou jedna zlodějská famílie? Pologramotný (bez VŠ vzdělání) majitel autoservisu z Mohelnice Jiří Vykydal (BABIŠOVCI), t. č. ve VHZ manažer projektu Horní Pomoraví 2 za 1,6 miliardy korun a tělocvikář Květoslav Vykydal, mnohaletý šumperský zastupitel (BROŽOVA NEZÁVISLÁ VOLBA). Ale odpovědi se od nich asi nedočkáme...
Reagovat
Datum: 24.11.2016 18:21
Titulek: Re: Milí spoluobčané, neekologické přiblblé obchvaty
Autor: Automobilista
50
Je to od nich hezký škoda že se to nerealizovalo dřív nemuselo umřít na B kopci tolik lidí třeba o 20 let. I když někteří asi nezvládli rychost a pod. nicméně to bude pro Bludov úleva.
Reagovat
Datum: 27.11.2016 18:14
Titulek: Zabili sebe a další oběti kvůli
Autor: Anonym
40
HAZARDNÍ A BEZOHLEDNÉ JÍZDĚ, ne kvůli nějakému kopci. Státní policie nebo obecní policie dávno mohly umístit na Bludovák "stacionární kamery měření rychlosti" a neukáznění řidiči by se vybodovali a přišli o řidičák. Policie ale nedělá nic a u silnice je taky nevidět, jak je rok dlouhý.
Reagovat
Datum: 28.11.2016 22:37
Titulek: Re: Zabili sebe a další oběti kvůli
Autor: Automobilista
30
To ni nemění na tom že je tam velký provoz a bude ještě větší. A proto je ten obchvat nutný ať se to někomu líbí nebo ne. A taky bude Šumperk lépe dostupný i když prd.l to bude pořád.
Reagovat
Datum: 25.11.2016 09:59
Titulek: Zas
Autor: Opět
37
Reagovat
Datum: 25.11.2016 11:38
Titulek: Re: Zas
Autor: zas ne
35
nehoda se stala POD bludovským kopce až u odbočky na Bludoveček a ne na bludovském kopci
Reagovat
Datum: 25.11.2016 14:05
Titulek: Re: Zas
Autor: Automobilista
48
Je v tom rozdíl ? pořád je to stejná cesta (mezi Renaultem a odbočkou k ČOV)
Reagovat
Datum: 27.11.2016 09:32
Titulek: jsem pro obchvat...
Autor: pavda
30
Někteří si ani neuvědomí, jak trpí obyvatelé Bludova a jejich domy, při tomhle množství dopravy. ten obchvat tam měl být už dávno, a ten kdo se sere o pozemek, tak bych ho tam nechala bydlet. nebo zakázala průjezd Bludovem, aby si to užili i jiné obce.... sobci
Reagovat
Datum: 27.11.2016 18:04
Titulek: Ne, někteří politici se jen snaží ze všech sil
Autor: Anonym
24
vést skrz CHKO Jeseníky mezinárodní trans-evropskou síť pro kamionovou dopravu (Trans-European Transport Networks, TEN-T), aby se evropské kamiony nemusely zdržovat zajížďkou přes Německo. Zbytečnou zajížďku pro tranzitní kamiony představuje zřejmě i nedávno postavená dálnice D47 Brno - Ostrava - Bohumín - českopolská hranice a zde napojená na polskou dálnici A1. Prezident ČR Miloš Zeman o tunelu pod Červenohoským sedlem a trase přes Jeseníky, 5. března 2014: "Kdyby se ale podařilo dohodnout s Polskem o pokračování této trasy a dokonce se ji podařilo zařadit do transkontinentálních sítí, které nás ze severu a jihu obcházejí, tak by tento projekt měl smysl. V okamžiku, kdy skončí v Jeseníku a nebude pokračovat dál, tak je to velmi silná námitka proti stavbě tohoto tunelu," uvedl Zeman. Stavbě tunelu pod Červenohorským sedlem by podle Zemana mohl pomocí projekt EU zaměřený na budování transevropských dopravních sítí. "Máme teď velmi dobré vztahy s Polskem a při nejbližším setkání s polským prezidentem jsem velice připraven na tuto otázku upozornit, protože o kanálu (Dunaj-Odra-Labe) jsem ho už přesvědčil. Nicméně znovu opakuji, že to musí být projekt, který nás spojí s Polskem," řekl prezident. http://www.blesk.cz/clanek/live-ekonomika/237819/zeman-tunel-pod-cervenohorskym-sedlem-musi-byt-napojen-na-polsko.html
Naštěstí Poláci mají rozum, Polsko odmítlo stavět rychlostní silnici směrem na Jeseníky.
Reagovat
Datum: 27.11.2016 18:33
Titulek: ČTYŘPROUDOVÝ OBCHVAT BLUDOVA A DOLNÍCH STUDÉNEK
Autor: Anonym
25
(délka obchvatu 5,6 kilometru za 3,3 miliardy korun), ČTYŘPROUDOVÝ OBCHVAT ŠUMPERKA OKOLO DOLNÍCH STUDÉNEK, DÁLE DVOUPROUDOVÝ OBCHVAT VELKÝCH LOSIN, OBCHVAT LOUČNÉ NAD DESNOU, OBCHVAT KOUTŮ NAD DESNOU. V roce 2001 byly zpracovány studie proveditelnosti a účelnosti "Silnice I/44 v úseku Mohelnice - Zábřeh - Šumperk - Kouty nad Desnou" a "Silnice I/44 v úseku Horní Domašov - Jeseník - Mikulovice". V říjnu 2003 Dopravoprojekt zpracoval vyhledávací studii silnice I/44 Mohelnice - Šumperk - Petrov n. Desnou.
Reagovat
Datum: 27.11.2016 18:47
Titulek: Dopravně-geografická analýza plánovaného úseku
Autor: Anonym
32
silnice I/44 Mohelnice – Kouty nad Desnou
https://theses.cz/id/796cp0/Zapletal_2015.pdf

Tam si všimněte, že čtyřproudý obchvat Šumperka má vést přes vodní zdroj Luže, kde bere Šumperk vodu.
Reagovat
Datum: 27.11.2016 22:42
Titulek: Re: Dopravně-geografická analýza plánovaného úseku
Autor: X
41
Taky se tam píše
Na stávající silnici také dochází ke střetu funkce tranzitní a obslužné (ŘSD, 2005). Současné průtahy obcemi dále negativně ovlivňují kvalitu životního prostředí, plynulost dopravy a dochází k častým dopravním nehodám.
A o tý vodě
Podmínky ovlivňuje zejména zastaralost většiny jímacích objektů. V hydrologickém posudku o vedení trasy přes jímací území se však nepředpokládá narušení povrchu či jejich samotné významné poškození (ŘSD, 2005).
Reagovat

NA FLÁM FEST ZADARMO


Hrajte s REJEM o 5 vstupenek na FLÁM FEST, který se uskuteční na zábřežském bazénu v sobotu 9. září. Stačí, když pošlete správnou odpověď na soutěžní otázku a budete mít špetku štěstí při losování. Příští týden zveřejníme jména pěti šťastlivců, kteří půjdou na festival zadarmo.

Soutěžní otázka:

Kolikátý ročník Flám festu se letos uskuteční?

A) druhý
B) čtvrtý
C) šestý

Odpovědi posílejte do čtvrtka jako SMS ve tvaru ODPOVĚĎ, JMÉNO, BYDLIŠTĚ na číslo 605 854 541. (Cena jedné SMS odpovídá standardní textové zprávě dle ceníku vašeho tarifu.)


VYHODNOCENÍ

Vstupenku na novou animovanou komedii EMOJI VE FILMU, kterou promítá šumperské kino OKO až do 23. srpna, vyhráli Petra Jelínková z Nového Malína, Adéla Borseníková ze Sobotína a Daniel Poštulka ze Šumperka.
Blahopřejeme! Výhra na vás čeká v pokladně kina OKO Šumperk.